StoryEditor
Perfumerie
15.03.2024 08:00

Jann, twórcy internetowi i pracownicy Sephora w kampanii mówiącej o sile społeczności i samooakceptacji. Razem tworzymy piękno

W lokalnej odsłonie globalnej kampanii Sephory prowadzonej pod hasłem We belong to someting beautiful biorą udział współpracujący z marką twórcy oraz pracownicy Sephora Polska. Na zdjeciu od lewej: Mateusz - doradca klientów Sephora; Grażyna - managerka kategorii makeup; artysta muzuk Jann; Vanessa, Selena i Sylwia oraz Ilona i Milena / Sephora
Jann – artysta muzyk młodego pokolenia, osobowości ze świata beauty social mediów, a także pracownicy Sephora Polska, biorą udział w lokalnej odsłonie globalnej kampanii marki We belong to someting beautiful, która podkreśla, że każdy powinien czuć się sobą i może wyrażać siebie na swój sposób.

5 marca Sephora zaprezentowała jednocześnie w prawie 35 rynkach na całym świecie, jedną spójną kampanią pod wspólnym hasłem: „We belong to something beautiful” (Razem tworzymy piękno), w której podkreśliła swoją rolę jako miejsca oferującego przestrzeń do swobodnego odkrywania, testowania i wyrażania siebie – wolnego od osądzania, wzmacniającego pewność siebie i samoakceptację.

12 marca w social mediach Sephora ruszyła lokalna adaptacja globalnej kampanii marki. Zobaczmy w niej polskich twórców współpracujących z marką, ale też pracowników Sephora. Wszystkie opowiedziane przez bohaterów historie mówią o sile społeczności, samoakceptacji i oddają przesłanie kampanii.

Do współpracy marka zaprosiła osobowości ze świata beauty social mediów, z którymi lokalnie od lat współpracuje: Ilonę i Milenę znane jako @blessthemesspl, Vanessę @beautyvtricks, Selenę @selena.wil i Sylwię @makeupafterforty. W kampanii zobaczymy już wkrótce również artystę muzyka, niezwykle cenionego przez społeczność Sephora – Janna @jann_music_.

Swoimi historiami podzieli się również wybrani pracownicy Sephora – Grażyna, managerka kategorii makeup oraz pracujący na co dzień w łódzkiej perfumerii Sephora jako doradca klientów – Mateusz, który w video wystąpił wraz ze wspierającą go Mamą.

 To, jak postrzegane jest piękno dziś, znacznie różni się od tego, jak było one postrzegane jeszcze dekadę temu. Wiele badań pokazuje nam, że wizja piękna prezentowana w masowych mediach jest zbyt sztywna i nierealna. Można by również wnioskować, że związana z tym presja społeczna może nie sprzyjać naszemu zdrowiu psychicznemu. Sephora jako wizerunkowy lider kategorii retail beauty, marka która niejednokrotnie przełamywała bariery tejże kategorii, chce inicjować i uczestniczyć w zmianie tego podejścia. Akceptacja różnorodności dla młodszego pokolenia Alfa czy generacji Z jest kluczowa. Poszukując swojej tożsamości, chcą być inspirowani, jednocześnie śmiało wyrażając siebie. Chcemy tworzyć przestrzeń do takiego eksperymentowania, miejsca bez oceniania, w którym każdy czuje się dobrze – mówi Małgorzata Dzięcielewska, dyrektorka marketingu Sephora w Polsce i Czechach.

– Każda z opowiedzianych przez bohaterów naszej kampanii historii jest inna. Wszystkie one choć różnorodne – tak, jak cała nasza społeczność - spaja przesłanie, że to w nas samych i we wzajemnym wspieraniu się jest siła i że to my Razem tworzymy piękno. Mam nadzieję, że każdy kto zobaczy naszą kampanię weźmie z tych historii coś dla siebie, a być może podzieli się nimi z kimś, komu mogą pomóc w odkryciu najlepszej wersji siebie, bez spełniania oczekiwań i standardów innych, w samoakceptacji – dodaje Małgorzata Dzięcielewska.

Dla swoich obserwatorów na TiKTok Sephora przygotowała konkurs – niespodziankę, dzięki której mogą dołączyć do grona bohaterów i opowiedzieć swoją historię całej społeczności Sephora. Do wygrania są profesjonalna sesja zdjęciowa dla dwóch osób, torba pełna produktowych bestsellerów i nowości z perfumerii Sephora, karta podarunkowa i warsztat makijażu. Zasady i zadanie konkursowe znajdują się na profilu TikTok marki.

Lokalna video kampania prowadzona na profilach Facebook, Instagram oraz TikTok Sephora Polska, potrwa do końca kwietnia. Jej przygotowanie strategiczne wspierała agencja Liquid Thread, za produkcję odpowiadała agencja Bulletproff.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.10.2025 07:38
Douglas startuje z międzynarodową kampanią “Welcome to Beautiful”
Douglas mat.pras,

Douglas, marka numer jeden w Europie w segmencie omnichannel i premium beauty, wystartowała z nową, międzynarodową platformą komunikacyjną “Welcome to Beautiful”. Kampania wyznacza nadrzędną narrację i kierunek spójnej komunikacji we wszystkich krajach i kanałach, jeszcze mocniej umacniając pozycję i rozpoznawalność Douglas.

Douglas zaprasza do świata piękna

“Welcome to Beautiful” to zaproszenie do odkrywania piękna w pełnym wymiarze – od codziennych rytuałów po wyjątkowe doświadczenia. W kampanii Douglas występują bohaterowie o różnych osobowościach i stylach, których łączy jedno – pasja do piękna rozumianego jako forma autentycznej ekspresji. 

Materiały kampanijne podkreślają pewność siebie, różnorodność i indywidualność każdego z nich, pokazując, że piękno ma nieskończenie wiele odsłon. Charakterystyczny dla marki odcień miętowy spaja całą narrację, nadając materiałom świeżość, nowoczesność i wzmacniając spójność komunikacji.

Jedna platforma – wiele działań

Nowa platforma komunikacyjna “Welcome to Beautiful” będzie pełnić funkcję nadrzędnej opowieści i kreatywnego kierunku, który nada ton przyszłym działaniom marketingowym. 

W Polsce, po październikowym starcie, pierwszymi kampaniami realizowanymi w jej ramach będą Singles’ Day, „Black Friday” oraz kampania świąteczna. Każda z nich zachowa charakterystyczne elementy dopasowane do okazji – jak np. miętowe opakowania prezentowe w okresie Bożego Narodzenia – a jednocześnie pozostanie częścią spójnego systemu wizualnego, co podkreśla elastyczność i pokazuje uniwersalny charakter nowej platformy.

image

Koncept Douglas Beauty Store – otwarty w Tomaszowie Mazowieckim

Kampania w Polsce

Kampania promująca nową platformę komunikacji Douglas - “Welcome to Beautiful”, pojawi się w Polsce w najważniejszych kanałach mediowych: w social mediach, na YouTube, w digitalu oraz w formie spotów telewizyjnych. Dzięki temu konsumenci zetkną się ze spójnym, angażującym i wielowymiarowym przekazem, zarówno online, jak i offline. 

Za strategię mediową i zakup powierzchni reklamowej odpowiada agencja Wavemaker, a za działania w social mediach - Saatchi & Saatchi.

Grupa Douglas, z markami handlowymi Douglas, Nocibé, Parfumdreams i Niche Beauty, jest wiodącą omnichannelową destynacją premium beauty w Europie. Grupa Douglas inspiruje swoich klientów do wyrażania własnej wizji piękna, oferując unikalny asortyment zarówno online, jak i w około 1,9 tys. sklepach. 

Grupa Douglas oferuje szeroką ofertę marek selektywnych i ekskluzywnych, a także własnych marek korporacyjnych. Asortyment obejmuje perfumy, kosmetyki kolorowe, pielęgnację skóry, pielęgnację włosów, akcesoria oraz usługi beauty. 

Centralnym elementem strategii Grupy Douglas "Let it Bloom" jest wzmocnienie jej skutecznej pozycji omnichannelowej oraz nieustanne rozwijanie doskonałego doświadczenia klienta. W roku finansowym 2023/24 Grupa Douglas osiągnęła przychody w wysokości 4,45 mld euro i zatrudniała około 19,2 tys. osób w całej Europie. Została uznana przez Forbes za „World’s Top Company for Women 2025” w kategorii detalicznych i hurtowych firm.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. październik 2025 00:12