StoryEditor
Perfumerie
06.06.2019 00:00

Sephora świętuje 20 urodziny w Polsce

Dwie dekady temu zadebiutowała pierwsza perfumeria Sephora w Polsce, stając się miejscem, w którym kupić można oryginalne produkty kilkuset światowych marek. Dziś perfumeryjna sieć prowadzi w Polsce 94 sklepy i hucznie świętuje swoje 20-lecie.

5 czerwca w warszawskiej Arkadii odbyła się wielka inauguracja jubileuszowych obchodów Sephory w Polsce. Gości powitała Katarzyna Bielecka, dyrektor generalna Sephora w Polsce. Na uroczystość tłumnie przybyli przyjaciele Sephory i przedstawiciele mediów. Powszechne zainteresowanie wzbudziły zaproszone gwiazdy – Anna Lewandowska i Julia Wieniawa.

Sephora, należąca do grupy LVMH, to największa na świecie sieć perfumerii. Pierwszy sklep w Polsce otwarto w Bydgoszczy w 1999 roku. Dziś Sephora Polska to 94 stacjonarne sklepy oraz perfumeria on-line, która wystartowała 5 lat temu.

- W tym roku obchodzimy 20 urodziny Sephora w Polsce. Przy tej wyjątkowej okazji dziękujemy wszystkim klientom, którzy w ciągu ostatnich dwóch dekad dołączali do grona naszch fanów i zapraszamy do wspólnego celebrowania tego wydarzenia – mówi Katarzyna Bielecka. – Okrągła rocznica skłania nas również do pewnego podsumowania. Sephora jako pierwsza dała Polkom możliwość swobodnego testowania luksusowych kosmetyków. W każdym roku nasze klientki odkrywają premiery wyjątkowych marek, dostępnych tylko u nas, takich jak Fenty Beauty czy Anastasia Beverly Hills. Nieustannie zachęcamy Polki do eksperymentowania, odnajdywania swojego stylu piękna oraz odważnego wyrażania siebie – a to wszystko przy solidnej dawce zabawy i edukacji kosmetycznej – dodaje Katarzyna Bielecka.

Wraz ze startem urodzinowej oferty we wszystkich perfumeriach Sephora i perfumerii on-line czeka na klientów specjalnie stworzona na tę okazję kolekcja urodzinowych gadżetów zdobioną autorską grafiką jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystek – Olki Osadzińskiej.

W urodzinowej ofercie Sephora klienci znajdą również unikalny Happy Birthday Box, pudełko pełne kosmetycznych niespodzianek.

Od 5 do 8 czerwca w warszawskiej Arkadii trwa Sephora Wonderland – świat zabawy, eksperymentowania i odkrywania, stworzony przy współpracy z markami partnerskimi. Unikalne strefy piękna stworzyły marki: Dior, Estee Lauder, Clinique, Lancome, Paco Rabanne, Hugo Boss, Kat von D, Fenty Beauty, NARS, Benefit, Anastasia Beverly Hills, Smashbox, Fresh oraz Dr. J

Na klientów czekają bezpłatne, grupowe warsztaty makijażowe z blogerami i guru świata makijażu: Maxineczką, Klaudią Owczarek, TwigMakeUp, Patrycją Dobrzeniecką i Sebastianem Gradzikiem, oraz z makijażystami partnerskich marek. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, należy się wcześniej zapisać. Dla odwiedzających Sephora przygotowała specjalną zabawę w formie Mapy Odkrywcy Wonderland – odwiedzając wszystkie stacje można zdobyć  kosmetyczne upominki.

Każda fanka piękna będzie mogła też wypróbować na sobie jeden z 3 urodzinowych looków makijażowych Paryski look, Nude is Chic, Party look, które makijażyści Sephora wykreowali specjalnie z myślą o 20 urodzinach marki w Polsce.

Ponadto od 4 czerwca, co tydzień, klienci odwiedzający perfumerie Sephora znajdą w nich nowe hot produkty w ofercie urodzinowej -30 proc.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.10.2025 07:38
Douglas startuje z międzynarodową kampanią “Welcome to Beautiful”
Douglas mat.pras,

Douglas, marka numer jeden w Europie w segmencie omnichannel i premium beauty, wystartowała z nową, międzynarodową platformą komunikacyjną “Welcome to Beautiful”. Kampania wyznacza nadrzędną narrację i kierunek spójnej komunikacji we wszystkich krajach i kanałach, jeszcze mocniej umacniając pozycję i rozpoznawalność Douglas.

Douglas zaprasza do świata piękna

“Welcome to Beautiful” to zaproszenie do odkrywania piękna w pełnym wymiarze – od codziennych rytuałów po wyjątkowe doświadczenia. W kampanii Douglas występują bohaterowie o różnych osobowościach i stylach, których łączy jedno – pasja do piękna rozumianego jako forma autentycznej ekspresji. 

Materiały kampanijne podkreślają pewność siebie, różnorodność i indywidualność każdego z nich, pokazując, że piękno ma nieskończenie wiele odsłon. Charakterystyczny dla marki odcień miętowy spaja całą narrację, nadając materiałom świeżość, nowoczesność i wzmacniając spójność komunikacji.

Jedna platforma – wiele działań

Nowa platforma komunikacyjna “Welcome to Beautiful” będzie pełnić funkcję nadrzędnej opowieści i kreatywnego kierunku, który nada ton przyszłym działaniom marketingowym. 

W Polsce, po październikowym starcie, pierwszymi kampaniami realizowanymi w jej ramach będą Singles’ Day, „Black Friday” oraz kampania świąteczna. Każda z nich zachowa charakterystyczne elementy dopasowane do okazji – jak np. miętowe opakowania prezentowe w okresie Bożego Narodzenia – a jednocześnie pozostanie częścią spójnego systemu wizualnego, co podkreśla elastyczność i pokazuje uniwersalny charakter nowej platformy.

image

Koncept Douglas Beauty Store – otwarty w Tomaszowie Mazowieckim

Kampania w Polsce

Kampania promująca nową platformę komunikacji Douglas - “Welcome to Beautiful”, pojawi się w Polsce w najważniejszych kanałach mediowych: w social mediach, na YouTube, w digitalu oraz w formie spotów telewizyjnych. Dzięki temu konsumenci zetkną się ze spójnym, angażującym i wielowymiarowym przekazem, zarówno online, jak i offline. 

Za strategię mediową i zakup powierzchni reklamowej odpowiada agencja Wavemaker, a za działania w social mediach - Saatchi & Saatchi.

Grupa Douglas, z markami handlowymi Douglas, Nocibé, Parfumdreams i Niche Beauty, jest wiodącą omnichannelową destynacją premium beauty w Europie. Grupa Douglas inspiruje swoich klientów do wyrażania własnej wizji piękna, oferując unikalny asortyment zarówno online, jak i w około 1,9 tys. sklepach. 

Grupa Douglas oferuje szeroką ofertę marek selektywnych i ekskluzywnych, a także własnych marek korporacyjnych. Asortyment obejmuje perfumy, kosmetyki kolorowe, pielęgnację skóry, pielęgnację włosów, akcesoria oraz usługi beauty. 

Centralnym elementem strategii Grupy Douglas "Let it Bloom" jest wzmocnienie jej skutecznej pozycji omnichannelowej oraz nieustanne rozwijanie doskonałego doświadczenia klienta. W roku finansowym 2023/24 Grupa Douglas osiągnęła przychody w wysokości 4,45 mld euro i zatrudniała około 19,2 tys. osób w całej Europie. Została uznana przez Forbes za „World’s Top Company for Women 2025” w kategorii detalicznych i hurtowych firm.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. październik 2025 21:59