StoryEditor
Perfumerie
24.08.2023 09:52

Douglas zwiększa sprzedaż i zyski. Dobre wyniki w trzecim kwartale

Douglas CH Arkadia, Warszawa / wiadmoscikosmetyczne.pl
Douglas od początku tego roku realizuje nową strategię rozwoju. Sprzedaż wielokanałowa, umocnienie e-commerce i uproszczenie łańcucha dostaw przynoszą efekty. Sieć pochwaliła się właśnie wzrostem sprzedaży i zysków. Dochód detalisty za w pierwsze dziewięć miesięcy obecnego roku obrotowego przewyższył ten z roku finansowego 2021/22 o ponad 120 mln euro.

Douglas kontynuuje ścieżkę wzrostu, zwiększając sprzedaż i zyski w trzecim kwartale (od kwietnia do czerwca) roku obrotowego 2022/23. Skorygowana sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 9,7 proc. do 910,4 mln euro. Detalista jest zadowolony z przyjętego modelu omnichannel – sklepy stacjonarne i e-commerce przyciągają klientów rozmaitymi usługami i wciąż rozwijanym asortymentem. W rezultacie sprzedaż w sklepach stacjonarnych (netto) wzrosła o 12,1 proc., a handel elektroniczny odnotował wzrost o 5,2 proc. rok do roku.

Ponadto Douglas wzmocnił swoją rentowność w trzecim kwartale. EBITDA grupy wzrosła o 11,9 proc. do 154,3 mln euro. Dochód netto wyniósł 44,9 mln euro w pierwszych dziewięciu miesiącach roku obrotowego, co stanowi dodatnią zmianę o ponad 120 mln euro w porównaniu z rokiem finansowym 2021/22. Jak podaje firma jest to efekt realizacji nowej, zaplanowanej na początku tego roku, strategii rozwoju. Dotyczy ona trzech obszarów:

  • Sprzedaż wielokanałowa

Douglas zamierza skupić się na trzech formatach sprzedaży: sklepach Premium i luksusowych oraz sklepie internetowym. Dzięki temu krokowi sieć optymalizuje podejście do klienta i wykorzystuje synergię wynikającą ze sprzedaży wielokanałowej.

  • Jedna platforma e-commerce

Aby osiągnąć wzrost poziomu jakości i efektywności kosztowej, w ciągu najbliższych lat Douglas będzie przechodzić na wspólną platformę e-commerce w całej Europie.

  • Rozwój łańcucha dostaw

Sprzedaż wielokanałowa wymaga silnej struktury logistycznej. Douglas jest w trakcie standaryzacji i upraszczania łańcucha dostaw.

 

Czytaj też: Tomasz Kozak, Douglas: Nasze działania z markami to przełom w doradztwie i doświadczeniach zakupowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
03.07.2025 11:03
Douglas w trybie festiwalowym – tym razem w Trójmieście
Douglas mat.pras.

Festiwalowy bus Douglas Beauty Express kontynuuje swoją trasę muzyczną po Polsce – tym razem przez cztery dni gościć będzie w Trójmieście, gdzie 2 lipca rozpoczyna się największy festiwal muzyczny w kraju. Wcześniej koncertowy bus towarzyszył wydarzeniu muzycznemu Orange Warsaw Festival oraz koncertowi Billie Eilish w Krakowie.

Kolejny przystanek festiwalowego busa Douglasa to Trójmiasto. Przez cztery najbliższe dni – od 2 do 5 lipca – przy galerii handlowej Forum Gdańsk zaparkuje beauty bus w barwach Douglas, a na festiwalowiczów czekać będzie szereg atrakcji i aktywacji konsumenckich.

Douglas, wspólnie z beauty artists, przygotował trzy intrygujące looki festiwalowe, które odtworzyć będzie można w Douglas Beauty Express na trzech stacjach makijażowych. Każdy z nich doskonale wpisuje się w tegoroczne trendy wizażowe. 

Zobacz też: Lato 2025: oto cztery dominujące trendy w makijażu, dominujące w social mediach

Douglas podczas koncertów festiwalowych zapowiada: zabawę z kolorem różowym (total róż na powiekach, kościach policzkowych i ustach), brązem mokka oraz czymś naprawdę “koncertowym” – czyli Cosmic Blue, gdzie powieki i rzęsy pokrywa błękit odmieniany przez wszystkie odcienie. Co ważne, każdy makijaż można wykonać w wersji podstawowej tylko trzema kosmetykami Douglas Collection.

Wśród innych atrakcji, dostępnych dla każdego odwiedzającego Douglas Beauty Express, warto wymienić m.in. możliwość przeprowadzenia analizy stanu skóry i personalizacji pielęgnacji, letnie nowości zapachowe, YSL Beauty Light Club, gdzie do odkrycia będą sekrety festiwalowego looku Darii Zawiałow, a także możliwość odtworzenia go z ekspertami marki.

A jak wygląda trasa Douglas Beauty Express na resztę wakacji?

Event gościć będzie jeszcze w Jastarni podczas Salt Wave (01-02 sierpnia) oraz podczas BitterSweet Festival w Poznaniu (14-16 sierpnia).

Zobacz teżDouglas Beauty Express – event w Krakowie pod hasłem Billie Eilish

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
24.06.2025 16:36
Selfridges wprowadza nową usługę: dobór perfum za pomocą sztucznej inteligencji
Selfridges to jedna z najbardziej popularnych brytyjskich sieci domów towarowych.Andrew Meredith

W londyńskim domu towarowym Selfridges na Oxford Street zadebiutowało właśnie jedno z najbardziej innowacyjnych doświadczeń zakupowych w branży beauty – narzędzie do odkrywania zapachów oparte na sztucznej inteligencji. Technologia o nazwie Kaorium nie tylko pomaga dobrać perfumy, ale przede wszystkim przekłada emocje użytkownika na konkretne zapachy. Po udanym pop-upie w dniach 5–11 czerwca, instalacja stała się stałym elementem stoiska marki Thameen London.

Kaorium zostało opracowane przez japońskiego innowatora Toshiharę Kurisu w 2019 roku. System wykorzystuje sztuczną inteligencję, która łączy zapach z językiem, analizując obszerne dane pochodzące z blogów, artykułów prasowych i opinii ekspertów od perfum. Klienci Selfridges mogą korzystać z narzędzia, wybierając słowa, które najlepiej oddają ich aktualny nastrój lub emocje. Na tej podstawie system sugeruje zapachy dopasowane do ich indywidualnych preferencji zmysłowych.

Nowa technologia eliminuje wpływ opakowań, marketingu czy marki, umożliwiając użytkownikom bardziej intuicyjny kontakt z zapachem. „Jesteśmy zachwyceni sukcesem debiutu Kaorium w Wielkiej Brytanii. Współpraca z marką Thameen London i Selfridges pokazała, jak skutecznie można połączyć technologię, narrację i zapach w jedno doświadczenie” – powiedział Ben Janousek, dyrektor generalny Kaorium.

Wprowadzenie Kaorium do Selfridges to element szerszej strategii Thameen London, brytyjskiej marki niszowych perfum, mającej na celu wzmocnienie doświadczeń zakupowych w sklepach stacjonarnych. Jak podkreśla Joanne Hart, dyrektorka sprzedaży Thameen London: „Stale poszukujemy nowych sposobów, by pogłębić relację między zapachem a klientem. Technologia Kaorium to piękne i intuicyjne narzędzie, które łączy sztukę perfumiarstwa z emocjonalnym odkrywaniem siebie.”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 07:19