StoryEditor
Drogerie
15.05.2018 00:00

DROGERIA ROKU 2018: drogeria Jasmin w Sędziszowie Małopolskim – ZWYCIĘZCA KONKURSU w kategorii "Drogeria małego formatu"

Drogeria Jasmin w Sędziszowie Małopolskim znajduje się obok apteki Lafarma. Powstawały razem. Mają osobne wejścia, ale wewnątrz są połączone, tak aby pacjent, który przyszedł po leki nie czuł żadnych barier w przechodzeniu do części drogeryjnej. Działa to również w druga stronę – do apteki chętnie zaglądają klienci drogerii.

– Takie połączenie to zdecydowanie dobra decyzja. Drogerio-apteka wzbudza większe zaufanie w klientach nastawionych na pielęgnacje specjalistyczną, a takich jest wielu wśród pacjentów odwiedzających apteki – mówi Małgorzata Stelmaszczyk, manager ds. franczyzy sieci Jasmin. Dodaje też że drogeryjny asortyment pozwala na wypracowanie lepszych wyników właścicielowi apteki, którego zyski są mocno ograniczone przez konkurencję ze strony aptek sieciowych, wymuszających obniżanie marż.  

Spółka która zdecydowała się na otwarcie drogerii w Sędziszowie Małopolskim ma doświadczenie w prowadzeniu aptek (w jej strukturach jest ponad 20 placówek). Dlatego stworzenie części drogeryjnej  oddała w ręce Jasmina. Tak powstała placówka o powierzchni 60 mkw. zatrudniająca dwie osoby. Jedną z nich jest Anna Karnicka, która przeszła do sieci Jasmin z konkurencji i tu objęła stanowisko kierowniczki. Z branżą związana jest od 10 lat i jak mówi Małgorzata Stelmaszczyk, powiedzenie o niej, że jest pasjonatką, to zbyt mało. – To najlepszej klasy profesjonalistka. Dzięki niej drogeria wciąż rozwija asortyment dostosowując go do zmieniających się trendów, oferuje profesjonalną obsługę klienta oraz nieustannie utrzymuje wysoki koszyk zakupowy – wylicza nasza rozmówczyni. 

To ostatnie wcale nie jest takie łatwe. Drogeria funkcjonuje w małym mieście. O uwagę i portfele mieszkańców – których jest 7,5 tys. – walczą też Rossmann, dwie Biedronki i trzy drogerie z rozbudowaną chemią gospodarczą. Jak w takich warunkach zapewnić zyskowność biznesowi? – Nasza metoda jest prosta: dostosowujemy ceny do konkurencji – napisała Anna Karnicka w kwestionariuszu zgłoszeniowym. 

To jednak nie wszystko. Sędziszowski Jasmin jest bardzo aktywny w mediach społecznościowych.  Główną platformą komunikacji z klientkami jest funpage drogerii na Facebooku, który gromadzi już ponad 1400 obserwujących użytkowników. To dla nich umieszczane są tam aktualne promocje, nowości oraz organizowane konkursy z nagrodami. A jest o czym pisać – kierowniczka i ekspedientka stale wyszukują dobrej jakości kosmetyki – wiele z nich to produkty naturalne – testują je, aby później przekazać całą wiedzę o danym specyfiku klientkom. Takie podejście się sprawdza. Drogeria ma swoich stałych klientów – są to głównie kobiety zainteresowane nowościami. Cenią sobie szeroki wybór produktów oraz kompetentną obsługę. Swoimi opiniami dzielą się z użytkowniczkami internetu: „Piękna drogeria. Bogata oferta, profesjonalna przemiła obsługa, posiadająca ogromną wiedzę. Od razu widać że Panie lubią to co robią. Od dziś to moja ulubiona drogeria. Polecam wszystkim.”, „Uwielbiam robić zakupy w tym miejscu, wszystko pod ręką i tyle przydatnych produktów.”, „Miła, fachowa i co najważniejsze nienachalna obsługa. Warto wstąpić na dłuższą chwilę, bo jest w czym wybierać.”, „Świetny sklep, bogata oferta kosmetyków naturalnych, do tego bardzo przyjemnie robi się zakupy przy tak miłej i kompetentnej obsłudze. W Jasminie można stracić poczucie czasu! Moja ulubiona drogeria!!!”. Dzięki takim recenzjom coraz więcej mieszkanek Sędziszowa Małopolskiego przekonuje się, że w poszukiwaniu dobrych kosmetyków warto skierować swoje kroki do Jasmina. 


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.05.2025 14:39
Pessina zwiększa udziały w Walgreens Boots Alliance w ramach przejęcia za 10 miliardów dolarów
Przejęcie jest częścią szerszego trendu, w którym fundusze private equity inwestują w znane, lecz obecnie słabsze marki z sektora zdrowia i pielęgnacji.Walgreens Boots Alliance

Stefan Pessina, obecny przewodniczący rady nadzorczej Boots, planuje zwiększyć swój udział w spółce Walgreens Boots Alliance (WBA) z dotychczasowych 17 proc. do niemal 50 proc. Zmiana ta jest częścią szerszego planu przejęcia WBA przez fundusz private equity Sycamore Partners, którego wartość szacowana jest na 10 miliardów dolarów. Transakcja, ogłoszona w marcu 2025 roku, wciąż oczekuje na finalizację struktury właścicielskiej, choć oczekuje się, że Sycamore przejmie większościowy pakiet udziałów.

Walgreens Boots Alliance notuje od kilku lat poważne trudności finansowe. Od momentu fuzji Walgreens i Alliance Boots w 2014 roku, wartość rynkowa WBA spadła aż o 90 proc. Spółka zmaga się z wieloma problemami – w tym ze spadającą sprzedażą, zamykaniem placówek sieci Boots oraz rosnącym zadłużeniem. Do tego dochodzi silna konkurencja ze strony internetowych aptek i detalistów, wobec której WBA nie zdołała skutecznie zareagować.

Według zapowiedzi Sycamore Partners, kluczowe marki takie jak Walgreens i Boots mają zostać zachowane. Jednak przyszłość strategiczna całej grupy wciąż pozostaje niejasna i jest przedmiotem prac doradców zaangażowanych w transakcję. Inwestorzy przyglądają się, jak nowa struktura właścicielska wpłynie na działalność operacyjną, w tym na rozwój marek własnych i sieci sprzedaży detalicznej.

Planowane przejęcie WBA wpisuje się w szerszy trend wzmożonej aktywności funduszy private equity w sektorze zdrowia i dóbr konsumenckich. Coraz częściej przejmują one podmioty zmagające się z trudnościami, ale posiadające rozpoznawalne marki i potencjał do restrukturyzacji. Rola Boots w nowej strukturze właścicielskiej nie została jeszcze jednoznacznie określona.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.05.2025 10:01
Jeansy i buty sportowe w drogerii? Superdrug rozszerza ofertę marketplace o 60 marek fashion
Superdrug rozszerzył ofertę na marketplace o ofertę 60 marek modowychShutterstock

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna Superdrug rozszerzyła ofertę na swoim marketplace o wyselekcjonowaną ofertę 60 marek modowych. Tym samym sieć wychodzi poza sprzedaż produktów z zakresu zdrowia i urody. W Superdrug online będzie można kupić m.in. produkty takich marek, jak Wrangler, Blue Vanilla, Sketchers, Nike czy Crocs.

To rozszerzenie oferty ma na celu ulepszenie doświadczenia zakupowego online poprzez zaoferowanie klientom szerszego wyboru produktów – obok kosmetyków i artykułów zdrowotnych pojawi się moda.

Wybrano 60 popularnych marek, które mają zaspokoić różnorodne potrzeby klientów - także jeśli chodzi o wybór rozmiarów i inne inkluzywne opcje. 

Ten krok sieci jest potwierdzeniem jej zaangażowania w przyjętą strategię Online + Offline, która ma na celu zaspokojenie zmieniających się potrzeb klientów poprzez zapewnienie “płynnego doświadczenia zakupowego” we wszystkich kanałach. Jest to również odpowiedź na potrzeby klientów – jak zapewniają managerowie sieci.

Superdrug uruchomił swój marketplace w 2022 roku, oferując konsumentom w Wielkiej Brytanii szereg „nieodkrytych, innowacyjnych i niedrogich” produktów. Platforma jest zintegrowana z witryną internetową sklepu i oferuje szeroki wybór marek – od premium po startupy.

Więcej o planach rozwoju sieci: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. maj 2025 04:57