StoryEditor
Apteki
14.05.2020 00:00

NRA apeluje, by przedstawiciele handlowi nie wracali do aptek

Biorąc pod uwagę szczególne okoliczności związane z epidemią COVID-19, Naczelna Rada Aptekarska stoi na stanowisku, że wizyty przedstawicieli medycznych i handlowych w aptekach ogólnodostępnych nie powinny się w teraz odbywać.

Do Naczelnej Rady Aptekarskiej zaczęły docierać informacje o wznowieniu lub o planach wznowienia przez przedstawicieli medycznych i handlowych odwiedzin w aptekach ogólnodostępnych w celu odbycia bezpośrednich spotkań z osobami uprawnionymi do prowadzenia obrotu produktami leczniczymi – poinformowała mgr farm. Elżbieta Piorowska-Rutkowska, prezes NRA

W stanowisku wydanym przez NRA czytamy też, że sytuacja epidemiologiczna jest wciąż poważna i że nie istnieją jakiekolwiek przesłanki medyczne, które uzasadniałyby łagodzenie reżimu dotyczącego kontaktów podmiotów prowadzących apteki i personelu aptek z przedstawicielami medycznymi i handlowymi.

Samorząd aptekarski przypomina, że wszystkie apteki, które odwiedzi zakażony przedstawiciel medyczny lub handlowy, będą musiały zostać zamknięte, a cały personel, który miał z nim kontakt zostanie odsunięty od pracy.

Według stanowiska NRA nie ma konieczności realizowania odwiedzin w aptekach, przy równoczesnym istnieniu innych, bezpiecznych form kontaktowania się przedstawicieli medycznych i handlowych z osobami uprawnionymi do prowadzenia obrotu produktami leczniczymi.

W związku z powyższym, Naczelna Rada Aptekarska zwraca się do farmaceutów prowadzących apteki ogólnodostępne, kierowników aptek oraz wszystkich farmaceutów pracujących w aptekach, a także do innych osób prowadzących apteki ogólnodostępne, o powstrzymanie się od bezpośrednich spotkań w aptekach z przedstawicielami medycznymi oraz handlowymi – czytamy w stanowisku podpisanym przez mgr farm. Elżbietę Piorowską-Rutkowską.

Równocześnie Naczelna Rada Aptekarska apeluje do firm farmaceutycznych i innych podmiotów odpowiedzialnych za działania przedstawicieli medycznych lub handlowych, a także bezpośrednio do przedstawicieli medycznych i handlowych o zrezygnowanie w czasie epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 z bezpośredniego odwiedzania aptek ogólnodostępnych i korzystanie z innych, bezpiecznych form kontaktowania się z osobami uprawnionymi do prowadzenia obrotu produktami leczniczymi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. listopad 2025 00:03