StoryEditor
Perfumerie
17.02.2022 00:00

Douglas publikuje najnowsze wyniki. Wzrost sprzedaży i zysków. E-commerce nabiera rozpędu

Douglas odnotował znaczny wzrost sprzedaży i zysków za pierwszy kwartał roku obrotowego 2021/22 (od października do grudnia 2021 r.). Widać, że branża nabrała rozpędu, a e-commerce nadal się rozwija. W porównaniu do kwartału sprzed pandemii (2019/20) sprzedaż internetowa wzrosła o 75,4 proc. Udział e-commerce w sprzedaży wyniósł 33,5 proc. Wzrosła też średnia wartość koszyka zakupowego do 67,50 EUR.

Wiodąca europejska grupa kosmetyków premium wzrosła w pierwszym kwartale o 16,8 procent do 1,3 miliarda euro. Oznacza to, że sprzedaż jest o 10,9 procent wyższa od poziomu sprzed pandemii COVID 19 (2019/20, na zasadzie like-for-like). 

Sprzedaż like-for-like w branży oddziałów wzrosła o 27,8 procent do 866 mln EUR. W handlu elektronicznym sprzedaż wzrosła o 1,0 procent do 437 mln euro. Do znaczącego wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale przyczyniły się wszystkie regiony, a zwłaszcza Francja i Europa Południowo-Wschodnia. Hiszpański biznes Douglasa pozostaje wyzwaniem.

Dobre wyniki w tak ważnym dla nas kwartale świątecznym w imponujący sposób pokazują siłę naszego modelu biznesowego. Po długich blokadach widać ożywienie we wszystkich naszych oddziałach. Jednocześnie udało nam się zwiększyć i tak  wysoki już poziom sprzedaży w e-commerce. Dzięki strategicznemu przejęciu apteki internetowej disapo.de otwieramy się na nowe, rozwijające się obszary, a tym samym pozycjonujemy Douglasa jako kompleksową platformę urody i zdrowia w Europie – powiedziała Tina Müller, CEO Grupy Douglas.

Skonsolidowany zysk operacyjny (skorygowany EBITDA) wzrósł w pierwszym kwartale o 11,6 procent do 191 mln EUR. 

E-commerce sieci Douglas wciąż rośnie

Pomimo ponownego otwarcia sklepów stacjonarnych, w minionym kwartale sprzedaż w e-commerce nieznacznie wzrosła, z i tak już wysokiego poziomu, do 437 mln EUR. Udział sprzedaży wyniósł 33,5 proc. W całej Grupie średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła do 67,50 EUR (w porównaniu do analogicznego kwartału poprzedniego roku). Udział sprzedaży generowanej przez urządzenia mobilne w całkowitej sprzedaży e-commerce wzrósł o 4,1 pp do 65,1 proc.

Jednocześnie Douglas w minionym roku kalendarzowym jeszcze bardziej wzmocnił swoją silną pozycję na rynku e-commerce. Udział w rynku w Niemczech wzrósł o 1 punkt procentowy, a we Francji o 1,6 punktu procentowego.

Konsekwentnie rozwijamy model cyfrowy naszego biznesu. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyliśmy nasze udziały w rynku w ważnych, głównych krajach i osiągnęliśmy wzrost sprzedaży o ponad 75 procent w kwartale świątecznym w porównaniu do okresu sprzed COVID-19. Jednocześnie po raz kolejny zwiększyliśmy efektywność naszego biznesu internetowego. Będziemy nadal rozwijać naszą ofertę online, a tym samym umacniać naszą wiodącą rolę na rynku – powiedziała Vanessa Stützle, chief digital officer Douglas Group.

Przeczytaj również: Douglas wchodzi na rynek aptek internetowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
08.09.2025 10:54
Czas na zmianę! Katarzyna Mauduit żegna się z Douglasem po 5 latach
Katarzyna Mauduit (z prawej) oraz Anna Dec podczas Douglas Skincare Weeks 2025M.Szulc

Przez ostatnie 5 lat Katarzyna Mauduit pełniła funkcję dyrektor marketingu na Polskę i region CEE w sieci Douglas. Zajmowała się m.in. wspieraniem marki własnej Douglas, a także wielu selektywnych marek partnerów. Teraz poinformowała o zmianie swojej zawodowej ścieżki. Jak motywuje ten krok?

Goodbye lovebrand, hello lovebrand(s). It’s time for new!” – zaczęła swój wpis na LinkedIn Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w Douglasie współpracowała ze "wspaniałym, zorientowanym na biznes zespołem marketingowym”, działając “ramię w ramię z wieloma innymi zespołami – lokalnie, w Europie Środkowo-Wschodniej oraz globalnie”. Podziękowała za współpracę działom marketingu Douglasa, e-commerce, asortymentu i zakupów, controllingu, a także szefom Douglasów z innych krajów. 

Zbudowane relacje, zmiany, które udało mi się wprowadzić, inspiracja oraz metody pracy, które po sobie zostawiam – są moim największym powodem do dumy” – napisała Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w swojej Douglasowej podróży ceni najbardziej pięć momentów. Pierwszy z nich to przekształcenie Douglasa w “napędzaną cyfrowo, płynnie funkcjonującą w social mediach” platformę sprzedaży kosmetyków. Drugi to zarządzanie innowacjami, z naciskiem na inspirowanie – a nie kopiowanie rozwiązań.

image

Katarzyna Mauduit, Douglas: Potencjał zakupowy pokolenia Alfa jest obiecujący [FBK 2024]

Trzecią ważną rzeczą jest rozszerzenie ekosystemu retail mediów dla marek dostawców w całym lejku marketingowym, co umożliwiło konsolidację marki Douglas jako wyraźnego lidera branży pod względem zarówno portfolio, jak i przychodów. Czwarta istotna rzecz to uwolnienie potencjału marki własnej Douglas Collection, na co złożyło się m.in. stworzenie zespołu marketingowego, kampanii, eventów – co przyniosło w efekcie rekordowe wyniki z roku na rok. 

Jako piąty ważny powód do dumy Katarzyna Mauduit uznaje swój team (“najlepszy w swojej klasie!”), któremu podziękowała za towarzyszenie we wspólnej drodze zmian i przekształceń. Podziękowała również zarządowi i managerom Douglasa za zaufanie oraz sprawienie, że “niemożliwe stało się możliwe”.

Jak podkreśliła, pożegnanie z Douglasem nie było dla niej łatwe, bo “nie rozstaje się z marką, którą się kocha”. 

Pozostawiam markę w dobrych rękach, gotową do rozkwitu” – podsumowała, zapowiadając podjęcie nowych wyzwań w branży beauty. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
28.08.2025 07:54
Notino poszerza ofertę marek luksusowych i wprowadza La Prairie
Wprowadzenie marki La Prairie do oferty Notino oznacza, że będzie ona dostępna dla klientów na 27 rynkach, na których działa detalistaLa Prairie mat.pras.

Notino dba o to, by wciąż zaskakiwać swoich klientów. W sierpniu oferta sklepu została poszerzona o markę luksusowych kosmetyków z najwyższej półki – La Prairie Switzerland. Jak podkreśla Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer i członek zarządu Notino, krok ten stanowi otwarcie nowego rozdziału dla firmy.

“Witamy na pokładzie, La Prairie Switzerland” – obwieścił Bartosz Kliś we wpisie na LinkedIn. Jak podkreślił, La Prairie należy do grona najbardziej kultowych marek w branży kosmetyków luksusowych.

Od dziesięcioleci La Prairie wyznacza standardy w dziedzinie luksusowych kosmetyków dzięki unikalnemu połączeniu kawioru, złota i platyny z przełomową wiedzą na temat komórek” – dodaje manager Notino.  

Szwajcarska marka jest cenionym od lat globalnym pionierem terapii przeciwstarzeniowej, opartej na opatentowanej, wyjątkowej formule Cellular Complex.

image

Justyna Derdzikowska, Notino: To dla nas przełomowy rok, jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną

Jak dodaje Bartosz Kliś, wprowadzenie kosmetyków La Prairie do oferty sklepów Notino stanowi część jasnej wizji. “Chcemy, aby wyjątkowe marki stały się bardziej dostępne. Jednocześnie też chcemy, aby doświadczenie klienta było równie ekskluzywne, jak same produkty” – wyjaśnia Bartosz Kliś.

Wprowadzenie marki La Prairie do oferty Notino oznacza, że będzie ona dostępna dla klientów na 27 rynkach, na których działa detalista. “Jest to kamień milowy, z którego jesteśmy dumni, a także sygnał, w jakim kierunku zmierzamy” – podsumowuje członek zarządu Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 03:41