StoryEditor
Apteki
30.10.2018 00:00

Drogeria Super-Pharm uruchomiła swój pierwszy salon optyczny

Super-Pharm Optic w drogerii Super-Pharm w warszawskiej Arkadii działa już od połowy października. W przyszłym roku koncept będzie rozwijany i powiększy się o kilka-kilkanaście nowych punktów.

Ustawa zwana apteką dla aptekarza z pewnością przyhamuje rozwój drogerio-aptek Super-Pharm. W tym roku sieć urosła jedynie o dwie nowe lokalizacje – w kompleksie PKP Warszawa Wschodnia i centrum handlowym Forum Gdańsk. Szykuje się jeszcze jedno w podwarszawskim Piasecznie.

Przepisy zakazujące otwierania aptek przez spółki niezłożone z farmaceutów mają wpływ na rozwój sieci w Polsce. Jak udało nam się dowiedzieć Super-Pharm nie interesują kolejne otwarcia drogerii bez apteki. Połączenie drogerii, perfumerii i apteki to unikalny na polskim rynku koncept, który nas wyróżnia – przyznaje Beata Dąbrowska, marketing communication manager, Super-Pharm Poland.

Zamiast więc powiększać sieć o nowe lokalizacje, Super-Pharm zdecydował się na dołączenie – do już istniejącej oferty związanej z asortymentem drogeryjnym i aptecznym – usług optycznych. Pierwszy Super-Pharm Optic ruszył w połowie października w warszawskiej Arkadii. Na 30 mkw. oferowane są profesjonalne badania optometryczne (ich koszt to w tej chwili 1 zł bez zobowiązań do zakupu okularów) oraz szkła korekcyjne i oprawki, zarówno światowych marek, takich jak Gucci, Ray Ban, Kenzo, Versace, Emporio Armani, Boss, Balmain, Dolce & Gabbana, Prada, jak i marek własnych sieci: Nolita, TriBeCa i Portofino. Szkła korekcyjne dla Super-Pharm produkują Jeleniogórskie Zakłady Optyczne.  

Koncept Super-Pharm Optic będzie rozwijany w przyszłym roku. Planowanych jest kilka-kilkanaście nowych punktów. W tej chwili trwają rozmowy z centrami handlowymi, w których swoje drogerie ma Super-Pharm.

Super-Pharm ma w Polsce 76 sklepów, które są połączeniem drogerii, perfumerii i apteki. W ich ramach klienci mają do dyspozycji bogaty asortyment leków (OTC i na receptę), suplementów diety, kosmetyków pielęgnacyjnych i makijażowych, dermokosmetyków i perfum, a także kosmetyków i żywności dla niemowląt i dzieci.

Marką własną sieci – Life – sygnowanych jest ponad tysiąc produktów. Super-Pharm prowadzi też program lojalnościowy dla swoich klientów. Karty klubu Lifestyle ma już blisko 2 mln Polek.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
25.04.2024 16:49
Zakupy w aptece bez wysiadania z samochodu. Ziko uruchomiło pierwszą aptekę drive thru
Ziko apteka drive thru w Krakowie przy ul. Tynieckiej 161fot. Ziko Apteka
Sieć Ziko Apteka uruchomiła w Krakowie aptekę działającą w systemie drive thru. To pierwszy i na razie jedyny punkt tego typu, nie wiadomo jeszcze kiedy powstaną kolejne.

Pacjenci Ziko Apteka przy ulicy Tynieckiej 161 w Krakowie od kilku miesięcy mogą korzystać z rozwiązania, jakim jest apteka Drive Thru. Drive thru jest częścią  stacjonarnej apteki Ziko w Krakowie przy ul. Trynieckiej 161. Można tu zrealizować receptę tradycyjnie, albo podjechać samochodem do wyznaczonego okienka.

Nie wiadomo na razie, czy powstaną kolejne tego typu punkty.

–  Jest to na razie jedyny punkt i pierwszy w Krakowie. Żeby powstał punkt drive thru  muszą być zrealizowane pewne wytyczne, jak chociażby miejsce dookoła  lokalu, w którym mieści się apteka stacjonarna, przystosowane do wjazdu i wyjazdu samochodu oraz  lokal umożliwiający zamontowanie odpowiedniego okienka. Dlatego wybór padł na aptekę przy ulicy Tynieckiej – powiedziała nam Celestyna Gąsior-Woszczyna, koordynator ds. komunikacji w Ziko.

Rozwiązanie, które chyba najbardziej kojarzy nam się z podróżą i z kupowaniem przekąsek w sieci McDonals’s z powodzeniem znalazło zastosowanie w aptece Ziko. Jest wygodne szczególnie dla osób niepełnosprawnych i mających problemy z poruszaniem się oraz dla rodziców małych dzieci, ale też dla każdego, kto woli skorzystać z usług apteki bez wysiadania z samochodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
02.04.2024 12:45
Z polskiego krajobrazu giną apteki — już 2000 punktów od 2018 r.
Farmaceuci i właściciele aptek alarmują, że utrzymanie w mocy nowych regulacji grozi dalszym spadkiem liczby aptek.Shutterstock
Od 2018 roku, czyli od czasu ostatnich wyborów samorządowych, Polska straciła 2000 aptek. Województwo dolnośląskie znajduje się na czele listy regionów, gdzie apteki zamykają się najczęściej, a następnie są łódzkie i podkarpackie. Dostępność aptek, a co za tym idzie, dostęp do leków i innych produktów niezbędnych dla zdrowia i życia, ma kluczowe znaczenie dla jakości życia mieszkańców. Jeżeli obecny trend ubytku aptek w województwie dolnośląskim się utrzyma, prognozuje się, że do roku 2051 nie będzie tam już żadnej apteki.

Rok 2017 przyniósł przełomowe zmiany w sektorze aptecznym, kiedy to weszła w życie nowelizacja ustawy farmaceutycznej, zwana potocznie "Apteką dla aptekarza". Zgodnie z nowymi zasadami, tylko farmaceuta mógł zostać właścicielem apteki. Celem tej ustawy było zmniejszenie liczby aptek w poszczególnych gminach poprzez wprowadzenie nie tylko restrykcji dotyczących własności, ale również ograniczeń geograficznych i demograficznych dla zakładania nowych aptek. To sprawiło, że polski rynek farmaceutyczny stał się jednym z najbardziej regulowanych w Europie.

Dla pacjentów oznacza to, że w niektórych przypadkach, które, choć skrajne, nie są rzadkością, dostęp do najbliższej apteki może wymagać przejechania ponad 20 km. Jest to szczególnie problematyczne w sytuacjach, gdy brak jest efektywnych połączeń komunikacji publicznej, co często ma miejsce w mniejszych miejscowościach.

image
Koalicja na Pomoc Niesamodzielnym

Przyspieszenie zmian na rynku aptecznym nastąpiło w drugiej połowie zeszłego roku, kiedy to przyjęto nowe regulacje zaostrzające zasady prowadzenia aptek, znane jako AdA 2.0. Prezydent zdecydował się przekazać tę ustawę do Trybunału Konstytucyjnego, podnosząc w swoim wniosku "wątpliwości co do zgodności ustawy z zasadami zaufania obywateli do państwa i prawodawstwa, ochrony praw nabytych oraz adekwatnego okresu vacatio legis". Ironią losu jest fakt, że apteki pełnią kluczową rolę w reagowaniu na rosnące potrzeby społeczne, które wynikają z procesu starzenia się społeczeństwa, braków w personelu medycznym, a także z potrzeby zwiększenia opieki nad osobami starszymi i niezdolnymi do samodzielnej egzystencji.

Polski rynek apteczny charakteryzuje się znaczną złożonością, zwłaszcza gdy przyjrzymy się mu z punktu widzenia poszczególnych regionów. Choć debata na temat aptek jest obecna w mediach, przeważnie skupia się na aspektach ogólnokrajowych. Jednak realia lokalne różnią się między sobą, co prowadzi do znaczących nierówności w dostępności aptek i, co za tym idzie, leków dla mieszkańców różnych obszarów Polski. Nie brakuje gmin, w których nie ma ani jednej apteki ani punktu aptecznego, zmuszając mieszkańców do pokonywania dziesiątek kilometrów do najbliższej placówki w innej gminie, by zaopatrzyć się w niezbędne medykamenty.

Czytaj także: IQVIA: W minionym roku z rynku zniknęło 200 aptek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. kwiecień 2024 23:19