StoryEditor
Drogerie
14.06.2024 15:32

Drogerie DM wybrały polską ambasadorkę marki Balea. Kampania z jej udziałem już wystartowała

Agnieszka Kula, ambasadorka marki Balea / DM
DM Drogerie Markt wybrały pierwszą polską ambasadorkę marki Balea. Została nią Agnieszka Kula, która tytuł wywalczyła w konkursie, do którego zgłosiło się 87 osób. Oprócz kontraktu ambasadorskiego wygrała m.in. profesjonalną sesję fotograficzną, której efekty można oglądać w trwającej już kampanii.

DM Drogerie Markt rozstrzygnęły pierwszy w Polsce konkurs na ambasadorkę marki Balea. Laureatką została Agnieszka Kula prowadząca społecznościowy profil @kulczii. W konkursie wzięło udział 87 uczestników, a 11 przeszło do finału. Nagrodą główną były między innymi roczny kontrakt ambasadorski, karta podarunkowa o wartości 2 tys. zł na zakupy w drogerii DM i profesjonalna sesja fotograficzna, której efekty zostały wykorzystane w trwającej już kampanii. 

Konkurs prowadzony był na internetowej stronie DM i w mediach społecznościowych. Zadanie konkursowe polegało na nagraniu filmu, w którym uczestnicy polecali swój ulubiony produkt marki Balea.

Hubert Iwanowski, dyrektor Obszaru Marketingu i zakupów DM w Polsce mówi:

To pierwsza w Polsce tego typu inicjatywa skierowana do klientów. Jej celem było zwiększenie świadomości marki Balea oraz zbudowanie unikatowego, emocjonalnego doświadczenia konsumenckiego z naszymi klientami. Nasza laureatka w zadaniu konkursowym zarekomendowała olejek do demakijażu, wokół którego zbudowaliśmy narrację do trwającej właśnie kampanii online.

Zgodnie z przekazem kampanii, robiąc zakupy w stacjonarnych drogeriach DM, w sklepie online i w aplikacji za minimum 200 zł, można otrzymać olejek Balea za symboliczne 1 zł.

Agnieszka Kula, nowa ambasadorka marki Balea zdradza, że link do konkursu wysłała jej koleżanka.

Ponieważ prowadzę konto na Instagramie, Tik Toku i kanał na YouTube o tematyce pielęgnacyjnej to nie zastanawiałam się długo, czy wziąć udział w konkursie. Wygrana dała mi, ale także mojej rodzinie i znajomym, poczucie że moje hobby, to co tworzę na swoich profilach rzeczywiście ma sens i podoba się ludziom. Zgłoszeń do konkursu było naprawdę sporo i nie spodziewałam się, że to właśnie ja wygram - mówi Agnieszka Kula.

Wyjaśnia, że olejek do demakijażu, który pokazała w konkursie, wybrała, ponieważ jest bardzo tani w porównaniu z podobnymi tego typu kosmetykami: - A jakością absolutnie od nich nie odstaje. Pomyślałam, że mało osób go zna, a warto o nim mówić.

image
Agnieszka Kula, nowa ambasadorka marki Balea
DM

Twierdzi, że w DM kupuje nie tylko kosmetyki, ale też produkty spożywcze dmBio: –  Są naprawdę świetne. Muszę się przyznać, że dużą część kwoty z karty podarunkowej, którą wygrałam w konkursie przeznaczyłam właśnie na nie – musli śniadaniowe, sosy do gotowania – wybór jest naprawdę duży, a w innych sklepach trzeba się sporo naszukać, żeby znaleźć dobre produkty bezglutenowe albo zdrowe przekąski z niską zawartością cukru – dodaje.

Balea to marka własna sieci DM. Na rynku funkcjonuje od przeszło 25 lat, oferując obecnie ponad 600 kosmetyków do skóry młodej, dojrzałej, wrażliwej i normalnej, do twarzy, ciała i włosów dla kobiet i mężczyzn. Wśród kosmetyków marki Balea, które uczestnicy najczęściej wskazywali jako swoje ulubione znalazły się te z serii Beauty Expert, takie jak serum i peelingi, żele Balea oraz maseczki na twarz.

Konkurs na ambasadorkę marki wspierał także rozwój mediów społecznościowych DM. Warto przy tej okazji dodać, że rok do roku marka zaobserwowała ponad 60 proc. wzrost społeczności na profilu na Facebooku i ponad 50 proc. na Instagramie (maj 2023 vs maj 2024). DM rozwija także konto na Linkedin, TikToku oraz na You Tubie, dopasowując komunikację do potrzeb odbiorców i trendów.

Najwięcej zgłoszeń konkursowych drogerie DM otrzymały za pośrednictwem Instagrama, następnie TikToka, a na końcu uplasował się Facebook. Choć większość z nich pochodziła od kobiet, w finałowej 11. nagrodzono także dwóch mężczyzn.

Inicjatywa, opracowanie pomysłu konkursowego wraz z jego realizacją to zasługa działu marketingu DM Polska. W projekcie wizualnym oraz obsłudze zespół wspierała agencja Freundschaft. W profesjonalnym przygotowaniu do sesji fotograficznej ambasadorkę wspierała Karolina Gołębiewska, znana z kanału StylizacjeTV.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann wdraża nowy system do obsługi e-commerce
Rossmann wybrał system Astro WMS do zarządzania operacjami magazynu e-commerce w Zgierzumat.pras.

Rossmann, lider rynku drogeryjnego w Polsce, wybrał system Astro WMS do zarządzania operacjami magazynu e-commerce w Zgierzu. Rozwiązanie to ma na celu usprawnienie obsługi dynamicznie rosnącej sprzedaży internetowej. Decyzja została podjęta po wnikliwym przeglądzie rynku i szczegółowej analizie wybranych rozwiązań – Rossmann poszukiwał nowoczesnego, chmurowego systemu, który pozwoliłby jeszcze bardziej usprawnić procesy logistyczne, zintegrować się z systemem ERP i automatyką magazynową, a także zastąpić wiele wewnętrznych aplikacji tworzonych przez lata wokół dotychczasowego systemu WMS.

Do kluczowych wymagań Rossmanna należała dostępność systemu w modelu SaaS, regularne aktualizacje, wysoki poziom bezpieczeństwa danych oraz możliwość skalowania w dłuższej perspektywie. Istotnym kryterium była również obecność lokalnego zespołu wdrożeniowego i wsparcia technicznego w Polsce, co pozwoli lepiej dopasować system do specyfiki działalności firmy i szybciej reagować na bieżące potrzeby operacyjne.

Astro WMS wyróżnił się elastycznością i możliwościami integracji, a zespół dostawcy – wysokim profesjonalizmem. Szukaliśmy partnera, który słucha, rozumie nasze potrzeby, a jednocześnie zna branżę i jest w stanie zaproponować konkretne usprawnienia. Właśnie to znaleźliśmy w Consafe Logistics – wyjaśnia Grzegorz Romaniuk, Head of Logistics Systems Development w Rossmannie.

Uruchomienie systemu zaplanowano na trzeci kwartał 2026 roku. Wybrane funkcjonalności, takie jak inteligentne dopasowanie opakowań do zamówień czy prognozowanie zapotrzebowania na zasoby, będą wspierane przez elementy sztucznej inteligencji.

Projekt wpisuje się w strategię Rossmanna, zakładającą budowę bezpiecznej i przyszłościowej infrastruktury logistycznej – szczególnie w kontekście dynamicznego wzrostu e-commerce, który w przyszłości może się nawet podwoić. Nowy system będzie zarządzał wszystkimi kluczowymi operacjami magazynowymi, wspierając dalszą automatyzację oraz zapewniając skalowalność i elastyczność przy wdrażaniu nowych technologii.

Wdrożone rozwiązanie przyczyni się do przyspieszenia realizacji zamówień, ograniczenia pracy manualnej oraz zwiększenia ogólnej efektywności magazynu, wspierając tym samym dalszy rozwój firmy.

Z satysfakcją rozpoczynamy współpracę z Rossmann. To dla nas nie tylko wyraz wzajemnego zaufania, ale także szansa na pełne wykorzystanie potencjału Astro WMS. Naszym celem jest wspólne pracowanie nad rozwiązaniami, które w sposób mierzalny poprawią efektywność operacji magazynowych – mówi Krzysztof Kalisz, Dyrektor Sprzedaży, Consafe Logistics.

Rossmann podkreśla, że jest obecnie liderem rynku drogeryjnego w Polsce, a codziennie zakupy w sklepach sieci robi ponad 1 mln Polaków. Pierwszy Rossmann w Polsce powstał w 1993 roku w Łodzi. 28 lat później sieć świętowała otwarcie 1 500 drogerii. Dziś jest ich w Polsce ponad 1 925, a w każdym jest przynajmniej jedna kasa samoobsługowa.

By zakupy były jeszcze prostsze, Rossmann uruchomił drogerię internetową. Powstała również aplikacja Rossmann PL, która umożliwia przystąpienie do Klubu Rossmann. Cieszy się ona wielkim zainteresowaniem, a w swoich smartfonach ma ją ponad 9 mln użytkowników.

Dla tych, którzy wolą odwiedzać drogerie stacjonarne, Rossmann przygotował rozwiązanie Rossmann GO. Polega ono na tym, że klient wchodzi do sklepu, skanuje produkty telefonem, płaci za nie w wygodny sposób online lub w kasie i wychodzi.

W Rossmannie pracuje 18,1 tys. pracowników. W ofercie znajduje się 24 tys. produktów polskich i zagranicznych (w sumie 800 marek). Co roku na półki sieci wprowadzanych jest 10 tys. nowości.

Consafe Logistics to firma, specjalizująca się w systemach zarządzania magazynem i sterowania automatyką magazynową (WMS i WCS), które czynią operacje magazynowe firm logistycznych i łańcucha dostaw bardziej inteligentnymi, efektywnymi i zrównoważonymi. 

Firma działa w ośmiu krajach europejskich: Belgii, Danii, Finlandii, Holandii, Norwegii, Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii, a siedziba główna znajduje się w Lund (Szwecja). Grupa Consafe Logistics zatrudnia ponad 470 pracowników, wspierając klientów na całym świecie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
10.09.2025 08:48
Jak wygląda “Piękna Generacja”? Dove i Rossmann ponownie we wspólnym projekcie
Fragment wernisażu prac projektu ”Album Piękna” (Warszawa marzec 2025)Marzena Szulc

Ruszyła rekrutacja do wspólnego projektu Dove i Rossmann – „Piękna Generacja”. To kontynuacja „Albumu Piękna”, w którym marki Dove i Rossmann zaprosiły kobiety w Polsce do podzielenia się swoją historią samoakceptacji i pokochania siebie. W nowym projekcie szukamy pięknych młodych ludzi, ale to nie wygląd ma znaczenie – podkreślają Dove i Rossmann, zapraszając po raz drugi do wspólnego projektu. Teraz głos dostaną młodzi z pokolenia Z.

Teraz głos chcemy oddać pokoleniu Z, czyli młodym ludziom, którzy odważnie patrzą w przyszłość, cenią autentyczność i indywidualizm. Zachęcamy ich do podzielenia się swoim spojrzeniem na „prawdziwe piękno” – czym ono dla nich jest, jak je rozumieją, co jest jego wyznacznikiem – wyjaśniają organizatorzy, czyli Dove i Rossmann.

Projekt „Piękna Generacja” adresowany jest do osób w wieku 16-26 lat. Jego celem jest ukazanie prawdziwego oblicza młodego pokolenia stawiającego na autentyczność, różnorodność oraz odważną postawę w każdej sferze funkcjonowania. 

Interesowało nas „zderzenie” dwóch różnych pokoleń, dlatego zdjęcia wykona uznana fotografka z pokolenia silver – Anna Musiałówna. Ponadto projekt zostanie poszerzony o wyjątkowy dokument filmowy, zrealizowany przez duet reżyserski Helenę Ganjalyan i Bartosza Szpaka – zdradzają organizatorzy przedsięwzięcia.

„Piękna Generacja” to kampania, w której Dove i Rossmann po raz kolejny redefiniują pojęcie piękna i odkrywają jego różnorodność, tym razem patrząc z perspektywy pokoleniowej. Zaangażowanie do kampanii z jednej strony przedstawicieli Gen Z, a z drugiej – fotografki reprezentującej pokolenie silver ma podkreślać, że piękno tkwi w różnorodności, a toczący się między pokoleniami dialog otwiera przestrzeń do wzajemnej inspiracji. 

image
mat.pras.

Szukamy pięknych młodych ludzi, ale nie ma znaczenia, jak wyglądasz 

Aby wziąć udział w projekcie, wystarczy zalogować się w aplikacji Rossmann PL i wysłać zgłoszenie (krótkie nagranie wideo oraz zdjęcia). Rekrutacja potrwa do 3 października br. 

Spośród wszystkich zgłoszonych osób wybranych zostanie 16 laureatów, którzy zostaną bohaterami sesji zdjęciowej oraz filmu dokumentalnego.   

image

“Album Piękna” – wspólna inicjatywa Dove i Rossmanna, wspierająca naturalne piękno

Dove i Rossmann z misją 

Projekt „Piękna Generacja” wpisuje się w misje marek, współtworzących kampanię. Dove od 20 lat przeciwstawia się stereotypowemu pojęciu piękna, wspierając akceptację siebie i budowanie czułej relacji ze swoim ciałem.

Po ogromnym odzewie w projekcie „Album Piękna”, do którego zgłosiły się tysiące kobiet, wiedzieliśmy, że musimy kontynuować te działania, by nadal wspierać i promować autentyczne piękno tkwiące w różnorodności. Wraz z naszym partnerem – drogerią Rossmann – stworzyliśmy projekt „Piękna Generacja”. To wyjątkowa przestrzeń dla młodego pokolenia, które z odwagą wyraża swoją indywidualność. Z radością wspieramy młodych ludzi w dzieleniu się swoimi historiami, pokazując, że prawdziwe piękno to nie tylko wygląd, ale przede wszystkim osobowość, pasje oraz odwaga do bycia sobą. Ta kampania to również niezwykła okazja do dialogu między pokoleniami, który daje nadzieję na bardziej otwarty i tolerancyjny świat – mówi Adrianna Karcz, Skin Cleansing Senior Brand Manager w Unilever.  

Podobnie uważa Rossmann, chcąc inspirować, wspierać i pomagać kochać siebie na co dzień.  

Jesteśmy bardzo ciekawi pokolenia Zetek, tego, co chcą nam o sobie powiedzieć. Liczymy na stworzenie swego rodzaju pokoleniowego portretu, w którym to pokolenie opowie nam o sobie własnym głosem, a jednocześnie zostanie uchwycone obiektywem świetnej, ale też bardzo już doświadczonej fotografki, która swoją karierę zaczynała jeszcze w erze analogowej. Żeby kochać siebie – do czego jako firma inspirujemy naszych klientów – trzeba dobrze siebie poznać: jakie są moje wartości, na czym mi zależy, jakie są moje potrzeby? I o to nam właśnie chodzi w tym projekcie – podsumowuje Agata Nowakowska, rzeczniczka prasowa Rossmanna. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 11:56