StoryEditor
Perfumerie
03.01.2024 11:32

Douglas pozbywa się apteki internetowej Disapo

Douglas obecnie porządkuje swoją sprzedaż internetową / fot. materiały prasowe
Douglas zdecydował o sprzedaży apteki internetowej Disapo, która notowała straty, i z której byłym zarządem miał problemy. Disapo.de miała wzmocnić obecność Dougalsa w e-commerce i pozwolić wejść firmie w wysyłkową sprzedaż leków.

Jak podaje Lebensmittelzeitung, Douglas planuje sprzedaż apteki wysyłkowej Disapo. Zarządzanie procesem powierzono firmie konsultingowej Pricewaterhouse Coopers.

Douglas przejął aptekę internetową disapo.de na początku 2022 r. Zarządzająca wówczas Grupą Douglas Tina Müller mówiła, że rynki kosmetyków i zdrowia coraz bardziej się zbliżają, więc Douglas wchodząc na rynek aptek internetowych, będzie  systematycznie wykorzystywać możliwości rozwoju na rynku opieki zdrowotnej.

Oczekuje się, że w związku ze zbliżającym się wprowadzeniem e-recept w Niemczech branża aptek internetowych odnotuje ogromny wzrost – mówiła szefowa Douglasa, który planował połączenie disapo.de ze swoją platformą cyfrową. Początkowo apteka miała prowadzić wysyłkową sprzedaż leków bez recepty, a następnie także leków na receptę.

Firma disapo.de Apotheke B.V. z siedzibą w Heerlen była przedstawiana jako  jeden z najszybciej rozwijających się dostawców w branży aptek internetowych. Działała na rynkach rynkach niemieckim i chińskim. Wielkość sprzedaży niemieckiego rynku aptecznego w 2020 roku szacowana była na około 60 miliardów euro, a w krajach, takich jak Francja, Włochy, Hiszpania, Polska, Austria i Holandia, wartość ta była szacowana na ponad 100 miliardów euro.

Jak donoszą niemieckie media, od odejścia z firmy Tiny Müller pojawiały się spekulacje na temat rezygnacji Douglasa z Disapo.  Nowy dyrektor generalny Sander van der Laan nie był przekonany do zaangażowania Douglasa w ten biznes i obecnie porządkuje handel internetowy. Oficjalnie napisano jedynie: „Rozważamy różne opcje strategiczne dla naszej działalności w zakresie aptek internetowych.” 

Jak pisałyśmy w maju br. nowy szef Douglasa nie był zadowolony z inwestycji w Disapo i internetowej aptece przypisał częściowo słabe wyniki sprzedaży w e-commerce (strata netto 306 mln euro, przy sprzedaży na poziomie 3,6 mld euro w roku finansowym 2021/2022.). Czytaj więcej: Douglas ma problem z e-apteką Disapo i jej byłym właścicielem Zwolnił też ze stanowiska dyrektora Douglasa byłego szefa e-apteki Sebastiana Krausa twierdząc, że mógłby on zawyżać wyniki sprzedaży aptecznej, a ten wytoczył Douglasowi procesy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 07:50