StoryEditor
Drogerie
01.10.2020 00:00

DROGERIA ROKU 2020 – kto zawalczy o ten tytuł?

Pandemia nie przeszkodziła nam w zorganizowaniu kolejnej edycji rankingu Drogeria Roku. Po raz pierwszy odbędzie się on jednak w nowej formule. Przyznamy statuetki dla najlepszej polskiej, zagranicznej i franczyzowej sieci drogeryjnej. Jurorzy ocenią sieci przez pryzmat modelowych sklepów zgłoszonych przez sieci drogeryjne do konkursu.

Konkurs Drogeria Roku organizujemy już od 12 lat. W tym roku odbywa się on w wyjątkowych okolicznościach, z pandemią koronawirusa w tle, i w nowej formule. Statuetki przyznamy w trzech kategoriach:

  • najlepsza polska sieć drogeryjna
  • najlepsza zagraniczna sieć drogeryjna
  • najlepsza franczyzowa sieć drogeryjna  

Każda sieć drogeryjna działająca na polskim rynku mogła zgłosić jeden sklep do każdej z kategorii wybierając placówkę, która jest dla niej najbardziej reprezentacyjna.

W poszczególnych do walki o tytuł Drogerii Roku 2020 zostały wytypowane następujące placówki:

Najlepsza polska sieć drogeryjna

Drogeria Jasmin, Galeria Familijna, ul. Nektarowa 1, Mosina

Drogeria Jawa, ul. Józefoska 108, Katowice

Drogeria Laboo, ul. J. Piłsudskiego 132, Stąporków

Drogeria Natura, ul. Krupówki 11, Zakopane

Ziko Dermo, Centrum Handlowe Atut, ul. Czerwone Maki 33, Kraków

Najlepsza zagraniczna sieć drogeryjna

Hebe, CH Arkadia, al. Jana Pawła II 82, Warszawa

Kontigo, Pasaż Grunwaldzki, Plac Grunwaldzki 22, Wrocław

Super-Pharm, CH Blue City, al. Jerozolimskie 179

Rossmann, CH Manufaktura, ul. Karskiego 5, Łódź

Najlepsza franczyzowa sieć drogeryjna

Drogeria Jasmin, Żuromińskie Centrum Handlowe, ul. Przemysłowa 4/8b, Żuromin

Drogeria Koliber, ul. Kilińskiego 24a, Złoczew

Drogeria Laboo, Galeria Siedlce, Piłsudskiego 74, Siedlce

DP Drogerie Polskie, al. Floriana Kobylińskiego 4, Płock

Drogeria Sekret Urody, ul. Powstańców Wlkp.1, Włoszakowice

20-osobowe jury złożone z doświadczonych menedżerów rynku kosmetycznego oceni sieci drogeryjne przez pryzmat sklepów zgłoszonych do konkursu. W zgłoszonych sklepach audyt przeprowadzili ankieterzy firmy Modus – profesjonalnej agencji wsparcia sprzedaży. Audyt obejmował kilkadziesiąt obszarów kluczowych dla działalności każdej placówki handlowej (m.in. wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną, zagospodarowanie przestrzeni sprzedażowej, porządek i dostępność towarów, obsługę klientów). Każdy z czynników podlegających ocenie audytorów był punktowany – maksymalnie do zdobycia było 100 punktów. Wyniki audytu zostaną przekazane jurorom wraz z informacjami, które zarządy sieci dostarczyły zgłaszając poszczególne placówki do badania.

Posiedzenie jury odbędzie się 12 października podczas konferencji Retail & FMCG Congress. Zwycięzców ogłosimy i wręczymy statuetki Drogeria Roku 2020 podczas wieczornej gali wieńczącej pierwszy dzień kongresu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.12.2023 16:00
DM Drogerie Markt Polska rozrzeszają asortyment w kategorii makijażu i wprowadzają nowe marki
Trend Trend !t Up - makijażowa marka własna sieci DMwiadomoscikosmetyczne.pl
Drogerie DM w Polsce przebudowały w swoich sklepach szafy makijażowe marek własnych oraz wprowadziły nowości w tym asortymencie rozpoczynając współpracę z kolejnymi producentami.

Drogerie DM w Polsce przebudowały szafy makijażowe w swoich sklepach. Wymienione zostały meble dla kosmetyków marek własnych sieci: Alverde, Ebelin oraz Trend !t Up. Ponadto wśród nowości w asortymencie znalazły się produkty marki Eveline Cosmetics, a dodatkowe metraże zyskały szafy marek Maybelline i Essence.

– Dzięki przebudowie szaf makijażowych zwiększyliśmy dostępność produktów z tej kategorii, dając naszym klientom większy wybór zarówno spośród marek własnych, jak i private labels. W ostatnich tygodniach, w tym segmencie, w sprzedaży stacjonarnej zadebiutowała u nas marka Eveline Cosmetics, lider wśród polskich marek w kategorii make up. Jesteśmy też jedyną drogerią w Polsce, która w swoich sklepach, na szafach o długości dwóch metrów oferuje aż ponad 250 produktów marki essence – mówi Hubert Iwanowski, dyrektor obszaru marketingu i zakupów DM. – Takie działania pokazują, że proces budowania marki w kraju to nieustająca praca, która pozwala nam każdego dnia udoskonalać się dla klientów i rozwijać współpracę z kolejnymi partnerami – dodaje.

image

Strefa makijażu w drogerii DM we Wrocławiu w Parku Handlowym Galaktyka

wiadomoscikosmetyczne.pl
image

Strefa makijażu w drogerii DM we Wrocławiu w Parku Handlowym Galaktyka

wiadomoscikosmetyczne.pl
image

Strefa makijażu w drogerii DM we Wrocławiu w Parku Handlowym Galaktyka. Marka własna DM Trend !T Up

wiadomoscikosmetyczne.pl
image

Strefa makijażu w drogerii DM we Wrocławiu w Parku Handlowym Galaktyka

wiadomoscikosmetyczne.pl

 

Obecnie w ofercie DM dostępnych jest ponad 20 marek makijażowych, polskich i międzynarodowych. Marki własne – alverde (znana z naturalnych składów roślinnych), ebelin (oferująca między innymi pędzle i akcesoria do malowania), czy Trend !t Up (inspirowana międzynarodowymi trendami w modzie i urodzie) będą szczególnie promowane w okresie świątecznym, gdy DM będzie inspirować klientki w tworzeniu makijaży na wigilijną kolację czy karnawał.

Czytaj także: Jak produkować marki własne dla DM-drogerie markt i wprowadzić kosmetyki do sieci?

Od początku grudnia drogerie DM rozpoczęły również odliczanie do Gwiazdki wprowadzając promocyjne działania. Przez 24 dni w aplikacji DM pojawiać się będą niespodzianki. Każdego dnia klienci mogą aktywować w aplikacji nowy kupon uprawniający do zakupu z rabatem danej kategorii produktowej. Z kuponów można korzystać zarówno podczas zakupów online, jak i sklepach DM Kupony są ważne od pojawienia się w aplikacji przez 25 dni i można je zrealizować jednorazowo.

Drogerie DM posiadają ponad 4 tys. punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 79 tys. osób w całej Europie. W roku obrotowym 22022/2023 DM odnotowały sprzedaż w wysokości 15,9 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
06.12.2023 14:33
ID Logistics przejmuje dostawy do całej sieci Super-Pharm w Polsce
Super-Pharm to około 80 stacjonarnych placówek i e-sklepwiadomoscikosmetyczne.pl
ID Logistics, operator na europejskim rynku logistyki kontraktowej, przejmuje dostawy do sklepów całej sieci Super-Pharm w Polsce. Od 3 lat ID Logistics zarządza magazynem centralnym Super-Pharm.

ID Logistics, operator na europejskim rynku logistyki kontraktowej, rozszerza współpracę z Super-Pharm i przejmuje dostawy do jej sklepów w całej Polsce. Jak podają firmy, integracja usług magazynowych i transportowych otwiera nowe możliwości implementacji rozwiązań. Pierwsze z nich właśnie zostało wdrożone i dotyczy logistyki zwrotnej opakowań.

ID Logistics współpracuje z siecią Super-Pharm od 2020 r. W tym roku został też uruchomiony magazyn centralny Super-Pharm w Teresinie k/Sochaczewa, a ID Logistics powierzono zadanie zarządzania operacjami i przygotowaniem zamówień do sklepów Super-Pharm oraz e-commerce (drogeria internetowa). Firmy rozszerzały zakres obsługi magazynowej, dostosowując ją do  rosnącego wolumenu zamówień. We wrześniu 2022 r. ponad dwukrotnie zwiększona została powierzchnię magazynowa, z 10 tys. do 22 tys. mkw.  Natomiast w 2023 r. rozpoczął się kolejny etap we współpracy obydwu firm, integrujący wszystkie usługi transportowe dla Super-Pharm w rękach ID Logistics. W marcu 2023 r. dział transportu ID Logistics zaczął organizować pierwsze transporty, średnio ok. 200-250 dostaw miesięcznie z Teresina do ponad 20 sklepów Super-Pharm w regionie warszawskim. Od 30 października ich zasięg rozszerzył się na całą Polskę. Operator odpowiada za kompleksowe planowanie i realizację transportu do kolejnych 61 sklepów, co zwiększa liczbę dostaw o ponad 600-650 miesięcznie.

– Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą kilkuletnią współpracę, powierzając ID Logistics obsługę transportową do naszych sklepów. Partnerskie podejście i wspólne działania pozwoliły nam wypracować korzystne dla obu stron rozwiązania poprawiające terminowość dostaw oraz optymalizujące koszty. Ta zmiana pozwoliła nam również odejść od realizowania wysyłek przy użyciu jednorazowych kartonów. Wdrożenie pojemników wielokrotnego użytku to jeden z naszych projektów strategii CSR i zrównoważonego rozwoju, które realizujemy wspólnie z ID Logistics – mówi Kamil Piotrowski, menadżer działu logistyki, Super-Pharm Holding.

– Integracja usług transportowych z zarządzaniem operacjami magazynowymi, przekłada się na wzrost efektywności, większą kontrolę i wysoką terminowość dostaw, która już wzrosła z 97,5 proc. do ponad 99 proc. Otwiera także przed nami nowe możliwości implementacji innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań – dodaje Rafał Lewandowski, head of contract management, ID Logistics Polska.

Po przejęciu przez ID Logistics usług transportowych, obie firmy wdrożyły swój pierwszy projekt dotyczący logistyki zwrotnej opakowań. Zastosowano go w procesie kompletacji pojedynczych sztuk artykułów, zamawianych przez sklepy. Stosowane do tej pory jednorazowe opakowania kartonowe, do których pakowano towary zamawiane przez sklepy, zostały zastąpione pojemnikami wielokrotnego użytku. Wybór modelu i rozmiaru poprzedziły testy, a decydujące znaczenie miała łatwość i wygoda obsługi w magazynie oraz sklepach, w tym ciężar i rozmiar.

ID Logistics, przy współpracy z Super-Pharm, odpowiadał nie tylko za przygotowanie koncepcji, ale też wybór dostawcy i dostosowanie do procesu obsługi magazynowej.  Teraz ID Logistics kompleksowo zarządza obrotem tymi opakowań, w tym odbiorem pojemników ze sklepów przez kierowców i zwrotem do magazynu centralnego.

Nowe rozwiązanie wspiera realizację strategii CSR i zrównoważonego rozwoju ID Logistics oraz Super-Pharm. Wyeliminowanie kartonowych opakowań (rocznie w procesie kompletacji zamówień do sklepów wykorzystywano ich ponad 400 tys. pozwala na oszczędność papieru i optymalizację kosztów.

Super-Pharm to jedna z najbardziej znanych sieci beauty w Polsce i e-sklep. Pod szyldem sieci działa około 80 stacjonarnych placówek w różnych formatach. Dotychczasowa koncepcja marki opierała się na połączeniu trzech działów: apteki, drogerii i perfumerii w jednym miejscu. W kilkunastu punktach dopełnieniem oferty są salony optyczne Super-Pharm Optic. W tym roku rusza nowy format sklepów  Skin on Beauty by Super-Pharm, które będą działać samodzielnie, bez aptek. Ich asortyment to marki premium oraz uzupełniające usługi, m.in. fryzjerskie. W ciągu trzech, czterech lat Super-Pharm otworzy 25-30 takich sklepów. Na początku w dużych miastach, dla których będzie to najbardziej atrakcyjny koncept.

Czytaj więcej: Monika Kolaszyńska, Super-Pharm: Żegnamy nasze dotychczasowe DNA, czyli koncept w którym łączyliśmy drogerię z apteką [FBK 2023]

Grupa ID Logistics, zarządzana przez Erica Hémara, jest międzynarodowym operatorem logistyki kontraktowej, z przychodami na poziomie 2,5 mld EUR w 2022 r. ID Logistics zarządza 375 lokalizacjami w 18 krajach, dysponuje 8 mln mkw. powierzchni magazynowej w Europie, Ameryce, Azji i Afryce. Zatrudnia 30 tys. pracowników.

ID Logistics Polska S.A., zarządzana przez Yanna Belgy, jest częścią Grupy ID Logistics i  operatorem specjalizującym się w  logistyce kontraktowej dla branży retail (spożywcza i specjalistyczne sieci handlowe), FMCG, e-commerce, kosmetycznej, fashion i dóbr luksusowych. ID Logistics odpowiada za zarządzanie 35 centrami logistycznymi o łącznej powierzchni magazynowej ponad 950 tys. mkw. Krajowa sieć dystrybucji w Polsce obejmuje 15 oddziałów transportowych, firma obsługuje ponad 100 tys. ładunków FTL i 7 mln przesyłek drobnicowych rocznie. Zatrudnia ponad 7 tys. osób. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. grudzień 2023 14:05