StoryEditor
Apteki
20.04.2021 00:00

Dr.Max zaoferował opiekę farmaceutyczną poprzez aplikację

Na rynku pojawiła się aplikacja mobilna Mój Farmaceuta Dr.Max. Zapewnia ona dostęp do informacji o przyjmowanych lekach i możliwość kontroli ich prawidłowego przyjmowania, historię używanych i zakupionych leków zebraną w Domową apteczkę, a także stały kontakt z farmaceutą poprzez czat.

W aplikacji Mój Farmaceuta Dr.Max pacjenci znajdą m.in. aktualne wersje ulotek leków z informacjami o dawkowaniu i składzie oraz działaniach niepożądanych. Daje ona także możliwość ustawienia automatycznego powiadomienia o konieczności zażycia przepisanego leku lub podania antybiotyku dziecku.

Mój Farmaceuta Dr.Max to jednak przede wszystkim innowacyjne podejście do doradztwa farmaceutycznego w Polsce. Aplikacja ma bowiem wbudowaną funkcję Porady farmaceutycznej, będącą czatem z Farmaceutą.

– W dobie pandemii kontakt pacjenta z farmaceutą i poradnictwo świadczone praktycznie natychmiast, to rzecz nie do przecenienia. Po zainstalowaniu aplikacji pacjent uzyskuje bezpłatny dostęp do konsultacji poprzez czat bez wychodzenia z domu, a zespół doświadczonych magistrów farmacji – praktyków – służy wiedzą i fachową poradą – wyjaśnia Anita Jeglińska, mgr farmacji, koordynator zespołu farmaceutów obsługujących czat w ramach aplikacji.

Zapewnia też, że w szczególnych przypadkach, wymagających szerszej diagnostyki i konsultacji, pacjent kierowany jest do lekarza.

– Natomiast farmaceutę na czacie można poprosić m.in. o zweryfikowanie ilości antybiotyku podawanego dziecku czy poradę na temat krępującego problemu, o którym pacjent wstydzi się rozmawiać podczas wizyty w aptece. Jest to kolejny poziom wspierania naszych pacjentów w bezpiecznej farmakoterapii, również w weekendy i święta – podkreśla koordynatorka.

Specjalna funkcja aplikacji umożliwia też odebranie notatek przesłanych pacjentowi przez farmaceutę podczas wizyty w aptece, a dotyczących sprzedanych preparatów. Mogą one dotyczyć np. zażywania leku o konkretnej porze dnia czy konieczności unikania niektórych pokarmów podczas leczenia.

– W aplikacji można też sprawdzać historię zakupów, co pozwoli na jeszcze lepsze zaopiekowanie się pacjentem w aptece np. dopasowanie leku na przeziębienie, do pozostałych preparatów przyjmowanych przez pacjenta, tak by uniknąć niekorzystnych działań lub zażywania podobnych preparatów – wyjaśnia Anita Jeglińska.

Z poziomu aplikacji można również znaleźć najbliższe placówki Dr.Max wraz z informacjami o ich godzinach otwarcia i numerem telefonu. Natomiast w Bazie Wiedzy znalazły się artykuły o tematyce związanej z farmacją, medycyną oraz urodą.

Aplikacja dostępna jest na telefony z systemem operacyjnym Android i iOS. Dotychczas pobrano ją 5 tys. razy.

Jak wynika z analiz PWC blisko 60 proc. pacjentów w Europie Środkowo-Wschodniej jest gotowych korzystać z rozwiązań telemedycznych. Analitycy rynku są też przekonani, że nowinek technologicznych w ochronie zdrowia będzie coraz więcej. Rozwój takich usług przyspieszyła bowiem panująca pandemia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. listopad 2025 00:08