StoryEditor
Perfumerie
28.03.2024 16:43

Douglas otwiera nową lokalizację w Koszalinie

Nowy sklep Douglas znajduje się w Galerii Power Center w Koszalinie. / Douglas
Douglas inauguruje swój drugi salon perfumeryjny w świeżo uruchomionej Galerii Power Center w Koszalinie. Sklep wyróżnia się nowoczesnym wyglądem i oferuje klientom szereg udogodnień oraz nowatorskich rozwiązań. Nowa perfumeria Douglas w Koszalinie zaprasza z bogatym wachlarzem kilkunastu tysięcy produktów beauty wyeksponowanymi w przestrzeni o wielkości 220 m².

Douglas nieustannie rozwija swoją sieć, dążąc do bycia bliżej klientów i jeszcze lepiej zaspokajać ich potrzeby. W nowo otwartej perfumerii w Koszalinie, Grupa Douglas prezentuje szeroki wybór produktów beauty, liczący kilkanaście tysięcy pozycji. Na przestrzeni 220 metrów kwadratowych, klienci mogą eksplorować aromaty od czołowychmarek, oraz korzystać z obszernej gamy kosmetyków do makijażu i kompleksowej pielęgnacji twarzy, oraz ciała. Oferta została skomponowana z myślą o preferencjach lokalnych konsumentów, wzbogacona o marki, które dotąd nie były dostępne w Koszalinie. Wnętrze sklepu charakteryzuje się nowoczesnymi rozwiązaniami, w tym ekranami multimedialnymi, które podnoszą zarówno estetykę, jak i funkcjonalność miejsca.

Perfumeria znajduje się w centrum handlowym Koszalin Power Center, położonym bezpośrednio przy skrzyżowaniu drogi ekspresowej S6, która łączy Szczecin z Trójmiastem, oraz ulicy Władysława IV, będącej główną trasą wyjazdową w kierunku morza.

Perfumeria zapewnia również szeroki zakres usług dodatkowych, w tym indywidualne konsultacje pomagające w wyborze najodpowiedniejszych kosmetyków do pielęgnacji, makijażu i perfum. Klienci mogą również skorzystać z bezpłatnych, zaawansowanych analiz stanu skóry przy pomocy profesjonalnego sprzętu diagnostycznego lub zdecydować się na szybki, darmowy makijaż trwający 5 minut. Dostępna jest również bezpłatna opcja dostawy przez internetową usługę Click & Collect. Dodatkowo, perfumeria Douglas umożliwia składanie zamówień przez konsultanta na miejscu z dostępem do sklepu internetowego, z możliwością odbioru zakupów w perfumerii lub w domu klienta, oferując darmową dostawę.

Czytaj także: Douglas wszedł na giełdę. Ze sprzedaży akcji może uzyskać 850 mln euro

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. listopad 2025 19:14