
Jeronimo Martins opublikuje 12 stycznia kwartalne wyniki sprzedażowe za czwarty kwartał 2021 r. Według prognozy Erste Group doskonałe wyniki osiągnęła sieć drogerii Hebe należąca do JM. Sprzedaż Hebe w czwartym kwartale minionego roku wyniosła 77 mln euro, co oznacza wzrost nominalny o 18,9 proc., a przy stałych kursach wymiany aż o 21,8 proc.
Według Erste Group cała grupa Jeronimo Martins osiągnie za czwarty kwartał 2021 wzrost sprzedaży w wysokości ok. 9,2 proc. Do tak dużego wzrostu przyczynią się głównie dwa brandy z portfolio grupy – polska sieć Biedronka oraz kolumbijska Ara.
Sprzedaż sieci Biedronka wyniosła w czwartym kwartale 2021 r. – według analityków Erste Group – 3 mld 842 mln euro (według dzisiejszego kursu euro to równowartość nieco ponad 17,45 mld zł). Nominalnie oznacza to wzrost liczony w euro o 8,1 proc. Jednak wynik ten zaniża słabnąca w ciągu roku złotówka. Bez uwzględnienia zmian w kursach wymiany walut wzrost sprzedaży wyniósł 10,9 proc.
Sprzedaż na bazie porównywalnej LfL wzrosła w sieci Biedronka o 8,2 proc., do czego przyczyniła się inflacja koszyka produktowego, szacowana przez Erste na ok. 3 proc.
Sprzedaż sieci Ara wyniosła 323 mln euro, co oznacza wzrost nominalny o 35,8 proc. oraz 38,4 proc. bez FX.