StoryEditor
Perfumerie
05.09.2023 13:47

Douglas otworzył nowe centrum logistyczne w Niemczech, by obsłużyć szybko rosnący e-commerce

Douglas oficjalnie otworzył swoje centrum dystrybucyjne w Hamm w Niemczech, które powstało we współpracy z firmą Arvato – dostawcą usług w zakresie zarządzanie łańcuchem dostaw i handlu elektronicznego. Centrum obsłuży dostawy do sklepów i zamówienia z e-commerce z regionów Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

Douglas i Arvato oficjalnie otworzyli nowe centrum dystrybucyjne w Hamm, w Niemczech. To magazyn o łącznej powierzchni 38 tys. mkw., który odpowiada na omnichannelową strategię Douglasa i szybko rosnący kanał e-commerce. Sprzedaż online Douglasa w ciągu ostatnich pięciu lat rosła średnio o 20 proc. rocznie.

Czytaj także: Douglas zwiększa sprzedaż i zyski. Dobre wyniki w trzecim kwartale

Arvato zajmie się całą logistyką dostaw do sklepów i szybko rozwijającego się e-handlu Douglasa w Niemczech, Austrii i Szwajcarii (DACH), w tym zwrotami.  

– Efektywna logistyka to jeden z najważniejszych filarów każdego omnichannelowego detalisty. Nowe i najnowocześniejsze centrum logistyczne w Hamm to kamień milowy w łączeniu działalności sklepowej i e-commerce w regionie DACH – skomentował Sander van der Laan, dyrektor generalny grupy Douglas.

image

Otwarcie centrum logistycznego Douglasa w Hamm. Od lewej: Gerald Hofer (CEO Knapp), Frank Schirrmeister (CEO Arvato), Sander van der Laan (CEO Douglas) and Julia Börs (President Consumer Products Arvato).
 

| Kochinke Visuelle Gestaltung

Centrum logistyczne w Hamm zostało zaprojektowane przez Arvato jako magazyn omnichannelowy z wysokowydajną technologia automatyzacji i rozwiązaniami IT opartymi na chmurze, w którym obsługiwane są różne kanały sprzedaży Douglasa.

– W sumie zainwestowaliśmy ponad 70 milionów euro w najnowocześniejsze technologie automatyzacji w zakładzie w Hamm. Jest to największa inwestycja jak dotąd w jednym miejscu – powiedziała Julia Börs, President Consumer Products w Arvato.

Z Hamm można wysyłać do 114 tys. paczek dziennie. Dzięki nowemu centrum logistycznemu Arvato trzykrotnie zwiększyło pojemność magazynową w Europie

Dostawę do klientów w regionie DACH wspiera bardzo dobra lokalizacja centrum dystrybucyjnego we wschodnim Zagłębiu Ruhry i połączenie z kilkoma autostradami. – Lokalizacja jest również zasadniczo przygotowana do dalszego rozwoju, wspólnie z Douglasem uwzględniliśmy możliwość rozbudowy centrum dystrybucyjnego już na etapie projektowania – dodała Julia Börs.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 01:45