StoryEditor
Apteki
27.09.2019 00:00

Farmaceuta to ktoś więcej niż sprzedawca leków – przekonywała Polaków kampania edukacyjna

Ponad 16 milionów osób obejrzało spot edukacyjny „Po pierwsze farmaceuta” zainicjowanej przez Naczelną Izbę Aptekarską i Fundację Aflofarm. Punktem wyjścia kampanii były badania przeprowadzone przez agencję badawczą Biostat, według których ponad 90 proc. Polaków ufa farmaceutom, jednak ich pracę kojarzy głównie ze sprzedażą leków.

Kampania „Po pierwsze farmaceuta”, prowadzona wspólnie przez Naczelną Izbę Aptekarską i Fundację Aflofarm miała za zadanie wzmocnić wizerunek zawodu farmaceuty w Polsce. Punktem jej wyjścia były badania przeprowadzone przez agencję badawczą Biostat na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej.

To pierwsze w historii zawodu farmaceuty tak kompleksowe badania. Wzięło w nim udział 380 farmaceutów i 1067 pacjentów. Chcieliśmy sprawdzić jak obie grupy postrzegają zawód farmaceuty i jak wygląda relacja na linii magister farmacji-pacjent – wyjaśnił Tomasz Furman prezes fundacji Aflofarm. 

Badania potwierdziły, że Polacy ufają farmaceutom, ale nie wiedzą, czego mogą od nich oczekiwać – ich pracę kojarzą przede wszystkim ze sprzedażą leków. Tylko 10 procent Polaków chodzi do apteki po poradę. Z reguły wiedzę na temat leków pacjenci czerpią z Internetu. Za to według 95 proc. farmaceutów apteka jest ważnym punktem konsultacji zdrowotnych. Mimo to 38 proc. uważa, że ich kompetencje nie są wykorzystywane. I choć ponad 80 proc. deklaruje zadowolenie z pracy, to 65,5 proc. oczekuje większych uprawnień w zakresie opieki nad pacjentami. 

– Chcieliśmy pokazać Polakom, że farmaceuta to nie sprzedawca, lecz ekspert w dziedzinie farmakologii i zdrowia. Każdy magister farmacji to dobrze wykształcony specjalista, który posiada szeroką wiedzę z zakresu farmakologii i potrafi doradzić w wielu dolegliwościach zdrowotnych, a w razie potrzeby – zalecić wizytę u lekarza. Tymczasem, jak pokazały badania, Polacy wiedzę na temat leków czerpią przede wszystkim z Internetu. I to w sytuacji, w której na wyciągnięcie ręki mają najlepszego specjalistę w tej dziedzinie – komentuje Tomasz Furman.

W ramach kampanii nakręcono spot wizerunkowy promujący zawód farmaceuty. Zagrała w nim prawdziwa farmaceutka wyłoniona na castingu zorganizowanym przez Naczelną Izbę Aptekarską. Dzięki współpracy z grupą TVN obejrzało go ponad 16 milionów osób.

– Dzięki kampanii wielu polskich pacjentów dowiedziało się, czego może oczekiwać od farmaceutów, w czym mogą być im pomocni i jak wiele dobrego, dzięki umiejętnościom i gruntownemu wykształceniu, mogą wnieść do systemu ochrony zdrowia w Polsce – dodaje Elżbieta Piotrowska-Rutkowska, prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej.

Oprócz głównego spotu wizerunkowego powstały również animowane filmy edukacyjne, które przybliżały Polakom pracę farmaceutów. Z filmu „Co farmaceuta może zrobić dla Ciebie” Polacy dowiedzieli się w czym może im pomóc magister. Film „Edukacja farmaceuty” pokazywał trudną, ponad 5-letnią ścieżkę edukacyjną, jaką musi przejść każdy farmaceuta. Niewidzialnych bohaterów, którzy dbają o dostarczenie pacjentowi w szpitalu bezpiecznego i skutecznego leku Polacy poznali dzięki filmowi „Farmaceuta szpitalny”. Ostatni spot poruszył temat wprowadzenia w Polsce Opieki farmaceutycznej. Film pokazywał jaką rolę może odgrywać farmaceuta w polskim systemie opieki zdrowotnej, o ile rozwiązanie to zostanie wprowadzone w naszym kraju w sposób systemowy.

Według danych AGB Nielsen w samej tylko telewizji spot główny zobaczyło ponad 16 milionów Polaków. Na potrzeby akcji stworzono również ulotki edukacyjne, które wyjaśniają na jaką pomóc farmaceuty można liczyć podczas codziennych wizyt w aptece. Ulotki dystrybuowane były do aptek, tak aby farmaceuci sami mogli rozdawać je odwiedzającym pacjentom.

Podsumowanie i jednocześnie zakończenie trwającej sześć miesięcy akcji odbyło się 26 września 2019 r. w warszawskim Teatrze Syrena podczas obchodów Ogólnopolskiego Dnia Aptekarza.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
14.05.2024 11:23
Ziko Dermo rusza z kolejną akcją promującą dermokosmetyki. Dla klientów sakiewka z próbkami produktów
Ziko Dermo crossuje działania online i w placówkach stacjonarnych, aby przyciągać klientów do obu kanałów sprzedażyfot. Ziko Dermo
Ziko Dermo od 15 maja rozpoczyna akcję „Sakiewka wakacyjnych skarbów” skupioną na promocji kosmetyków pielęgnacyjnych i edukacji konsumentów w zakresie ochrony skóry w okresie letnim.

"Sakiewka Wakacyjnych Skarbów” to hasło akcji promocyjnej, która rusza w stacjonarnych drogeriach i w e-sklepie Ziko Dermo. Ma ona zachęcić klientów tej sieci drogeryjnej do pielęgnacji i skutecznej ochrony skóry w okresie letnim. Na potrzeby akcji został przygotowany poradnik edukacyjny o letniej pielęgnacji.

image
Sakiewka wakacyjnych skarbów w najnowszej akcji promocyjnej Ziko Dermo
Ziko Dermo
W ramach akcji można przetestować kosmetyki przeznaczone do pielęgnacji twarzy i ciała. oraz wykorzystać kartę podarunkową na 10 zł (w drogeriach stacjonarnych i na zikodermo.pl do 31.12.2024). Sakiewkę wypełnioną upominkami klienci otrzymają w prezencie robiąc zakupy za jedyne 10 zł w drogeriach stacjonarnych Ziko Dermo. Znajdą się w niej miniaturki produktów znanych marek dermokosmetycznych. 

Aby otrzymać sakiewkę z kosmetykami klient powinien odwiedzić stronę zikodermo.pl, zarejestrować się lub zalogować do Ziko Klubu i wybrać drogerię stacjonarną, w której chce odebrać upominek. Otrzyma w tym celu unikalny kod.   Następnie w wybranej wcześniej drogerii musi kupić dowolny produkt za min 10 złotych z użyciem karty Ziko Klub i okazać kod dermokonsultantce. Wówczas sakiewka z próbkami, poradnik i karta podarunkowa trafiają w jego ręce.

Ziko Dermo to polska sieć drogerii specjalizującą się w sprzedaży dermokosmetyków i doradztwie z tego zakresu. Działa od 2012 roku, prowadzi obecnie 53 placówki stacjonarne oraz sklep internetowy zikodermo.pl. Ziko Dermo to placówki o powierzchni od 30 do 60 mkw., najczęściej położone w lokalizacjach osiedlowych w dużych i mniejszych miastach w całej Polsce.  

Czytaj także: Zakupy w aptece bez wysiadania z samochodu. Ziko uruchomiło pierwszą aptekę drive thru

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
14.05.2024 10:35
Marzena Siemińska awansuje w strukturach Dr.Max Polska
Marzena Siemińska, CCO, Dr. Max Polskafot. LinkedIn
Marzena Siemińska objęła stanowisko chief commercial officer (CCO) w firmie Dr.Max Polska. Z firmą związana jest od końca 2023 r.

Marzenia Siemińska poinformowała w mediach społecznościowych o swoim awansie w strukturach Dr. Max Polska. W maju objęła stanowisko chieff commercial officer. Współpracę z siecią apteczną Marzena Siemińska rozpoczęła w listopadzie 2023 r. jako   dyrektor kontroli zapasów.  

Marzena Siemińska wcześniej, przez 4 lata, związana była z Polską Grupą Farmaceutyczną w Grupie Pelion, gdzie kolejno zajmowała stanowiska dyrektora handlowego i wiceprezesa ds. handlowych.  Przez ponad 10 lat pracowała w Grupie Hasco-Lek, gdzie była wiceprezesem i członkiem zarządu.

Dr.Max to największa sieć aptek w Europie Środkowo-Wschodniej, która działa w 8 krajach: Czechy, Słowacja, Polska, Rumunia, Włochy, Serbia, Bułgaria i Węgry. W Polsce Dr.Max zarządza drugą (po DOZ) – pod względem liczby placówek – siecią apteczną grupującą apteki własne i franczyzowe. Prowadzi także e-aptekę i e-drogerię. W biznes kosmetyczny firma weszła w 2022 r. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. maj 2024 13:08