StoryEditor
Drogerie
14.03.2024 13:24

DM Drogerie Markt podnoszą płace pracownikom sklepów w Niemczech

DM zatrudniają w całej Europie ponad 80 tys. pracowników. Podwyżki dotyczą rynku niemieckiego / fot. Uli Deck/www.artis-foto.de
DM Drogerie Markt poinformowały, że od 1 kwietnia br. zwiększają zaproponowaną już podwyżkę płac o kolejne 4,5 proc. W sumie pensje pracowników w handlu w Niemczech wzrosną o 10,5 proc. Gwarantowana płaca minimalna to 14 euro.

DM Drogerie Markt w ubiegłym roku zadeklarowały podwyżkę płac dla pracowników w handlu o 6 proc. Obecnie podniosły tę stawkę.

– Od 1 kwietnia dodajemy kolejne 4,5 punktu procentowego do poprzedniej podwyżki taryf o 6 procent, która została przesunięta z 1 kwietnia 2023 r. na 1 kwietnia 2024 r. Dobrowolna podwyżka wynagrodzenia wynosi 10,5 procent – poinformował 13 marca br. dyrektor zarządzający Christian Harms pracowników firmy.

Podwyżka może być wypłacana od maja z mocą wsteczną do 1 kwietnia

Odnosząc się do decyzji Christian Harms wyjaśnił, że DM zdecydowały się na podniesienie płac, ponieważ niemieckim stowarzyszeniom branżowym nie udało się osiągnąć porozumienia w sprawie zbiorowego porozumienia dla sektora detalicznego. Rozmowy pomiędzy niemieckim stowarzyszeniem branżowym HDE a związkiem zawodowym Vereinigte Dienstleistungen (Verdi) zostały zerwane.

Christian Harms podkreślił, że na wzrost płac pozwoliły DM dobre wyniki finansowe.  

– Możemy przyznać tę podwyżkę, ponieważ po pierwsze zapewniamy każdego pracownika w odpowiedniej umowie o pracę, że przyznamy co najmniej wynagrodzenie zbiorowe; Daje nam to możliwość wyjścia poza zalecenia stowarzyszenia branżowego. Po drugie, dm może podsumować udany start nowego roku finansowego – powiedział. 

DM Drogerie Markt to sieć drogeryjna z siedzibą w Karlsruhe w Niemczech. W ponad 4 tys. sklepów w całej Europie pracuje około 80 tys. osób. W 14 krajach Europy, w których działają obecnie DM sieć osiągnęła w roku finansowym 2022/2023 sprzedaż na poziomie 15,9 mld euro. W zeszłym roku finansowym około 51 tys. pracowników DM w Niemczech wygenerowało sprzedaż o wartości 11,4 miliarda euro. Codziennie w DM robi zakupy około dwóch milionów osób.    

Czytaj także: Henri Hampe, DM Drogerie Markt: W 2024 planujemy otwarcie ponad 20 drogerii w Polsce

W 2023 roku klienci po raz kolejny wybrali DM jako najpopularniejszą drogerię w badaniu konsumenckim Monitor Klienta. DM są także najpopularniejszym pracodawcą w niemieckim handlu detalicznym. W ogólnopolskiej ankiecie pracowniczej „Najlepszy pracodawca w Niemczech 2024” firma DM została wybrana numerem jeden.

W Polsce drogerie DM są obecne od kwietnia 2022 r. i prowadzą obecnie 25 drogerii oraz e-sklep.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
18.09.2025 12:27
Koncept Douglas Beauty Store – otwarty w Tomaszowie Mazowieckim
GAJDA MARCIN

Pierwsza perfumeria Douglas w regionie Tomaszowa Mazowieckiego działa od niedawna w Galerii Tomaszów. Perfumeria ma 155 mkw., została zaprojektowana w oparciu o nowoczesne, proekologiczne technologie.

Świeżo otwarta perfumeria Douglas w Tomaszowie Mazowieckim na powierzchni 155 mkw. oferuje światowej marki kosmetyki pielęgnacyjne, do makijażu oraz perfumy. Została ona otwarta w najnowszym koncepcie Douglas Beauty Store, który łączy elegancki design z funkcjonalnością i komfortem zakupów. 

W ofercie klienci znajdą m.in. produkty do makijażu od takich marek, jak Dr Irena Eris, Clarins, IT Cosmetics, Anastasia Beverly Hills i Douglas Collection, zapachy Lancome, Armani czy Yves Saint Laurent, a także pielęgnację ciała od Sol de Janeiro. Wnętrze perfumerii zaprojektowano w oparciu o nowoczesne, proekologiczne technologie. 

Możliwe jest też korzystanie z usługi Click & Collect i Click & Collect Express oraz wsparcia konsultantów przy zakupach online. Klienci mogą też korzystać z benefitów karty lojalnościowej Douglas.

image
GAJDA MARCIN

Bardzo cieszymy się, że Galeria Tomaszów jest doceniana jako atrakcyjne centrum handlowe zarówno przez lokalne, jak i światowe marki skierowane do różnych typów klientów, o różnych potrzebach. Dbamy o to, aby odpowiadać na potrzeby mieszkańców naszego miasta, jak również regionu – podkreśla Albert Urbaniak, Shopping Center Director Galerii Tomaszów.

W Galerii Tomaszów poza działalnością komercyjną realizowane są liczne działania społeczne, takie jak np. inicjatywa „Oddajemy Scenę Młodym”, działania proekologiczne, edukacyjne i prozdrowotne.

Galeria Tomaszów to nowoczesna galeria handlowo-rozrywkowa, usytuowana w ścisłym centrum miasta. Znajduje się tu ponad 60 sklepów renomowanych polskich i zagranicznych sieci na powierzchni 18,5 tys. mkw. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
15.09.2025 11:39
Znany polski piłkarz zadebiutował kolekcją pięciu perfum
Dla Błaszczykowskiego 16 to nie tylko sportowy symbol, lecz także znak wytrwałości i determinacjimedia, ICON16

ICON16 by Kuba Błaszczykowski to nowa kolekcja perfum, która zadebiutowała na półkach sieci drogerii Rossmann. W skład kolekcji wchodzi pięć zapachów, przeznaczonych dla mężczyzn. Twarzą tego projektu jest znany, lubiany i ceniony polski piłkarz – Kuba Błaszczykowski.

Błaszczykowski był reprezentantem Polski w piłce nożnej w latach 2006–2023, z czego od 2010 do 2014 pełnił funkcję kapitana drużyny narodowej. Jako członek Klubu Wybitnego Reprezentanta Kuba Błaszczykowski jest (obok m.in. Grzegorza Laty i Roberta Lewandowskiego) zawodnikiem, który ma na koncie co najmniej 100 występów w reprezentacji Polski.

Kuba Błaszczykowski występował w reprezentacji z numerem 16 na koszulce – dlatego szesnastka zdobi teraz firmowane przez piłkarza kosmetyki. Dla Kuby Błaszczykowskiego numer 16 to nie tylko sportowy symbol, lecz także znak wytrwałości i determinacji. To właśnie ta liczba dała nazwę marce.

ICON16 by Kuba Błaszczykowski to marka stworzona z myślą o mężczyznach, którzy chcą żyć autentycznie, cenią elegancję i szukają zapachów, które wzmacniają ich codzienną pewność siebie – opisuje Rossmann na stronie internetowej.

W skład kolekcji ICON16 wchodzi pięć wód perfumowanych, które powstały w stolicy perfumiarstwa – Grasse. Każda kompozycja to inny wymiar osobowości mężczyzny. 

On Point – to świeżość i energia, zapach podkreślający pewność siebie i aktywność. Unique – to oryginalność, zapach mężczyzny wyróżniającego się z tłumu. Authentic to naturalna moc, zapach podkreślający charakter mężczyzny, który nie boi się być sobą, nawet w ekstremalnych sytuacjach.

Unstoppable to niezłomność – zapach mężczyzny, który dąży do swoich celów i czerpie z życia pełnymi garściami. Natomiast Manifest to “intensywna charyzma, zapach pełen mocy, dla osób nie bojących się wyzwań i lubiących dominować w każdej sytuacji” – opisuje producent, podkreślając, że wszystkie pięć zapachów tworzy pełny obraz męskości, która nie uznaje ograniczeń.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. wrzesień 2025 00:09