StoryEditor
Drogerie
29.04.2021 00:00

Czy DM zagrozi konkurentom w Polsce? - Łukasz Barbacki z Barbacki Consulting komentuje dla WH TV

–  Dla konsumentów to bardzo dobra wiadomość, dla producentów dobra lub bardzo dobra, natomiast dla pozostałych sieci jest niekorzystna i niebezpieczna. To będzie walka o lokalizacje, bo one są kluczowe. Będąc na miejscu drogeryjnych graczy, czułbym niepokój  – tak wejście sieci DM dla programu „Wiadomości Handlowe”, nadawanego w telewizji Biznes24, skomentował Łukasz Barbacki, ekspert rynku kosmetycznego.

Sieć DM-drogerie markt – największy konkurent Rossmanna – obecna dotąd na 13 rykach europejskich, potwierdziła swoje wejście do Polski. Czy ten potężny gracz jest w stanie odnieść sukces również w Polsce?

DM to lider rynku drogeryjnego w Niemczech, sieć jest obecna również w  Austrii, Czechach, Krajach Bałkańskich i we Włoszech. Teraz przyszedł czas na Polkę. –  W Polsce zbudowanie mocnej pozycji nie musi być oczywiste, gównie ze względu na pozycję  Rossmanna oraz dojrzałość  samego rynku drogeryjnego. Może to być na pewno dodatkowy bodziec do walki konkurencyjnej dla graczy już obecnych w Polsce – mówi Michał Kokoszkiewicz, dziennikarz wiadomoscihandlowe.pl, autor programu „Wiadomości Handlowe”, nadawanego w telewizji Biznes24.

Zobacz cały program o sieci DM

Poproszony o skomentowanie inwestycji DM w Polsce, Łukasz Barbacki, ekspert rynku kosmetycznego, właściciel firmy Barbacki Consulting, podkreśla, że dziś można jedynie snuć domysły, jaka będzie strategia sieci DM, ale nie zakłada, by była ona nastawiona na rozłożone na wiele lat zagospodarowanie polskiego rynku. Spodziewa się raczej agresywnej ekspansji.

Ogromne uderzenie w sieci sklepów drogeryjnych, wywołane pandemią, które nie zostało zrekompensowane sprzedażą e-commerce, zmusiło DM do poszukiwania nowego rynku zbytu dla utrzymania sprzedaży. A  potencjał rynku jest określony. Patrząc na to, co dzieje się w okresie pandemii, rynek ma tendencję raczej spadkową niż mocno rosnącą, w związku z tym podział tego tortu będzie krwawy. Na miejscu graczy drogeryjnych obecnych już na rynku czułbym się zaniepokojony. Kluczowa będzie walka o dobre lokalizacje – mówi Łukasz Barbacki. – Inaczej DM będzie walczyć ze swoim największym konkurentem – Rossmannem, inaczej – z mniejszymi graczami. Jeśli strategią DM będzie opanowanie małych miast i miasteczek, jest to zła informacja dla handlu tradycyjnego – dodaje.

Sieć DM w roku obrotowym 2019/20 - osiągnęła 11,5 mld euro przychodu (wzrost o 2,9 proc. względem poprzedniego roku). Największym rynkiem są Niemcy, gdzie DM jest liderem i jej przychód wyniósł 8,5 mld euro. DM ma 3700 sklepów i ponad 60 tys. pracowników w 13 krajach. Dla porównania Rossmann w 2020 r. osiągnął 10,3 mld euro przychodu. Prowadzi 4200 drogerii w 8 państwach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.03.2025 08:19
Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii
Obecnie Superdrug posiada 780 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandiiarchiwum

Sieć Superdrug poinformowała, że ​​planuje otworzyć w tym roku 25 nowych sklepów, dzięki czemu stworzonych zostanie około 600 nowych miejsc pracy. Sieć stawia na rozwój sprzedaży stacjonarnej i dodatkowych usługach kosmetycznych dla klientów.

Przedstawiciele Superdrug poinformowali, że nowe sklepy „najlepsze w swojej klasie” odnotują zwiększone inwestycje w produkty do pielęgnacji urody i luksusowe perfumy ze względu na duży popyt ze strony klientów na te właśnie kategorie.

Firma zajmująca się sprzedażą detaliczną, która obecnie posiada 780 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii, poinformowała, że ​​w tym roku odnowi również 65 sklepów i rozbuduje kilka placówek, w tym sklepy w Luton i Dundee.

Podkreślono, że inwestycje w największe sklepy w ostatnich latach pomogły firmie osiągnąć wzrost sprzedaży o 25 proc.

Superdrug zamierza skupić swoj inwestycje przede wszystkim na centrach handlowych i parkach handlowych. Firma zainwestowała też w ofertę większej liczby zabiegów kosmetycznych, takich jak przekłuwanie uszu, manicure i regulacja brwi na terenie swoich sklepów. Sprzedaż usług w salonach kosmetycznych sieci wzrosła w 2024 roku o 7 proc.

Chcemy, aby każdy, kto wchodzi do sklepu Superdrug, miał poczucie, że jest to obsługa na najwyższym poziomie – podkreślił Nigel Duxbury, dyrektor ds. nieruchomości w Superdrug. – Nie chodzi nam o szybkie i łatwe zakupy, lecz o zaangażowanie klientów poprzez oferowanie im dodatkowych funkcji, które naprawdę wzbogacą ich codzienne życie. Mogą to być nowoczesne stoiska z kosmetykami, które można znaleźć w naszym sklepie Brent Cross, świetne zabiegi upiększające, na które każdy może sobie pozwolić, lub prywatne kliniki, zapewniające osobisty dostęp do specjalistów opieki zdrowotnej – wyjaśnił.

Jak stwierdził też Duxbury, z ubiegłorocznych wyników sprzedaży wynika, że ​​inwestowanie w sklepy wielkopowierzchniowe w ramach sieci i zwiększanie ich liczby pozwala na przyspieszanie strategii sprzedaży stacjonarnej, dzięki czemu Superdrug jest w stanie zapewnić jeszcze większej liczbie konsumentów lepsze wrażenia zakupowe, na czym klientom zależy.  

W styczniu firma odnotowała najlepsze w historii wyniki w okresie świąteczne po wzroście sprzedaży porównywalnej o 5,1 proc. w ostatnich tygodniach 2024 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
18.03.2025 11:31
Rossmann wspomaga remont kliniki dla dzieci w Łodzi
Zakończono pierwszy etap remontu w Instytucie Centrum Zdrowia Matki Polki w ŁodziRossmann mat.pras.

Dzięki wsparciu klientów i pracowników Rossmanna zakończono pierwszy etap remontu w Instytucie Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi. Do całkowicie odmienionej przestrzeni, w której docelowo będzie Klinika Neurologii, wprowadziła się Klinika Neurochirurgii – poinformowała sieć w komunikacie.

Do Kliniki Neurologii przyjeżdżają pacjenci z całej Polski. Dziś w kolejce na leczenie czeka około 1500 dzieci. Gdy została wyremontowana pierwsza część oddziału, przestrzeń o połowę mniejsza niż ta, którą klinika zajmuje dzisiaj, pojawiło się pytanie, co zrobić z dziećmi, które są umówione na przyjęcie na oddział. Cześć z nich trzeba byłoby odesłać, co na pewno nie wyszłoby im na zdrowie. Zawsze na pierwszym miejscu stawiamy dobro pacjenta, dlatego szybko zdecydowaliśmy, że na kilka miesięcy w wyremontowane miejsce, które docelowo będzie Kliniką Neurologii przeniesiemy mniejszą Klinikę Neurochirurgii, również remontowaną dzięki środkom z inicjatywy „Pomagamy jak umiemy” Rossmanna. Neurologia pomęczy się jeszcze trochę w starej klinice, ale nie odbędzie się to kosztem pacjentów, których trzeba by było w związku z remontem odsyłać – mówi Adam Czerwiński, rzecznik prasowy ICZMP.

Dzięki tej zmianie w harmonogramie prac Klinika Neurochirurgii działa w odmienionej przestrzeni już od marca, a mali pacjenci mogą leczyć się w znacznie lepszych warunkach. Michał Maziarz, tata 3-letniego Dominika, spędza z synem już drugi tydzień na oddziale. 

Można powiedzieć, że jesteśmy stałymi gośćmi Kliniki Neurochirurgii. Synek urodził się z wodogłowiem, więc konieczne było wszczepienie zastawki komorowo-otrzewnowej. Regularnie przyjeżdżamy na kontrole, a teraz, z powodu problemów z drenażem, czekamy na poprawę wyników – mówi. – Jesteśmy tutaj pierwszy raz po remoncie. Jestem pozytywnie zaskoczony, że wszystko jest tak wygodne i nowoczesne. Są fotele, które pozwalają rodzicom odpocząć. W pokoju mamy dużą umywalkę, która umożliwia wygodne mycie dziecka. Mamy dużo przestrzeni, ogromne szafy, w których możemy wszystko pomieścić. Wielkim udogodnieniem są też łazienki przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. I mnóstwo pozornie drobnych rzeczy, które niezwykle ułatwiają komfort pobytu: klimatyzacja, rolety, punktowe oświetlenie, dzięki któremu nie trzeba już budzić wszystkich dzieci w nocy ostrym światłem, by podać leki jednemu z nich. Fajnie, że zamiast starych, obdrapanych ścian są tu teraz kolorowe, przytulne tapety. Mamy kuchnię, w której możemy zrobić sobie kawę lub herbatę i skorzystać z lodówki. To naprawdę ułatwia życie, szczególnie tym, którzy tak jak my przebywają tutaj tygodniami. Synkowi bardzo podoba się też czytelnia z książeczkami i kolorowankami. Byliśmy w wielu szpitalach i muszę przyznać, że ten oddział jest najnowocześniejszy i najbardziej przyjazny pacjentom. Na pewno to też zasługa personelu. Pobyt w szpitalu nigdy nie jest miły, ale tutaj po remoncie panują warunki jak w domu – opowiada tata Dominika.

Ściany kliniki ozdabiają dobrze znane najmłodszym postaci z Czyściochowej Akademii Rossmanna. Czyściochy, bohaterowie słuchowiska, bajek i piosenek, towarzyszą dzieciom na co dzień, przynosząc uśmiech i radość i w humorystyczny sposób uczą najmłodszych dobrych nawyków higienicznych. Ich wizerunki ocieplają korytarze Kliniki.

Co dalej? Budowlańcy przenieśli się już do drugiej połowy przestrzeni, którą docelowo zajmie Klinika Neurologii. Prace potrwają tu do przełomu października i listopada. Kiedy pacjenci kliniki przeniosą się do nowego wnętrza, ruszą prace budowlane w przestrzeni przeznaczonej dla Kliniki Neurochirurgii. Tu koniec prac planowany jest na marzec 2026 roku.

Nasza zbiórka wciąż trwa, a skanowanie aplikacji Rossmann PL podczas zakupów naprawdę ma moc! To właśnie dzięki temu możemy wspierać małych pacjentów i podarować im komfort pobytu w szpitalu. Jeszcze w tym roku na remont i rozbudowę obu klinik przekażemy kolejnych 5 milionów złotych, czyli w sumie 15 mln zł – podkreśla Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. marzec 2025 01:01