StoryEditor
Perfumerie
25.08.2021 00:00

Douglas rośnie dwucyfrowo, również w e-commerce

W III kwartale roku obrotowego 2020/2021 grupa Douglas osiągnęła 16,8 proc. wzrostu ogólnej sprzedaży i 20 proc. wzrostu w e-commerce.  Nasza sprzedaż e-commerce prawie podwoiła się w ciągu ostatnich 2 lat i nie tylko umocniliśmy naszą pozycję wiodącej europejskiej platformy kosmetycznej premium, ale także przejęliśmy pozycję lidera rynku e-commerce we Francji!  – skomentowała Tina Müller, CEO Douglas Group.

W trzecim kwartale roku obrotowego 2020/2021, który w grupie Douglas liczony jest od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021, sieć perfumerii osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Ogólnie o 16,8 proc. i 20 proc. w przypadku sprzedaży e-commerce. Wynikami podzieliła się w mediach społecznościowych prezes Douglas Group, Tina Müller.

Nasza sprzedaż e-commerce prawie podwoiła się w ciągu ostatnich 2 lat i nie tylko umocniliśmy naszą pozycję wiodącej europejskiej platformy kosmetycznej premium, ale także przejęliśmy pozycję lidera rynku e-commerce we Francji – skomentowała Tuna Müller na swoim profilu na Linkedin. –  Spodziewamy się dalszego wzrostu, jeśli sklepy pozostaną otwarte – dodała. 

Douglas to wiodąca sieć perfumerii w Europie. Oferuje ponad 130 tys. produktów kosmetycznych i lifestylowych w sklepach internetowych i w ponad 2 tys. sklepów stacjonarnych. Na skutek pandemii i zmiany nawyków zakupowych konsumentów zarząd sieci podjął w tym roku decyzję o zamknięciu ok. 500 stacjonarnych perfumerii w całej Europie z czego około 60 w Niemczech. Największy wysiłek został położony w dalszy rozwój sprzedaży internetowej.

Czytaj także: Douglas ogłasza konkurs dla producentów i marek. Nagrodą jest miejsce na półce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
17.09.2024 10:40
Flagowy sklep Sephory w Singapurze znów otwarty. Marka chce ugruntować swoją pozycję w Azji
Sephora w galerii handlowej w ION Orchard w Singapurzefot. Linkedin Sephora

Odnowiona Sephora w galerii handlowej w ION Orchard w Singapurze oferuje najbardziej prestiżowy asortyment kosmetyczny w Azji. Obejmuje on 12 tysięcy produktów ponad 160 marek, w tym osiemnastu nowych, do których zaliczają się m.in. Armani Prive, Kylie Cosmetics oraz Makeup By Mario. Inwestycja ma zredefiniować prestiżowe pojęcie piękna.

– Ponowne otwarcie Sephora ION Orchard to niezwykle ważny moment, ponieważ możemy uczcić w ten sposób jeden z najchętniej odwiedzanych sklepów Sephora na świecie, przyciągający zarówno mieszkańców, jak i turystów. Nasze szyte na miarę podejście łączy szeroką gamę marek z doświadczeniami, które rezonują z naszą zróżnicowaną klientelą. To kamień milowy, który wzmacnia pozycję Singapuru jako miejsca jednego z naszych odnoszących największe sukcesy sklepów na świecie i potwierdza nasze zaangażowanie w bycie najlepszym miejscem docelowym dla entuzjastów piękna – oświadczyła Jenny Cheah, dyrektorka zarządzająca Sephory na Azję Południowo-Wschodnią, Oceanię i Indie.

Czytaj też: Sephora jest najbardziej angażująca marką kosmetyczną w polskim internecie

Po raz pierwszy w Singapurze brand uruchomił kampanię „Hot on Social” mającą promować starannie wyselekcjonowane produkty, które są najgorętszymi trendami w social mediach. Każda wizyta w sklepie ma być angażującym doświadczeniem.

image
Sephora w galerii handlowej w ION Orchard w Singapurze
fot. Linkedin Sephora

Sephora ION Orchard stawia nie tylko na szeroką gamę produktów, ale także na strategiczne partnerstwa z wiodącymi markami, które mają zaowocować nową jakością usług. Do dyspozycji klientek będzie m.in. ekskluzywna sesja półgodzinnego rozpieszczania skóry przygotowana przez Estée Lauder – Dream Skin Reawakened oraz piętnastominutowa usługa Kiehl’s Skin Professional, mająca pomóc z problemami takimi jak skóra zbyt matowa lub sucha. Wspomagany przez sztuczną inteligencję skaner precyzyjnie analizujący odcień skóry pomoże dobrać podkład w idealnym odcieniu, by przenieść spersonalizowaną troskę o urodę na wyższy poziom.

– W Sephora ION Orchard stworzyliśmy flagowy produkt, który wyróżnia się, oferując starannie dobrane doświadczenia – od wyjątkowych wydarzeń dla członkiń po nagrody lojalnościowe premium i spersonalizowane usługi kosmetyczne – wszystko w środowisku zaprojektowanym tak, by wznieść na nowy poziom podróż po piękno naszych klientek. Dzięki naszemu największemu w Azji asortymentowi prestiżowych kosmetyków oraz ekskluzywnym prezentom przy każdym zakupie, Sephora ION Orchard jest miejscem, w którym każda wizyta oznacza celebrowanie piękna w wyjątkowy, niedostępny nigdzie indziej sposób – zapewnia Lutz Ackermann, dyrektor generalny Sephora Singapore.

Odnowiony lokal Sephora ION Orchard został otwarty 6 września 2024 roku.

Czytaj też: Singapurski rynek kosmetyczny odrabia straty wywołane pandemią COVID-19

Statista szacuje, że w 2024 roku rynek kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Singapurze wygeneruje przychód w wysokości 1,244 miliarda dolarów, a szacowana roczna stopa wzrostu (CAGR) w latach 2024-2028 będzie utrzymywać się na poziomie 0,99 proc. W branży beauty w Singapurze widoczny jest wzrost popytu na produkty organiczne oraz będące efektem zrównoważonej gospodarki.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
30.08.2024 15:25
Douglas integruje online ze stacjonarnymi drogeriami. Zmieni się wygląd stron, interfejs aplikacji i e-sklepu
Douglas w Centrum Handlowym Westfield Arkadia w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Grupa Douglas inwestuje w technologie, by jeszcze wzmocnić swój omnichannelowy charakter i połączyć doświadczenia zakupowe klientów robiących zakupy w perfumeriach oraz online. Od września zmieni się wygląd marki w digitalu – ma to wzmocnić wizerunek premium Douglasa.

Douglas wyraźnie przyspieszył i zaktywizował swoje działania biznesowe inwestując nowe perfumerie, w technologie i w marketing. Detalista działa w segmencie premium. Rorozwija swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online.

Celem Grupy Douglas jest otwarcie ponad 200 sklepów (netto) i przeprowadzenie ponad 400 remontów sklepów do końca 2026 r. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku obrotowego sieć perfumerii otworzyła 38 nowych sklepów i odnowiła 69 istniejących (wliczając relokacje).

W trzecim kwartale roku obrotowego 2023/24 (od kwietnia do czerwca 2024 r.) Grupa zwiększyła sprzedaż (netto) o 7,3 proc. do 977,1 mln euro (III kw. 2022/23: 910,5 mln euro). Sprzedaż w sklepach (netto) wzrosła o 7,2 proc. (lfl: +6,3 proc.), a sprzedaż e-commerce (netto) o 7,5 proc. rok do roku (lfl: +9,8 proc.).  Biznes online Douglasa stanowi już jedną trzecią całkowitej sprzedaży Grupy.

Czytaj także: Sprzedaż w stacjonarnych perfumeriach jest filarem wzrostu Grupy Douglas 

Detalista skupia się na segmencie premium beauty. Pod koniec lipca br. Douglas sprzedał internetową aptekę Disapo holenderskiej firmie MYA Health. – Jesteśmy przekonani, że segment premium beauty w Europie kontynentalnej będzie się rozwijał szybciej niż PKB czy rynek szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych – powiedział CEO, Sander van der Laan. – Pełne skupienie się na kosmetykach premium to właściwy kurs dla nas – dodał komentując wyniki Grupy za trzeci kwartał.

Na początku września br. strony internetowe Grupy Douglas, w tym sklep internetowy i aplikacje, otrzymają nowy wygląd i styl. Ma to jeszcze bardziej wzmocnić pozycję premium marki we wszystkich kanałach i punktach styku z klientami.

– Nowy projekt ma na celu stworzenie emocjonalnie angażującego i inspirującego doświadczenia piękna dla klientów – niezależnie od tego, na jakim urządzeniu wolą robić zakupy. Oprócz nowego interfejsu i ujednoliconej infrastruktury, kanały online będą ściślej powiązane ze sklepami Douglas i Nocibé (pod tą marką Douglas prowadzi 400 perfumerii we Francji – red.) oferując klientom prawdziwe wielokanałowe doświadczenie zakupowe – poinformowała firma.

Czytaj także: Douglas rusza z pierwszą międzynarodową kampanią swojej marki własnej Douglas Collection

W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Prowadzi sprzedaż stacjonarną i online. W kwietniu br. sieć otworzyła swoją 150 perfumerię i modernizuje sklepy w najlepszych lokalizacjach. Doulas rozwija także segment usług beauty. 

Czytaj więcej: Douglas Beauty Store – nowy koncept sieci w kolejnych perfumeriach

Douglas rozwija także segment usług beauty. Klienci sieci mogą skorzystać z zabiegów pielęgnacyjnych w 30 stałych gabinetach SPA w wybranych perfumeriach oraz w 13 mobilnych kabinach SPA w całej Polsce. Usługi można zamawiać poprzez aplikację booksy. 

Czytaj więcej: Douglas ma już blisko 40 gabinetów SPA w swoich perfumeriach. Ekskluzywne marki wykonują zabiegi także w gabinetach mobilnych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. październik 2024 12:40