StoryEditor
Perfumerie
11.11.2020 00:00

Perfumerie nie jak drogerie. W galeriach zamknięte, przy ulicach handlowych pozostaną otwarte

Podczas wiosennego lockdownu sieci perfumeryjne zostały zamknięte. Otwarte mogły być tylko sklepy, które zapewniały społeczeństwu dostęp do produktów pierwszej potrzeby, jak środki czystości i higieny. Takiej roli nie pełnią perfumerie. Ustaliliśmy, jaki będzie tym razem los znanych sieci perfumerii, gdy od 7 listopada nie działają galerie handlowe.

Nowe obostrzenia, które rząd wprowadził od 7 listopada br. oznaczają m.in. zmianę liczby osób w sklepach (w mniejszych sklepach do 100 mkw. może przebywać 1 os/10 mkw., a w sklepach pow. 100 mkw. pozostaje 1os/15 mkw.) Sklepy w galeriach handlowych musiały zostać zamknięte z wyjątkiem spożywczych, aptek, drogerii czy usług, w tym beauty.

Perfumerie nie są jednak wyjątkiem. W Dzienniku Ustaw czytamy:

"Do dnia 29 listopada 2020 r. w obiektach handlowych lub usługowych, w tym parkach handlowych, o powierzchni sprzedaży lub świadczenia usług powyżej 2000 m2 ustanawia się zakaz: 1) handlu detalicznego właścicielom lub najemcom powierzchni handlowej, z wyłączeniem takiego, którego przeważająca działalność polega na sprzedaży: 
a) żywności w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2019 r. poz. 1252 oraz z 2020 r. poz. 284, 285 i 1493), 
b) produktów kosmetycznych w rozumieniu art. 2 pkt 9 ustawy z dnia 4 października 2018 r. o produktach kosmetycznych (Dz. U. poz. 2227) innych niż przeznaczone do perfumowania lub upiększania, 
c) artykułów toaletowych, Dziennik Ustaw – 3 – Poz. 1972 
d) środków czystości, 
e) produktów leczniczych w rozumieniu art. 2 pkt 32 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 944 i 1493), w tym przez apteki lub punkty apteczne,
f) wyrobów medycznych w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 38 ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 186 i 1493) (...)

Wynika z tego jednoznacznie, że produkty "przeznaczone do perfumowania lub upiększania" nie zostały objęte wyłączeniem z zakazu handlu. Dlatego nie wszystkie sklepy z kosmetykami mogą być otwarte po ogłoszeniu nowych restrykcji.

Zapytana o funkcjonowanie placówek sieci Joanna Krzyżanowska, Corporate Relations Manager w Sephora Polska tłumaczy, że zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów, perfumerie Sephora w galeriach handlowych są nieczynne.

- Perfumerie zlokalizowane poza centrami handlowymi, czyli Sephora na ul. Nowy Świat w Warszawie oraz na ul. Floriańskiej 19 w Krakowie, respektując wszystkie zalecenia sanitarne pozostają otwarte - mówi. 

- Jednocześnie oferujemy naszym klientom, którzy dokonają zakupów na sephora.pl, usługę Click & Collect. Klienci mogą bezpiecznie odbierać swoje zakupy w wybranym sklepie stacjonarnym w oznaczonym punkcie przy wejściu do perfumerii Sephora, już w dwie godziny - informuje Joanna Krzyżanowska. 

Na to samo rozporządzenie Rady Ministrów z 6 listopada br. powołują się przedstawiciele sieci perfumerii Douglas. - Nasze perfumerie zlokalizowane w centrach handlowych o powierzchni powyżej 2000 mkw. pozostaną nieczynne do czasu ogłoszenia kolejnych zmian - informuje Magdalena Przybysz, dyrektor ds. ekspansji CEE w Douglas. - Otwarte pozostają cztery perfumerie zlokalizowane przy ulicach handlowych w Warszawie, Gdyni, Toruniu i Zakopanem. Wszystkich klientów zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej douglas.pl - dodaje.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
26.04.2024 10:54
Douglas otwiera 150. perfumerię w Polsce
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
/ Douglas
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
/ Douglas
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
/ Douglas
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
/ Douglas
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.
Gallery
Douglas poszerza swoją obecność na terenie Europy, otwierając dziś swój 150. sklep perfumeryjny w Polsce. Znajdująca się w Galerii Starówka w Lesznie nowa perfumeria zaprezentuje najnowszy design oraz ofertę produktów marki, oferując przy tym szereg usług integrujących świat offline i online. Otwarcie tego sklepu stanowi element strategii ekspansji firmy w Europie Środkowo-Wschodniej i obejmuje rozwój w dużych aglomeracjach, jak i mniejszych miastach.

Sieć perfumerii Douglas otworzyła dziś 150. sklep w Polsce.

- To wielkie osiągnięcie. Dzięki temu krokowi Douglas kontynuuje swoją strategię ekspansji w kraju, w którym beauty premium wyraźnie rośnie. Koncentrujemy się na wzroście zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miastach. Odkąd Douglas wszedł na polski rynek ponad 23 lata temu, firma stale wzmacnia swoją obecność, zarówno otwierając nowe sklepy, jak i modernizując istniejące. W bieżącym roku obrotowym Douglas otworzył już 6 nowych sklepów w Polsce i odnowił 5 istniejących. Ponadto na naszej stronie internetowej oferujemy szeroką gamę dodatkowych marek — napisał w mediach społecznościowych Sander van der Laan, CEO Douglasa i pogratulował Agnieszce Mosukrek-Zava, prezesce Douglasa w Polsce oraz całemu teamowi.

Nowo otwarta perfumeria Douglas w Galerii Starówka w Lesznie, zajmująca powierzchnię 196 kw., stanowi drugi taki sklep w tym mieście. Klienci mogą wybierać spośród szerokiej gamy produktów i usług kosmetycznych. W ofercie znajduje się ponad 80 marek, w tym takie luksusowe marki światowej sławy jak Estée Lauder, Yves Saint Laurent, czy Sensai, a także Dr. Susanne von Schmiedeberg i Sol de Janeiro. W perfumerii Douglas w Lesznie dostępne są również bezpłatne, spersonalizowane konsultacje, które pomagają w doborze odpowiednich kosmetyków do pielęgnacji skóry, makijażu i perfum. Dodatkowo, klienci mogą skorzystać z bezpłatnej analizy stanu skóry twarzy oraz z 15-minutowego makijażu bez opłat.      

W ramach strategii "Let it Bloom" Douglas ciągle rozszerza swoją ofertę, oferując teraz ponad 1600 marek. Zgodnie z podejściem omnichannel, marka wprowadziła nowoczesne rozwiązania usprawniające zakupy zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Na przykład, nowo otwarty sklep w Lesznie umożliwia integrację zakupów offline i online poprzez usługę click & collect, pomoc doradców kosmetycznych w zakupach online oraz możliwość rezerwacji usług i uczestnictwa w live eventach sprzedażowych przez stronę internetową.

Od kiedy Douglas wkroczył na polski rynek ponad 23 lata temu, firma  umacnia swoje miejsce na rynku, nie tylko poprzez otwieranie kolejnych perfumerii i modernizację już istniejących punktów, ale również przez rozwijanie swojej platformy e-commerce z szerokim spektrum usług omnichannel. W zeszłym roku marka uruchomiła aż 17 nowych lokalizacji w Polsce i przeprowadziła remonty w 21 sklepach. Douglas poszerza także swoją gamę produktów, dodając rocznie ponad 90 nowych marek, w tym takie jak Dolce & Gabbana, Molton Brown, Babor czy Miller Harris.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. maj 2024 19:33