StoryEditor
Perfumerie
16.08.2024 12:42

Douglas stawia na rozwój segmentu premium w Europie mimo spowolnienia rynku luksusowego

Douglas prowadzi w Polsce 150 perfumerii i sklep internetowy / wiadomoscikosmetyczne.pl

Douglas, niemiecki detalista kosmetyczny, liczy na dalszy wzrost segmentu premium beauty w Europie, pomimo globalnego spowolnienia na rynku luksusowym. W ostatnim kwartale spółka odnotowała wzrost zysku operacyjnego, ale jednocześnie boryka się z rosnącą stratą netto.

Douglas, niemiecki detalista perfum i kosmetyków, pomimo globalnego spowolnienia w sektorze luksusowym, wierzy w dalszy wzrost europejskiego rynku premium beauty. Spółka, która w środę opublikowała wyniki kwartalne, odnotowała wzrost zysku operacyjnego, jednocześnie podkreślając swoje optymistyczne prognozy na przyszłość. „Jesteśmy przekonani, że segment premium beauty w Europie kontynentalnej będzie się rozwijał szybciej niż PKB czy rynek szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych” – powiedział CEO, Sander van der Laan, podczas konferencji prasowej.

Mimo iż globalni konkurenci, tacy jak L’Oreal i Beiersdorf, odnotowali słabsze wyniki z powodu spadku sprzedaży w Chinach, Douglas – koncentrujący się wyłącznie na rynku europejskim – doświadczył jedynie umiarkowanego spowolnienia wzrostu. Spółka, która jest jednym z największych detalistów kosmetyków w Europie, zdecydowanie stawia na rozwój w segmencie premium, co doprowadziło do podniesienia prognoz sprzedażowych na cały rok.

Jednakże Douglas odnotował również wzrost straty netto w trzecim kwartale do 71,6 miliona euro, co oznacza ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Główną przyczyną były wydatki związane z redukcją zadłużenia po IPO, które miało miejsce w kwietniu. Debiut na giełdzie we Frankfurcie okazał się jednak rozczarowujący – akcje spółki spadły o 12 proc. poniżej ceny emisyjnej, a ich wartość wciąż maleje.

Pomimo trudności, Douglas zanotował wzrost skorygowanego EBITDA o 5,6 proc. rok do roku, osiągając wynik 162,9 miliona euro w trzecim kwartale. Spółka planuje kontynuować działania zmierzające do poprawy rentowności w przyszłym roku, w tym dalszą redukcję zadłużenia, co ma na celu osiągnięcie zysków netto oraz wypłatę dywidendy dopiero po ustabilizowaniu sytuacji finansowej.

Czytaj także: Douglas Beauty Store – nowy koncept sieci w kolejnych perfumeriach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
08.09.2025 10:54
Czas na zmianę! Katarzyna Mauduit żegna się z Douglasem po 5 latach
Katarzyna Mauduit (z prawej) oraz Anna Dec podczas Douglas Skincare Weeks 2025M.Szulc

Przez ostatnie 5 lat Katarzyna Mauduit pełniła funkcję dyrektor marketingu na Polskę i region CEE w sieci Douglas. Zajmowała się m.in. wspieraniem marki własnej Douglas, a także wielu selektywnych marek partnerów. Teraz poinformowała o zmianie swojej zawodowej ścieżki. Jak motywuje ten krok?

Goodbye lovebrand, hello lovebrand(s). It’s time for new!” – zaczęła swój wpis na LinkedIn Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w Douglasie współpracowała ze "wspaniałym, zorientowanym na biznes zespołem marketingowym”, działając “ramię w ramię z wieloma innymi zespołami – lokalnie, w Europie Środkowo-Wschodniej oraz globalnie”. Podziękowała za współpracę działom marketingu Douglasa, e-commerce, asortymentu i zakupów, controllingu, a także szefom Douglasów z innych krajów. 

Zbudowane relacje, zmiany, które udało mi się wprowadzić, inspiracja oraz metody pracy, które po sobie zostawiam – są moim największym powodem do dumy” – napisała Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w swojej Douglasowej podróży ceni najbardziej pięć momentów. Pierwszy z nich to przekształcenie Douglasa w “napędzaną cyfrowo, płynnie funkcjonującą w social mediach” platformę sprzedaży kosmetyków. Drugi to zarządzanie innowacjami, z naciskiem na inspirowanie – a nie kopiowanie rozwiązań.

image

Katarzyna Mauduit, Douglas: Potencjał zakupowy pokolenia Alfa jest obiecujący [FBK 2024]

Trzecią ważną rzeczą jest rozszerzenie ekosystemu retail mediów dla marek dostawców w całym lejku marketingowym, co umożliwiło konsolidację marki Douglas jako wyraźnego lidera branży pod względem zarówno portfolio, jak i przychodów. Czwarta istotna rzecz to uwolnienie potencjału marki własnej Douglas Collection, na co złożyło się m.in. stworzenie zespołu marketingowego, kampanii, eventów – co przyniosło w efekcie rekordowe wyniki z roku na rok. 

Jako piąty ważny powód do dumy Katarzyna Mauduit uznaje swój team (“najlepszy w swojej klasie!”), któremu podziękowała za towarzyszenie we wspólnej drodze zmian i przekształceń. Podziękowała również zarządowi i managerom Douglasa za zaufanie oraz sprawienie, że “niemożliwe stało się możliwe”.

Jak podkreśliła, pożegnanie z Douglasem nie było dla niej łatwe, bo “nie rozstaje się z marką, którą się kocha”. 

Pozostawiam markę w dobrych rękach, gotową do rozkwitu” – podsumowała, zapowiadając podjęcie nowych wyzwań w branży beauty. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
28.08.2025 07:54
Notino poszerza ofertę marek luksusowych i wprowadza La Prairie
Wprowadzenie marki La Prairie do oferty Notino oznacza, że będzie ona dostępna dla klientów na 27 rynkach, na których działa detalistaLa Prairie mat.pras.

Notino dba o to, by wciąż zaskakiwać swoich klientów. W sierpniu oferta sklepu została poszerzona o markę luksusowych kosmetyków z najwyższej półki – La Prairie Switzerland. Jak podkreśla Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer i członek zarządu Notino, krok ten stanowi otwarcie nowego rozdziału dla firmy.

“Witamy na pokładzie, La Prairie Switzerland” – obwieścił Bartosz Kliś we wpisie na LinkedIn. Jak podkreślił, La Prairie należy do grona najbardziej kultowych marek w branży kosmetyków luksusowych.

Od dziesięcioleci La Prairie wyznacza standardy w dziedzinie luksusowych kosmetyków dzięki unikalnemu połączeniu kawioru, złota i platyny z przełomową wiedzą na temat komórek” – dodaje manager Notino.  

Szwajcarska marka jest cenionym od lat globalnym pionierem terapii przeciwstarzeniowej, opartej na opatentowanej, wyjątkowej formule Cellular Complex.

image

Justyna Derdzikowska, Notino: To dla nas przełomowy rok, jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną

Jak dodaje Bartosz Kliś, wprowadzenie kosmetyków La Prairie do oferty sklepów Notino stanowi część jasnej wizji. “Chcemy, aby wyjątkowe marki stały się bardziej dostępne. Jednocześnie też chcemy, aby doświadczenie klienta było równie ekskluzywne, jak same produkty” – wyjaśnia Bartosz Kliś.

Wprowadzenie marki La Prairie do oferty Notino oznacza, że będzie ona dostępna dla klientów na 27 rynkach, na których działa detalista. “Jest to kamień milowy, z którego jesteśmy dumni, a także sygnał, w jakim kierunku zmierzamy” – podsumowuje członek zarządu Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. wrzesień 2025 01:02