StoryEditor
Drogerie
21.03.2024 15:20

Douglas wszedł na giełdę. Ze sprzedaży akcji może uzyskać 850 mln euro

Douglas jest już spółką giełdową  / https://linkedin.com/in/sander-van-der-laan-douglas/
Douglas jest od dzisiaj (21 marca) notowany na giełdzie papierów wartościowych we Frankfurcie. Początkowa cena notowania akcji wynosiła 25,50 euro, a ostatecznie 26 euro. Łącznie do inwestorów trafia ponad 34 mln akcji, co odpowiada wpływom brutto w wysokości około 850 mln euro. Rozliczenie i zamknięcie oferty planowane jest na 25 marca 2024 roku.

Perfumeryjna sieć Douglas, zgodnie z naszymi zapowiedziami, trafiła na giełdę we Frankfurcie.

 

Czytaj też:

Douglas planuje debiut na giełdzie we Frankfurcie (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Douglas wchodzi na frankfurcką giełdę (wiadomoscikosmetyczne.pl)

 

Firma, wraz ze swoim akcjonariuszami – spółką holdingową Kirk Beauty International, w której większościowym udziałowcem są fundusze doradzane przez globalną firmę private equity CVC Capital Partners, oraz rodziną Kreke –  ustaliła ostateczną cenę oferty na 26 euro za akcję (początkowo cena jednej akcji miała wynosić 25,50 euro).

Łącznie do inwestorów trafiło 34 192 455 akcji, z czego 32 692 308 to papiery nowo wyemitowane, a 1 500 147 to akcje z zasobów Kirk Beauty International. Całkowita wielkość oferty wyniosła więc około 890 mln euro, a wpływy brutto dla Dougasa wyniosą około 850 mln euro, co odpowiada kapitalizacji rynkowej sieci wynoszącej około 2,8 miliarda euro. Rozliczenie i zamknięcie oferty planowane jest na 25 marca 2024 roku.

Oczekuje się, że po zakończeniu pierwszej oferty publicznej free float (procent akcji spółki znajdujących się w wolnym obrocie publicznym) wyniesie około 31,8 proc. CVC Capital Partners i rodzina Kreke zachowują swoje udziały, które wyniosą odpwiednio około 54,4 proc. i 10,2 proc. 

Sander van der Laan, dyrektor generalny Douglas Group, w swoich mediach społecznościowych napisał:

IPO otwiera nowy rozdział w historii naszej firmy – z niecierpliwością czekam na wszystkie ekscytujące możliwości, które stoją przed nami jako spółką giełdową i jestem pewien, że poradzimy sobie z nimi śpiewająco. Wejście na giełdę stanowi punkt zwrotny w historii naszej firmy, ale to dopiero początek. Począwszy od jutra, będziemy nadal koncentrować się na wdrażaniu naszej strategii "Let it Bloom" i wykorzystaniu naszego pełnego potencjału jako lidera wśród europejskich kanałów omnichannel w branży kosmetycznej premium.

Według informacji Douglasa, jest on wiodącym omnichannelowym (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawcą kosmetyków w Europie. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 20:16