StoryEditor
Apteki
19.09.2023 10:00

Sprzedaż kosmetyków w aptekach wzrosła

Coraz więcej firm kosmetycznych stara się wprowadzić swoje produkty do aptekShutterstock
Sprzedaż kosmetyków w aptekach w pierwszych dwóch tygodniach wzrosła w porównaniu rok do roku, jak i miesiąc do miesiąca – podaje PEX PharmaSequence.

Apteki, na mocno nasyconym rynku kosmetycznym stają się coraz ważniejszym kanałem sprzedaży dla producentów kosmetyków. Ci, którzy w nim działają mają powody do zadowolenia, dla tych którzy chcą na  niego wejść, najnowsze dane PEX PharmaSequence  - firmy badającej rynek apteczny - będą zachęcające.

Według najnowszych danych, sprzedaż kosmetyków w aptekach wzrosła o 10,3 proc. w pierwszych 17 dniach września w porównaniu do analogicznego okresu roku 2022. Wzrost jest widoczny również w ujęciu miesiąc do miesiąca – w porównaniu do pierwszych 17 dni sierpnia sprzedaż kosmetyków wzrosła o 19,9 proc.

 

image

Sprzedaż kosmetyków w aptekach w pierwszych 17 dniach września 2023. Dane PEX PharmaSequence

FOTO: PEX PharmaSequence

 

Na sprzedaży traciły leki OTC, suplementy diety i wyroby medyczne. Zyskały jedynie jeszcze środki dietetyczne specjalnego przeznaczenia, czyli np. produkty typu Nutridrink podawane w okresie choroby i rekonwalescencji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
30.11.2023 09:00
IQVIA: Rośnie znaczenie e-aptek w rynku farmaceutycznym
Średnia wartość zamówienia w e-apekach, według danych IQVIA, wyniosła w październiku 2023 r. 133,4 złShutterstock
Sprzedaż w e-aptekach wzrosła w październiku o ponad 22 proc. r/r. Rynek aptek stacjonarnych również odnotował wzrost wartości – o niemal 14 proc. Tym samym październik wyprzedził wynik z marca, który zazwyczaj był rekordowym miesiącem roku – zauważają eksperci IQVIA Poland.

Wartość aptecznego e-commerce wyniosła w październiku 174 mln zł, co oznacza wzrost o rekordowe 22,1 proc. r/r. Raport IQVIA Poland pokazuje także, że e-apteki osiągnęły aż 7,9 proc. udziału w wartości sprzedaży produktów w kategorii Consumer Health (produktów bez recepty) w całym rynku aptecznym. Przy czym 4,5 proc. należy do leków OTC, a 2,3 proc. do produktów Personal Care, czli środków  higieny osobistej oraz kosmetyków (pozostałe to Nutrition - 0,7 proc. oraz Patient Care - 0,5 proc.).

Mniejsza była jednak w październiku średnia wartość zamówienia w e-commerce. Wyniosła ona 133,4 zł, co oznacza spadek o ponad 8 proc. Eksperci IQVIA Poland zwracają uwagę, że pomimo to, zarówno w ujęciu wartościowym jak i ilościowym, udział i znaczenie e-aptek w rynku farmaceutycznym rośnie. Jednak rośnie także sam rynek aptek stacjonarnych, który w październiku osiągnął wartość niemal 4,4 mld zł.

Tym samym październik wyprzedził wynik z marca (4,3 mld zł), który zazwyczaj był rekordowym miesiącem roku

– zauważają eksperci IQVIA Poland.

Podkreślają przy okazji, że rynek rośnie nie tylko wartościowo ale i ilościowo (+3 proc. r/r).

Z danych IQVIA wynika także, że w październiku średnia wartość sprzedaży w aptekach stacjonarnych wyniosła 341 tys. zł.

image
FOTO: IQVIA Poland
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
27.11.2023 23:37
Krzysztof Szponder odchodzi z Dr.Max Polska
Krzysztof Szponder zarządzał siecią Dr. Max Polska od czerwca 2019 r.fot. Dr.Max Polska
Krzysztof Szponder, prezes zarządu Dr.Max Polska, poinformował, że żegna się z firmą. Zajmował stanowisko prezesa od czerwca 2019 r.

Krzysztof Szponder poinformował na swoim zawodowym profilu w mediach społecznościowych, że żegna się z firmą Dr. Max Polska, którą zarządzał od czerwca 2019 r. Dr. Max to jedna z największych sieci aptecznych w Polsce, a także apteka i drogeria internetowa.

Czytaj więcej: Krzysztof Szponder, Marek Wądołowski, Dr.Max: E-drogerię robimy na maxa

Zakończyła się moja przygoda w Dr Max Polska – to był wspaniały czas doświadczeń i wyzwań – życzę Dr. Max Polska najlepszej ścieżki rozwoju i sukcesu. Serdeczne podziękowania dla wszystkich pracowników i partnerów za współpracę – napisał Krzysztof Szponder.

Przed objęciem stanowiska prezesa w Dr. Max Polska Krzysztof Szponder był związany przez blisko 5 lat z siecią hipermarketów Kaufland, gdzie był członkiem zarządu i wiceprezesem. Wcześniej, przez 14 lat pracował w sieci hipermarketów Real (Metro Group), gdzie był m.in. dyrektorem sprzedaży i szefem departamentu żywności.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2023 09:37