StoryEditor
Perfumerie
05.09.2023 13:47

Douglas otworzył nowe centrum logistyczne w Niemczech, by obsłużyć szybko rosnący e-commerce

Douglas oficjalnie otworzył swoje centrum dystrybucyjne w Hamm w Niemczech, które powstało we współpracy z firmą Arvato – dostawcą usług w zakresie zarządzanie łańcuchem dostaw i handlu elektronicznego. Centrum obsłuży dostawy do sklepów i zamówienia z e-commerce z regionów Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

Douglas i Arvato oficjalnie otworzyli nowe centrum dystrybucyjne w Hamm, w Niemczech. To magazyn o łącznej powierzchni 38 tys. mkw., który odpowiada na omnichannelową strategię Douglasa i szybko rosnący kanał e-commerce. Sprzedaż online Douglasa w ciągu ostatnich pięciu lat rosła średnio o 20 proc. rocznie.

Czytaj także: Douglas zwiększa sprzedaż i zyski. Dobre wyniki w trzecim kwartale

Arvato zajmie się całą logistyką dostaw do sklepów i szybko rozwijającego się e-handlu Douglasa w Niemczech, Austrii i Szwajcarii (DACH), w tym zwrotami.  

– Efektywna logistyka to jeden z najważniejszych filarów każdego omnichannelowego detalisty. Nowe i najnowocześniejsze centrum logistyczne w Hamm to kamień milowy w łączeniu działalności sklepowej i e-commerce w regionie DACH – skomentował Sander van der Laan, dyrektor generalny grupy Douglas.

image

Otwarcie centrum logistycznego Douglasa w Hamm. Od lewej: Gerald Hofer (CEO Knapp), Frank Schirrmeister (CEO Arvato), Sander van der Laan (CEO Douglas) and Julia Börs (President Consumer Products Arvato).
 

| Kochinke Visuelle Gestaltung

Centrum logistyczne w Hamm zostało zaprojektowane przez Arvato jako magazyn omnichannelowy z wysokowydajną technologia automatyzacji i rozwiązaniami IT opartymi na chmurze, w którym obsługiwane są różne kanały sprzedaży Douglasa.

– W sumie zainwestowaliśmy ponad 70 milionów euro w najnowocześniejsze technologie automatyzacji w zakładzie w Hamm. Jest to największa inwestycja jak dotąd w jednym miejscu – powiedziała Julia Börs, President Consumer Products w Arvato.

Z Hamm można wysyłać do 114 tys. paczek dziennie. Dzięki nowemu centrum logistycznemu Arvato trzykrotnie zwiększyło pojemność magazynową w Europie

Dostawę do klientów w regionie DACH wspiera bardzo dobra lokalizacja centrum dystrybucyjnego we wschodnim Zagłębiu Ruhry i połączenie z kilkoma autostradami. – Lokalizacja jest również zasadniczo przygotowana do dalszego rozwoju, wspólnie z Douglasem uwzględniliśmy możliwość rozbudowy centrum dystrybucyjnego już na etapie projektowania – dodała Julia Börs.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
03.07.2025 11:03
Douglas w trybie festiwalowym – tym razem w Trójmieście
Douglas mat.pras.

Festiwalowy bus Douglas Beauty Express kontynuuje swoją trasę muzyczną po Polsce – tym razem przez cztery dni gościć będzie w Trójmieście, gdzie 2 lipca rozpoczyna się największy festiwal muzyczny w kraju. Wcześniej koncertowy bus towarzyszył wydarzeniu muzycznemu Orange Warsaw Festival oraz koncertowi Billie Eilish w Krakowie.

Kolejny przystanek festiwalowego busa Douglasa to Trójmiasto. Przez cztery najbliższe dni – od 2 do 5 lipca – przy galerii handlowej Forum Gdańsk zaparkuje beauty bus w barwach Douglas, a na festiwalowiczów czekać będzie szereg atrakcji i aktywacji konsumenckich.

Douglas, wspólnie z beauty artists, przygotował trzy intrygujące looki festiwalowe, które odtworzyć będzie można w Douglas Beauty Express na trzech stacjach makijażowych. Każdy z nich doskonale wpisuje się w tegoroczne trendy wizażowe. 

Zobacz też: Lato 2025: oto cztery dominujące trendy w makijażu, dominujące w social mediach

Douglas podczas koncertów festiwalowych zapowiada: zabawę z kolorem różowym (total róż na powiekach, kościach policzkowych i ustach), brązem mokka oraz czymś naprawdę “koncertowym” – czyli Cosmic Blue, gdzie powieki i rzęsy pokrywa błękit odmieniany przez wszystkie odcienie. Co ważne, każdy makijaż można wykonać w wersji podstawowej tylko trzema kosmetykami Douglas Collection.

Wśród innych atrakcji, dostępnych dla każdego odwiedzającego Douglas Beauty Express, warto wymienić m.in. możliwość przeprowadzenia analizy stanu skóry i personalizacji pielęgnacji, letnie nowości zapachowe, YSL Beauty Light Club, gdzie do odkrycia będą sekrety festiwalowego looku Darii Zawiałow, a także możliwość odtworzenia go z ekspertami marki.

A jak wygląda trasa Douglas Beauty Express na resztę wakacji?

Event gościć będzie jeszcze w Jastarni podczas Salt Wave (01-02 sierpnia) oraz podczas BitterSweet Festival w Poznaniu (14-16 sierpnia).

Zobacz teżDouglas Beauty Express – event w Krakowie pod hasłem Billie Eilish

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
24.06.2025 16:36
Selfridges wprowadza nową usługę: dobór perfum za pomocą sztucznej inteligencji
Selfridges to jedna z najbardziej popularnych brytyjskich sieci domów towarowych.Andrew Meredith

W londyńskim domu towarowym Selfridges na Oxford Street zadebiutowało właśnie jedno z najbardziej innowacyjnych doświadczeń zakupowych w branży beauty – narzędzie do odkrywania zapachów oparte na sztucznej inteligencji. Technologia o nazwie Kaorium nie tylko pomaga dobrać perfumy, ale przede wszystkim przekłada emocje użytkownika na konkretne zapachy. Po udanym pop-upie w dniach 5–11 czerwca, instalacja stała się stałym elementem stoiska marki Thameen London.

Kaorium zostało opracowane przez japońskiego innowatora Toshiharę Kurisu w 2019 roku. System wykorzystuje sztuczną inteligencję, która łączy zapach z językiem, analizując obszerne dane pochodzące z blogów, artykułów prasowych i opinii ekspertów od perfum. Klienci Selfridges mogą korzystać z narzędzia, wybierając słowa, które najlepiej oddają ich aktualny nastrój lub emocje. Na tej podstawie system sugeruje zapachy dopasowane do ich indywidualnych preferencji zmysłowych.

Nowa technologia eliminuje wpływ opakowań, marketingu czy marki, umożliwiając użytkownikom bardziej intuicyjny kontakt z zapachem. „Jesteśmy zachwyceni sukcesem debiutu Kaorium w Wielkiej Brytanii. Współpraca z marką Thameen London i Selfridges pokazała, jak skutecznie można połączyć technologię, narrację i zapach w jedno doświadczenie” – powiedział Ben Janousek, dyrektor generalny Kaorium.

Wprowadzenie Kaorium do Selfridges to element szerszej strategii Thameen London, brytyjskiej marki niszowych perfum, mającej na celu wzmocnienie doświadczeń zakupowych w sklepach stacjonarnych. Jak podkreśla Joanne Hart, dyrektorka sprzedaży Thameen London: „Stale poszukujemy nowych sposobów, by pogłębić relację między zapachem a klientem. Technologia Kaorium to piękne i intuicyjne narzędzie, które łączy sztukę perfumiarstwa z emocjonalnym odkrywaniem siebie.”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 02:34