StoryEditor
Perfumerie
17.02.2022 00:00

Douglas publikuje najnowsze wyniki. Wzrost sprzedaży i zysków. E-commerce nabiera rozpędu

Douglas odnotował znaczny wzrost sprzedaży i zysków za pierwszy kwartał roku obrotowego 2021/22 (od października do grudnia 2021 r.). Widać, że branża nabrała rozpędu, a e-commerce nadal się rozwija. W porównaniu do kwartału sprzed pandemii (2019/20) sprzedaż internetowa wzrosła o 75,4 proc. Udział e-commerce w sprzedaży wyniósł 33,5 proc. Wzrosła też średnia wartość koszyka zakupowego do 67,50 EUR.

Wiodąca europejska grupa kosmetyków premium wzrosła w pierwszym kwartale o 16,8 procent do 1,3 miliarda euro. Oznacza to, że sprzedaż jest o 10,9 procent wyższa od poziomu sprzed pandemii COVID 19 (2019/20, na zasadzie like-for-like). 

Sprzedaż like-for-like w branży oddziałów wzrosła o 27,8 procent do 866 mln EUR. W handlu elektronicznym sprzedaż wzrosła o 1,0 procent do 437 mln euro. Do znaczącego wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale przyczyniły się wszystkie regiony, a zwłaszcza Francja i Europa Południowo-Wschodnia. Hiszpański biznes Douglasa pozostaje wyzwaniem.

Dobre wyniki w tak ważnym dla nas kwartale świątecznym w imponujący sposób pokazują siłę naszego modelu biznesowego. Po długich blokadach widać ożywienie we wszystkich naszych oddziałach. Jednocześnie udało nam się zwiększyć i tak  wysoki już poziom sprzedaży w e-commerce. Dzięki strategicznemu przejęciu apteki internetowej disapo.de otwieramy się na nowe, rozwijające się obszary, a tym samym pozycjonujemy Douglasa jako kompleksową platformę urody i zdrowia w Europie – powiedziała Tina Müller, CEO Grupy Douglas.

Skonsolidowany zysk operacyjny (skorygowany EBITDA) wzrósł w pierwszym kwartale o 11,6 procent do 191 mln EUR. 

E-commerce sieci Douglas wciąż rośnie

Pomimo ponownego otwarcia sklepów stacjonarnych, w minionym kwartale sprzedaż w e-commerce nieznacznie wzrosła, z i tak już wysokiego poziomu, do 437 mln EUR. Udział sprzedaży wyniósł 33,5 proc. W całej Grupie średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła do 67,50 EUR (w porównaniu do analogicznego kwartału poprzedniego roku). Udział sprzedaży generowanej przez urządzenia mobilne w całkowitej sprzedaży e-commerce wzrósł o 4,1 pp do 65,1 proc.

Jednocześnie Douglas w minionym roku kalendarzowym jeszcze bardziej wzmocnił swoją silną pozycję na rynku e-commerce. Udział w rynku w Niemczech wzrósł o 1 punkt procentowy, a we Francji o 1,6 punktu procentowego.

Konsekwentnie rozwijamy model cyfrowy naszego biznesu. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyliśmy nasze udziały w rynku w ważnych, głównych krajach i osiągnęliśmy wzrost sprzedaży o ponad 75 procent w kwartale świątecznym w porównaniu do okresu sprzed COVID-19. Jednocześnie po raz kolejny zwiększyliśmy efektywność naszego biznesu internetowego. Będziemy nadal rozwijać naszą ofertę online, a tym samym umacniać naszą wiodącą rolę na rynku – powiedziała Vanessa Stützle, chief digital officer Douglas Group.

Przeczytaj również: Douglas wchodzi na rynek aptek internetowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
26.04.2024 10:54
Douglas otwiera 150. perfumerię w Polsce
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
/ Douglas
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
/ Douglas
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
/ Douglas
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
/ Douglas
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
Gallery
Douglas poszerza swoją obecność na terenie Europy, otwierając dziś swój 150. sklep perfumeryjny w Polsce. Znajdująca się w Galerii Starówka w Lesznie nowa perfumeria zaprezentuje najnowszy design oraz ofertę produktów marki, oferując przy tym szereg usług integrujących świat offline i online. Otwarcie tego sklepu stanowi element strategii ekspansji firmy w Europie Środkowo-Wschodniej i obejmuje rozwój w dużych aglomeracjach, jak i mniejszych miastach.

Sieć perfumerii Douglas otworzyła dziś 150. sklep w Polsce.

- To wielkie osiągnięcie. Dzięki temu krokowi Douglas kontynuuje swoją strategię ekspansji w kraju, w którym beauty premium wyraźnie rośnie. Koncentrujemy się na wzroście zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miastach. Odkąd Douglas wszedł na polski rynek ponad 23 lata temu, firma stale wzmacnia swoją obecność, zarówno otwierając nowe sklepy, jak i modernizując istniejące. W bieżącym roku obrotowym Douglas otworzył już 6 nowych sklepów w Polsce i odnowił 5 istniejących. Ponadto na naszej stronie internetowej oferujemy szeroką gamę dodatkowych marek — napisał w mediach społecznościowych Sander van der Laan, CEO Douglasa i pogratulował Agnieszce Mosukrek-Zava, prezesce Douglasa w Polsce oraz całemu teamowi.

Nowo otwarta perfumeria Douglas w Galerii Starówka w Lesznie, zajmująca powierzchnię 196 kw., stanowi drugi taki sklep w tym mieście. Klienci mogą wybierać spośród szerokiej gamy produktów i usług kosmetycznych. W ofercie znajduje się ponad 80 marek, w tym takie luksusowe marki światowej sławy jak Estée Lauder, Yves Saint Laurent, czy Sensai, a także Dr. Susanne von Schmiedeberg i Sol de Janeiro. W perfumerii Douglas w Lesznie dostępne są również bezpłatne, spersonalizowane konsultacje, które pomagają w doborze odpowiednich kosmetyków do pielęgnacji skóry, makijażu i perfum. Dodatkowo, klienci mogą skorzystać z bezpłatnej analizy stanu skóry twarzy oraz z 15-minutowego makijażu bez opłat.      

W ramach strategii "Let it Bloom" Douglas ciągle rozszerza swoją ofertę, oferując teraz ponad 1600 marek. Zgodnie z podejściem omnichannel, marka wprowadziła nowoczesne rozwiązania usprawniające zakupy zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Na przykład, nowo otwarty sklep w Lesznie umożliwia integrację zakupów offline i online poprzez usługę click & collect, pomoc doradców kosmetycznych w zakupach online oraz możliwość rezerwacji usług i uczestnictwa w live eventach sprzedażowych przez stronę internetową.

Od kiedy Douglas wkroczył na polski rynek ponad 23 lata temu, firma  umacnia swoje miejsce na rynku, nie tylko poprzez otwieranie kolejnych perfumerii i modernizację już istniejących punktów, ale również przez rozwijanie swojej platformy e-commerce z szerokim spektrum usług omnichannel. W zeszłym roku marka uruchomiła aż 17 nowych lokalizacji w Polsce i przeprowadziła remonty w 21 sklepach. Douglas poszerza także swoją gamę produktów, dodając rocznie ponad 90 nowych marek, w tym takie jak Dolce & Gabbana, Molton Brown, Babor czy Miller Harris.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. maj 2024 02:54