StoryEditor
Perfumerie
16.08.2024 12:42

Douglas stawia na rozwój segmentu premium w Europie mimo spowolnienia rynku luksusowego

Douglas prowadzi w Polsce 150 perfumerii i sklep internetowy / wiadomoscikosmetyczne.pl

Douglas, niemiecki detalista kosmetyczny, liczy na dalszy wzrost segmentu premium beauty w Europie, pomimo globalnego spowolnienia na rynku luksusowym. W ostatnim kwartale spółka odnotowała wzrost zysku operacyjnego, ale jednocześnie boryka się z rosnącą stratą netto.

Douglas, niemiecki detalista perfum i kosmetyków, pomimo globalnego spowolnienia w sektorze luksusowym, wierzy w dalszy wzrost europejskiego rynku premium beauty. Spółka, która w środę opublikowała wyniki kwartalne, odnotowała wzrost zysku operacyjnego, jednocześnie podkreślając swoje optymistyczne prognozy na przyszłość. „Jesteśmy przekonani, że segment premium beauty w Europie kontynentalnej będzie się rozwijał szybciej niż PKB czy rynek szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych” – powiedział CEO, Sander van der Laan, podczas konferencji prasowej.

Mimo iż globalni konkurenci, tacy jak L’Oreal i Beiersdorf, odnotowali słabsze wyniki z powodu spadku sprzedaży w Chinach, Douglas – koncentrujący się wyłącznie na rynku europejskim – doświadczył jedynie umiarkowanego spowolnienia wzrostu. Spółka, która jest jednym z największych detalistów kosmetyków w Europie, zdecydowanie stawia na rozwój w segmencie premium, co doprowadziło do podniesienia prognoz sprzedażowych na cały rok.

Jednakże Douglas odnotował również wzrost straty netto w trzecim kwartale do 71,6 miliona euro, co oznacza ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Główną przyczyną były wydatki związane z redukcją zadłużenia po IPO, które miało miejsce w kwietniu. Debiut na giełdzie we Frankfurcie okazał się jednak rozczarowujący – akcje spółki spadły o 12 proc. poniżej ceny emisyjnej, a ich wartość wciąż maleje.

Pomimo trudności, Douglas zanotował wzrost skorygowanego EBITDA o 5,6 proc. rok do roku, osiągając wynik 162,9 miliona euro w trzecim kwartale. Spółka planuje kontynuować działania zmierzające do poprawy rentowności w przyszłym roku, w tym dalszą redukcję zadłużenia, co ma na celu osiągnięcie zysków netto oraz wypłatę dywidendy dopiero po ustabilizowaniu sytuacji finansowej.

Czytaj także: Douglas Beauty Store – nowy koncept sieci w kolejnych perfumeriach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
10.12.2025 09:28
Sephora wchodzi do Belgii: LVMH uruchamia spółkę zależną w Brukseli
Sephora w centrum handlowym Riviera.fot.materiały prasowe/Sephora

Sephora oficjalnie zarejestrowała belgijską spółkę zależną w Brukseli, co oznacza formalne wejście koncernu LVMH na rynek prestiżowej dystrybucji kosmetycznej w Belgii. Nowo utworzona jednostka działa pod nazwą Sephora Belgium i stanowi pierwszy krok do rozwinięcia pełnoskalowej działalności handlowej na tym rynku.

Podmiot został wpisany pod adresem Avenue Louise, jednym z najbardziej strategicznych i komercyjnych miejsc w całej Belgii. To lokalizacja premium, w której swoje biura i butiki mają międzynarodowe marki z segmentu luxury. W zarządzie Sephora Belgium znaleźli się kluczowi menedżerowie firmy, w tym dyrektor zarządzający Benoît Ponte, co potwierdza strategiczne znaczenie operacji.

Wejście Sephory tworzy silną konkurencję dla obecnych operatorów, przede wszystkim dla sieci Douglas, która w ostatnich latach zwiększała liczbę sklepów i umacniała swoją pozycję w kraju. Dla LVMH Sephora pozostaje jednym z najważniejszych kanałów sprzedaży bezpośredniej: umożliwia kontrolę dystrybucji, ekspozycji i dostępności marek beauty należących do grupy, co ma kluczowe znaczenie na europejskich rynkach o wysokiej konkurencyjności.

Ruch ten wpisuje się w szerszy trend konsolidacji sektora i rosnącej walki o klienta premium w Europie. Globalne koncerny kosmetyczne zwiększają skalę działalności oraz umacniają kontrolę nad łańcuchami sprzedaży, aby zapewnić stabilną widoczność marek i efektywniej zarządzać doświadczeniem konsumenta. Belgia, z wysokim poziomem wydatków na produkty beauty, naturalnie wpisuje się w tę strategię.

Decyzja LVMH pokazuje również, że rynek prestiżowej kosmetyki w Europie staje się coraz bardziej konkurencyjny. Wchodząc do Belgii z własnym podmiotem, Sephora sygnalizuje gotowość do intensywnej rywalizacji oraz budowania silniejszej obecności w regionie, w którym dostęp do konsumenta i kontrola nad ofertą stają się kluczowym elementem przewagi strategicznej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 14:36