StoryEditor
Perfumerie
26.08.2024 18:00

Sprzedaż w stacjonarnych perfumeriach jest filarem wzrostu Grupy Douglas

Douglas w Centrum Handlowym Westfield Arkadia w Warszawie / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Chociaż Douglas opiera się na sprzedaży wielokanałowej to działalność sklepową nazywa kluczowym filarem i motorem wzrostu całej Grupy. Do końca 2026 r. detalista chce otworzyć 200 nowych perfumerii i wyremontować 400 swoich salonów.

W opublikowanych niedawno wynikach sprzedaży za trzeci kwartał roku obrotowego  2023/24 (od kwietnia do czerwca 2024 r.) Grupa Douglas wskazała na sukces swojej wielokanałowej sprzedaży, ale podkreśliła szczególne znaczenie w niej stacjonarnych placówek.

Grupa zwiększyła sprzedaż (netto) o 7,3 proc. do 977,1 mln euro (III kw. 2022/23: 910,5 mln euro), co potwierdza wstępne liczby opublikowane 17 lipca 2024 r. Sprzedaż w sklepach (netto) wzrosła o 7,2 proc. (lfl: +6,3 proc.), a sprzedaż e-commerce (netto) o 7,5 proc. rok do roku (lfl: +9,8 proc.). Jak wskazuje Douglas, potwierdza to sukces wielokanałowego modelu biznesowego Grupy.

Biznes online Douglasa – który stanowił około jednej trzeciej całkowitej sprzedaży Grupy – rozwijał się szczególnie dobrze w DACHNL i CEE.

W sklepach Douglas w całej Europie znacząco wzrosła zarówno liczba odwiedzających (+16,9 proc.), jak i klientów (+8,1 proc.). To zdaniem detalisty dowód na duże znaczenie doświadczenia w miejscu sprzedaży oraz porad, które można uzyskać od kompetentnego personelu.  

"Działalność sklepowa jest kluczowym filarem i motorem wzrostu dla Grupy Douglas" – czytamy w raporcie finansowym. Jako sukces detalista podaje ponowne otwarcie swojego flagowego sklepu „House of Beauty” w sercu Wiednia, w którym uczestniczyła niemiecka aktorka i modelka Diane Kruger – gwiazda Hollywood i ambasadorka międzynarodowej kampanii Douglasa "beauty is..."..  Luksusowa perfumeria w Wiedniu łączy w sobie historyczny wiedeński luksus z nowoczesną elegancją. Na powierzchni 795 mkw. oferuje produkty prestiżowych marek kosmetycznych oraz usługi kosmetyczne.  

W sierpniu br. Douglas otworzył swoją drugą perfumerię w Belgii, w Leuven. – Do października 2024 roku planujemy otworzyć trzy kolejne sklepy w Belgii. To ważny krok milowy w rozwoju naszej sieci sklepów i realizacji naszej strategii rozwoju "Let it Bloom" – zapowiada detalista.

Celem Grupy Douglas jest otwarcie ponad 200 sklepów (netto) i przeprowadzenie ponad 400 remontów sklepów do końca 2026 r. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku obrotowego sieć perfumerii otworzyła 38 nowych sklepów i odnowiła 69 istniejących (wliczając relokacje). W tym samym okresie zamkniętych zostało 19 sklepów, w tym sześć sklepów franczyzowych. 

image
Douglas w Centrum Handlowym Westfield Arkadia w Warszawie
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Prowadzi sprzedaż stacjonarną i online. W kwietniu br. sieć otworzyła swoją 150 perfumerię i modernizuje sklepy w najlepszych lokalizacjach.

Czytaj więcej: Douglas Beauty Store – nowy koncept sieci w kolejnych perfumeriach

W 2023 r. marka uruchomiła 17 nowych sklepów w Polsce i przeprowadziła remonty w 21 lokalizacjach. W swoich perfumeriach sieć prowadzi także blisko 40 salonów SPA. Rocznie Douglas dodaje do swojej oferty ponad 90 nowych marek.

Grupa Douglas rozwija swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online. W roku finansowym 2022/23 detalista osiągnął sprzedaż (netto) na poziomie 4,1 miliarda euro i zatrudniał około 18 tys. osób w całej Europie. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. listopad 2025 10:51