StoryEditor
Drogerie
08.08.2025 12:39

dm Drogerie Markt rozwija technologiczne ramię firmy w Polsce

Sklep DM Drogerie Markt / DM Drogerie Markt

W tegorocznym rankingu Stern x Statista Employer Study 2025 dm Drogerie Markt zajęła pierwsze miejsce na liście najlepszych pracodawców w Niemczech, wyprzedzając globalnych liderów branży technologicznej i przemysłowej. Tytuł ten firma zawdzięcza m.in. konsekwentnemu budowaniu środowiska pracy opartego na wartościach i szacunku wobec pracowników.

Technologicznym centrum rozwoju dm jest spółka dmTECH, która wspiera transformację cyfrową sieci drogeryjnej w 14 krajach Europy. Polska stała się pierwszym międzynarodowym oddziałem dmTECH – centrum operacyjnym odpowiedzialnym za wdrażanie projektów IT oraz cyfrową obsługę klientów i pracowników. Tylko w pierwszym roku działalności w Polsce firma zatrudniła niemal 50 osób, a w kolejnych latach planuje dalsze rozszerzanie działalności i zespołów technologicznych.

Mimo spowolnienia w branży IT, dmTECH nadal się rozwija. W 2024 roku liczba ofert pracy IT w Polsce spadła o 9 proc. rok do roku, a udział ofert dla juniorów zmniejszył się z 5,38 proc. do 4,79 proc. – wynika z raportu Just Join IT i NiX. W tym kontekście strategia dmTECH, zakładająca inwestycję w stabilne i długofalowe relacje z pracownikami, okazuje się skuteczna. Firma kontynuuje rozwój programów dla młodych specjalistów – od ponad 20 lat w Niemczech, a od września 2025 roku także w Polsce, ruszając z inicjatywą University TECH Talents.

Na konkurencyjnym rynku pracy IT, szczególnie w regionach takich jak Wrocław czy Kraków, gdzie aż 40 proc. nowych umów to kontrakty B2B, dmTECH stawia na elastyczność i autonomię. Pracownicy sami wybierają formę współpracy – B2B lub umowę o pracę – oraz benefity dostosowane do swoich potrzeb. Dodatkowo cenią sobie kulturę dialogu i realny wpływ na sposób organizacji codziennej pracy. Firma rozwija również projekty z zakresu sztucznej inteligencji i nowoczesnych technologii retailowych, co wzmacnia jej atrakcyjność jako pracodawcy przyszłości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.08.2025 10:04
Hebe stawia w swojej ofercie na profesjonalne kosmetyki do użytku domowego
Hebe stawia na profesjonalne produkty, które do tej pory kojarzyły się głównie z salonami fryzjerskimi i gabinetami kosmetycznymiMarzena Szulc

Nie trzeba rezerwować wizyty u fryzjera czy kosmetyczki, by cieszyć się efektami profesjonalnej pielęgnacji włosów twarzy i ciała. Szeroka gama profesjonalnych kosmetyków, dostępnych w drogeriach sieci Hebe, pozwoli na osiągnięcie rezultatów jak z najlepszych salonów, ale w zaciszu własnej łazienki – przekonuje sieć.

Hebe podkreśla, że stawia na kosmetyki cechujące się zaawansowanymi formułami, skoncentrowanymi składnikami i innowacyjnymi technologiami. Profesjonalne produkty, które do tej pory kojarzyły się głównie z salonami fryzjerskimi, gabinetami kosmetycznymi i klinikami urody – są coraz częściej dostępne w sklepach i przeznaczone do pielęgnacji w zaciszu domowym. 

Wyróżnikiem tych kosmetyków są wysokie stężenia składników aktywnych, zaawansowane technologie i formuły, opracowane we współpracy z specjalistami. Dzięki temu wnikają głęboko w strukturę włosów czy skóry i działają precyzyjnie, ponieważ zostały stworzone z myślą o profesjonalnych rezultatach. To właśnie dlatego sięgają po nie profesjonaliści – i coraz częściej także świadomi konsumenci, którzy chcą dla swojej skóry, ciała i włosów tego, co najlepsze – wskazuje Hebe.

image
Hebe oferuje szeroki wybór produktów profesjonalnych do pielęgnacji twarzy, ciała oraz włosów
Hebe mat.pras.

Sieć oferuje szeroki wybór produktów profesjonalnych do pielęgnacji twarzy, ciała oraz włosów. Wsparciem dla klientów w wyborze odpowiednich kosmetyków ma być katalog Hebe. Znalazły się w nim produkty, które zapewnią specjalistyczną, domową pielęgnację – od regenerujących masek i szamponów, przez intensywnie działające sera i kremy, po odżywcze balsamy i olejki. W katalogu nie zabrakło także wypowiedzi ekspertów i praktycznych porad, które pomogą dobrać odpowiednią pielęgnację i uzyskać efekt jak po wizycie u specjalisty.

Zobacz też: Nowy rozdział Veoli Botanica – marka poszerza dystrybucję w Hebe

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.08.2025 09:11
Hebe podsumowuje I. półrocze: sieć ma w Polsce 382 drogerie, a sprzedaż – wzrosła
Hebe prowadzi swoje drogerie także poza Polską: dwie działają na Słowacji, a cztery - w CzechachHebe LinkedIn

Sieć Hebe, należąca do Jeronimo Martins, podała wyniki za I półrocze bieżącego roku. Wynika z nich, że sprzedaż w tym okresie była o 7,3 proc. wyższa (w walucie lokalnej), niż rok wcześniej. Tzw. sprzedaż porównywalna wzrosła o 1,3 proc. Jeśli chodzi o sklepy stacjonarne sieci, w Polsce funkcjonują 382 drogerie Hebe, w Czechach 4, a na Słowacji – 2.

Hebe udało się osiągnąć od stycznia do końca czerwca 2025 roku przychody ze sprzedaży na poziomie 297 mln euro. To wzrost względem pierwszego półrocza 2024 r. o 9,4 proc. W drugim kwartale br. sprzedaż Hebe w walucie lokalnej wzrosła o 6,2 proc. (wzrost LfL wyniósł 0,7 proc.). Sprzedaż wyrażona w euro sięgnęła 152 mln (wzrost o 7,2 proc. w zestawieniu z tym samym kwartałem rok wcześniej).

Marża EBITDA wyniosła 6,2 proc., wobec 7,3 proc. w pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku. EBITDA Hebe spadła w pierwszym półroczu 2025 o 7 proc. (o 8,8 proc. w walucie lokalnej). 

Spadek marży EBITDA sieć uzasadnia "presją koniecznych inwestycji cenowych mających na celu utrzymanie znaczenia na rynku, który stał się znacząco bardziej konkurencyjny". W drugim kwartale sieć dostosowała swoją strategię handlową i wzmocniła program efektywności oraz ograniczania kosztów tak, aby chronić marże – wskazuje Jeronimo Martins, właściciel Hebe, w opublikowanym 1 sierpnia raporcie.

"Hebe w pierwszej połowie tego roku zareagowało zwiększoną asertywnością cenową na nasilającą się konkurencję, mierząc się z wyzwaniem prowadzenia działalności przy znaczącej deflacji w swoim koszyku. Sieć pracuje nad wzmocnieniem dyscypliny kosztowej i zarządzaniem presją na marże, która z tego wynika" – wyjaśnia Jeronimo Martins.  

Właściciel podał również, że drogerie Hebe kontynuują "selektywną ekspansję" sieci w naszym kraju, a plany na 2025 rok mówią o otwarciu ok. 30 nowych sklepów. Kanał e-commerce Hebe ma nadal pozostawać "centralnym elementem strategii wzrostu i internacjonalizacji".

Zobacz też: Nowy rozdział Veoli Botanica – marka poszerza dystrybucję w Hebe

Od stycznia do końca czerwca Hebe otworzyło w Polsce 9 drogerii. Jedna placówka została w tym czasie otwarta w Czechach. W sumie na koniec I. półrocza 2025 w Polsce funkcjonują 382 drogerie w Polsce, cztery w Czechach i dwie na Słowacji.

Więcej na ten temat: Hebe otworzyło drugą drogerię na Słowacji

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. sierpień 2025 06:38