StoryEditor
Drogerie
01.07.2024 18:37

Boots tnie koszty i zamyka kolejne sklepy i apteki

W połowie 2023 r. drogeryjno-apteczna sieć Boots poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek. Realizuje ten plan, ale z nawiązką.

Jak podaje Financial Times, 27 czerwca br. do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd wpłynęło zgłoszenie od Walgreen Boots Alliance (właściciel Boots), że sieć planuje zmniejszyć swoją liczebność nawet o 650 sklepów w ramach wieloletniego planu redukcji kosztów, a do końca maja 2024 zamknęła już 581 placówek w Wielkiej Brytanii.

Do końca 2024 r. WBA chce znaleźć „roczne oszczędności kosztów” w wysokości 4,5 miliarda dolarów – takie założenia znalazły się w kwartalnym raporcie finansowym firmy.

Walgreen Boots Alliance planuje także zamknąć około 2 tys. aptek z ponad 8 tys., które prowadzi w USA.

W ostatnim komunikacie prasowym dyrektor  Boots UK, Sebastian James, poinformował, że firma Boots odnotowała „trzynasty z rzędu kwartał wzrostu udziału w rynku”, przy „porównywalnym wzroście sprzedaży detalicznej o 6 proc.”, „sprzedaży w aptekach o 5,8 proc.” i „wzroście na całym świecie”.  

Natomiast podczas konferencji 27 czerwca br.  chief executive WBA, Tim Wentworth, powiedział, że międzynarodowa działalność WBA „nadal osiąga dobre wyniki i zgodnie z oczekiwaniami”, a całkowita sprzedaż Boots wzrosła o 1,6 proc.

Według doniesień światowych mediów, Walgreen Boots Alliance próbuje sprzedać sieć Boots i oczekuje z tej transakcji ponad  mld dolarów.  

Czytaj więcej: Brytyjska sieć Boots na sprzedaż?

Boots to brytyjska sieć apteczno-drogeryjna. W 2023 r. detalista otworzył pierwszy sklep oferujący wyłącznie kosmetyki Boots Beauty. Stało się to po tym, jak sieć poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek.

Czytaj więcej: Boots otwiera pierwszy sklep wyłącznie z kosmetykami

Walgreens Boots Alliance, Inc. to amerykański międzynarodowy holding z siedzibą w Deerfield w stanie Illinois, będący właścicielem sieci aptek Walgreens w USA i Boots w Wielkiej Brytanii, a także kilku firm zajmujących się produkcją i dystrybucją produktów farmaceutycznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
09.07.2024 12:37
Hebe domknęło z 2023 r. z satysfakcjonującymi wynikami. Liczba użytkowników My Hebe osiągnęła 3,7 miliona
Hebe zamknęło 2023 r. z wynikami, które zwiastują kolejne udane lata.Hebe
Rok 2023, mimo niepewności i spowolnienia gospodarczego, okazał się wyjątkowo udany dla marki Hebe. Firma odnotowała znaczący wzrost sprzedaży, rozwijała swój biznes online oraz zwiększyła udział w rynku, co pozwoliło na podwojenie działalności w ciągu ostatnich trzech lat, jak wynika ze sprawozdania finansowego Jeronimo Martins.

W minionym roku Hebe skupiło się na rozwoju sprzedaży online, szczególnie w Czechach i na Słowacji. W tym celu założono dwie nowe jednostki zależne: Hebe Česko i Hebe Slovensko. W ramach ekspansji Hebe Česko otworzyło dwa flagowe sklepy w Pradze, co jest częścią strategii umacniania pozycji na rynku beauty w Europie Środkowej i Wschodniej. W 2023 roku spółka zanotowała wzrost sprzedaży towarów o 441,5 mln zł, co stanowiło wzrost o 26,3 proc., a wskaźnik LFL (Like-for-Like), uwzględniający sprzedaż internetową, wyniósł 17 proc..

Kluczowym elementem strategii omnichannel Hebe był program lojalnościowy “Moje Hebe”, który miał na celu zwiększenie zaangażowania klientów, poprawę ich utrzymania, częstotliwości zakupów oraz wielkości koszyka. W 2023 roku liczba członków programu osiągnęła 3,7 miliona. Dodatkowo, wartość brutto majątku trwałego spółki wzrosła o 38,45 mln zł w wyniku działalności inwestycyjnej, a średnie zatrudnienie wyniosło 3 640 osób, w porównaniu do 3 348 osób w 2022 roku.

Rok 2023 przyniósł również znaczącą poprawę wyników finansowych Hebe. Spółka, która w 2022 roku odnotowała stratę netto w wysokości 20,7 mln zł, zakończyła 2023 rok z zyskiem netto wynoszącym 14,46 mln zł. Jak podaje Grupa Jeronimo Martins w opublikowanym sprawozdaniu finansowym za 2023, na dynamicznie rozwijającym się rynku kosmetycznym, który wzrósł o 13,9 proc. w 2023 roku, Hebe zwiększyło swój wartościowy udział z 9,9 proc. do 10,7 proc.

Plany na 2024 rok obejmują otwarcie 35 nowych sklepów, w tym 5 na nowych rynkach w Czechach i na Słowacji. Spółka zakłada kontynuację wzrostu rentowności poprzez dalszy rozwój działalności na terenie Polski oraz ekspansję międzynarodową.

Czytaj także: Hebe wprowadza status klienta VIP w programie lojalnościowym My Hebe

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
03.07.2024 14:15
Najnowocześniejszy Rossmann w galerii Westfield Mokotów w Warszawie. Drogeryjny gigant modernizuje swoje sklepy i otwiera nowe
Rossmann w galerii Westfield Mokotów otwarty po modernizacji w lipcu 2024wiadomoscikosmetyczne.pl
Rossmann otworzył na nowo swój sklep w warszawskiej galerii Westfield Mokotów. Drogeria została powiększona i przeszła gruntowną modernizację. Zastosowano w niej wszystkie najnowsze rozwiązania, które Rossmann stosuje obecnie w swoich flagowych placówkach.

Najnowocześniejszy Rossmann w galerii Westfield Mokotów w Warszawie. Drogeryjny gigant zmienia swoje najlepsze sklepy

Rossmann otworzył na nowo swój sklep w warszawskiej galerii Westfield Mokotów. Drogeria została powiększona i przeszła gruntowną modernizację. Zastosowano w niej wszystkie najnowsze rozwiązania, które Rossmann stosuje obecnie w swoich flagowych placówkach.

Westfield Mokotów jest jedną z najpopularniejszych warszawskich galerii handlowych. Swoje sklepy mają tu luksusowe brandy, jak Guerlain i Jo Malone (oraz tymczasowy pop-up store Armani), perfumerie Sephora i Douglas, drogerie Hebe i Super-Pharm oraz wiele innych marek kosmetycznych.

Rossmann jest obecny w Westfield Mokotów od 2014 r. (wówczas była to po prostu Galeria Mokotów, a otwarta w niej drogeria była 900. w sieci Rossmann w Polsce). Już wtedy, ze względu na specyfikę tego miejsca, Rossmann zaprojektował drogerię stylu pasującym do galerii i zaproponował klientom – jak zapewniał ówczesny prezes sieci – największy w Warszawie wybór kosmetyków i perfum.

Po 10 latach sieć zdecydowała się na gruntowną modernizację tej drogerii i wprowadzenie do niej rozwiązań, które wyróżniają Rossmanna na rynku i są stosowane w jego flagowych sklepach.

To m.in. ciekawa kosmetyków kolorowych, w której specjalną przestrzeń (store in store) ze stanowiskami do makijażu otrzymała marka Nyx. Uwagę przyciąga ściana wód perfumowanych i toaletowych Adopt (ponad 150 zapachów wyprodukowanych we Francji). Małe flakoniki perfum są na wyciągnięcie ręki, wyglądają słodko (to chyba najlepsze określenie) i... kuszą złodziei. Przy większości zapachów testery poginęły.

Niemal każdy zatrzymuje się przy kolorowych kulach kąpielowych i ciastolinie do kąpieli oraz innych naturalnych produktach wyeksponowanych w szerokiej, dobrze oświetlonej alejce.

Drogeria niezmiennie oferuje duży wybór markowych perfum. Ale najwięcej klientek podczas naszej obecności w sklepie buszowało w strefie kosmetyków do pielęgnacji i koloryzacji włosów. Przy okazji słowa uznania dla pani ekspedientki, która poświęciła mnóstwo czasu na pomoc starszej pani, która chciała kupić naturalną/ziołową farbę w odcieni blond, która pokryłaby siwe włosy. Takie zaangażowanie to rzadki widok w Rossmannach.  Widać, że w Westfield Mokotów jest więcej personelu i że są to osoby, które mają doradzać klientom, a nie tylko rozkładać towar. Również w strefie makijażu i perfumerii można otrzymać konkretne wskazówki.

Dla Rossmanna ważna jest kategoria zdrowej żywności i to w placówkach flagowych jest wyraźnie podkreślone przez wykorzystanie zieleni w aranżacji tej części sklepu i bardzo dużą ofertę rozmaitych produktów w pod hasłem Zdrowo.

Kosmicznego wyglądu drogerii nadaje ledowe oświetlenie na czarnym suficie i ciemne podłogi położone w części przestrzeni. Na tym tle znakomicie wybijają się podświetlone produkty i strefy, w których zastosowano naturalne drewno.

Całości obrazu dopełniają wszechobecne ekrany led, ekspozytory wyciągający na pierwszy plan nowości dostępne w Rosmannie oraz strefa kas samoobsługowych, przy której ciągle jest ruch. Tu z kolei Rossmann emanuje światłem, biała podłoga podbija to wrażenie, a całkowicie otwarta przestrzeń wciąga do środka.

Rossmann działa w Polsce od 30 lat. Realizuje sprzedaż w modelu omnichannel. Ma własne drogerie, e-sklep rossmann.pl oraz aplikację zakupową Rossmann PL.

Obroty Rossmanna w Polsce w 2023 roku wyniosły 15,9 mld zł. Sieć zamknęła rok z blisko 1800 drogeriami. Zgodnie z zapowiedziami Marcina Grabary, prezesa firmy w Polsce, w najbliższych latach Rossmann zainwestuje u nas ponad 1,5 mld zł i będzie otwierać ponad 100 drogerii rocznie.  W 2028 r. będzie mieć ok. 2300 drogerii.

Czytaj więcej: Marcin Grabara, Rossmann Polska: Będziemy otwierać jeszcze więcej drogerii, e-commerce trzeba odczarować

Według Nielsena, Rossmann ma 30 proc. udziału w rynku chemiczno-kosmetycznym w Polsce, a sama firma podaje, że gdyby brać pod uwagę tylko ofertę beauty jest to nawet 50 proc. 

Globalnie Rossmann w 2023 roku osiągnął sprzedaż na poziomie 13,9 miliarda euro przy wzroście sprzedaży w grupie o 14,4 proc., miał łącznie 4713 sklepów i zatrudniał 62 100 pracowników. Największym rynkiem dla Rossmanna jest rodzimy rynek niemiecki. Firma działa na 9 europejskich rynkach. W tym roku wchodzi na kolejny - do Szwajcarii.

Czytaj więcej: Rossmann wchodzi na kolejny rynek. Drogeryjny gigant otworzy pierwszy sklep w Szwajcarii

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. lipiec 2024 05:33