StoryEditor
Perfumerie
27.05.2021 00:00

Douglas w kampanii Let’s do beautiful redefiniuje pojęcie piękna

Douglas, który w tym roku obchodzi 111 rocznicę powstania i 20-lecie obecności w Polsce, rusza z kampanią pod hasłem Let’s do beautiful. Ma ona stanowić manifest tolerancji oraz otwartości na różnorodność, wyrażone przez myśl przewodnią: Jesteśmy piękni wtedy, gdy piękne są nasze czyny.

– W nowej kampanii pokazujemy zmianę postawy i formułujemy nowe hasło, co jest naszym publicznym zobowiązaniem. Doceniamy piękno i jego różnorodność – z dala od konwencjonalnej i jednowymiarowej koncepcji wyglądu zewnętrznego, w kierunku nowoczesnego i holistycznego jego zrozumienia – wyjaśnia Tina Müller, CEO grupy Douglas.

Szefowa Dougasa dodaje, że „Let’s do beautiful” to także apel o to, by spojrzeć na piękno poprzez wszystko, co składa się na indywidualność każdego z nas – osobowość, postawy, zachowanie i fizjonomię.

Punktem wyjścia kampanii były badania pokazujące, że to wartości, zachowania i działania są najważniejsze, kiedy mówimy o pięknych ludziach. Jej podstawą jest wizualnie mocne video, któremu towarzyszyć będzie seria wymownych zdjęć z prowokującymi do refleksji hasłami.

– Zdecydowaliśmy się podejść do komunikacji marki w zupełnie inny sposób. Pokazujemy, że piękno to coś więcej niż piękna twarz, a przede wszystkim działania, które ludzie podejmują, by czynić świat piękniejszym – mówi Susanne Cornelius, CMO grupy Douglas.

Dodaje, że przełamywanie stereotypów w branży kosmetycznej jest integralną częścią wartości wyznawanych przez firmę Douglas.

– Tym razem jednak idziemy o krok dalej. Wzywamy do większej życzliwości, empatii i tolerancji. Zmieniamy zupełnie podejście i perspektywę: od pięknego wyglądu do czynienia piękna, ponieważ ostatecznie o to w tym wszystkim chodzi – dodaje Susanne Cornelius.

Kampania Let’s Do Beautiful emitowana będzie na platformach video i  w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie i TikToku. Zdjęcia wykorzystane zostaną również na internetowej stronie Douglasa oraz we wnętrzach perfumerii w całej Polsce.

Wraz ze startem kampanii, Douglas rusza z akcją wspierającą kobiety walczące z chorobami ginekologiczno-onkologicznymi. W dniach 27 maja – 8 czerwca 20 proc. dochodu ze sprzedaży produktów marek: Dermacosmetics, #Innerbeauty, One.Two.Free! oraz jubileuszowej palety cieni Douglas Collection, zostanie przekazane na rzecz Fundacji Kwiat Kobiecości, która wspiera kobiety chorujące na raka szyjki macicy i raka jajnika, popularyzuje wiedzę odnośnie profilaktyki zdrowotnej oraz udostępnia bezpłatne badania ginekologiczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. listopad 2025 08:12