StoryEditor
Drogerie
15.05.2018 00:00

DROGERIA ROKU 2018: drogeria Jasmin w Sędziszowie Małopolskim – ZWYCIĘZCA KONKURSU w kategorii "Drogeria małego formatu"

Drogeria Jasmin w Sędziszowie Małopolskim znajduje się obok apteki Lafarma. Powstawały razem. Mają osobne wejścia, ale wewnątrz są połączone, tak aby pacjent, który przyszedł po leki nie czuł żadnych barier w przechodzeniu do części drogeryjnej. Działa to również w druga stronę – do apteki chętnie zaglądają klienci drogerii.

– Takie połączenie to zdecydowanie dobra decyzja. Drogerio-apteka wzbudza większe zaufanie w klientach nastawionych na pielęgnacje specjalistyczną, a takich jest wielu wśród pacjentów odwiedzających apteki – mówi Małgorzata Stelmaszczyk, manager ds. franczyzy sieci Jasmin. Dodaje też że drogeryjny asortyment pozwala na wypracowanie lepszych wyników właścicielowi apteki, którego zyski są mocno ograniczone przez konkurencję ze strony aptek sieciowych, wymuszających obniżanie marż.  

Spółka która zdecydowała się na otwarcie drogerii w Sędziszowie Małopolskim ma doświadczenie w prowadzeniu aptek (w jej strukturach jest ponad 20 placówek). Dlatego stworzenie części drogeryjnej  oddała w ręce Jasmina. Tak powstała placówka o powierzchni 60 mkw. zatrudniająca dwie osoby. Jedną z nich jest Anna Karnicka, która przeszła do sieci Jasmin z konkurencji i tu objęła stanowisko kierowniczki. Z branżą związana jest od 10 lat i jak mówi Małgorzata Stelmaszczyk, powiedzenie o niej, że jest pasjonatką, to zbyt mało. – To najlepszej klasy profesjonalistka. Dzięki niej drogeria wciąż rozwija asortyment dostosowując go do zmieniających się trendów, oferuje profesjonalną obsługę klienta oraz nieustannie utrzymuje wysoki koszyk zakupowy – wylicza nasza rozmówczyni. 

To ostatnie wcale nie jest takie łatwe. Drogeria funkcjonuje w małym mieście. O uwagę i portfele mieszkańców – których jest 7,5 tys. – walczą też Rossmann, dwie Biedronki i trzy drogerie z rozbudowaną chemią gospodarczą. Jak w takich warunkach zapewnić zyskowność biznesowi? – Nasza metoda jest prosta: dostosowujemy ceny do konkurencji – napisała Anna Karnicka w kwestionariuszu zgłoszeniowym. 

To jednak nie wszystko. Sędziszowski Jasmin jest bardzo aktywny w mediach społecznościowych.  Główną platformą komunikacji z klientkami jest funpage drogerii na Facebooku, który gromadzi już ponad 1400 obserwujących użytkowników. To dla nich umieszczane są tam aktualne promocje, nowości oraz organizowane konkursy z nagrodami. A jest o czym pisać – kierowniczka i ekspedientka stale wyszukują dobrej jakości kosmetyki – wiele z nich to produkty naturalne – testują je, aby później przekazać całą wiedzę o danym specyfiku klientkom. Takie podejście się sprawdza. Drogeria ma swoich stałych klientów – są to głównie kobiety zainteresowane nowościami. Cenią sobie szeroki wybór produktów oraz kompetentną obsługę. Swoimi opiniami dzielą się z użytkowniczkami internetu: „Piękna drogeria. Bogata oferta, profesjonalna przemiła obsługa, posiadająca ogromną wiedzę. Od razu widać że Panie lubią to co robią. Od dziś to moja ulubiona drogeria. Polecam wszystkim.”, „Uwielbiam robić zakupy w tym miejscu, wszystko pod ręką i tyle przydatnych produktów.”, „Miła, fachowa i co najważniejsze nienachalna obsługa. Warto wstąpić na dłuższą chwilę, bo jest w czym wybierać.”, „Świetny sklep, bogata oferta kosmetyków naturalnych, do tego bardzo przyjemnie robi się zakupy przy tak miłej i kompetentnej obsłudze. W Jasminie można stracić poczucie czasu! Moja ulubiona drogeria!!!”. Dzięki takim recenzjom coraz więcej mieszkanek Sędziszowa Małopolskiego przekonuje się, że w poszukiwaniu dobrych kosmetyków warto skierować swoje kroki do Jasmina. 


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 17:33