StoryEditor
Drogerie
25.04.2025 11:39

Charytatywne misie z Rossmanna pomagają także wiosną — w centrum krwiodawstwa MSWiA

Podarowanie przez Rossmanna misiów stacji krwiodawstwa jest szczególnie cennym gestem przed długim majowym weekendem, kiedy na skutek wypadków drogowych wiele osób potrzebuje transfuzji. / Anonimowa krwiodawczyni

Rossmann przekazał darowiznę Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (CKiK MSWiA) w postaci charytatywnych misiów z wcześniejszych edycji znanej akcji „Podaruj Misia”. Inicjatywa ta, prowadzona przez firmę od 19 lat, co roku wspiera organizacje i osoby potrzebujące. Maskotki powstają przy współpracy z osobami ze świata kultury i mediów, a cały dochód z ich sprzedaży trafia na cele dobroczynne.

Od momentu rozpoczęcia akcji w Polsce, misie zyskały ogromną sympatię klientów drogerii Rossmann. Co roku pojawiają się nowe wzory, które projektują znane postacie ze świata show-biznesu. Klienci chętnie wspierają akcję, a maskotki szybko znikają z półek. „Podaruj Misia” to nie tylko okazja do pomocy innym, ale również ważny element przedświątecznej atmosfery w sklepach sieci.

image
Anonimowa krwiodawczyni
Tym razem Rossmann zdecydował się na nietypowy jak na dotychczasowe edycje akcji gest – część misiów trafiła do CKiK MSWiA, gdzie będą wręczane honorowym krwiodawcom jako forma dodatkowego podziękowania za oddanie krwi. Zazwyczaj po skutecznym oddaniu jednostki krwi, dawcy otrzymują zestaw czekolad, jednak dzięki gestowi sieci drogerii będą mogli również otrzymać pluszowego misia. Według anonimowej osoby pracującej w centrum krwiodawstwa w szpitalu przy ulicy Wołoskiej w Warszawie, misie stanowią prezent dla krwiodawców, a przy okazji umożliwiły Rossmannowi zbycie pluszaków z poprzednich edycji w formie korzystnej z punktu widzenia podatkowego darowizny.

W ten sposób akcja „Podaruj Misia” zyskała nowy wymiar – nie tylko wspiera potrzebujących finansowo, ale także staje się symbolicznym wyrazem wdzięczności wobec osób, które dzielą się tym, co najcenniejsze – swoją krwią. Na krwiodawców czekają dzisiaj  Miś Marta – zaprojektowany przez Martę Kuligowską i MMC Studio, oraz Miś Grzesiek – zaprojektowany przez Grzegorza Kajdanowicza i Balamonte.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.05.2025 16:16
Drogerie Natura i Fundacja Dorastaj z Nami wspierają samotne mamy w Dzień Matki
Fundacja pomaga kobietom, których zmarli mężowie byli funkcjonariuszami publicznymi.Fundacja Dorastaj z Nami

W ramach tegorocznych obchodów Dnia Matki Fundacja Dorastaj z Nami oraz Drogerie Natura połączyły siły, by uhonorować kobiety, które straciły partnerów pełniących służbę publiczną. Inicjatywa objęła uczestniczki programu “Siła Wsparcia Kobiet”, który zrzesza matki dzieci, których ojcowie zginęli na służbie. To właśnie dla nich przygotowano specjalne zestawy kosmetyczne, mające dostarczyć chwili relaksu i wytchnienia.

Program “Siła Wsparcia Kobiet” ma charakter peer mentoringowy i skupia się na budowaniu społeczności opartej na wzajemnym wsparciu. Kobiety uczestniczące w programie dzielą się doświadczeniami związanymi z samotnym macierzyństwem, wychowywaniem dzieci oraz radzeniem sobie ze stratą. Fundacja regularnie organizuje spotkania, które pozwalają uczestniczkom poczuć wspólnotę i wzajemne zrozumienie.

W tym roku Drogerie Natura przekazały mamom zestawy złożone z produktów kilku marek dostępnych w ich ofercie. Znalazły się w nich kosmetyki pielęgnacyjne do twarzy marki Skinimal, produkty do pielęgnacji włosów i dłoni sygnowane marką Natura oraz artykuły do makijażu Kobo Professional. W ten sposób wsparciem objęto kobiety z różnych regionów Polski, które łączą codzienne obowiązki z osobistymi wyzwaniami i pasjami.

Fundacja Dorastaj z Nami działa w Polsce już od 15 lat, wspierając dzieci funkcjonariuszy służb publicznych, którzy zginęli lub zostali ciężko ranni podczas pełnienia obowiązków. Organizacja udziela pomocy edukacyjnej, psychologicznej i finansowej, a także aktywnie promuje etos służby publicznej. Współpraca z Drogeriami Natura to kolejny przykład skutecznego zaangażowania biznesu w działania społeczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.05.2025 13:36
Rossmann kontynuuje wsparcie dla dziecięcej neurologii – 15 mln zł na remont klinik
Rossmann kontynuuje swoją politykę CSR.Rossmann

Rossmann po raz kolejny angażuje swoich klientów w akcję charytatywną „Pomagamy jak umiemy”. W podziękowaniu za udział w inicjatywie, sieć przygotowała dla odwiedzających paczki krówek z napisem „Podziel się z najbliższymi i podaj dobro dalej”. To symboliczny gest wdzięczności dla osób, które skanują aplikację Rossmann PL podczas zakupów – tym samym wspierając remont Kliniki Neurologii i Neurochirurgii w łódzkim Instytucie Centrum Zdrowia Matki Polki.

Dzięki środkom pozyskanym w ramach akcji, w ciągu ostatnich dwóch lat zakończono pierwszy etap modernizacji, obejmujący Klinikę Neurochirurgii. Nowe warunki leczenia już teraz służą małym pacjentom z całego kraju. Aktualnie trwa drugi etap – remont części neurologicznej, który ma się zakończyć jeszcze w 2025 roku. Po jego finalizacji pacjenci Kliniki Neurologii zostaną przeniesieni do odnowionych przestrzeni, dostosowanych do ich potrzeb.

Całkowity budżet przeznaczony na modernizację i rozbudowę obu jednostek wyniesie 15 milionów złotych, z czego 5 milionów zł Rossmann planuje przekazać jeszcze w tym roku. Inwestycja ma zapewnić dzieciom nie tylko dostęp do nowoczesnej opieki medycznej, ale i większy komfort psychiczny w czasie pobytu w szpitalu.

image

Charytatywne misie z Rossmanna pomagają także wiosną — w centrum krwiodawstwa MSWiA

Inicjatywa „Pomagamy jak umiemy” to przykład długofalowego zaangażowania społecznego sieci handlowej, które przynosi konkretne efekty dzięki codziennym decyzjom zakupowym klientów. Jak podkreślają przedstawiciele Rossmanna, każde zeskanowanie aplikacji ma znaczenie i realnie przyczynia się do poprawy warunków leczenia najmłodszych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. maj 2025 11:34