StoryEditor
Franczyza
06.11.2018 00:00

Rita Amaral, Kontigo: Naszym celem na 2019 r. jest otwarcie pierwszych sklepów franczyzowych

Naszym głównym celem na rok 2019 jest otwarcie pierwszych sklepów franczyzowych. Właśnie zamykamy prace nad finalnym konceptem Kontigo i rozpoczynamy ekspansję. Sprawdzony model biznesowy oferujemy  franczyzobiorcom – polskim niezależnym przedsiębiorcom. Nie naśladujemy konkurencji, ale wprowadzamy zupełnie nową jakość. Nasz koncept to nie drogeria, ale sklep kosmetyczny – mówi Rita Amaral, dyrektor generalna sieci Kontigo działającej w Grupie Eurocash.

Na jakim etapie rozwoju jest obecnie projekt Kontigo? Czy jesteście gotowi na szersze wyjście na rynek?

Tak, właśnie zamykamy prace nad finalnym konceptem Kontigo i rozpoczynamy ekspansję. Dzięki temu, że mamy sprawdzony model biznesowy, oferujemy go franczyzobiorcom – polskim niezależnym przedsiębiorcom. Powinno to wpłynąć na przyspieszenie dalszego rozwoju sieci w systemie partnerskim. Naszym głównym celem na rok 2019 jest otwarcie pierwszych sklepów franczyzowych. Co ważne, widzimy bardzo duże zainteresowanie ze strony potencjalnych partnerów, bo właściciele drogerii widzą, że jesteśmy krok przed konkurencją.

Interesują was tylko lokalizacje w dużych miastach, takich jak Warszawa, czy chcecie schodzić do coraz mniejszych miejscowości?

Nasz intensywny rozwój w Warszawie był podstawą do zbudowania świadomości marki, podobną rolę odegrał sklep internetowy. Obecnie rozwijamy się w innych dużych miastach Polski, np. w Poznaniu, gdzie mamy już kilka sklepów. Duże miasta pozostaną główną osią naszego rozwoju, ale będziemy też obecni w mniejszych. Wbrew pozorom także tam dostrzegamy duże możliwości rozwoju dla Kontigo. Oczywiście każdą lokalizację będziemy razem z naszymi partnerami – niezależnymi przedsiębiorcami – bardzo dokładnie sprawdzać, zanim zapadnie decyzja o otwarciu nowego sklepu kosmetycznego.

Naszym celem jest budowa ogólnopolskiej sieci franczyzowej. Oceniamy, że ekspansja zajmie nam kilka lat.

W jakim tempie Kontigo będzie się rozwijać?

Plany mamy bardzo ambitne, jednak szczegółów nie chcę w tym momencie zdradzać. Tak jak wspomniałam, otwieramy się na franczyzę i oceniamy, że ekspansja zajmie nam kilka lat. Naszym celem jest budowa ogólnopolskiej sieci franczyzowej. Tempo nie zależy tylko od nas, ale także od naszych franczyzobiorców. Chcemy rozwijać się tak szybko, jak będzie to możliwe.

Kontigo ma sklep internetowy i program lojalnościowy, co jeszcze? W jaki sposób wykorzystujecie nowe rozwiązania technologiczne i cyfrowe, aby efektywniej kontaktować się z klientami?

Skupiamy się na szeroko pojętym koncepcie omnichannel. Chcemy być obecni we wszystkich kanałach tak, aby klient mógł wybrać najlepszą opcję zakupów i dostarczania zamówionych produktów. W tym momencie w przypadku naszego e-sklepu oferujemy standardową dostawę oraz odbiór w sklepie stacjonarnym, ale rozpatrujemy jeszcze inne opcje. Oferujemy np. kody rabatowe online, które można wykorzystać w trakcie zakupów w sklepie stacjonarnym. Jednocześnie pracujemy nad innymi rozwiązaniami łączącymi kanały online i offline.

A co z aplikacją dla klientów sieci?

Aplikacja do tej pory była głównie w fazie testów. Obecnie skupiamy się na tym, aby bardziej efektywnie wspierała klientów w zakupach w sklepie internetowym Kontigo. Unowocześniamy zarówno e-sklep Kontigo, jak i samą aplikację. Już wkrótce udostępnimy naszym klientom jeszcze lepszą jakość.

Przykład Rossmanna pokazuje, że połączenie aplikacji i programu lojalnościowego może być niezwykle skutecznym narzędziem angażowania klienta i ściągania go.

To prawda, jeśli chodzi o program lojalnościowy Kontigo, jesteśmy z niego bardzo dumni. Działa niecały rok, a już teraz około 65 proc. wszystkich transakcji odbywa się z wykorzystaniem programu lojalnościowego. W naszej ocenie jest to świetny wynik.

Uruchomienie e-sklepu miało bardzo pozytywny wpływ na rozpoznawalność naszej marki.

Jak ocenia Pani wyniki sprzedaży sklepu internetowego?

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. Myślę, że uruchomienie e-sklepu miało bardzo pozytywny wpływ na rozpoznawalność naszej marki. Dodatkowym wsparciem okazały się ogólnopolskie kampanie, które świetnie pokazywały to, co robimy. Szczególnie w początkowym okresie takie działania są niezwykle ważne, ponieważ w dłuższej perspektywie znacząco przełożą się na samą sprzedaż.

Jaka była dynamika miesiąc do miesiąca?

Przede wszystkim warto podkreślić, że w branży drogeryjnej mamy do czynienia z dużą sezonowością. Trudno porównywać sierpień do września czy listopad do grudnia. W tych miesiącach sprzedają się diametralnie różne produkty, np. w lecie kremy do opalania, które jesienią nie sprzedają się niemal w ogóle. W okresie karnawału natomiast zwiększa się zainteresowanie kosmetykami do makijażu.

Czy jest na rynku drogeryjnym obok takich graczy, jak Rossmann, Hebe, Natura, Super-Pharm, miejsce dla Kontigo?

Oczywiście, że tak. Nie naśladujemy konkurencji, ale wprowadzamy zupełnie nową jakość. Nasz koncept to nie drogeria, ale sklep kosmetyczny. W Kontigo nie sprzedajemy pieluch, chemii gospodarczej, żywności dla dzieci czy karmy dla zwierząt. Jesteśmy sklepem, do którego kobiety mogą przyjść i pomyśleć tylko o sobie. Wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach kobieta, nawet jeśli ma rodzinę i pracuje, szuka i znajduje czas tylko dla siebie. Naszą misją jest zapewnienie właśnie takiej chwili dla każdej kobiety, a nie tylko tej, która może pozwolić sobie na zakup drogich cieni do powiek. Dlatego uważamy, że dla Kontigo jest miejsce na rynku i że nie jest to koncept, który bezpośrednio konkuruje z drogeriami.

Jesteście w stanie uzupełniać się, a nie tylko konkurować.

Tak. Myślę, że koncept Kontigo to przede wszystkim wynik naszych obserwacji. Jeśli patrzymy na kategorie, które najlepiej sprzedają się w sklepach obok nas, to faktycznie możemy mówić o wzajemnym uzupełnianiu się. Bardzo często klientki najpierw odwiedzają nasz sklep, kupując kosmetyki do makijażu czy naturalne, a w sąsiednim „uzupełniają” zakupy, np. sięgają po środki higieniczne.

Które obecne trendy są fundamentalne dla przyszłości rynku kosmetyków?

Moim zdaniem jest jeszcze dużo do zrobienia, jeśli chodzi o kosmetyki z Azji i produkty naturalne. Odwiedzam inne rynki, każdego roku jestem m.in. w Korei i obserwuję, że jeśli chodzi o technologię i produkty, jest jeszcze wiele do zaoferowania polskim klientom. Rynek kosmetyczny zmierza w kierunku stworzenia oferty dla tych, którzy nastawiają się na osiąganie efektu w jak najkrótszym czasie, a z drugiej strony chcą o siebie zadbać. Trzeba znaleźć wspólną drogę dla tych trendów i szukać nowych technologii, które pozwolą nam na wprowadzenie takich rozwiązań.

W jakim tempie będzie rósł rynek drogeryjny w perspektywie następnych 2-3 lat?

Jesteśmy pewni, że rynek drogeryjny będzie rozwijał się bardzo dynamicznie. Kiedyś najszybciej rozwijającą się kategorią kosmetyczną był makijaż, dzisiaj z kolei pielęgnacja twarzy i ciała. Coraz częściej klienci stawiają na dobry skład kosmetyków i rezygnują z tych, które zawierają substancje mogące im zaszkodzić. Myślę, że na rynku kosmetycznym wkrótce rozegra się potężna rewolucja. A Kontigo będzie odgrywać w niej znaczącą rolę.

Łukasz Stępniak
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Franczyza
19.05.2025 12:04
Pierwsza franczyza Avon w Polsce już działa. Czy każda konsultantka może otworzyć sklep?
Od 17 maja klienci mogą zakupić kosmetyki Avon stacjonarnie – w warszawskim centrum handlowym Wola Park, na wyspie handlowej prowadzonej przez wieloletnią Konsultantkę marki Avon mat.prasowe

Avon podejmuje kolejny krok w swojej strategii wielokanałowej, otwierając pierwszy w Polsce punkt franczyzowy. Od soboty 17 maja klienci mogą zakupić kosmetyki Avon stacjonarnie – w warszawskim centrum handlowym Wola Park, na wyspie handlowej prowadzonej przez wieloletnią Konsultantkę marki.

Punkt franczyzowy, podobnie jak wcześniejsze wejście do sieci Rossmann, to kolejny istotny kanał sprzedaży, który nie tylko wzmacnia działalność prawie 146 tys. konsultantek Avon w Polsce, ale także pozwala realizować im marzenia o własnym biznesie beauty.

Avon, po wejściu do największej w Polsce sieci drogerii, poinformował swoje konsultantki (oraz osoby, marzące o własnym biznesie beauty) o możliwości otwierania własnych punktów na zasadach franczyzy. Teraz w Wola Parku pojawiła się pierwsza taka wyspa, otwierając nowy rozdział działalności marki w Polsce. 

image
Wyspa Avon w Wola Park, Warszawa  
Avon mat.prasowe

Firma potwierdziła, że planuje dalszą ekspansję modelu franczyzowego w innych lokalizacjach w kraju, oferując przedsiębiorczym partnerom wyjątkową okazję do współpracy z silną i rozpoznawalną marką kosmetyczną.

– Warszawa to nasz pierwszy krok w rozwoju modelu franczyzowego. W planach mamy kolejne otwarcia, aby nasze produkty były dostępne i dawały kobietom siłę – podkreśla Adrian Adamczyk, Head of Omnichannel Avon Polska.

Więcej na ten temat w artykule Adrian Adamczyk, Avon: Wierzymy, że siła naszej marki tkwi w relacjach – a Konsultantki są ich sercem

Z przyjemnością witamy Avon w gronie najemców Wola Parku. Jest to marka doskonale znana naszym klientom, więc cieszymy się, że wraz z nowym otwarciem zyskają oni jeszcze łatwiejszy dostęp do swoich ulubionych kosmetyków. Stale rozwijamy naszą ofertę zakupową o nowe sklepy i zróżnicowane koncepty, aby dostarczyć klientom jak najlepsze doświadczenia zakupowe. Tym bardziej cieszy nas, że możemy przyczynić się do rozwoju konceptu franczyzowego Avon i ugościć w Wola Parku pierwszy tego rodzaju punkt – komentuje Emilia Szkudlarek, dyrektorka centrum handlowego Wola Park.

Właścicielką pierwszego punktu franczyzowego została wieloletnia konsultantka Avon, która zdecydowała się na rozwój w nowej roli.

Avon towarzyszy mi już od wielu lat, zaczynałam jako konsultantka, następnie zostałam Liderem Sprzedaży, a obecnie pełnię rolę Okręgowego Menadżera Sprzedaży. Możliwość otwarcia oficjalnego stoiska Avon w wiodącym centrum handlowym w Warszawie to dla mnie wyróżnienie i spełnienie biznesowych marzeń. Wierzę w tę markę, jej wartości i jakość produktów. Zależy mi, by wyspa Avon była nie tylko punktem sprzedaży, ale przestrzenią spotkań, inspiracji i piękna – mówi Aneta Kopciewicz, franczyzobiorczyni Avon w Wola Parku. – Chcę, aby każda osoba odwiedzająca nasze stoisko czuła się wyjątkowo i mogła odkrywać nowe produkty, które podkreślą jej naturalne piękno. To dla mnie ogromna radość móc wspierać innych w ich codziennych wyborach kosmetycznych i pomagać im czuć się pewniej – dodaje.

Odwiedzający stoisko w warszawskim centrum handlowym mogą wybierać z kolekcji 450 produktów z kluczowych kategorii: zapachy, makijaż, pielęgnacja twarzy oraz higiena. W ofercie wyspy znajdują się zarówno bestsellery marki, jak i nowości. Portfolio zostało zaprojektowane tak, aby zaspokoić potrzeby różnych grup klientów. Dodatkowo, na miejscu czekają na nich specjalnie przygotowane promocje i niespodzianki.

image
Wyspa Avon w Wola Park, Warszawa
Avon mat.prasowe

Avon dynamicznie rozwija swoją sieć punktów franczyzowych. Do tej pory otwarto już ponad 70 sklepów w Turcji, dwa w Wielkiej Brytanii i cztery w Rumunii. Oferta franczyzowa skierowana jest zarówno do konsultantek, jak i partnerów zewnętrznych. Każdy, kto jest zainteresowany współpracą z marką w Polsce, może zgłosić swoje zainteresowanie na specjalnie utworzoną skrzynkę mailową: sklepy @avon.com

Franczyzobiorcy mogą liczyć na pełne wsparcie w uruchomieniu biznesu.

Zobacz też: Ruszył portal franczyzawhandlu.pl – pierwsze źródło wiedzy dla franczyzobiorców i franczyzodawców

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Franczyza
11.01.2024 10:00
Ruszył portal franczyzawhandlu.pl – pierwsze źródło wiedzy dla franczyzobiorców i franczyzodawców
Portal franczyzawhandlu.pl ma być praktycznym przewodnikiem po biznesie franczyzowym, który będzie pomagał budować wartość firmy i wiedzę o tym, jak ją rozwijaćmateriały własne
Franczyzawhandlu.pl to portal dla obecnych i przyszłych franczyzobiorców, dla ludzi szukających pomysłu na ciekawy i dochodowy biznes, a także baza wiedzy dla tych, którzy chcą skutecznie rozwijać już prowadzone biznesy. Jesteś przedsiębiorcą? Koniecznie sprawdź, co jeszcze znajdziesz się na stronach portalu franczyzawhandlu.pl.

Projekt franczyzawhandlu.pl dedykowany jest m.in. przyszłym przedsiębiorcom, osobom poszukującym pomysłu na siebie i swoją przyszłość, a także tym, którzy szukają wskazówek, jak efektywnie rozwijać już prowadzony biznes w ramach systemów franczyzowych i partnerskich. Portal ma pomagać im odnaleźć się w gąszczu przepisów prawnych, a także nawigować w poruszaniu się między urzędami.

Serwis ma być platformą wymiany myśli i pomysłów, a nie jedynie miejscem, w którym publikuje się metryczki i oferty. Kluczową misją portalu będzie tworzenie społeczności dla małych i średnich firm detalicznych z sektora FMCG.

 

Przewodnik dla franczyzobiorców

 

Portal ma być praktycznym przewodnikiem po biznesie franczyzowym, który będzie pomagał budować wartość firmy i wiedzę o tym, jak ją rozwijać. Na stronach portalu podpowiadamy, jak otworzyć własny biznes i efektywnie nim zarządzać. Nie zabraknie porad dla przedsiębiorców na temat obecnych i przyszłych rozwiązań prawnych, sukcesji, sporządzania umów czy też zatrudnienia cudzoziemców lub osób z niepełnosprawnościami (ale pełnosprawnych w biznesie).

Dziennikarze, eksperci i naukowcy współpracujący w ramach projektu będą chcieli wspierać przedsiębiorców w dokonywaniu właściwych wyborów biznesowych, szkoleniu i doskonaleniu. Będą wskazywać jak skutecznie rozwijać biznes i utrzymać jego konkurencyjność na bardzo wymagającym rynku. Pomogą tworzyć przewodnik technologiczny franczyzobiorcy, który pozwoli wykorzystać obecny potencjał biznesu, a także nawigować w nowej, cyfrowej, pełnej wyzwań rzeczywistości.

Wielu franczyzobiorców polega na własnym doświadczeniu i wiedzy. Portal franczyzawhandlu.pl będzie miał za zadanie przekonanie ich do testowania i wdrażania nowych rozwiązań tak produktowych, jak i komunikacyjnych (social media), ale także technologii i narzędzi pozwalających efektywniej zarządzać placówkami handlowymi (personelem, zamówieniami, asortymentem, itd.).

 

Franczyzobiorcy fundamentem gospodarki

 

Serwis będzie budował prestiż i pozytywny wizerunek franczyzobiorców i niezależnych detalistów. Pokażemy, że sektor małych i średnich przedsiębiorców to fundament polskiej gospodarki i społeczności lokalnej. To ludzie, którzy odnoszą sukces i z których społeczeństwo powinno być dumne.

– Chcemy pokazywać ludzi prowadzących swoje sklepy, bohaterów codzienności, którzy budują siłę lokalnych gospodarek i integrują wokół siebie lokalne społeczności. - Trzeba to pokazać i pomóc im, aby mogli jeszcze szerzej dzielić się swoją energią, wiedzą i inicjatywą. Chcemy, aby byli przykładem i inspiracją dla innych przedsiębiorców – podkreśla Tomasz Kolmasiak, redaktor portalu franczyzawhandlu.pl.

 

Poprawiać biznes, edukować przedsiębiorców

 

Franczyzawhandlu.pl ma służyć edukacji, szkoleniu, ale także pracy nad nawykami oraz przyzwyczajeniami właścicieli sklepów franczyzowych i sklepów niezależnych. To wszystko po to, aby lepiej rozumieli oni, dlaczego tak potrzebne są im nowe rozwiązania, technologie, koncepty marketingowe i produktowe oraz w jaki sposób wdrożenie zmian w sklepach będzie w stanie podnieść konkurencyjność i atrakcyjność placówek dla konsumenta.

Jednym z kluczowych zadań portalu będzie pomoc prowadzącym sklepy, punkty gastronomiczne i usługowe w modernizacji już działających placówek. Platforma ma łączyć doświadczenie i wiedzę weteranów niezależnego handlu z innowacjami i nowościami, które oferują producenci FMCG i dostawcy usług. Będziemy wspierać ich we wdrażaniu rozwiązań i wprowadzaniu nowych produktów, które mogą pomóc nie tylko we wzroście sprzedaży, ale także zdobyciu nowych klientów.

– Wielu właścicieli sklepów z długim stażem mówi: "Handluję od 5, 10, 20, 30 lat i wiem najlepiej, co jest najlepsze dla mojego sklepu i klientów". Naszym zdaniem też tak jest, ale to nie znaczy, że te placówki nie mogą działać jeszcze lepiej i efektywniej, przynosząc korzyści nie tylko właścicielowi, ale także dostawcom. Dlatego na konkretnych przykładach będziemy pokazywać, jak wdrożenia nowych rozwiązań i wprowadzanie dodatkowych kategorii produktowych, czy nowości, jest w stanie zapewnić swoim klientom lepszą ofertę, cenę i jakość obsługi – kreśli wizję portalu Łukasz Stępniak, redaktor naczelny portalu wiadomoscihandlowe.pl, którego redakcja współtworzy projekt dedykowany franczyzie.

I dodaje: – Będziemy wskazywać, jak zmienia się otoczenie rynkowe i konsument, jakich zmian wymaga zarządzanie sklepem, a przede wszystkim zarządzanie kategorią. Chcemy to robić we współpracy z najlepszymi ekspertami, w tym dostawcami, ale także detalistami, którzy zdecydowali się na wprowadzenie zmian skutkujących bardzo pozytywnymi efektami. Będziemy konsekwentnie pokazywać i namawiać do tego przedsiębiorców.

Nowy portal będzie platformą dla największych firm takich jak Unilever, Mondelez, Nestle, Calsberg czy Żywiec, które będą chciały w sposób wiarygodny komunikować się z detalistami, aby pokazać im, że można w stosunkowo prosty sposób pracować efektywniej zwiększając sprzedaż z mkw. i budować marże i czerpać większe zyski z prowadzonego biznesu.

 

Niepełnosprawności nie mogą być barierą

 

Zrównoważona zielona transformacja nie dotyczy tylko największych firm, ale także sektora MŚP. Chcemy pisać o tym, jak wdrożyć rozwiązania, które nie tylko będą chronić środowisko i poprawią wizerunek, ale realnie przełożą się na bardziej efektywny i oszczędny biznes. Kwestie związane z raportowaniem ESG będą miały wpływ na całą gospodarkę, dlatego sektor MŚP także powinien się przygotować do nadchodzących zmian, jak również rozwijać wiedzę i świadomość w kwestii zrównoważonego biznesu i wszystkich jego aspektów. Będziemy pisać o tym, jak wdrożyć rozwiązania, które nie tylko będą chronić środowisko i poprawią wizerunek, ale realnie przełożą się na bardziej efektywny i oszczędny biznes.

Ważną częścią misji naszego serwisu będzie promocja inkluzywności i wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami. Chcemy pokazywać, że biznes mogą prowadzić wszyscy, którzy tego chcą i mają odpowiednią wiedzę. – Niepełnosprawności nie mogą być barierą rozwoju osobistego i biznesowego; chcemy pokazać, w jaki sposób osoby z niepełnosprawnościami mogą nie tylko prowadzić sklep franczyzowy, ale także pomagać franczyzodawcom tworzyć placówki przyjazne dla ludzi z niepełnosprawnościami – podkreśla Ewelina Marczukajtis, redaktor portalu franczyzawhandlu.pl.

Oprócz tego na portalu nie zabraknie najnowszych informacji ze świata biznesu franczyzowego. Otwarcia kolejnych placówek, przejęcia, zmiany prezesów, wywiady z najważniejszymi osobami z branży, innowacje oraz nowe produkty i usługi – to tylko wycinek tego, co znajdzie na łamach nowego portalu franczyzawhandlu.pl.

Aby ułatwić wybór osobom chcącym otworzyć własny punkt franczyzowy, prezentujemy katalog kilkudziesięciu systemów dostępnych na polskim rynku. Będzie on systematycznie poszerzany o nowe franczyzy.

Obecna wersja portalu jest dopiero pierwszym krokiem w rozwoju tego projektu. W przyszłości planujemy kolejne moduły edukacyjne, a także rozwijanie platformy, która integrowałaby wokół siebie przedsiębiorców prowadzących sklepy, punkty usługowe i gastronomiczne, ale także ekspertów i praktyków oraz franczyzodawców, tak aby zaoferować miejsce dialogu i wypracowania nowych rozwiązań dla sektora MSP.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 14:56