StoryEditor
Perfumerie
09.01.2023 00:00

Sephora jest najbardziej angażująca marką kosmetyczną w polskim internecie

Sephora na świecie zajęła dziewiąte miejsce wśród najbardziej angażujących w mediach społecznościach i najczęściej wyszukiwanych w Google marek kosmetycznych. Jednak w Polsce jest na pozycji nr 1 – wynika z raportu Cosmetify Index 2022.

Cyfrowa porównywarka cen produktów kosmetycznych – Cosmetify, jak co roku przygotowała swój Cosmetify Index. Ranking pokazuje m.in. najbardziej popularne marki, a tworzony jest w oparciu o wyszukiwania w Google oraz obserwowanie,  komentarze i stosowane hasztagi w mediach społecznościowych.

Czytaj też: Florence By Mills była najgorętszą marką kosmetyczna 2022 roku [Cosmetify Index]

Cosmetify Index tworzy tez ranking marek najbardziej popularnych w internecie w danym kraju.  Okazuje się, ze w 2022 roku wszystkie inne brandy zdominował Avon. Marka ta była najczęściej wyszukiwana i wspominana przez użytkowników mediów społecznościowych w 21 krajach. Wśród nich jest: Rosja, Litwa, Łotwa, Bułgaria i Węgry, ale też Republika Południowej Afryki, Gwatemala, Zimbabwe, Nikaragua, Namibia, Mozambik, Zambia, Urugwaj, Kirgistan, Botswana, Tadżykistan oraz Meksyk i Brazylia.

Inna marka sprzedawana w systemie marketingu bezpośredniego – Oriflame – zajmuje drugą pozycje w zestawieniu (ex equo z marką Origins). Była bowiem najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną w 19 krajach: Indie, Peru, Indonezja, Portugalia, Azerbejdżan, Maroko, Słowacja, Ekwador, Gruzja, Sri Lanka, Armenia, Kazachstan, Mołdawia, Mongolia, Tunezja, Nigeria, Uzbekistan, Turkmenistan, Timor Wschodni.

Czytaj też: Oriflame poszerza swoją obecność w Europie. Firma rozpoczęła działalność w Niemczech

W 19 innych krajach użytkownicy najczęściej mówili o Origins. Byli to mieszkańcy Chin, Izraela, Arabii Saudyjskiej, Kuwejtu, Jordanii, Brunei, Palestyny, Nepalu, Ghany, Birmy, Iraku, Jemenu, Korei Południowej, Tajlandii, Egipt, Papua-Nowa Gwinea, Libii oraz Ukrainy i Białorusi.

Kolejne miejsce zajęła marki Nordstrom (największą popularność zyskała m.in. w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie), Revolution (m.in. Irlandia, Grecja, Liechtenstein), The Body Shop (m.in. Dania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuwejt, Katar, Finlandia, Wielka Brytania).

Czytaj też: Marka The Body Shop weszła na rynek kenijski

Na miejscu 7 ex equo znalazły się Rituals (najbardziej popularny w Szwecji, Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Belgii, Norwegii, Austrii i Szwajcarii) oraz Clinique (kochany przez internautów w Burundi, Burkina Faso, Gwinei, Algierii, Senegalu, Togoo, Nigerze oraz Dżibuti).

Na miejscu 9. znalazła się Sephora, najczęściej wspominana i wyszukiwana przez użytkowników internetu w siedmiu krajach na świecie, w tym w Polsce. A oprócz tego w Rumunii, El Salvador, Panamie, Singapurze, Luxemburgu oraz na Dominikanie.

Pierwszą 10 ulubionych marek w poszczególnych krajach zajmuje Yves Rocher, który jest bezkonkurencyjny we Francji i we Włoszech, a także w Czechach, na Mauritiusie, w Gabonie i Monako.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
26.07.2024 14:48
Douglas Beauty Store – nowy koncept sieci w kolejnych perfumeriach
Douglas sukcesywnie modernizuje swoje perfumerie w PolsceDouglas

Sieć Douglas sukcesywnie modernizuje swoje perfumerie dostosowując je do najbardziej aktualnego i nowoczesnego konceptu Douglas Beauty Store.

Douglas Beauty Store to nowy koncept perfumerii Douglas. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, jest on daleki od tradycyjnego modelu perfumerii – przede wszystkim łączy dwa światy, online i offline. Do tego modelu sieć dostosowuje swoje najważniejsze sklepy w Polsce.

Po perfumerii w centrum handlowym Avenida w Poznaniu modernizację przeszły salony w galerii Omni Molo w Szczecinie oraz w galerii Madison w Gdańsku, otwierane są 26 i 27 lipca br.

image
Perfumeria Douglas w centrum handlowym Madison w Gdańsku
fot. Douglas

Perfumeria w galerii Madison Gdańsk o powierzchni 260 mkw. oraz w galerii Omni Molo Szczecin o powierzchni 255 mkw. zostały zaaranżowane według najwyższych standardów i aktualnych wymogów. Rewitalizacji poddano zarówno oświetlenie, jak i elementy wyposażenia. Na salach sprzedaży zostały zamontowane nowe meble oraz podwieszane sufity. W salonach wprowadzono elementy identyfikacji wizualnej, a także ekrany digital i multimedialne witryny, które wpływają na funkcjonalność i estetykę wnętrz.

–  Przy rewitalizacjach perfumerii stawiamy na duże i zauważalne zmiany, by móc przedstawić klientowi szereg możliwości, jakie oferujemy i maksymalnie ułatwić mu zakupy. Niezmiennie istotnym punktem strategii jest zapewnienie mu prawdziwie wyjątkowych doświadczeń zakupowych, zarówno poprzez rozwój naszej oferty usług, jak i szerokiego wachlarza marek oraz produktów. Unowocześnienia perfumerii w Gdańsku i Szczecinie wpisują się w tę strategię i przenoszą nawet najbardziej wymagających konsumentów do świata premium beauty – mówi Magdalena Przybysz, dyrektor ds. ekspansji CEE w Douglas Polska.

Generalna strategia rozwoju Douglasa opiera się na modelu omnichannel i w kierunku rozwiązań łączących kanały offline i online prowadzone są wszystkie działania sieci.

Do nich należą także różne formy dostaw produktów i możliwość składania zamówień z poziomu perfumerii  w sklepie online Douglasa. Zamówienia można odbierać w pefumerii i w domu. Najnowsza opcja to Click & Collect Express, czyli dostawa w ciągu 2 godzin.

W aplikacji Douglas klienci mogą robić zakupy, a także wirtualnie „przymierzać makijaż”, dzięki funkcji Beuaty Mirror.

image
Stanowisko makijażowe w perfumerii Douglas w galerii Omni Molo w Szczecinie
fot. Douglas

Douglas rozwija także przestrzeń usługową. Klienci sieci mogą skorzystać z zabiegów pielęgnacyjnych w 30 stałych gabinetach SPA w wybranych perfumeriach oraz w 13 mobilnych kabinach SPA w całej Polsce. Usługi można zamawiać poprzez aplikację booksy. Dodatkowo, w każdej perfumerii klienci mogą skorzystać z indywidualnych porad w doborze odpowiednich produktów w zakresie pielęgnacji, makijażu oraz zapachów, a także bezpłatnych, zaawansowanych konsultacji stanu skóry przy użyciu profesjonalnych urządzeń diagnostycznych lub bezpłatnego 5 min. makijażu.

W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Rozwija cały czas sprzedaż online i prowadzi 150 perfumerii. W 2023 r. marka uruchomiła 17 nowych sklepów w Polsce i przeprowadziła remonty w 21 lokalizacjach. W swoich perfumeriach sieć prowadzi także blisko 40 salonów SPA. Rocznie Douglas dodaje do swojej oferty ponad 90 nowych marek.

Grupa Douglas rozwija swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online. W roku finansowym 2022/23 detalista osiągnął sprzedaż (netto) na poziomie 4,1 miliarda euro i zatrudniał około 18 tys. osób w całej Europie. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku).

Czytaj także: Douglas podnosi prognozy sprzedaży, która rośnie we wszystkich kanałach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
22.07.2024 17:10
Douglas wprowadził ekspresowe dostawy w modelu click & collect
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Sieć perfumerii Douglas powiększa paletę dostaw produktów kupionych przez klientów w jej internetowym sklepie. Nowością są dostawy ekspresowe z odbiorem w perfumerii.

Douglas działa w modelu omnichannel i wprowadza rozwiązania, które ten model umacniają. Nowością w Polsce są dostawy click & collect express. Produkt kupiony online jest do odbioru w perfumerii w ciągu dwóch godzin. Usługa ta została wprowadzona w całej sieci perfumerii, na którą składa się już 150 placówek. Klienci w Polsce mogą kupować produkty z oferty Douglasa stacjonarnie i online. Mogą złożyć także zamówienie zakupów w e-sklepie u konsultantki w drogerii z dostawą do domu lub do perfumerii.

image
Douglas
Grupa Douglas rozwija swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online. W roku finansowym 2022/23 detalista osiągnął sprzedaż (netto) na poziomie 4,1 miliarda euro i zatrudniał około 18 tys. osób w całej Europie. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku).

Niedawno zarząd firmy podniósł prognozy wzrostu sprzedaży na bieżący rok z 7 proc. do ok. 8,5 proc. Stało się tak po tym jak w kolejnym kwartale firma osiągnęła bardzo dobre wyniki sprzedaży, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w e-commerce.

Czytaj więcej: Douglas podnosi prognozy sprzedaży, która rośnie we wszystkich kanałach

W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Rozwija cały czas sprzedaż online i prowadzi 150 perfumerii. W 2023 r. marka uruchomiła 17 nowych sklepów w Polsce i przeprowadziła remonty w 21 lokalizacjach. W swoich perfumeriach sieć prowadzi także blisko 40 salonów SPA. Rocznie Douglas dodaje do swojej oferty ponad 90 nowych marek.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. lipiec 2024 21:49