StoryEditor
Perfumerie
18.08.2023 12:19

Sephora w USA wprowadza na półki markę L‘Oréal Professionnel. W Polsce jest ona jedną z 40 w kategorii

Sephora powiększa oferte produktów do pielłegnacji włosów w odpwiedzi na zainteresowanie klientów tą kategorią produktów. / Sephora
Produkty L‘Oréal Professionnel są od dziś (18 sierpnia) dostępne w wybranych sklepach Sephora w USA. W Polsce marka jest obecna zarówno stacjonarnie, jak i on line, i stanowi uzupełenienie oferty obejmującej niemal 40 marek z ofertą produktów do pielęgnacji włosów. Zainteresowanie tymi produktami rośnie bardzo dynamicznie.

Marka L‘Oréal Professionnel, która zazwyczaj dostępna jest tylko w salonach fryzjerskich, wchodzi właśnie do sieci Sephora w Stanach Zjednoczonych. Od 18 sierpnia oferta obejmuje produkty z sześciu kolekcji — Metal Detox, Vitamino Color, Absolut Repair, Pro Longer, Curl Expression i Silver.

 

Jennifer Lucchese, wiceprezes ds. merchandisingu produktów do pielęgnacji włosów w Sephora, mówi:

Cieszymy się, że możemy współpracować z L‘Oréal Professionnel i nadal dostarczać naszym klientom innowacyjne, skuteczne produkty, które spełniają ich wyjątkowe potrzeby w zakresie pielęgnacji włosów. Wiemy, że nasi klienci szukają zaawansowanych technologii i produktów, które przynoszą rezultaty. Potężna linia produktów L‘Oréal Professionnel będzie wspaniałym uzupełnieniem naszego rosnącego asortymentu

 

Produkty L‘Oréal Professionnel będą w Stanach Zjednoczonych sprzedawane w sklepach Sephora w w Nowym Jorku, Bostonie, Los Angeles, Filadelfii, Chicago, Atlancie, Houston, Dallas, San Francisco, San Diego, Denver i Minneapolis.

 

Mounia Tahiri, dyrektor generalny L‘Oréal Professionnel, mówi:

Zespół doradców kosmetycznych Sephora jest niezwykle kompetentny i będzie nieoceniony w edukacji i dzieleniu się zaletami produktów opartych na technologii L‘Oréal Professionnel. Nasze nowe partnerstwo Sephora pomoże zwiększyć świadomość marki w kanale konsumenckim.

Tymczasem w Polsce w salonach Sephora  marka L‘Oréal Professionnel jest dostępna od dawna, zarówno on line, jak i stacjonarnie. Oferowane serie to Absolut Repair, Metal Detox, Scalp Advance, Vitamino Color, Curl Expression, Inforcer, Pro Longer, Chroma Creme, Volumetry, Silver, Liss Unlimited oraz Blondfitier.

W swoich materiach prasowych sieć w Polsce wyjaśnia, że zainteresowanie klientów kategorią produktów do pielęgnacji włosów i skóry głowy rośnie bardzo dynamicznie. Sephora odpowiada na ten trend oferując w e-sklepie oraz w perfumeriach stacjonarnych blisko 40 marek produktów do pielęgnacji włosów. Oprócz L‘Oréal Professionnel są to m.in: Gisou, Aveda, Moroccanoil, Redken, Olaplex czy Unbottled, a także marka własna – Sephora Collection.

Wiktoria Zając, ekspertka ds. pielęgnacji i kategorii włosów w sieci perfumerii Sephora mówi:

Pielęgnacja skóry głowy oraz włosów i zainteresowanie tą kategorią produktów wzrosło zarówno wśród młodszego, jak i dojrzałego pokolenia odwiedzających nas klientów. Wyzwania i potrzeby, z którymi zwracają się do nas klienci poszukujący skutecznej pielęgnacji włosów – zarówno poprzez Sephora Expert Chat – wirtualnego doradcę na sephora.pl, jak i podczas wizyt w perfumeriach, są bardzo zróżnicowane

Wśród najczęściej pojawiających się pytań są: jak wzmocnić włosy osłabione i matowe, jak odbudować włosy zniszczone, jak dbać o włosy farbowane, jak nawilżać włosy i dodać im blasku, jak dodać włosom objętości oraz jak zdefiniować skręt włosów.

Czytaj też: Super-Pharm mocno stawia na kategorię pielęgnacji włosów i wprowadza profesjonalne marki 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.05.2025 09:50
Douglas podał globalne wyniki: słabsza sprzedaż, poprawa wyniku netto, ożywienie w perspektywie
Region Europy Środkowo-Wschodniej odnotowywał dynamiczny wzrost, wynoszący 7,6 proc.mat.pras.

Grupa Douglas, wiodący europejski sprzedawca omnichannel w segmencie kosmetyków i perfum premium, odnotował nieznaczny spadek sprzedaży o 2 proc. do 939 mln euro w drugim kwartale roku obrotowego 2024/25.

Z kolei wynik netto Douglasa uległ znacznej poprawie – wzrost wyniósł 54 proc., kształtując się na poziomie -19 mln euro (wobec -41,3 mln euro w roku poprzednim). Zdaniem spółki jest to efektem zauważalnej poprawy wyniku finansowego, co wynikiem wpływów z IPO i udanego refinansowania w 2024 roku.

Europa Środkowo-Wschodnia ze wzrostem

Region Europy Środkowo-Wschodniej w omawianym okresie nadal odnotowywał dynamiczny wzrost, wynoszący 7,6 proc. Podczas gdy w Europie Południowej odnotowano niewielki wzrost o 0,4 proc., słabsze nastroje konsumentów można było zauważyć w regionie Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Holandii (spadek o 3,7 proc.) oraz we Francji (spadek o 2,5 proc.).

W pierwszej połowie roku obrotowego 2024/25, która trwała od października 2024 roku do marca 2025 roku, Grupa Douglas osiągnęła sprzedaż w wysokości ok. 2,59 mld euro, co oznacza wzrost o 2,8 proc. Zysk netto wzrósł w tym okresie znacząco o 71,7 procent do 144,0 mln euro. Sprzedaż internetowa Grupy Douglas stanowiła około jednej trzeciej sprzedaży w tym okresie.

Niepewni konsumenci kupują mniej

Douglas przypisuje słabszy rozwój rosnącej słabości rynku i niepewności wśród klientów. Zdaniem dyrektora generalnego Sandera van der Laan, rosnąca niepewność gospodarcza i polityczna na świecie ma od początku roku coraz większy wpływ na sektor kosmetyków premium i prowadzi do spadku liczby klientów w sklepach stacjonarnych i sklepach internetowych.

Zdecydowanie zareagowaliśmy na osłabienie częstotliwości wizyt klientów i popytu na kosmetyki klasy premium, wprowadzając szereg środków stabilizacyjnych i dokonując przeglądu naszych kosztów i działań inwestycyjnych – wyjaśnił dyrektor.

Szef sieci Douglasa przewiduje ożywienie na rynku  

W całym roku obrotowym 2024/25 Douglas spodziewa się sprzedaży na poziomie około 4,5 mld euro i zysku netto w wysokości około 175 mln euro. Spółka planuje przedstawić nową prognozę średnioterminową w grudniu, jako część sprawozdania rocznego.

Niezależnie od sytuacji rynkowej jesteśmy w pełni przekonani o sile naszego wielokanałowego modelu biznesowego, naszej unikalnej oferty, naszej marki oraz naszego oddanego zespołu – podkreśla Sander van der Laan, przewidując, że rynek kosmetyków premium odbije się w średnim terminie, jak tylko poprawi się globalna sytuacja gospodarcza.

Czytaj też: Szef Douglasa nawołuje do otwarcia perfumerii stacjonarnych w niedziele

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.05.2025 09:21
Brytyjska sieć perfumerii zamraża ceny blisko 200 bestsellerów do 2026 roku
Sieć The Perfume Shop rozszerzyła ofertę Perfume Price Promise do 174 najlepiej sprzedających się perfumarchiwum

Sieć Perfume Shop kontynuuje swoją obietnicę utrzymywania cen perfum na niezmienionym poziomie już trzeci rok z rzędu. Do 2026 roku “zamrożone” pozostają ceny 174 najlepiej sprzedających się markowych zapachów (do tej puli dodano 28 nowych perfum).

Perfume Price Promise to długofalowy projekt, mający na celu utrzymanie dostępności perfum dla klientów bez uszczerbku jakości kupowanych produktów do 2026 roku. Dodatkowo klienci mogą spodziewać się akcji promocyjnych, sięgających nawet 75-procentowych zniżek na kultowe, popularne zapachy aż 38 marek, w tym Police, Guess, Yves Saint Laurent i Calvin Klein.

Jesteśmy niezmiernie dumni, że kontynuujemy naszą obietnicę utrzymywania cen perfum już trzeci rok z rzędu, pomagając miłośnikom perfum cieszyć się ich ulubionymi zapachami w najlepszej cenie. Chcemy, by perfumy stały się jeszcze lepiej dostępne – wyjaśnia Andrea Rickard, dyrektor handlowa w The Perfume Shop. Jak wskazuje, w bieżącym roku sieć rozszerzyła ofertę Perfume Price Promise do 174 najlepiej sprzedających się perfum, wśród których znalazły się ponadczasowe klasyki i zapachy marek premium. Do puli dodano 28 nowych pozycji, co daje klientom jeszcze lepszy wybór. 

Zobacz też: Sieć The Perfume Shop podała dane o skoku sprzedaży perfum na Dzień Matki

Oferta Perfume Price Promise obejmuje szeroki wybór perfum, od klasycznych marek mainstreamowych po ekskluzywne marki własne, takie jak The Perfume Edit. Spośród 174 perfum z oferty 127 to zapachy damskie, a 47 – męskie. Ceny zaczynają się 10 funtów, a ponad połowa (60 proc.) produktów z oferty jest dostępne za 30 funtów lub mniej.

Chcąc zwiększyć bazę lojalnych klientów, sieć rozwinęła ofertę VIP Rewards Club, gdzie zapisało się już ok. 6 mln klientów. Członkostwo daje dodatkowe 10 proc. zniżki na produkty z linii Price Promise. Członkowie otrzymują ponadto spersonalizowane oferty, wcześniejszy dostęp do wyprzedaży, upominki urodzinowe, bezpłatne próbki i zaproszenia na ekskluzywne wydarzenia. 

Czytaj też: Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. maj 2025 21:14