StoryEditor
Apteki
16.05.2023 00:00

Sieć Ziko zaprosiła apteki franczyzowe na drugą edycję Farmaceutycznego Forum Zdrowia

Uczestnicy Farmaceutyczne Forum Zdrowia Ziko Apteka mają okazję wysłuchać prelekcji przedstawicieli firm farmaceutycznych i dermokosmetycznych / fot. materiały prasowe
Farmaceutyczne Forum Zdrowia Ziko Apteka to trzydniowa konferencja dla kadry kierowniczej aptek franczyzowych należących do sieci Ziko. W Hotelu Warszawianka w Serocku trwa właśnie druga edycja tego wydarzenia. Trzy dni (15-17 maja) wypełniają prelekcje, szkolenia i spotkania z przedstawicielami światowych i polskich firm farmaceutycznych oraz dermokosmetycznych.

Sieć Ziko Apteka zaprosiła personel swoich aptek franczyzowych na spotkanie z producentami leków, wyrobów farmaceutycznych oraz dermokosmetyków. Odbywa się ono w ramach Farmaceutycznego Forum Zdrowia, które jest podzielone na dwie części – konferencyjną oraz wystawienniczą, a towarzyszą mu towarzyskie rozmowy między uczestnikami.

W części konferencyjnej farmaceuci mają okazję wysłuchać prelekcji przedstawicieli firm: Sandoz, USP Zdrowie, Essity, Haleon, Polpharma, Nivea Polska, Polski Lek, Oleofarm, Aboca, L’Oreal Dermatological Beauty, Bausch&Lomb, 3M, Sanofi, Perrigo Poland i Perrigo Dermo. Prelegenci dzielą się wiedzą na temat najnowszych wyników badań czy prowadzonych terapii. Z kolei przedstawiciele firm dermokosmetycznych opowiadają m.in. o przebarwieniach i prezentują sposoby walki z nimi.

W części wystawienniczej na uczestników forum czeka kilkadziesiąt stoisk. Na każdym z nich przedstawiciele producentów prezentują asortyment i opowiadają o zastosowaniu produktów.

Natomiast szkolenia i warsztaty, w których biorą udział przedstawiciele aptek, dotyczą zagadnień związanych z opieką farmaceutyczną, edukacją pacjenta, jak również standardów obsługi. Podczas nich mają okazję do dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń oraz inspiracji, a także prezentacji kierunków rozwoju sieci aptek.

Farmaceutyczne Forum Zdrowia zakończy uroczysta gala, podczas której zostaną wręczone wyróżnienia dla najlepszych zespołów aptek w różnych kategoriach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 08:09