StoryEditor
Drogerie
02.10.2020 00:00

[DROGERIA ROKU 2020 KANDYDAT] DROGERIA NATURA, ZAKOPANE

Drogeria Natura w Zakopanem, zlokalizowana na słynnych Krupówkach, działa od 1999 roku. Niepewny czas pandemii wykorzystała ma modernizację wnętrza, zgodną z najnowszym konceptem sieci. Klientów – mieszkańców stolicy Tatr oraz polskich i zagranicznych turystów – wita dobrze oświetlone wnętrze w kolorach zieleni, szarości i bieli. Również jasne drewno regałów oraz szeroki asortyment kosmetyków naturalnych to sygnał, że drogeria postawiła na najbardziej aktualne trendy.

Drogeria Natura, ul. Krupówki 11, Zakopane, powierzchnia: 190 mkw. Kategoria: Najlepsza polska sieć drogeryjna 

Drogeria Natura w Zakopanem zlokalizowana jest na Krupówkach – najpopularniejszej turystycznie i handlowo ulicy u stóp Tatr. Konkurencję w obrębie miasta stanowi Super Pharm, Hebe oraz Rossmann znajdujący się w odległości 400 m. Klientami Natury są mieszkańcy Zakopanego, turyści krajowi i zagraniczni oraz pracownicy okolicznych punktów gastronomicznych oraz hoteli. Z reguły są to kobiety między 20 a 60 rokiem życia, poszukujące nowości, świadome nowinek kosmetycznych, o ugruntowanej sytuacji materialnej.

Naturalna kolorystyka nawiązuje do nazwy sieci

Zakopiańska Natura zaaranżowana jest według najnowszego konceptu sieci, zrealizowanego w oparciu o projekt smart remodeling. Kolorami przewodnimi są zieleń, szarość i biel, z elementy jasnego drewna. Naturalna jasna kolorystyka nawiązuje do nazwy sieci. Sklep oświetlony jest nowymi lampami ledowymi, które zapewniają jasne i jednocześnie przytulne wnętrze.

Do odwiedzenia drogerii zachęcają podświetlane ramki umieszczone w witrynach, które informują o aktualnych akcjach promocyjnych. Przed wejściem ustawione są stojaki, z których można pobrać aktualną gazetkę promocyjną.

Kompleksowy asortyment drogerii rozmieszczony jest zgodnie z układem poszczególnych działów, które są dokładnie zaplanowane i opisane, co ułatwia klientom poruszanie się w sklepie. Płatności za zakupy dokonywane są przy nowocześnie zaaranżowanej strefie kasowej.

Szeroki asortyment i popularne wśród klientów marki własne

Drogeria jest podzielona na trzy najważniejsze strefy: makijaż, pielęgnacja twarzy oraz pielęgnacja włosów. Osobną strefę stanowi oferta kosmetyków naturalnych, która w zakopiańskiej Naturze zajmuje kilka, dobrze wyeksponowanych regałów. Inne, równie rozbudowane działy to: perfumeria męska i damska, higiena i pielęgnacji ciała, higiena jamy ustnej, akcesoria do higieny i makijażu, gospodarstwo domowe oraz promocyjna oferta sezonowa.

W sumie na ofertę Natury składa się ponad 20 tys. pozycji asortymentowych, z czego cześć wchodzi w skład czternastu marek własnych. Są to m.in. O’dyssey (pielęgnacja twarzy) Seyo (higiena ciała), OraClinic  (produkty do higieny jamy ustnej ), Intimelle (higiena intymna), Milly (ręczniki kuchenne, chusteczki, płatki kosmetyczne, patyczki higieniczne, papiery toaletowe z czystej celulozy). Makijaż reprezentują marki własne Kobo Professional, My Secret i Sensique, które cieszą się dużą popularnością i zaufaniem wśród klientów zakopiańskiej drogerii. W ofercie sklepu dostępna jest również pełna gama produktów wegańskich – również marki własnej – Botanic Skinfood.

Obsługa klienta – kompleksowa, profesjonalna i szybka

Zasady obsługi klienta w Naturze w Zakopanem regulują standardy opracowane odgórnie przez sieć. Ich najważniejszym założeniem jest kompleksowa, profesjonalna i szybka pomoc w doborze asortymentu. O jakość obsługi sieć dba, organizując cykliczne szkolenia dla personelu w postaci e-learningów. Pięcioosobowa obsługa drogerii w Zakopanem wciąż motywowana jest do tego, aby poszerzać wiedzę w dziedzinie kosmetologii oraz składu produktów. To ostatnie dotyczy głównie wprowadzanych nowości.

Aby uatrakcyjnić klientom czas zakupów, w sklepie odtwarzane są  spoty muzyczne i reklamowe, informujące o aktualnych promocjach, zachęcające do pobrania aplikacji i przystąpienia do Klubu Natura. Klienci są również informowani o możliwości dokonania zakupów poprzez sklep internetowy oraz zachęcani do korzystania z usługi click & collect.

Rozmaici klienci – różnorodna oferta 

Oferta drogerii Natura na Krupówkach dopasowana jest do potrzeb rozmaitych klientów. Oferuje szeroką gamę produktów polskich firm, marek własnych oraz topowych marek międzynarodowych koncernów. Zgodnie z najgorętszymi kosmetycznymi trendami znalazła się tu również szeroka reprezentacja kosmetyków naturalnych i wegańskich do pielęgnacji twarzy i ciała. Z uwagi na turystyczną lokalizację klienci mają tu do dyspozycja również tzw. Zdrową Półkę, na której znalazły się naturalne przekąski (orzechy, otręby), batony zbożowe, produkty super food i suplementy diety.  

Poszerzony dział z perfumerią męska i damską oferuje topowe zapachy w konkurencyjnych cenach. W ofercie produktów do makijażu dostępne są natomiast wszystkie szafy z kosmetykami wiodących marek oraz kilka marek własnych.   

Drogerie Natura to jedną z największych i najstarszych sieci drogeryjnych działających w Polsce. Pod jej szyldem funkcjonuje ok. 300 sklepów oraz drogeria internetowa. Drogerie zlokalizowane są w całym kraju, zarówno w centrach handlowych, galeriach, pasażach i parkach handlowych, jak i innych atrakcyjnych handlowo obszarach miast i osiedli. Ich powierzchnia to zwykle 100-200 m kw. Koncept biznesowy sieci oparty jest na systemie ajencyjnym. Natura należy do Grupy Pelion. Operator zapewnia pełne zatowarowanie sklepu, wsparcie menedżerskie i szeroka ofertę rabatów.

Konkurs Drogeria Roku 2020 zostanie rozstrzygnięty podczas Retail & FMCG Congress – Poland & CEE, który odbędzie sią w dn. 12-13 października 2020.

Jurorzy Drogerii Roku 2020 to praktycy rynku, menedżerowie z firm działających w branży kosmetycznej. Skład jury dostępny jest TUTAJ)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.10.2025 19:12
Drogeria Roku 2025 – poznaliśmy laureatów! Oto wyniki
Statuetki trafiły w tym roku do sieci Sephora (aż trzy!), Rossmann (dwie), Ziko, a także Super-Pharm, Hebe i Douglas. Dziękujemy przedstawicielom tych firm za obecność na naszej Gali i serdecznie gratulujemy!wiadomoscikosmetyczne.pl

Podczas uroczystej gali wieńczącej Forum Branży Kosmetycznej 2025 ogłosiliśmy wyniki Drogerii Roku 2025. Poznaj listę laureatów, czyli najlepszych miejsc sprzedaży kosmetyków w Polsce według konsumentów.

Polski rynek drogeryjny należy do najbardziej konkurencyjnych w Europie – zarówno pod względem liczby graczy, jak i tempa wprowadzania nowości. Obok dominujących sieci, takich jak Rossmann, Hebe czy dm, rośnie obecność mniejszych drogerii lokalnych, sieci franczyzowych oraz platform e-commerce, które coraz mocniej walczą o uwagę klienta. W efekcie marki i detaliści muszą nie tylko nadążać za zmianami w zachowaniach konsumentów, ale też umiejętnie przewidywać ich oczekiwania – od składu i pochodzenia produktów, po doświadczenia zakupowe, estetykę i komunikację marki.

W tak dynamicznym otoczeniu regularne badania konsumenckie stają się nie tyle wsparciem, co warunkiem skutecznego działania. Pozwalają one monitorować zmiany w nawykach zakupowych, śledzić reakcje na nowe formaty sklepów, akcje promocyjne czy trendy w kategoriach, takich jak naturalna pielęgnacja, dermokosmetyki czy segment premium. Dane z badań pomagają podejmować trafne decyzje dotyczące asortymentu, cen, ekspozycji i komunikacji – a w konsekwencji utrzymać przewagę konkurencyjną w środowisku, w którym lojalność klientów jest coraz trudniejsza do zdobycia i utrzymania.

I takie właśnie badanie Drogeria Roku 2025 na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych przeprowadziła firma badawcza Mobile Institute.

Po raz trzeci zwycięzców wskazali konsumenci. Badanie zostało przeprowadzone na panelu ponad 2000 respondentów, którzy odpowiadali na pytania zadane w ankiecie.

Laureaci

Kategoria: Sieci drogeryjne i perfumeryjne

1. miejsce Sephora

2. miejsce Douglas

3. miejsce Ziko Dermo

Kategoria: e-Drogerie

1. miejsce Rossmann.pl

2. miejsce Sephora.pl

3. miejsce Wizaz24.pl

Drogeria Roku 2025 - nagroda BEST OF THE BEST

Statuetkę Best of the Best tegorocznego rankingu, jako firma, która najczęściej pojawiła się na podium we wskazaniach respondentów otrzymała Sephora.

Drogeria Roku 2025 - nagroda TOP OF MIND - Siła Marki

Nagroda za znajomość spontaniczną marki - odpowiedź na pytanie “gdzie najczęściej kupujesz kosmetyki” niewspomagana odpowiedziami. W tym przypadku, zarówno w przypadku pytania o sieci drogeryjne, jak i o e-drogerie, padała odpowiedź: Rossmann.

NAGRODA REDAKCJI

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych postanowiła wyróżnić w tym roku dwie firmy swoimi nagrodami: Super Pharm Poland i Hebe.

***

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.10.2025 16:53
Agata Ptak, Lula Pink: Estetyka sex shopowa nie sprzeda się w drogeriach [FBK 2025]
Forum Branży Kosmetycznej

- Temat sexual wellness do dzisiaj wyrzuca ludzi z papci. Rozumiem te obawy. Potraktujmy tę kategorię jako element generalnego self care premium — mówiła podczas Forum Branży Kosmetycznej 2025 Agata Ptak, współwłaścicielka Lula Pink.

- Moja główna rada dla kupców jest taka, by zmienić sposób myślenia o produktach sexual wellness. Że to nie jest seks, czerwone firanki sex shopów, tylko to jest publiczna sfera, która mówi o tym z wyważeniem, z szacunkiem, podmiotowo, nie utrwala dziwnych, toksycznych skryptów, wchodzi w dobrą estetykę — podpowiedziała Agata Ptak. Zaznaczyła też, że estetyka sex shopowa nie sprzeda się w drogeriach. - Ale też wiele marek już to wie — oceniła.

Covid przyspieszył rozwój rynku gadżetów

Ekspertka zwróciła uwagę, że gadżety czy produkty sexual wellness nie są stworzone wyłącznie dla niszy butików warszawskich. - Lata przemiany mentalnej zrobiły swoje. Ten rynek gadżetowy już rośnie, są konkretne dane — zaznaczyła ekspertka.

- Tempo wzrostu rynku w Polsce wynosi od 7 do 9 proc., to jest ogromny przyrost. On się nie zatrzymał w covidzie, wręcz przeciwnie; ta kategoria jest mocno e-commerce‘owa, bazuje na dyskrecji, na prywatnych zakupach, na małych paczuszkach, które do nas dojeżdżają, więc w covidzie rozkwitła i nigdy już nie przestała kwitnąć — powiedziała Agata Ptak.

Jak podkreśliła, niektóre produkty z tej kategorii są już sprzedawane w mainstreamowych drogeriach. - Więc jeśli sprzedaż jest tam, to dlaczego miałaby być wyjątkiem tylko dla niszowych, ekskluzywnych butików? Wiele sieci już te gadżety wprowadziło w omnichannelu, łącząc sprzedaż online ze sprzedażą stacjonarną — zwróciła uwagę Ptak.

Brak produktów sexual wellness to realne straty

Wskazała też, że produkty sexual wellness generują od 0,8 do 1,5 proc. całościowej sprzedaży w drogerii. Brak tego typu towaru na półkach oznacza zatem straty co najmniej tej wielkości. Co istotne, mowa o kategorii, w której marża jest o 30 proc. większa niż w przypadku kosmetyków.

Właścicielka Lula Pink mówiła też o stratach wizerunkowych sklepów, które ignorują kategorię sexual wellness. - Jeśli my wysyłamy sygnał, że jest to miejsce trochę konserwatywne, gdzieś tam wpływa to też na retencję naszych klientów. Gen Z i millennialsi to klienci, którzy się edukują, są "do przodu", nie widzą w tym nic zdrożnego. Oni po te produkty pójdą gdzieś indziej, a tendencja rynkowa jest taka, że już tam zostaną. Jeśli u nas nie kupią lubrykantów, podpasek i przy okazji świeczki do masażu czy drobnego masażera, to pójdą do innego sklepu — powiedziała Agata Ptak.

Bariery w rozwoju kategorii

Pytana o to, z czego wynika powolny rozwój kategorii, zwróciła uwagę przede wszystkim na barierę mentalną. - Wciąż się wstydzimy; wstydzą się wszystkie działy zaangażowane w to. Wstydzi się dział marketingowy, wstydzą się kupcy. Ci ostatni orientują się bardziej na ryzyka, a nawet jak już podejmują wysiłek tego tematu, to zastanawiają się bardziej, gdzie się nie wyłożyć, gdzie nie stworzyć kontrowersji, żeby nie było np. medialnego backlashu — powiedziała Ptak.

- Tymczasem narracja wokół już się mocno zmienia. Wydaje mi się, że sam temat jest wciąż wstydliwy, a przecież byliśmy w tym miejscu już wielokrotnie i te tematy zostały fantastycznie ograne — dodała ekspertka, wymieniając przykłady menstruacji, produktów z CBD i produktów do higieny intymnej. Podobny proces "oswojenia" potrzeby jest również w przypadku produktów sexual wellness.

***

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. październik 2025 13:45