StoryEditor
Perfumerie
15.11.2023 12:34

Sephora i Fundacja Sukces Pisany Szminką kontynuują współpracę; cegiełką jest lampka-tęcza

Lampka jest produktem-cegiełką, z którego dochód jest przeznaczany na wsparcie programu Fun.Tech.Future. / Sephora
W ofercie kolekcji świątecznej w perfumeriach Sephora oraz na sephora.pl znajduje się wyjątkowy produkt — nocna lampka w formie tęczy. Przez ostatnie 6 lat cały dochód z jej sprzedaży jest przeznaczany na wsparcie programu Fun.Tech.Future., który działa na rzecz zapewnienia aktywizacji zawodowej młodzieży z rodzin zastępczych oraz innych grup społecznie nieuprzywilejowanych. Od momentu uruchomienia z programu, który jest realizowany przez Fundację Sukces Pisany Szminką, skorzystało już prawie 730 młodych osób.

Według sondażu przeprowadzonego przez Fundację SPS w sierpniu wśród osób w wieku 18-26 lat, aż 90 procent z nich uważa, że absolwenci nie są wystarczająco przygotowani do rozpoczęcia kariery zawodowej i procesu rekrutacyjnego. Spośród tych, którzy pracują tymczasowo lub jeszcze nie rozpoczęli swojej aktywności zawodowej, 56 procent zadeklarowało, że nie czuje się odpowiednio przygotowanych do objęcia pełnoetatowej pracy, która umożliwiłaby im samodzielne utrzymanie.

image

Tęczowa lampka zmienia kolory, jest więc idealnym prezentem dla najmłodszych.

Sephora
Program Fun.Tech.Future. jest otwarty dla wszystkich młodych ludzi, którzy potrzebują wsparcia, motywacji i konkretnej wiedzy, aby skutecznie rozpocząć swoją karierę zawodową. Aby wziąć udział, można zarejestrować się na stronie Fundacji. Proces rekrutacji jest realizowany we współpracy z domami dziecka, rodzinnymi domami dziecka oraz innymi organizacjami wspierającymi aktywizację zawodową osób z różnych grup społecznie nieuprzywilejowanych.

Uczestnicy programu Fun.Tech.Future. mają dostęp do warsztatów online i webinarów, które prowadzą eksperci Fundacji oraz partnerzy projektu, w tym Sephora. W bieżącym roku odbyły się również dwudniowe warsztaty stacjonarne we Wrocławskim Parku Technologicznym, skupiające się na doradztwie zawodowym. Wzięło w nich udział ponad 50 osób, w tym osoby pracujące w dziedzinie doradztwa zawodowego oraz młodzież z nieuprzywilejowanych środowisk, która dopiero rozpoczyna swoją dorosłą karierę.

Podobnie jak w poprzednich edycjach, istotnym aspektem wsparcia ze strony Sephora, oprócz finansowego wsparcia programu, było zaangażowanie 6 uczestników w programie stażowym. Staże trwały dwa miesiące i były płatne, a uczestnicy mieli możliwość odbywania ich w perfumeriach Sephora, gdzie mieli dedykowanych mentorów z zespołu pracowników firmy. W wybranych perfumeriach Sephora zorganizowano również grupowe warsztaty dotyczące makijażu odpowiedniego na rozmowę rekrutacyjną. Podczas tych spotkań, w których uczestniczyło 40 dziewcząt, eksperci z Sephora dzielili się także wiedzą na temat charakteru i specyfiki pracy w branży detalicznej i kosmetycznej.

Lampka w kolorach Sephora Collection jest dostępna od listopada we wszystkich perfumeriach Sephora oraz na stronie internetowej sieci do wyczerpania zapasów. Koszt produktu wynosi 59 złotych.

Czytaj także: Magda Wieczorek, Organique: Staramy się szukać społecznych inicjatyw bliskich kobietom

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2025 07:06