StoryEditor
Perfumerie
03.01.2025 12:03

Sieć The Perfume Shop sprzedała 2 mln sztuk perfum w okresie świątecznym

The Perfume Shop dostarczył swoim klientom w okresie świątecznym ponad 300 tys. elegancko zapakowanych i przewiązanych wstążką paczek / Pixabay

Brytyjska sieć The Perfume Shop odnotowała po raz kolejny świetnie wyniki sprzedażowe, sprzedając 2 mln flakonów perfum w ciągu miesiąca. Ten gorący okres sprzedażowy trwał od 28 listopada do 24 grudnia, potwierdzając, że perfumy pozostają nadal popularną opcją prezentu świątecznego.

Sieć, będąca drugim co do wielkości sprzedawcą perfum w Wielkiej Brytanii, prowadzi sprzedaż online oraz w sklepach stacjonarnych (współpracuje m.in. z popularną siecią drogeryjną Superdrug). 

The Perfume Shop poinformował, że klienci szczególnie chętnie korzystali z ofert promocyjnych, a największy ruch w sklepie online miał miejsce 1 grudnia – (odnotowano wzrost o 5 proc. w porównaniu do roku 2023). Natomiast “najgorętsza” godzina, w ciągu której odnotowano najwięcej transakcji, przypadła 18 grudnia wieczorem, dzięki czemu pobito rekordy ustanowione podczas Black Friday.

Top 10 najlepiej sprzedających się zapachów sezonu świątecznego 2024 w The Perfume Shop to:

  1. Dior Sauvage
  2. Chanel Coco Mademoiselle
  3. Carolina Herrera Good Girl
  4. Lancôme La Vie Est Belle
  5. Rabanne 1 Million
  6. Mugler Alien
  7. Bleu De Chanel
  8. YSL Black Opium
  9. Chanel No 5
  10. YSL Libre

The Perfume Shop potwierdził także, że wielu klientów czekało z zakupami do ostatniej chwili. W związku z tym sprzedaż internetowa zestawów upominkowych wzrosła aż o 54 proc. w ostatnim pełnym tygodniu przed Bożym Narodzeniem 2024.

Zamówienia dokonane w formie Click & Collect oraz Next Day Delivery w ciągu dwóch tygodni przed Bożym Narodzeniem wzrosły o 10 proc. Zawarte niedawno partnerstwo The Perfume Shop z Deliveroo również przyniosło „imponujące” wyniki.

O 8 proc. (w porównaniu z poprzednim rokiem) wzrosły usługi personalizacji zakupów – klientom dostarczono ponad 300 tys. elegancko zapakowanych i przewiązanych wstążką paczek, wykonano grawerowane napisy na 8 tys. flakoników perfum.

Czytaj też: Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia

Nie tylko działamy nieustannie na rzecz zrównoważonego rozwoju i nowych premier perfum, ale zapewniliśmy też klientom większy wybór, korzyści i innowacje, niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki naszym klientom i personelowi rok 2024 był rekordowy – przyznał Gill Smith, dyrektor zarządzający w The Perfume Shop, 

Te doskonałe wyniki sprzedażowej w ostatnim miesiącu roku zamykają udany dla The Perfume Shop rok 2024. Sieć otworzyła osiem nowych sklepów, a także zmodernizowała 32 placówki na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii, wyposażając je w ekrany cyfrowe i energooszczędne oświetlenie LED, aby wspomóc cel redukcji zużycia energii o 30 proc. do 2030 roku. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2025 14:39
Fałszywe promocje w mediach społecznościowych: oszuści podszywają się pod markę Douglas
Shutterstock

W ostatnich tygodniach użytkownicy mediów społecznościowych coraz częściej natrafiają na reklamy obiecujące darmowe luksusowe kosmetyki marki Douglas. Ogłoszenia sugerują możliwość ich przetestowania w ramach rzekomej współpracy z renomowaną siecią perfumerii. Jak ostrzega CyberRescue, za tą „okazją” nie stoi jednak żadna legalna promocja – to przemyślana próba wyłudzenia danych osobowych oraz informacji finansowych.

Schemat działania oszustów opiera się na wzbudzeniu zaufania poprzez stworzenie profesjonalnie wyglądających stron internetowych. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostaje przeniesiony na fałszywy portal, który imituje wygląd oficjalnej witryny. Tam pojawia się informacja o rzekomym zwycięstwie w losowaniu i prośba o uzupełnienie danych: imienia, nazwiska, adresu, numeru telefonu oraz danych karty płatniczej. W zamian oferowana jest przesyłka z ekskluzywnymi kosmetykami – za symboliczną opłatą za wysyłkę.

image
CyberRescue

Choć koszt ten może wynosić zaledwie kilka złotych, jego konsekwencje mogą być poważne. CyberRescue ostrzega, że wprowadzenie danych na takiej stronie często skutkuje uruchomieniem kosztownej subskrypcji, o której użytkownik nie został poinformowany. W niektórych przypadkach comiesięczne obciążenia mogą sięgać nawet kilkuset złotych. Co więcej, raz przekazane dane mogą zostać odsprzedane innym cyberprzestępcom i wykorzystane w kolejnych atakach phishingowych.

image
CyberRescue

Z raportów firm zajmujących się cyberbezpieczeństwem wynika, że tylko w pierwszym kwartale 2025 roku liczba tego typu incydentów wzrosła o ponad 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Fałszywe konkursy i promocje należą obecnie do najczęstszych metod wyłudzania danych w Polsce. Osoby, które padły ofiarą takich oszustw, często otrzymują później kolejne podejrzane wiadomości – zarówno SMS-owe, jak i mailowe – z nowymi „ofertami”.

Eksperci przypominają, by w internecie kierować się zasadą ograniczonego zaufania. Jeżeli oferta wydaje się zbyt dobra, by była prawdziwa – najczęściej właśnie taka jest. Przed podaniem jakichkolwiek danych, zwłaszcza finansowych, warto dokładnie sprawdzić adres strony internetowej i upewnić się, czy rzeczywiście mamy do czynienia z oficjalną kampanią danej marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.04.2025 11:15
Sieć The Perfume Shop podała dane o skoku sprzedaży perfum na Dzień Matki
Dzień Matki to jedna z najbardziej wyjątkowych okazji w roku, jeśli chodzi o prezent - podkreślają managerowie The Perfume ShopThePerfumeShop

Brytyjski The Perfume Shop z okazji Dnia Matki (w Wielkiej Brytanii to święto obchodzone było 30 marca) sprzedał o 14 proc. więcej perfum, niż rok temu.

Jak podała sieć, 14-procentowy wzrost oznacza sprzedaż 280,9 tys. butelek w okresie od 9 do 30 marca 2025. Przy tym największy (56 proc.) wzrost sprzedaży przyniósł dzień, poprzedzający bezpośrednio Dzień Matki.

The Perfume Shop poinformował również, że przychody firmy były napędzane przez 30-procentowy (w stosunku do roku ubiegłego) wzrost sprzedaży klasycznych perfum, o 3 proc. wzrosła sprzedaż perfumeryjnych nowości. Jeśli chodzi o zestawy prezentowe, sprzedano ich o 2 proc. więcej, niż przed ubiegłorocznym Dniem Matki.

Klienci chętnie korzystali z promocji w tym okresie, a największy ruch w swoim sklepie internetowym The Perfume Shop odnotował 25 marca, kiedy to odnotowano 69-procentowy wzrost zakupów perfum w porównaniu z rokiem 2024.

Co ciekawe, 35 proc. wszystkich zamówień w ostatnim tygodniu marca pochodziło od klientów korzystających z usługi dostawy następnego dnia (next day delivery). Zamawiający często decydowali się na usługi personalizacji prezentów (ozdobne opakowania, grawerunki).

Dzień Matki to jedna z najbardziej wyjątkowych okazji w roku, jeśli chodzi o prezenty. Cieszymy się, że tak wiele klientów wybrało perfumy, aby uczcić swoje matki.Perfumy to osobisty i trwały prezent, a tegoroczna sprzedaż naprawdę to odzwierciedla, pokazując znaczne wzrosty zarówno klasycznych, jak i najnowszych zapachów. Także nasze usługi personalizacji cieszyły się większą popularnością, niż kiedykolwiek wcześniej, pokazując, ile uwagi poświęca się wyborowi idealnych perfum – skomentowała dyrektor ds. obsługi klienta w The Perfume Shop, Karen Harris. – Niezależnie od tego, czy jest to grawerowany flakon, czy ozdobnie zapakowany zestaw upominkowy, jesteśmy zachwyceni, że pomogliśmy tak wielu klientom uczynić Dzień Matki wyjątkowym dniem w tym roku.

Wolumen sprzedaży The Perfume Shop wzrósł o 16 proc. w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku, przy czym od 3 do 10 marca sprzedano 140 tys. flakoników perfum. W lutym, z okazji Walentynek, sieć sprzedała 240 tys. sztuk perfum.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 06:59