StoryEditor
Perfumerie
29.03.2021 00:00

Sephora przeniosła rekrutację do świata online. Zainteresowanie jej ofertami wzrosło o 98 proc.

Sephora zastąpiła papierowe operacje związane z naborem pracowników systemem chmurowym. Cyfryzacja obszaru HR spowodował wzrost liczby kandydatów do pracy o 98 proc.

Sephora ma 2,6 tys. salonów i zatrudnia około 40 tys. osób w sklepach i biurach. Chcąc zmniejszyć obciążenie administracyjne kierowników perfumerii związane z rekrutacją 15 tys. nowych pracowników rocznie, sieć postanowiła wdrożyć cyfrowy system zarządzania kapitałem ludzkim. Celem była poprawa doświadczeń pracowników i kandydatów, blokowana dotychczas przez analogowe procesy HR. 

Za migracją do nowego środowiska przemawiała także potrzeba dostosowania procesów do wymogów każdego z 38 rynków, na których obecna jest Sephora. Rozwiązanie SAP SuccessFactors umożliwiło podejmowanie bardziej świadomych, opartych na danych, decyzji personalnych.

– Priorytetem firmy było zapewnienie pracownikom cyfrowych doświadczeń i sprostanie oczekiwaniom młodego pokolenia, które podbija rynek pracy – do 2030 roku millenialsi mają stanowić ponad 70 proc. siły roboczej – czytamy w komunikacie.

Sephora zainwestowała między innymi w budowę nowoczesnej strony kariery z ofertami pracy. W efekcie, w wyniku zamieszczania ogłoszeń na witrynie firmy i kanałach społecznościowych, sieć perfumerii odnotowała wzrost liczby kandydatów o 98 proc. Platforma MySephoraCareer umożliwia dostęp do szerokiego i nowoczesnego systemu zarządzania talentami.

– Szybko się rozwijamy i, co jest typowe dla sektora detalicznego, mamy dużą rotację pracowników. Modernizacja i zwiększenie wydajności działu kadr było jednym z naszych najpilniejszych wyzwań. Wcześniej kierownicy sklepów bazowali na CV wręczanych przez kandydatów odwiedzających perfumerię. Teraz, gdy ludzie mogą aplikować na wolne stanowiska online, istnieje znacznie większa pula talentów do wyboru – mówi Thomas Morabito, global vice president HR w sieci Sephora.

Obecnie za pomocą MySephoraCareer na jedno ogłoszenie odpowiada 600 kandydatów, podczas gdy w przeszłości było to 10-20 osób. Implementacja SAP SuccessFactors dała także dostęp do danych osobowych i spraw kadrowych na urządzeniach mobilnych. Z poziomu smartfonu pracownicy mogą wyznaczać oraz śledzić osobiste cele, a także zarządzać swoimi danymi w systemie.

Z kolei kierownicy sklepów nie tracą każdego tygodnia jednego dnia pracy na załatwianie formalności. Teraz wystarczy zaledwie 20 minut, by domknąć proces zatrudnienia na przykład nowego beauty konsultanta.

– Systemy do zarządzania kapitałem ludzkim w chmurze pomagają firmom usystematyzować usługi kadrowe oraz stanowią repozytorium danych osobowych. Odciążają także pracowników od mozolnych zadań administracyjnych i pozwalają spożytkować potencjał ludzki w innych obszarach działalności firmy. Dziś działy HR nie powinny skupiać się jedynie na obsadzaniu wolnych stanowisk, ale także budowaniu employee experience i zapewnieniu pracownikom zdrowego balansu pomiędzy różnego rodzaju aktywnościami oraz mentalnego komfortu. Cyfryzacja właśnie to umożliwia – mówi Katarzyna Rusek, dyrektor HR w SAP Polska. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.05.2025 09:50
Douglas podał globalne wyniki: słabsza sprzedaż, poprawa wyniku netto, ożywienie w perspektywie
Region Europy Środkowo-Wschodniej odnotowywał dynamiczny wzrost, wynoszący 7,6 proc.mat.pras.

Grupa Douglas, wiodący europejski sprzedawca omnichannel w segmencie kosmetyków i perfum premium, odnotował nieznaczny spadek sprzedaży o 2 proc. do 939 mln euro w drugim kwartale roku obrotowego 2024/25.

Z kolei wynik netto Douglasa uległ znacznej poprawie – wzrost wyniósł 54 proc., kształtując się na poziomie -19 mln euro (wobec -41,3 mln euro w roku poprzednim). Zdaniem spółki jest to efektem zauważalnej poprawy wyniku finansowego, co wynikiem wpływów z IPO i udanego refinansowania w 2024 roku.

Europa Środkowo-Wschodnia ze wzrostem

Region Europy Środkowo-Wschodniej w omawianym okresie nadal odnotowywał dynamiczny wzrost, wynoszący 7,6 proc. Podczas gdy w Europie Południowej odnotowano niewielki wzrost o 0,4 proc., słabsze nastroje konsumentów można było zauważyć w regionie Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Holandii (spadek o 3,7 proc.) oraz we Francji (spadek o 2,5 proc.).

W pierwszej połowie roku obrotowego 2024/25, która trwała od października 2024 roku do marca 2025 roku, Grupa Douglas osiągnęła sprzedaż w wysokości ok. 2,59 mld euro, co oznacza wzrost o 2,8 proc. Zysk netto wzrósł w tym okresie znacząco o 71,7 procent do 144,0 mln euro. Sprzedaż internetowa Grupy Douglas stanowiła około jednej trzeciej sprzedaży w tym okresie.

Niepewni konsumenci kupują mniej

Douglas przypisuje słabszy rozwój rosnącej słabości rynku i niepewności wśród klientów. Zdaniem dyrektora generalnego Sandera van der Laan, rosnąca niepewność gospodarcza i polityczna na świecie ma od początku roku coraz większy wpływ na sektor kosmetyków premium i prowadzi do spadku liczby klientów w sklepach stacjonarnych i sklepach internetowych.

Zdecydowanie zareagowaliśmy na osłabienie częstotliwości wizyt klientów i popytu na kosmetyki klasy premium, wprowadzając szereg środków stabilizacyjnych i dokonując przeglądu naszych kosztów i działań inwestycyjnych – wyjaśnił dyrektor.

Szef sieci Douglasa przewiduje ożywienie na rynku  

W całym roku obrotowym 2024/25 Douglas spodziewa się sprzedaży na poziomie około 4,5 mld euro i zysku netto w wysokości około 175 mln euro. Spółka planuje przedstawić nową prognozę średnioterminową w grudniu, jako część sprawozdania rocznego.

Niezależnie od sytuacji rynkowej jesteśmy w pełni przekonani o sile naszego wielokanałowego modelu biznesowego, naszej unikalnej oferty, naszej marki oraz naszego oddanego zespołu – podkreśla Sander van der Laan, przewidując, że rynek kosmetyków premium odbije się w średnim terminie, jak tylko poprawi się globalna sytuacja gospodarcza.

Czytaj też: Szef Douglasa nawołuje do otwarcia perfumerii stacjonarnych w niedziele

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.05.2025 09:21
Brytyjska sieć perfumerii zamraża ceny blisko 200 bestsellerów do 2026 roku
Sieć The Perfume Shop rozszerzyła ofertę Perfume Price Promise do 174 najlepiej sprzedających się perfumarchiwum

Sieć Perfume Shop kontynuuje swoją obietnicę utrzymywania cen perfum na niezmienionym poziomie już trzeci rok z rzędu. Do 2026 roku “zamrożone” pozostają ceny 174 najlepiej sprzedających się markowych zapachów (do tej puli dodano 28 nowych perfum).

Perfume Price Promise to długofalowy projekt, mający na celu utrzymanie dostępności perfum dla klientów bez uszczerbku jakości kupowanych produktów do 2026 roku. Dodatkowo klienci mogą spodziewać się akcji promocyjnych, sięgających nawet 75-procentowych zniżek na kultowe, popularne zapachy aż 38 marek, w tym Police, Guess, Yves Saint Laurent i Calvin Klein.

Jesteśmy niezmiernie dumni, że kontynuujemy naszą obietnicę utrzymywania cen perfum już trzeci rok z rzędu, pomagając miłośnikom perfum cieszyć się ich ulubionymi zapachami w najlepszej cenie. Chcemy, by perfumy stały się jeszcze lepiej dostępne – wyjaśnia Andrea Rickard, dyrektor handlowa w The Perfume Shop. Jak wskazuje, w bieżącym roku sieć rozszerzyła ofertę Perfume Price Promise do 174 najlepiej sprzedających się perfum, wśród których znalazły się ponadczasowe klasyki i zapachy marek premium. Do puli dodano 28 nowych pozycji, co daje klientom jeszcze lepszy wybór. 

Zobacz też: Sieć The Perfume Shop podała dane o skoku sprzedaży perfum na Dzień Matki

Oferta Perfume Price Promise obejmuje szeroki wybór perfum, od klasycznych marek mainstreamowych po ekskluzywne marki własne, takie jak The Perfume Edit. Spośród 174 perfum z oferty 127 to zapachy damskie, a 47 – męskie. Ceny zaczynają się 10 funtów, a ponad połowa (60 proc.) produktów z oferty jest dostępne za 30 funtów lub mniej.

Chcąc zwiększyć bazę lojalnych klientów, sieć rozwinęła ofertę VIP Rewards Club, gdzie zapisało się już ok. 6 mln klientów. Członkostwo daje dodatkowe 10 proc. zniżki na produkty z linii Price Promise. Członkowie otrzymują ponadto spersonalizowane oferty, wcześniejszy dostęp do wyprzedaży, upominki urodzinowe, bezpłatne próbki i zaproszenia na ekskluzywne wydarzenia. 

Czytaj też: Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. maj 2025 17:42