StoryEditor
Drogerie
27.05.2024 10:59

Dm Drogerie Markt otworzyły swój 30 sklep w Polsce

Otwarcia drogerii dm w Zawierciu i w Krakowie 23 maja 2024 / Linkedin dm Polska
Drogerie dm otworzyły dwa kolejne sklepy. Nowe drogerie powstały w Zawierciu i w Krakowie. Tym samym sieć dm w Polsce doszła do 30 placówek.

Drogerie dm obecne w Polsce od kwietnia 2022 r. do maja br. zbudowały sieć 30 drogerii. Dwa najnowsze sklepy zostały otwarte w Zawierciu i w Krakowie.

Drogeria w Zawierciu na Śląsku jest pierwszym sklepem dm w tym mieście. Znajduje się przy ul. Jałowcowej 2 w kompleksie handlowo-usługowym Aura Park, gdzie mieszczą się także m.in. sklepy Dealz, Pepco, Media Expert i Biedronka. Placówką opiekuje się kierownik regionalny Michał Grabe oraz kierowniczka drogerii Agnieszka Mucha wraz z zespołem.

Drogeria w Krakowie mieści się w parku handlowym przy ul. Tadeusza Śliwiaka 38, na wylotówce z Krakowa w kierunku wschodnim. Jest to czwarta drogeria dm w tym mieście. Powierzchnia sprzedażowa sklepu wynosi 487,49 mkw.  Drogerią opiekuje się kierownik regionalny Maciej A. Stanisławczyk wraz z kierownikiem drogerii Piotrem Gromadzkim i zespołem. Dm sąsiaduje w parku handlowym m.in. z Biedronką. Ma tu też powstać Dealz. Działają McDonald’s i Burger King.

Niemiecka sieć dm zaczynała swoją działalność w Polsce w kwietniu 2022 r. od pierwszej drogerii w Parku Handlowym Galaktyka we Wrocławiu. Wystartowała równocześnie ze sprzedażą w sklepach i online na dm.pl.

2023 r. Drogerie Markt Polska skończyły z liczbą 21 sklepów i zatrudniały 270 pracowników. Sieć otworzyła w Polsce 12 nowych drogerii, w 2024 dynamika ma być większa, zaplanowano otwarcie 20 nowych lokalizacji.

Czytaj więcej: Konkurent Rossmanna podwoi w tym roku liczbę drogerii w Polsce. Kolejna dm otwiera się na Śląsku

Dm w Polsce ma siedzibę we Wrocławiu i w południowo-zachodniej Polsce sieć skupiła swoje pierwsze działania. Prawdopodobnie w okresie wakacyjnym zostanie otwarta wyczekiwana pierwsza drogeria w Warszawie. 

W tym roku dm zaprezentowały swoje drogerie w nowych aranżacjach. Po debiucie w Niemczech nowy standard został wprowadzony w Polsce. Pierwszy sklep w nowej wizualizacji został otwarty 11 kwietnia w podwrocławskich Dobrzykowicach.

Czytaj więcej: Tak będą teraz wyglądały drogerie dm w Polsce. Znana sieć zmienia aranżację swoich sklepów [ZDJĘCIA]

Drogerie dm to sieć detaliczna z ponad 4 tys. punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 79 tys. osób w całej Europie. W roku obrotowym 2022/2023 Drogerie Markt osiągnęły sprzedaż w wysokości 15,9 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich. W samych Niemczech (około 51 tys. pracowników) sprzedaż sięgnęła 11,4 mld euro.  Dm są największym konkurentem sieci Rossmann, w Niemczech zajmują pozycję lidera.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
14.10.2025 21:41
Adam Kołodziejczyk, Natura: Konkurencja na polskim rynku drogeryjnym jest mocna [FBK 2025]
2025.09.16 Warszawa, n/z Adam Kołodziejczyk prezes drogerii Natura fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.plPiotr Waniorek/zelaznastudio.pl

Polski rynek drogeryjny należy do najbardziej konkurencyjnych w Europie. Funkcjonują na nim niemal wszyscy najwięksi gracze europejscy, a jego atrakcyjność przyciąga kolejnych. Rossmann skutecznie zbudował dominującą pozycję, podczas gdy sieci takie jak DM dopiero rozwijają swoją obecność i szukają sposobu na zdobycie udziałów rynkowych – mówi Adam Kołodziejczyk, prezes drogerii Natura i gość Forum Branży Kosmetycznej 2025.

Jak przyznaje Adam Kołodziejczyk w wywiadzie udzielonym Wiadomościom Handlowym, podstawowym zadaniem jego i jego zespołu jest transformacja Natury i doprowadzenie spółki do progu rentowności. – Równocześnie pracujemy nad tym, aby firma była gotowa na kolejny etap rozwoju i mogła być z sukcesem rozwijana przez przyszłego właściciela. To jest moje główne wyzwanie i cel strategiczny – podkreśla Adam Kołodziejczyk.

Adam Kołodziejczyk, prezes sieci drogerii Natura, weźmie udział w debacie "Big & Beautiful Retail. Przyszłe silniki wzrostu rynku kosmetycznego w Polsce i na świecie", jaka odbędzie się już 16 października podczas Forum Branży Kosmetycznej 2025 w Warszawie. 

Kliknij tutaj, aby sprawdzić agendę, a tutaj, żeby zarejestrować się na to wydarzenie.

Konkurencja jest ostra?

Polski rynek drogeryjny należy do najbardziej konkurencyjnych w Europie. Funkcjonują na nim niemal wszyscy najwięksi gracze europejscy, a jego atrakcyjność przyciąga kolejnych. Rossmann skutecznie zbudował dominującą pozycję, podczas gdy sieci takie jak DM dopiero rozwijają swoją obecność i szukają sposobu na zdobycie udziałów rynkowych.

Potencjał polskiego rynku wciąż nie został wyczerpany – ze względu na jego skalę i dynamikę rozwoju należy się spodziewać, że kolejne sieci drogeryjne będą zainteresowane wejściem i konkurowaniem o lojalność polskiego konsumenta.

Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków w Europie, z populacją blisko 38 mln konsumentów i średnim wzrostem PKB na poziomie około 3 proc.

Co istotne, nie doświadczyliśmy jego spadku od ponad dwóch dekad i to wyróżnia Polskę na tle wielu gospodarek europejskich. Sprawia też, że stanowimy wyjątkowo atrakcyjne miejsce do inwestycji w sektorze drogeryjnym.

Dominacja Rossmanna oraz rozwój takich sieci jak Hebe powodują, że prosta replikacja ich modeli biznesowych nie ma sensu. Nowi gracze, którzy chcą z sukcesem wejść na rynek, muszą zaproponować unikatowy koncept – czy to w zakresie asortymentu, doświadczenia zakupowego, czy obsługi określonej grupy docelowej. Tylko dzięki jasno zdefiniowanej propozycji wartości, budowaniu lojalności i temu ciągłemu „zachwycaniu klienta” można zdobyć trwałą pozycję na polskim rynku drogeryjnym.

Czy jest jeszcze miejsce na tym rynku?

Moim zdaniem jeszcze jest. To bardzo chłonny i dynamicznie rozwijający się rynek, jednak niezwykle konkurencyjny. Kluczowe jest znalezienie własnej niszy i wyróżnika – nie chodzi o powielanie istniejących modeli, ale o zaoferowanie konsumentowi czegoś nowego i wartościowego. Właśnie w tym obszarze widzę szansę dla kolejnych graczy.

Jaki pan ma pomysł na Naturę?

Nad tym projektem spędziłem pierwsze sześć miesięcy pracy w Naturze. Pierwsze trzy miesiące to był dla mnie czas intensywnego poznawania firmy – szczegółów jej funkcjonowania i realnej sytuacji, w jakiej się znajdowała. Równolegle, wspólnie z zespołem, zaczęliśmy tworzyć ogólną strategię zmian. Potem przyszło kolejne wyzwanie – w następnych trzech miesiącach trzeba było tę strategię przełożyć na konkretne działania, które realnie wpłyną na codzienne funkcjonowanie sieci.

Całość rozmowy z Adamem Kołodziejczykiem można znaleźć tutaj:

image

Adam Kołodziejczyk, Natura: Cel 300 sklepów w perspektywie pięciu lat jest realny [WYWIAD]

Powyższy wywiad w pierwszej kolejności opublikowany został w nr 5/2025 magazynu "Wiadomości Handlowe".

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
14.10.2025 16:48
The Body Shop wraca na rynek amerykański po restrukturyzacji
Sklep The Body Shop w Londynie.Edwardx, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Po ponad roku od ogłoszenia upadłości w Wielkiej Brytanii, marka The Body Shop ponownie pojawia się na amerykańskim rynku. Po zamknięciu wszystkich sklepów stacjonarnych w USA w marcu 2024 r., sieć zdecydowała się na powrót w formule cyfrowej – poprzez Amazon oraz własny sklep internetowy w Stanach Zjednoczonych – poinformował serwis WWD.

Proces upadłości rozpoczął się w lutym 2024 r., kiedy to The Body Shop weszła w tzw. administrację, czyli brytyjski odpowiednik bankructwa. W tym czasie zamknięto szereg placówek w Europie i Ameryce Północnej, co miało na celu ograniczenie kosztów i stabilizację działalności. W ramach restrukturyzacji sprzedano również 113 brytyjskich sklepów marki.

Nowym właścicielem została grupa inwestycyjna Auréa Group, której współzałożycielem jest Mike Jatania. To on stanął na czele konsorcjum, które we wrześniu 2024 r. przejęło nie tylko sieć w Wielkiej Brytanii, ale także aktywa The Body Shop w Australii i Ameryce Północnej. Wcześniej, w listopadzie 2023 r., firmę za 257,8 mln dolarów nabył fundusz Aurelius, jednak nie utrzymał jej w swoim portfelu inwestycyjnym.

Jak podkreślił Jatania w rozmowie z WWD, marka przeszła proces stabilizacji operacyjnej, uproszczenia struktur i ponownego zdefiniowania swojej tożsamości. – „Skupiliśmy się na tym, co czyni The Body Shop wyjątkowym: etycznych, wysokiej jakości produktach i pozytywnym wpływie społecznym” – powiedział prezes.

Obecnie strategia The Body Shop w USA koncentruje się na kanale online, jednak firma rozważa w przyszłości szerszą dystrybucję detaliczną. Jak zapowiada Jatania, decyzje będą oparte na możliwościach „zrównoważonego i rentownego wzrostu” oraz dopasowane do zmieniających się nawyków zakupowych konsumentów – przede wszystkim pokolenia X i milenialsów, które nadal darzą markę dużym sentymentem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2025 07:06