StoryEditor
Drogerie
07.10.2020 00:00

[DROGERIA ROKU 2020, KANDYDAT] Drogeria Jasmin, Krosno pod Mosiną

Drogeria w Galerii Familijnej we wsi Krosno pod Mosiną, reprezentuje sieć Jasmin w konkursie Drogeria Roku w kategorii „Najlepsza polska sieć drogeryjna”. To placówka spełniająca wszystkie standardy sieci Jasmin, nastawiona na osiedlowego klienta.

Drogeria Jasmin, Galeria Familijna, ul. Nektarowa 1, Krosno pod Mosiną, pow.150 mkw. Kategoria: Najlepsza polska sieć drogeryjna

25 km od Poznania, mieści się Galeria Familijna, otoczona młodymi osiedlami. Znajdują się w niej sklepy i punktu usługowe. Działająca tam drogeria Jasmin konkuruje z pobliskim Rossmannem. Połowę powierzchni Galerii Familijnej zajmuje Biedronka, a drugim pod względem wielkości najemcą jest Drogeria Jasmin położona naprzeciwko apteki i obok sklepu mięsnego, w dobrym ciągu komunikacyjnym. To sklep własny sieci prowadzony przez spółkę Jasmin. Spełnia więc wszystkie standardy wyposażenia i wizualizacji sieci. Ma wizualnie wyodrębnione kategorie, utrzymane w różowej kolorystyce dodatki, które nadają drogerii spójny wygląd.

Wygoda zakupów

Sklep ma 150 mkw. sprzedaży. Sala sprzedaży została tak zaaranżowana, by szerokie alejki gwarantowały komfortowe zakupy. Wśród klientów drogerii dominują młodzi ludzie, mieszkańcy okolicznych, nowopowstałych osiedli. Wiele z robiących tu zakupy to mamy z dziecięcymi wózkami, dla nich wygodne przemieszczanie się po sklepie jest bardzo ważne. Dlatego też w ofercie znajdują się produkty dla dzieci, ale są one tylko jedną z licznych kategorii. Znajdziemy tu wszystko, co może zainteresować kobiety i mogące przydać się ich partnerom, rodzinom. Klientki drogerii są zainteresowane nowościami, a personel sklepu dba, by każde zamówienie zostało zrealizowane. Dlatego nowinki sprowadzane są również na życzenie.

Specjalne miejsce dla kosmetyków naturalnych

Drogeria oferuje szeroki wybór kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, przekrój produktów do pielęgnacji i koloryzacji włosów, liczną reprezentację zapachów. Ważne miejsce w ofercie zajmują kosmetyki naturalne, których obecność podkreślono dzięki specjalnym ekspozycjom – drewniane regały, oznaczenia przy regałach i na podłodze. Hasło „bliżej natury” prowadzi do półek z tym asortymentem. Dodatkowo wyeksponowano je na końcówkach regałów. Na te miejsca trafiają także modne produkty impulsowe, jak maseczki do twarzy, czy balsamy do ust.

Jak dla każdej drogerii istotnym asortymentem dla Jasmina są kosmetyki do makijażu. Konsumentki mogą wybierać wśród 13 szaf makijażowych polskich i zagranicznych marek. Eveline, Golden Rose, Make-up Revolution, Paese, Pierre Rene, Catrice, Essence, Hean to tylko przykłady. Kosmetyki do makijażu pojawiają się także w odrębnych ekspozytorach, również przy kasie. Uwagę przyciąga firmowa ekspozycja lakierów hybrydowych i akcesoriów marki Pierre Rene. Obowiązkowym wyposażeniem jest również kącik makijażowy. Nie wszystkie marki makijażowe mogą liczyć na wystawienie swoich firmowych szaf. Część produktów znajduje się również na regałach – tu eksponowane są wybrane kosmetyki danych marek – te, które najlepiej rotują. Odrębny regał zajmują kosmetyki dla mężczyzn.

Uzupełnieniem kosmetycznej oferty sklepu są artykuły higieniczne, biżuteria, kuferki do przechowywania biżuterii, rajstopy i bielizna. Dość ważne miejsce w asortymencie zajmuje także chemia domowa – środki czystości, specjalistyczne preparaty, odświeżacze powietrza i perfumy do domu. W czasie lockdown drogeria została dobrze zaopatrzona w środki antybakteryjne. – Sklep normalnie funkcjonował, byliśmy i jesteśmy nadal dobrze zaopatrzeni w ten asortyment – mówi Małgorzata Stelmaszczyk-Piasecka, manager ds. franczyzy w sieci Jasmin, która odpowiada również za placówki własne sieci.

Wsparcie sprzedaży

Drogeria realizuje wszystkie działania marketingowe i promocyjne prowadzone w sieci Jasmin. Stałym elementem sprzedaży są promocje, zarówno te, które prezentowane są w danym momencie w gazetce reklamowej sieci Jasmin, jak i indywidualnie organizowane w sklepie. – Wprowadziliśmy także sprzedaż przykasową. Przez trzy dni przy kasie wystawiony jest określony asortyment oferowany w bardzo dobrej cenie. W ten sposób stymulujemy klientów do większych zakupów i podniesienia wartości koszyka zakupowego. Z sukcesem, to się sprawdziło i udało nam się te cele osiągnąć  – podkreśla Małgorzata Stelmaszczyk-Piasecka.

Drogerie Jasmin to polska sieć franczyzowa złożona z ponad 290 sklepów zlokalizowanych na terenie całego kraju. Jej historia sięga 1999 r. Operatorem sieci jest spółka Jasmin, głównym dostawcą firma  PGD Polska – największy dystrybutor kosmetyków i chemii domowej w Polsce, zarówno dla hurtowni, jak i klientów detalicznych. Działający w ramach PGD Polska Centralny Magazyn Kosmetyczny oferuje 18 tys. produktów dostępnych na platformie CMK.

Sieć Jasmin oferuje swoim partnerom franczyzowym wsparcie organizacyjne, sprzedażowe i marketingowe.  Wśród wielu zalet bycia partnerem jako główne sieć wymienia: wspólną politykę handlową, marketingową, zintegrowany system komputerowy i atrakcyjną wizualizację sklepów. Zespół koordynatorów sieci odpowiada za kontakty z franczyzobiorcami, uczestniczy w procesie otwierania sklepów i pomaga w ich stworzeniu od a do z. Przedsiębiorca przystępujący do sieci może otrzymać gotowy projekt sklepu, łącznie planogramem towarów i wskazówkami dotyczącymi rotacji produktów. Odpowiada za to Jasmin Grupa Projektowa. Sieć prowadzi szereg akcji marketingowych, jest aktywna w mediach społecznościowych. Na platformie Facebook ma obecnie 6960 obserwujących.

Konkurs Drogeria Roku 2020 zostanie rozstrzygnięty podczas Retail & FMCG Congress – Poland & CEE, który odbędzie sią w dn. 12-13 października 2020.

Jurorzy Drogerii Roku 2020 to praktycy rynku, menedżerowie z firm działających w branży kosmetycznej. Skład jury dostępny jest TUTAJ)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.07.2025 10:42
Balea obchodzi 30. urodziny. To najpopularniejsza marka własna drogerii DM
Marka Balea zadebiutowała na rynku niemieckim w 1995 roku produktami do kąpieli i pielęgnacjiDM drogerie

W drogeriach DM do końca lipca będzie trwało wielkie świętowanie 30. urodzin marki Balea. Balea to najpopularniejszy brand DM, który bardzo szybko docenili także polscy konsumenci – a świadczą o tym tzw. topki we wszystkich kanałach sprzedaży drogerii. Balea to obecnie ponad 600 produktów w kilkudziesięciu kategoriach. Z okazji urodzin marki w aplikacji DM na klientów czekają kupony: aż 20 proc. rabatu na wszystkie artykuły marki do pielęgnacji włosów i ciała.

Balea debiutowała na rynku niemieckim w 1995 roku produktami do kąpieli i pielęgnacji. Marka szybko rozwijała się i już w 2009 roku wprowadzono do sprzedaży serię do włosów Balea Professional, a zaledwie rok później – oferta została wzbogacona o serię Balea Med, dedykowaną pielęgnacji szczególnie wrażliwej skóry. 

Oferta Balea to prawdziwe bogactwo, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Wymienić można tu np. serię Balea Q10, Beauty Effect z kwasem hialuronowym, linię Beauty Therapy, która obejmuje produkty intensywnie napinające i ujędrniające skórę. Bogatą, odżywczą pielęgnację zapewnia skórze po 45. roku życia seria produktów Balea Vital, z kolei produkty z serii Balea Hautrein powstały jako odpowiedź na szczególne potrzeby skóry z niedoskonałościami, seria Porenfein głęboko oczyszcza i wygładza pory, poprawiając wygląd skóry.

Dziś Balea to szeroki wybór produktów do kompleksowej pielęgnacji. Oferta jest tak różnorodna, jak potrzeby klientów, dlatego w DM można znaleźć kosmetyki do skóry młodej, dojrzałej, wrażliwej i normalnej; do twarzy, ciała i włosów. Dla kobiet i mężczyzn, nie brakuje dezodorantów i antyperspirantów, a nawet produktów do depilacji, czy akcesoriów – mówią Barbara Schmehl i Grzegorz Gerus, Dyrektorowie Obszaru Marketingu i Zakupów DM w Polsce

Zobacz też: Marcin Detko, Drogerie DM: Do końca roku chcemy mieć około 80 sklepów

Jesteśmy dumni, że wreszcie także polskim klientom możemy zaoferować produkty wysokiej jakości, dostępne na niemieckim rynku od już od 30 lat, które są jednocześnie przystępne cenowo. I nie bez powodu o jakości mówimy na pierwszym miejscu, bo jest dla nas priorytetem. Składają się na nią starannie dobrane receptury i surowe kontrole. Dzięki temu produkty Balea na rodzimym rynku regularnie otrzymują najwyższe oceny w testach porównawczych i niezmiennie cieszą się uznaniem klientów

 – dodają Barbara Schmehl i Grzegorz Gerus.

Obecnie w portfolio drogerii DM znajduje się 29 marek własnych, w tym alverde NATURKOSMETIK, babylove, Balea, czy dmBio, co daje łącznie około 8 tys. produktów. 

Warto podkreślić, że w czasach rosnących cen żywności i innych dóbr codziennego użytku to właśnie marki własne zyskują na popularności, co pokazuje wynik badania Private Label Monitor 2025*, opracowanego przez instytut badań rynku Ipsos we współpracy z Lebensmittel Zeitung. Zgodnie z opublikowanymi wynikami badania, marki DM cieszą się szczególnie wysokim poziomem zaufania wśród konsumentów i należą do „mistrzów jakości”, przede wszystkim właśnie robią wrażenie na respondentach najlepszym stosunkiem jakości do ceny. W segmencie drogerii, DM i jej marki zajęły pierwsze miejsce w kategorii zadowolenia klientów pod względem jakości i ceny

Według Private Label Monitor* zaufanie konsumentów do marek własnych ogólnie rośnie. 73 proc. respondentów (rok poprzedni: 69 proc.) ocenia je jako równie godne zaufania jak marki producentów.

Z okazji 30-lecia marki Balea drogeria DM przygotowała specjalna kampanię, która potrwa do 31 lipca w wybranych kanałach własnych DM. W ramach kampanii klienci mogą aktywować kupon w aplikacji DM z 20 proc. rabatem na artykuły Balea do pielęgnacji włosów i ciała. Kupon jest ważny od 1 do 31 lipca 2025 roku i można go zrealizować jednorazowo, na dowolną liczbę artykułów. 

Zobacz też: W Warszawie działa już piąta drogeria DM. Byliśmy na jej otwarciu! [FOTORELACJA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
23.07.2025 14:33
Drogeria dm otwiera dziewiąty sklep we Wrocławiu – ekspansja trwa
Kolejna drogeria sieci dm Drogerie Markt na Dolnym Śląsku została otwarta.dm Drogerie Markt

Drogeria dm kontynuuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku. Już w najbliższy czwartek, 24 lipca o godzinie 9:00, sieć otworzy kolejny sklep we Wrocławiu – tym razem w Centrum Handlowym N-Park przy ul. Maślickiej 222. To druga inauguracja dm we Wrocławiu w ciągu zaledwie tygodnia – poprzedni sklep został otwarty w Galerii Dominikańskiej. Nowy obiekt będzie 61. drogerią dm w Polsce, 16. w województwie dolnośląskim i 9. w samym Wrocławiu i okolicach.

Z okazji otwarcia klienci nowego sklepu mogą liczyć na specjalne oferty. Na start otrzymają 15% rabatu na całe zakupy, który naliczany będzie przy kasie. Dodatkowo w specjalnej ulotce otwarciowej znajdzie się kupon uprawniający do odbioru gratisowego żelu pod prysznic marki Balea. Sieć przygotowała również zestawy mini-produktów i inne upominki. Promocja obowiązuje do 2 sierpnia lub do wyczerpania zapasów.

W dniach 24 i 26 lipca dm zadba o dodatkowe atrakcje w sklepie. Zaplanowano konsultacje makijażowe, testowanie produktów pielęgnacyjnych marki Uzdrovisko oraz kulinarne degustacje – klienci będą mogli spróbować nachosów, gofrów na patyku i past warzywnych z serii dmBio. Dla najmłodszych przygotowano animacje z udziałem maskotek: misia SauBära i Punkciaka oraz pokazy balonowego artysty.

Nowy punkt dm we Wrocławiu to kolejny krok w umacnianiu pozycji sieci na polskim rynku drogerii. Intensywny rozwój w regionie dolnośląskim – już 16 sklepów w województwie – świadczy o rosnącym zainteresowaniu konsumentów marką i jej ofertą, obejmującą zarówno produkty kosmetyczne, jak i spożywcze czy ekologiczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. lipiec 2025 23:24