StoryEditor
Perfumerie
15.09.2017 00:00

W Galerii Północnej ruszyła perfumeria Douglas

W czwartek 14 września br. odbyło się oficjalne otwarcie perfumerii Douglas w Galerii Północnej w Warszawie. Nowo otwarta perfumeria to 128 sklep Douglasa w Polsce. Do końca roku planowane jest jeszcze otwarcie 4 nowych filii. Równocześnie stale modernizowane są pozostałe sklepy.

Nowa perfumeria zajmuje powierzchnię 322 mkw. i znajduje się na parterze Galerii Północnej. Została zaaranżowana zgodnie z nowym wytycznymi wdrożonymi w sieci Douglas w całej Europie na początku 2017 roku. Douglas jest teraz bliżej klienta, dlatego rozbudowana została strefa warsztatów makijażowych i porad pielęgnacyjnych. Nowoczesny charakter perfumerii podkreśla antracytowo miętowa kolorystyka, innowacyjne rozwiązania multimedialne oraz ekrany i oświetlenie LED. Ponadto odpowiednio dobrane detale dodają wystrojowi eleganckiego charakteru i sprzyjającej zakupom atmosfery.

Klienci perfumerii Douglas w Galerii Północnej znajdą marki z całego asortymentu sieci. To blisko 40 tys. produktów, w tym ponad 300 światowych i polskich marek, m.in. Chanel, Sensai, Giorgio Armani Cosmetics, Estee Lauder, NYX, Laura Mercier, Collistar, Michael Kors, The Balm, Douglas Make-up, Douglas Naturals, Douglas Home Spa. Wszystko to dzięki specjalnemu terminalowi połączonemu ze sklepem internetowym. Za jego pośrednictwem każdy klient perfumerii może zamówić dowolny produkt z portfolio sieci. Atutem tej usługi jest wygoda, wsparcie konsultanta, a także duży wybór opcji płatności i dostawy.

Z okazji otwarcia wszyscy klienci perfumerii w Galerii Północnej mogli skorzystać z profesjonalnych porad pielęgnacyjnych, makijażowych i zapachowych udzielanych przez ekspertów Douglasa. Zainteresowaniem cieszyło się też spotkanie ze znaną vlogerkę La Makeup e Bella, która zaprezentowała najmodniejsze techniki makijażowe i wykonywała ekspresowe makijaże. O jesiennych trendach opowiadała natomiast Magdalena Bystrzycka, główna makijażystka Douglasa.

Każdy klient w dniu otwarcia mógł też wziąć udział w konkursie selfie oraz profesjonalnej sesji okładkowej. Ponadto na cały asortyment perfumerii obowiązywała promocja -20 proc.

W perfumerii Douglas w Galerii Północnej dostępne są różnorodne usługi – makijaż na każdą okazję, indywidualne konsultacje pielęgnacyjne i zapachowe czy cyfrowy dobór podkładu wykonywany za pomocą urządzenia Douglas Color Expert. Ponadto każdy klient ma możliwość skorzystania z bezpłatnego pakowania na prezent.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. październik 2025 14:05