StoryEditor
Apteki
11.05.2022 00:00

Apteki Gemini zaszczepiły w ubiegłym roku 100 tys. osób przeciwko COVID-19

Działania spółki Gemini w 2021 roku nakierowane były na zmniejszanie skutków pandemii i zapewnienie bezpieczeństwa dla pracowników i pacjentów aptek. Ponad 130 placówek działających pod szyldem Gemini przystąpiło do Narodowego Programu Szczepień i zaszczepiło ponad 100 tys. osób – poinformowała firma w raporcie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Gemini opublikowało Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za rok 2021. Wynika z niego, że jednym z głównych zadań, których spółka podjęła się w minionym roku były działania nakierowane na zmniejszanie skutków pandemii i zapewnienie bezpieczeństwa dla wszystkich pracowników i pacjentów odwiedzjących apteki.

– Apteki działające pod marką Gemini wdrożyły usługi z zakresu opieki farmaceutycznej, stając się ważnym elementem systemu ochrony zdrowia. W 2021 roku ponad 130 z nich przystąpiło do Narodowego Programu Szczepień – poinformował Roman Pałac, prezes Gemini, we wstępie do raportu społecznej odpowiedzialności firmy.

Mgr farm. Anna Szydłowska, dyrektor ds. opieki farmaceutycznej w Gemini dodała, że opcja zgłoszenia aptek do Narodowego Programu Szczepień została uruchomiona 15 czerwca 2021 roku, a już 9 lipca jedna z aptek Gemini zaszczepiła pierwszą osobę.

– Pełni zapału farmaceuci wykazali się odwagą. Szybko i ambitnie weszli w nową usługę, dzięki czemu zaszczepili w niecałe pół roku ponad 100 tys. pacjentów. Jest to przykład pięknej postawy ukazującej, jaki potencjał dla wsparcia opieki zdrowotnej w nas drzemie – mówi mgr farm. Anna Szydłowska.

Na etapie przygotowań wszystkie zgłoszone apteki musiały przejść weryfikację odnośnie spełnienia wymogów określonych w rozporządzeniu Ministerstwa Zdrowia. Z myślą o komforcie pacjentów, a przede wszystkim zapewnieniu intymności, w niektórych aptekach Gemini punkty szczepień zostały zorganizowane w pokojach opieki farmaceutycznej (pięć lokalizacji), a w innych – w pomieszczeniach administracyjno-szkoleniowych.

– Realizacja szczepień przeciw COVID-19 w 2021 roku, to przykład pracy zespołowej, zaczynając od farmaceutów, którzy odbyli kursy i odważyli się realizować nową usługę, przez innych pracowników aptek, przyjmujących na siebie reorganizację pracy, aż po zespoły wsparcia, weryfikujące lokalizację, przepisy prawne, kadrowe, zapewniające wyposażenie i stale czuwające nad procesem i zmieniającymi się wytycznymi – czytamy w raporcie społecznej odpowiedzialności Gemini.

Najczęściej ze szczepienia w aptekach Gemini korzystali pacjenci w wieku 40 - 65 lat.

Raport informuje też, że dzięki oddolnym inicjatywom pracowników Gemini, firma wsparła w zeszłym roku wiele organizacji pozarządowych, domów pomocy społecznej i inicjatyw społecznych nastawionych na zmniejszanie skutków pandemii lub pomoc potrzebującym.

Gemini wywodzi się z rodzinnej firmy, stworzonej przez polskich farmaceutów. Pierwsza apteka powstała 30 lat temu w Wejherowie. Na koniec 2021 roku pod szyldem Gemini działało 197 aptek na terenie całej Polski. W ich asortymencie jest 10-15 tys. pozycji asortymentowych (przeciętna krajowa to 3,6 tys. SKU na aptekę). Oprócz aptek stacjonarnych Gemini prowadzi też aptekę internetową.

Czytaj też: E-apteka Gemini wprowadziła proekologiczne zmiany w pakowaniu zamówień

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. listopad 2025 06:46