StoryEditor
Handel
12.11.2020 00:00

Renata Juszkiewicz, prezes POHiD: Domagamy się informacji z wyprzedzeniem na temat lockdownu

Z uwagi na zapowiadaną kwarantannę branża handlowa apeluje do rządu o przekazywanie z wyprzedzeniem informacji dotyczących zasad funkcjonowania handlu - czytamy w apelu, który przekazała Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. 

Branża domaga się kompleksowej informacji w zakresie: zasad, na jakich narodowa kwarantanna miałaby zostać wprowadzona; planowanych  ograniczeń w funkcjonowaniu handlu w związku z wprowadzeniem kwarantanny; przewidywanych dalszych działań w odniesieniu do gospodarki i do handlu.

Jak podkreśla prezes Renata Juszkiewicz, "w trosce o bezpieczeństwo konsumentów i pracowników oraz ze względu na skalę prowadzonego   biznesu, branża   handlowa  musi   dysponować  pełną   informacją   z wyprzedzeniem, aby móc zaplanować strategie działań w sposób jak najbardziej racjonalny   i   zagwarantować   obywatelom   powszechny   dostęp   do   żywności   i niezbędnych produktów."

"Branża handlowa, stanowiąc ostatnie ogniwo łańcucha dostaw, dokłada wszelkich starań, aby zapewnić utrzymanie ciągłości dostaw towarów do sklepów. W ramach łańcucha dostaw współpracuje ściśle z polskimi producentami, zapewnia także stałą, nieprzerwaną pracę centrów dystrybucyjnych. Jako gwarant bezpieczeństwa dostaw, branża handlowa apeluje do rządu o stworzenie optymalnych warunków do realizacji przez nią podstawowej misji, jaką jest zaopatrzenie polskich gospodarstw domowych w żywność i niezbędne artykuły." - czytamy w apelu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 15:35
Walgreens Boots Alliance poprawia wyniki szykując się do przejęcia za 10 mld dolarów
Sycamore Partners planuje przejąć WGA do końca roku.Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance, jedna z największych sieci aptek w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła lepsze od oczekiwań wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego. Przychody z amerykańskich aptek wyniosły 30,71 miliarda dolarów, co przekroczyło prognozy analityków zakładające 29,01 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 10,3 proc., a skorygowany zysk na akcję osiągnął poziom 38 centów wobec spodziewanych 34 centów. Na poprawę wyników wpłynęły przede wszystkim duże cięcia kosztów oraz zamykanie nierentownych placówek. Te działania wpisują się w szeroko zakrojoną strategię naprawczą, wprowadzoną przez nowego prezesa Tima Wentwortha. Zakłada ona m.in. redukcję kosztów operacyjnych o 1 miliard dolarów, zmiany w strukturach zarządzania oraz likwidację tysięcy nierentownych aptek. Działania te mają przygotować spółkę na przejęcie przez fundusz private equity Sycamore Partners, który planuje wykupić firmę do końca 2025 roku za kwotę 10 miliardów dolarów i wycofać ją z giełdy.

Pomimo pozytywnych sygnałów finansowych, Walgreens mierzy się z poważnymi wyzwaniami strategicznymi. Firma w ostatnich latach zbyt mocno skoncentrowała się na działalności aptecznej, podczas gdy konkurenci, tacy jak CVS czy UnitedHealth, rozwijają również segmenty usług zdrowotnych i ubezpieczeń. Dodatkowo, rosnąca presja cenowa na rynku leków oraz silna konkurencja ze strony Amazonu i Walmartu utrudniają poprawę marż i wzrost zyskowności.

Znaczącym obciążeniem dla Walgreens okazała się również inwestycja w sieć klinik VillageMD, która w zeszłym roku przyniosła firmie stratę w wysokości 5,8 miliarda dolarów. Obecnie rozważane są różne strategiczne opcje dla tej inwestycji, w tym możliwość sprzedaży. Decyzje podjęte w nadchodzących miesiącach mogą przesądzić o dalszym kierunku rozwoju spółki po planowanym przejęciu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.07.2025 11:15
Aplikacja zakupowa drogerii DM – na pierwszym miejscu w badaniu KPMG
Aplikacja zakupowa DM cieszy się dużą popularnością także wśród polskich użytkowników DM

Która z aplikacji zakupowych sieci handlowych najbardziej przypadła do gustu niemieckim użytkownikom? KPMG po raz pierwszy wyróżniło najbardziej przyjazne dla klienta aplikacje B2C nagrodą Digital Service Award 2025. Pierwsze miejsce w rankingu zajęły drogerie DM, które również w Polsce z powodzeniem sprzedają kosmetyki i produkty gospodarstwa domowego przez internet.

Która z aplikacji sieci handlowych najlepiej spełnia oczekiwania użytkowników? Na to pytanie miało odpowiedzieć badanie Digital Service Awards, przeprowadzone przez KPMG w Niemczech. Wyniki opublikowano pod koniec czerwca 2025. Najbardziej przyjazne dla klientów aplikacje B2C w Niemczech zostały wyróżnione – po raz pierwszy – na podstawie szeroko zakrojonego badania konsumenckiego oraz ocen ekspertów z jury.  

Zobacz też: Marcin Detko, Drogerie DM: Do końca roku chcemy mieć około 80 sklepów

Wybór był przeprowadzony w dwóch etapach: najpierw przeprowadzono ankietę wśród około 2 tys. użytkowników na temat ich świadomości, użytkowania i zadowolenia z aplikacji 150 największych niemieckich firm B2C. Następnie 15 najlepiej ocenionych aplikacji przeszło do ostatniej rundy oceny, dokonanej przez interdyscyplinarne jury.

Jury oceniło aplikacje na podstawie pięciu kryteriów: przyjazności dla użytkownika (doświadczenie klienta), stopnia innowacyjności, korzyści społecznych, zasięgu i marki pracodawcy.

Zwycięzcy przekonali jury swoim podejściem, skoncentrowanym na użytkowniku, a także strategiczną wizją. W aplikacji DM uznanie konsumentów i jurorów zdobył nacisk, położony na personalizacji treści. Kolejne miejsca na podium zdobyły aplikacje sieci spożywczych: Lidl oraz REWE.

Zobacz też: W Warszawie działa już piąta drogeria DM. Byliśmy na jej otwarciu! [FOTORELACJA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 09:13