StoryEditor
Perfumerie
05.09.2023 13:47

Douglas otworzył nowe centrum logistyczne w Niemczech, by obsłużyć szybko rosnący e-commerce

Douglas oficjalnie otworzył swoje centrum dystrybucyjne w Hamm w Niemczech, które powstało we współpracy z firmą Arvato – dostawcą usług w zakresie zarządzanie łańcuchem dostaw i handlu elektronicznego. Centrum obsłuży dostawy do sklepów i zamówienia z e-commerce z regionów Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

Douglas i Arvato oficjalnie otworzyli nowe centrum dystrybucyjne w Hamm, w Niemczech. To magazyn o łącznej powierzchni 38 tys. mkw., który odpowiada na omnichannelową strategię Douglasa i szybko rosnący kanał e-commerce. Sprzedaż online Douglasa w ciągu ostatnich pięciu lat rosła średnio o 20 proc. rocznie.

Czytaj także: Douglas zwiększa sprzedaż i zyski. Dobre wyniki w trzecim kwartale

Arvato zajmie się całą logistyką dostaw do sklepów i szybko rozwijającego się e-handlu Douglasa w Niemczech, Austrii i Szwajcarii (DACH), w tym zwrotami.  

– Efektywna logistyka to jeden z najważniejszych filarów każdego omnichannelowego detalisty. Nowe i najnowocześniejsze centrum logistyczne w Hamm to kamień milowy w łączeniu działalności sklepowej i e-commerce w regionie DACH – skomentował Sander van der Laan, dyrektor generalny grupy Douglas.

image

Otwarcie centrum logistycznego Douglasa w Hamm. Od lewej: Gerald Hofer (CEO Knapp), Frank Schirrmeister (CEO Arvato), Sander van der Laan (CEO Douglas) and Julia Börs (President Consumer Products Arvato).
 

| Kochinke Visuelle Gestaltung

Centrum logistyczne w Hamm zostało zaprojektowane przez Arvato jako magazyn omnichannelowy z wysokowydajną technologia automatyzacji i rozwiązaniami IT opartymi na chmurze, w którym obsługiwane są różne kanały sprzedaży Douglasa.

– W sumie zainwestowaliśmy ponad 70 milionów euro w najnowocześniejsze technologie automatyzacji w zakładzie w Hamm. Jest to największa inwestycja jak dotąd w jednym miejscu – powiedziała Julia Börs, President Consumer Products w Arvato.

Z Hamm można wysyłać do 114 tys. paczek dziennie. Dzięki nowemu centrum logistycznemu Arvato trzykrotnie zwiększyło pojemność magazynową w Europie

Dostawę do klientów w regionie DACH wspiera bardzo dobra lokalizacja centrum dystrybucyjnego we wschodnim Zagłębiu Ruhry i połączenie z kilkoma autostradami. – Lokalizacja jest również zasadniczo przygotowana do dalszego rozwoju, wspólnie z Douglasem uwzględniliśmy możliwość rozbudowy centrum dystrybucyjnego już na etapie projektowania – dodała Julia Börs.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
10.12.2025 09:28
Sephora wchodzi do Belgii: LVMH uruchamia spółkę zależną w Brukseli
Sephora w centrum handlowym Riviera.fot.materiały prasowe/Sephora

Sephora oficjalnie zarejestrowała belgijską spółkę zależną w Brukseli, co oznacza formalne wejście koncernu LVMH na rynek prestiżowej dystrybucji kosmetycznej w Belgii. Nowo utworzona jednostka działa pod nazwą Sephora Belgium i stanowi pierwszy krok do rozwinięcia pełnoskalowej działalności handlowej na tym rynku.

Podmiot został wpisany pod adresem Avenue Louise, jednym z najbardziej strategicznych i komercyjnych miejsc w całej Belgii. To lokalizacja premium, w której swoje biura i butiki mają międzynarodowe marki z segmentu luxury. W zarządzie Sephora Belgium znaleźli się kluczowi menedżerowie firmy, w tym dyrektor zarządzający Benoît Ponte, co potwierdza strategiczne znaczenie operacji.

Wejście Sephory tworzy silną konkurencję dla obecnych operatorów, przede wszystkim dla sieci Douglas, która w ostatnich latach zwiększała liczbę sklepów i umacniała swoją pozycję w kraju. Dla LVMH Sephora pozostaje jednym z najważniejszych kanałów sprzedaży bezpośredniej: umożliwia kontrolę dystrybucji, ekspozycji i dostępności marek beauty należących do grupy, co ma kluczowe znaczenie na europejskich rynkach o wysokiej konkurencyjności.

Ruch ten wpisuje się w szerszy trend konsolidacji sektora i rosnącej walki o klienta premium w Europie. Globalne koncerny kosmetyczne zwiększają skalę działalności oraz umacniają kontrolę nad łańcuchami sprzedaży, aby zapewnić stabilną widoczność marek i efektywniej zarządzać doświadczeniem konsumenta. Belgia, z wysokim poziomem wydatków na produkty beauty, naturalnie wpisuje się w tę strategię.

Decyzja LVMH pokazuje również, że rynek prestiżowej kosmetyki w Europie staje się coraz bardziej konkurencyjny. Wchodząc do Belgii z własnym podmiotem, Sephora sygnalizuje gotowość do intensywnej rywalizacji oraz budowania silniejszej obecności w regionie, w którym dostęp do konsumenta i kontrola nad ofertą stają się kluczowym elementem przewagi strategicznej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 01:20