StoryEditor
Perfumerie
25.09.2019 00:00

Marionnaud zamknie wszystkie sklepy w Hiszpanii i Portugalii

Marionnaud, francuska sieć perfumerii, planuje zamknąć wszystkie 46 sklepów w Hiszpanii i Portugalii do stycznia 2020 roku, aby skoncentrować się na swoich kluczowych rynkach.

Historia marki Marionnaud, według danych na stronie company-histories.com, łączy się z Marcelem Frydmanem, który kupuje dla swojej żony w połowie lat 80. sklep z perfumami w Montreuil, na przedmieściach Paryża. W 1985 roku Frydman kupuje drugi sklep w Paryżu, w 1992 roku otwiera swój 16. sklep. W 1995 nabywa sieć sklepów z perfumami Bernard Marionnaud i przejmuje markę Marionnaud. Trzy lata później Marionnaud wchodzi na giełdę paryską, firma przejmuje sieć sklepów Kleber, a następnie Saresco.

W 2014 roku właściciel marki, chiński koncern A.S. Watson Group (ASW) informował, że na świecie jest około 1300 salonów Marionnaud, z czego 21 było w Polsce. Jeszcze w lutym 2013 roku Remigiusz Banach, store portfolio manager w Marionnaud Parfumeries, zapowiadał otwarcie 10-19 salonów w nowym, butikowym koncepcie i  dwucyfrowe wzrosty nowych lokalizacji w ciągu 2-3 lat.

Jednak po długich i wnikliwych analizach, właściciel zdecydował o zamknięciu wszystkich perfumerii Marionnaud w Polsce. Firma chciała skoncentrować swoje działania na innych rynkach Europy Centralnej (Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia), gdzie posiadała znaczący udział w rynku i rozpoznawalność marki. Krok ten był, jak informowała firma w komunikacie, "częścią planu optymalizacji portfela sklepów w Europie Centralnej, polegającego na otwieraniu nowych oraz przebudowie istniejących perfumerii w lokalizacjach o dużym potencjale, a jednocześnie na zamykaniu tych, które nie spełniają  przyjętych założeń”.

Teraz podobny los spotka perfumerie sieci na Półwyspie Iberyjskim, gdzie Marionnaud posiada prawie 50 sklepów. Poza Francją i przeznaczonymi do zamknięcia placówkami w Hiszpanii i Portugalii, perfumerie marki znajdują się w Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Rumunii, Słowacji, Czechach i na Węgrzech.

  •  
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. październik 2025 08:26