StoryEditor
Drogerie
06.11.2019 00:00

DP Drogerie Polskie w Zgorzelcu pod zarządem byłej aptekarki

Nowy sklep DP Drogerii Polskich w Zgorzelcu nie jest pierwszym doświadczeniem handlowym właścicielki. Wcześniej wraz ze wspólniczką prowadziła dwie apteki. Już teraz widzi ogromne różnice w zarządzaniu tymi dwoma formatami. – To zupełnie inne, ale pasjonujące doświadczenie – mówi Katarzyna Lenica.

Nowa drogeria DP Drogerie Polskie, która powstała w Zgorzelcu, mieści się obok marketu „Mario”. To popularne w mieście miejsce zakupów, zwłaszcza dla osób zainteresowanych  zdrowymi, ekologicznymi produktami spożywczymi, o których szeroką reprezentację zadbał właściciel. – Pomyślałam, że właśnie  takich klientów chciałabym widzieć w swojej drogerii – zdradza Katarzyna Lenica, właścicielka sklepu spod szyldu DP w Zgorzelcu. Stąd lokalizacja, a także asortyment, w którym akcent został położony na polskie marki reprezentujące nurt naturalny i ekologiczny, takie jak Sylveco, Vianek, Miya czy Yumi.

Ich produkty stoją w specjalnie wyróżnionej strefie, co dodatkowo przyciąga uwagę klientów. Jednak właścicielka drogerii ma świadomość, że sprzedaż produktów, nawet tych wpisujących się w najgorętsze trendy, nie obędzie się bez zaangażowania personelu. – Na szczęście ja i moje dwie pracownice jesteśmy po szkoleniach przeprowadzonych przez producentów. Mamy więc wiedzę, którą możemy dzielić się z klientami. Zostałyśmy też wyposażone przez nich w znakomite narzędzia promocyjne w postaci próbek i muszę przyznać, że to działa. Klientki już wracają po kosmetyki, do których je zachęcałyśmy i których miały okazję spróbować – cieszy się Katarzyna Lenica.   

Drogeria w Zgorzelcu nie jest pierwszym doświadczeniem handlowym właścicielki. Wcześniej wraz ze wspólniczką prowadziła dwie apteki. Już teraz widzi ogromne różnice w zarządzaniu tymi dwoma formatami. – Zaskoczeniem jest dla mnie rozbudowany marketing w przypadku drogerii, to jak wiele się tutaj dzieje w kwestii zarządzania cenami, przygotowania promocji i różnorodnych akcji mających zachęcić klientów do wizyty w sklepie i zakupu – mówi. – To zupełnie inne, ale pasjonujące doświadczenie.

Jednak niektóre doświadczenia sprzedażowe z apteki  udało się przenieść na grunt drogerii. Dzięki temu w sklepie DP w Zgorzelcu oferowane są suplementy diety i odżywki dla sportowców. Właścicielka postawiła na marki polskich firm, z którymi już wcześniej współpracowała i miała z nimi dobre doświadczenia, takie jak Olimp Labs i Aflofarm.

Kolejnym autorskim pomysłem jest wprowadzenie dermokosmetyków. Tu znów Katarzyna Lenica postawiła na polskie marki – m.in. Dermedic i Tołpę z serii Dermo Face dla cer z problemami. – To produkty, których sprzedaż w drogerii również nie obywa się bez aktywności ze strony personelu, ale z racji swoich wcześniejszych doświadczeń zawodowych jestem do tego idealnie przygotowana – zapewnia właścicielka.

Drogeria DP w Zgorzelcu ma 120 mkw. z czego sama sala sprzedaży to 100 mkw. Została urządzona w całości w standardach sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.11.2025 15:12
Jeden konkurent mniej? Niemiecka sieć drogerii ogłasza niewypłacalność tygodnie przed Gwiazdką
Jak informuje niemiecka agencja prasowa dpa, szefem firmy pozostaje Oliver Pieper, prawnuk założycielki.Karolina Grabowska STAFFAGE

Największa rodzinna sieć perfumerii w Niemczech – Stadt-Parfümerie Pieper – ogłosiła niewypłacalność tuż przed rozpoczęciem kluczowego sezonu świątecznych zakupów. Sąd rejonowy uruchomił wstępne postępowanie upadłościowe w trybie samorządowym, co pozwala dotychczasowemu kierownictwu pozostać u steru i podjąć próbę ratowania przedsiębiorstwa poprzez głęboką restrukturyzację. Decyzja zapadła w momencie wzmożonej konkurencji na rynku premium oraz malejącej skłonności konsumentów do wydatków w tym segmencie.

Mimo ogłoszenia niewypłacalności ponad 140 perfumerii Pieper nadal działa, a sieć zapewnia klientów o ciągłości operacyjnej. Firma deklaruje, że jej głównym celem jest „zrównoważenie działalności i ustawienie przedsiębiorstwa na nowo”, co ma umożliwić funkcjonowanie w dłuższej perspektywie. Pieper to marka o ponad 90-letniej historii: powstała w 1931 roku jako sklep z mydłem w Bochum, a dziś większość sklepów zlokalizowana jest w Nadrenii Północnej-Westfalii, z dodatkowymi placówkami w Dolnej Saksonii, Bremie i Hamburgu.

Kierownictwo pozostaje stabilne — na czele sieci nadal stoi Oliver Pieper, prawnuk założycielki. Jednocześnie sąd wyznaczył nadzorczynię sądową, adwokat Sarah Wolf, która ma monitorować przebieg postępowania i dbać o zgodność procesu z obowiązującymi przepisami. W ramach upadłościowego zabezpieczenia wypłaty dla około 1000 pracowników pokryje przez trzy miesiące Federalna Agencja Pracy (Bundesagentur für Arbeit), co jest standardową procedurą w niemieckich postępowaniach tego typu.

Problemy finansowe sieci narastają od okresu pandemii. Lockdowny doprowadziły do gwałtownego spadku sprzedaży stacjonarnej, a pomimo późniejszego odbicia firma nie odzyskała wcześniejszej stabilności. W roku finansowym 2021/22 Pieper wykazał jedynie symboliczny zysk na poziomie 0,2 mln euro przy obrotach wynoszących 113,7 mln euro, co sygnalizowało ograniczoną odporność sieci na dalsze wstrząsy rynkowe.

Według danych agencji dpa na kondycję Piepera negatywnie wpływał jednoczesny spadek konsumpcji, rosnące koszty operacyjne — w szczególności energii — oraz ogólna niepewność gospodarcza, która obniża skłonność klientów do zakupów produktów z segmentu beauty premium. To właśnie te czynniki doprowadziły do sytuacji, w której restrukturyzacja stała się koniecznością, a jej rezultat zdecyduje o przyszłości jednej z najbardziej rozpoznawalnych rodzinnych perfumerii w Niemczech.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 06:40