StoryEditor
Drogerie
20.05.2019 00:00

[DROGERIA ROKU 2019, FINALISTA] DROGERIA JAWA, WARSZAWA

Drogeria Jawa w Warszawie jest sklepem własnym spółki Jawa. To pierwsza po rebrandingu, z nowym logo i wizualizacją, zapowiadająca kierunek, w którym sieć będzie zmierzała. Analizy przeprowadzone po kilku miesiącach jej działalności pokazują, że drogeria odniosła sukces.

DROGERIA JAWA, Warszawa, ul. Chełmska 9, powierzchnia 148 mkw., kategoria: drogeria średniego formatu [zobacz galerię zdjęć]

Warszawska drogeria Jawa została otwarta w październiku ubiegłego roku, przy ul. Chełmskiej 9, na Dolnym Mokotowie. Znajduje się w jednym z miejscowych, nowych apartamentowców, ale dosłownie po drugiej stronie ulicy ma stare mokotowskie osiedla.

Jest to pierwsza drogeria sieci w stolicy, zarazem pierwsza po gruntownym remodelingu. Zmieniło się logo sieci Jawa, wystrój placówek i komunikacja z konsumentkami. Jest ona skierowana do młodszych kobiet, dlatego już w witrynach pojawia się informacja, co konsumentka może otrzymać w stacjonarnym sklepie, ale także odesłanie do Jawy online.

Witryna Jawy z rzucającym się w oczy czerwonym szyldem od razu przyciąga uwagę. Również w  wystroju drogerii dominuje czerwony kolor, kojarzący się z promocjami. Jest spójny z polityką cenową Jawy, dla której promocje mają istotne znaczenie. Zmienił się wystrój drogerii. Nowe są oznaczenia kategorii, visuale ze zdjęciami i hasłami budującymi relacje z kobietami. W wielu miejscach pojawia się nowe logo Jawy, jako główny motyw graficzny.

Sklep ma 148 mkw. Każdy metr powierzchni został skrzętnie wykorzystany. Na wprost wejścia wita klientów bogata ekspozycja kosmetyków do koloryzacji włosów. Kolejnymi najbardziej reprezentacyjnymi i wiodącymi kategoriami są pielęgnacja twarzy i perfumeria, nie brakuje kosmetyków do pielęgnacji ciała, męskiej póki, kosmetyków dla dzieci i wielu innych. Wszystkie produkty są dostępne w samoobsłudze, również zapachy selektywne. Sekcja makijażu nie jest rozbudowana, znajduje się tu kilka szaf makijażowych ze średniej półki cenowej oraz niewielkie stanowisko do makijażu. Prawdopodobnie oferta będzie się zmieniała, bo już wiadomo, że sprawdziłaby się tu także droższa kolorówka. Już rozszerzona została kategoria stylizacji włosów – w tej lokalizacji świetnie się sprzedaje oraz asortyment masek koreańskich, które biją rekordy sprzedaży na całym drogeryjnym rynku.

Analizy wewnętrzne przeprowadzone po kilku miesiącach działalności pokazują, że warszawska drogeria odniosła sukces. Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu w sieci Jawa, podkreśla, że rebranding sklepów spowodował odmłodzenie grupy docelowej, a Jawa na Chełmskiej ma z miesiąca na miesiąc coraz lepsze wyniki sprzedaży. Jako osiedlowy sklep bardzo dobrze się sprawdziła. Klientkami drogerii są mieszkanki okolicznych starszych i młodych osiedli, ale także pracownice pobliskich biur oraz studentki z pobliskiej wyższej uczelni. Średnia wieku to 30 lat.

Największym znakiem zapytania było, czy personelowi drogerii uda się nawiązać takie relacje z klientkami, jak dzieje się to w mniejszych miastach. Okazuje się, że tak – drogeria ma już stałe klientki, co Edyta Kresińska uznaje za ogromny sukces.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
13.01.2025 15:02
Sara James twarzą najnowszej kampanii Rossmanna o samoakceptacji

Największa w Polsce sieć drogerii połączyła siły z artystką młodego pokolenia, aby dotrzeć ze swoim pozytywnym przekazem o samoakceptacji i wdzięczności dla własnego ciała także do młodych ludzi.

Jak przypomina Rossmann, w ubiegłym roku w misję sieci, mówiącej o wspieraniu i pomaganiu kochać siebie na co dzień, włączyli się m.in. aktorka Maja Ostaszewska były piłkarz Kuba Błaszczykowski. Spoty z ich udziałem zostały bardzo ciepło przyjęte.

Ten ważny, pozytywny przekaz kierujemy także do pokolenia nastolatek i nastolatków. Rossmann chce im życzliwie towarzyszyć podczas budowania rytuałów higienicznych i pielęgnacyjnych oraz poszukiwania własnego looku, czy zabawy z makijażem. Tak, aby akceptowali i doceniali swoją wyjątkowość, dobrze się czuli ze sobą i w swoim ciele. I właśnie w tym wspiera nas w najnowszym spocie Sara James – wyjaśnia Rossmann.

W listopadzie ukazała się piosenka „Psycho”, zapowiadająca debiutancki album Sary. Artystka wyjaśniała wówczas, że to dla niej wyjątkowo osobisty utwór, dla którego inspiracją były jej własne doświadczenia, związane z tematem zdrowia psychicznego.

Będąc młodą osobą trzeba stawić czoła dużej presji, np. bycia porównywanym z kimś innym czy byciu pod presją spełnienia oczekiwań rodziców, nauczycieli czy swoich własnych. Czasami staje się to przytłaczające, nie tylko dla młodszych pokoleń, ale dla każdego – wyznała Sara James w informacji towarzyszącej premierze singla.

Mimo że piosenki Sary mają wiele milionów odtworzeń na Spotify, a jej Instagram obserwują setki tysięcy fanów, droga młodej artystki obfitowała nie tylko w liczne sukcesy artystyczne. Sara musiała też radzić sobie z krzywdzącym ocenami, często też hejtem – nie tylko w wymiarze artystycznym. Jako córka Polki i Nigeryjczyka Sara doświadczyła też hejtu ze względu na wygląd, co – jak sama przyznaje – miało negatywny wpływ na jej samoocenę i akceptację własnego ciała.

To właśnie tej składowej dobrostanu psychicznego dotyka najnowszy spot Rossmanna. Sara James jest w nim idealną przewodniczką: jako wiarygodna ambasadorka troski o zdrowie psychiczne i samoakceptację w pokoleniu nastolatek, Sara jest ważnym głosem nie tylko dla identyfikujących się z nią fanek.

Obok Sary w spocie Rossmanna pojawiają się też młodzi debiutanci, poproszeni o opowiedzenie własnymi słowami o tym, za co kochają, lubią lub po prostu doceniają swoje ciało. Seria ich pozornie małych gestów i prostych, szczerych słów niesie ważny autentyczny przekaz: „Twoje ciało jest twoim domem. Pokochaj je. Pokochaj siebie” – podkreśla Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.01.2025 07:50
Sieć Boots zadowolona z wyników kwartalnych, w Black Friday padł rekord sprzedaży
Boots odnotował wzrost sprzedaży online, a także w drogeriach stacjonarnych Shutterstock

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna Boots podliczyła wyniki kwartalne, odnotowując wzrost sprzedaży o 8,1 proc. Tylko w ciągu jednego tygodnia, zawierającego Black Friday, sprzedaż wzrosła o 20 proc. Wśród najlepiej sprzedających się kategorii znalazły się wówczas perfumy, kosmetyki i prezenty świąteczne.

8,1-procentowy wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale (kończącym się 30 listopada 2024 roku) został osiągnięty bez uwzględnienia sprzedaży grudniowej, bezpośrednio poprzedzającej Boże Narodzenie

Podczas Black Friday tylko w ciągu jednego dnia strona internetowa Boots osiągnęła najwyższy wynik sprzedażowy w swojej historii – w godzinach najwyższego ruchu odnotowano blisko pięć zamówień na sekundę. Tego dnia także sprzedaż w placówkach stacjonarnych była wysoka.

Jeśli chodzi o wyniki z całego kwartału, to wzrost sprzedaży w tym okresie wzrósł o 23 proc., stanowiąc 22 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej. Popularnością cieszył się program lojalnościowy Boots Price Advantage – liczba jego aktywnych uczestników wzrosła w ciągu kwartału o ponad 700 tys. nowych klientów.

Odnotowano także wzrost sprzedaży w placówkach stacjonarnych – szczególnie dobre wyniki osiągnęły sklepy detaliczne i flagowe sieci z artykułami kosmetycznymi i zdrowotnymi, a także punkty sprzedaży na lotniskach.

Czytaj też: Prezenty z lotniska – popularniejsze niż rok temu

Zdaniem Boots te dobre wyniki sprzedaży stacjonarnej wynikają m.in. z remodelingu lub odnowienia ponad 30 sklepów w ciągu omawianego kwartału, w tym kilku mieszczących się w nowoczesnych centrach handlowych (np. w Bristol Cribbs Causeway, Manchester Trafford Centre i Birmingham Bullring).

W ciągu całego kwartału sprzedaż w kategorii kosmetyków wzrosła o 11 proc. r/r, co wynikało z wciąż znaczącego popytu na perfumy, kosmetyki premium i pielęgnację skóry.

Sklepy stacjonarne sieci odnotowały szczególnie znaczący wzrost w kategorii koreańskich kosmetyków pielęgnacyjnych. Wzrosło także zainteresowanie klientów produktami marek własnych: witaminami, suplementami diety i kosmetykami.

Czytaj też: Trendy beauty wg Superdrug: czego młodzi klienci oczekują od drogerii w 2025 roku?

Sprzedaż w części aptecznej wzrosła o 10,9 proc., m.in. dzięki usługom takim jak różnego rodzaju szczepienia. W ciągu kwartału Boots zrealizował także ponad 155 tys. konsultacji w ramach NHS Pharmacy First, umożliwiając klientom aptek dostęp do środków leczących siedem najpowszechniejszych schorzeń (w tym bólu gardła, bólu ucha czy infekcji dróg moczowych).

Jak podsumowali szefowie brytyjsko-irlandzkiego oddziału Boots, te solidne wyniki finansowe i sprzedażowe rosły wraz ze zwiększaniem się udziału sieci w rynku oraz z większym zadowoleniem klientów.

Te dane pokazują, że nasza wciąż trwająca transformacja, od ulepszeń w zakresie obsługi klienta w sprzedaży stacjonarnej i internetowej po położenie nacisku na oferowanie konsumentem najlepszej gamy produktów i usług we wszystkich przedziałach cenowych, przynosi efekty – skomentował wyniki Anthony Hemmerdinger, dyrektor zarządzający Boots UK and Ireland.

Hemmerdinger zapowiedział, że transformacja Boots będzie kontynuowana także w 2025 roku, podobnie jak dalsze ulepszanie obsługi klientów. Przyznał, że w bieżącym roku Boots znajduje się w obliczu zwiększonej presji kosztowej, jednak sieć ma już plany na poradzenie sobie z tymi wyzwaniami i zamierza w dłuższej perspektywie kontynuowanie zrównoważonego wzrostu.

Czytaj też: Czy Boots zmieni właściciela? Sycamore Partners rozważa przejęcie WBA

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. styczeń 2025 17:09