StoryEditor
Drogerie
06.02.2024 09:48

Drogerie DM szukają polskiego ambasadora marki Balea

Balea to marka własna drogerii DM, która oferuje ponad 600 kosmetyków do twarzy, ciała i włosów dla kobiet i mężczyzn / wiadomoscikosmetyczne.pl
Drogerie DM ogłosiły konkurs na polskiego ambasadora jednej ze swoich najpopularniejszych marek własnych – Balea. Równolegle wystartowała kampania promująca markę, w której po uruchomieniu kuponu w aplikacji DM klienci będą mogli zakupić wszystkie produkty z 30 proc. rabatem.

​Balea to marka własna drogerii DM. Na rynku funkcjonuje od przeszło 25 lat. Oferuje ponad 600 kosmetyków do skóry młodej, dojrzałej, wrażliwej i normalnej w ramach produktów do twarzy, ciała i włosów dla kobiet i mężczyzn. W jej składach umieszczane są innowacyjne, wyszukane składniki.                                   

Hubert Iwanowski, dyrektor obszaru marketingu i zakupów w Polsce, mówi:

Balea to jeden z najpopularniejszych brandów DM w Niemczech i w pozostałych krajach, w których działamy. Również w Polsce marka zyskuje coraz więcej fanów, o czym świadczą nasze rankingi  sprzedażowe. By w pełni rozwinąć jej potencjał postanowiliśmy lokalnie poszukać polskiego ambasadora marki Balea, a klientów zachęcić do zakupów i dalszego jej poznania oferując im specjalny rabat w aplikacji dm.

image
Drogerie DM

“Twoja nowa ulubiona marka” pod takim hasłem drogerie DM uruchomiły kampanię, której celem jest budowanie świadomości marki. W ramach działań prosprzedażowych 30 proc. rabatu na zakup wszystkich produktów marki Balea do jednorazowego użytku otrzymają klienci, którzy aktywują kupon w aplikacji DM. Promocja obowiązuje do 28 lutego.  

Kampania swoim zasięgiem obejmie wybrane kanały online i offline, w tym także materiały POS w sklepach DM. W jej ramach dodatkowe wsparcie zapewnią także wybrane influencerki z kategorii beauty & care, a ich aktywności będą pojawiały się na platformach Instagram i TikTok, skupiając się na marce Balea. Kampania potrwa do 28.02.2024.

image
Drogerie DM

Jednocześnie wszystkie osoby, które kochają kosmetyki, interesują się pielęgnacją i trendami urodowymi, są aktywne w social mediach i lubią dzielić się swoją opinią, mogą wziąć udział w konkursie i zostać polską twarzą marki Balea. Osoba, która wygra konkurs, weźmie udział w specjalnej sesji zdjęciowej w profesjonalnym studio. W trakcie sesji zwycięzcę wspierać będzie Karolina Gołębiewska znana z kanału StylizacjeTV, która także zasiądzie w jury.

Poza nagrodą główną laureat otrzyma kartę podarunkową o wartości 2 tys. zł na zakupy w DM i cztery wysyłki zestawów prezentowych z produktami marki Balea. Dodatkowo nagrodzonych zostanie 10 osób, które otrzymają paczkę prezentową z produktami marki Balea o wartości 100 zł. W konkursie można wziąć udział do 29 lutego 2024. Wyniki zostaną ogłoszone 28 marca.

Drogerie DM weszły do Polski niespełna dwa lata temu. Mają obecnie 22 punktów sprzedaży stacjonarnej i sklep online.

Czytaj też: DM Drogerie Markt zaczynają realizować swój plan otwarć na 2024 rok (wiadomoscikosmetyczne.pl)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
20.08.2025 12:54
Drogerie kontra system kaucyjny: dm drogerie markt podnosi rękawicę. "Nie ograniczymy asortymentu"
Niemiecka sieć drogerii stawia na dostosowanie się do wymogów systemu kaucyjnego zamiast na ograniczenie oferty produktowej.dm drogerie markt

Od 1 października 2025 r. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny, który obejmie m.in. butelki plastikowe, szklane oraz puszki. Dla wielu sieci handlowych oznacza to konieczność reorganizacji logistyki i obsługi zwrotów. Rossmann zdecydował się na wycofanie ze swojej oferty kategorii napojów w opakowaniach objętych systemem kaucyjnym, argumentując to nadmiernym obciążeniem organizacyjnym. Tymczasem konkurenci zapowiadają, że nie zrezygnują z tego segmentu i dostosują się do nowych wymogów.

Decyzja Rossmanna stawia go w wyraźnej opozycji do rywali. dm drogerie markt uznało, że pomimo kosztów i komplikacji, utrzymanie napojów w asortymencie jest ważne z punktu widzenia klientów. Grzegorz Gerus, dyrektor obszaru zakupów i marketingu DM w Polsce, w rozmowie z portalem Wiadomości Handlowe podkreślił, że firma nie tylko jest zobowiązana do przystąpienia do systemu, ale również traktuje to jako świadomą decyzję biznesową. W jego ocenie oferta napojów, licząca obecnie kilkaset produktów, nie jest kluczowa dla obrotów, ale stanowi istotny element wygody zakupowej.

We wszystkich sklepach stacjonarnych drogerii DM w Polsce planujemy wdrożenie systemu kaucyjnego od 1 października, zgodnie z obowiązującymi nas przepisami prawa [...] Jesteśmy zobowiązani do przystąpienia do systemu kaucyjnego. Ale patrzymy na to nie tylko jak na wymóg prawny. To także nasza decyzja, aby nie rezygnować z oferty, do której przyzwyczaili się nasi klienci. [...] Aktualnie w naszej ofercie znajduje się kilkaset produktów w kategorii napojów. Sprzedaż napojów w kanale drogeryjnym DM nie jest kluczowa, jednak to, co jest dla nas szczególnie ważne, to perspektywa klienta i zapewnienie mu komfortu oraz jak najlepszego doświadczenia zakupowego

DM planuje wdrożenie manualnej zbiórki opakowań w swoich sklepach i prowadzi intensywne przygotowania organizacyjne. Firma otwarcie przyznaje, że obsługa systemu będzie wiązała się ze znacznymi kosztami, szczególnie w zakresie logistyki szkła. Jednocześnie przedstawiciele sieci wskazują, że zyski ekologiczne i wizerunkowe przewyższą obciążenia finansowe. Gerus zaznaczył, że udział w systemie nie przełoży się znacząco na wzrost ruchu w drogeriach, ponieważ kluczowe zakupy napojów odbywają się w tradycyjnych kanałach spożywczych.

image

Rossmann rezygnuje z napojów sprzedawanych w opakowaniach objętych systemem kaucyjnym

Strategie konkurentów wyraźnie kontrastują z podejściem Rossmanna, który wybrał prostsze rozwiązanie – całkowite wycofanie napojów w opakowaniach objętych systemem kaucyjnym. dm drogerie markt chce jednak budować swoją pozycję w oparciu o odpowiedzialność społeczną i ekologiczne zobowiązania. Dla klientów oznacza to utrzymanie dostępu do napojów w drogeriach, nawet kosztem większych nakładów logistycznych i finansowych po stronie sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.08.2025 13:29
Strata dm drogerie markt w Polsce przyspiesza rozwój sieci
Agata Grysiak

Spółka DM-Drogerie Markt w roku obrotowym 2023/2024 (od 1 października 2023 r. do 30 września 2024 r.) poniosła stratę netto w wysokości 126,1 milionów zł, wobec 121 milionów zł rok wcześniej. Strata ta – jak podkreślono w sprawozdaniu – była oczekiwana i zostanie pokryta z przyszłych zysków. Wysokie koszty związane są m.in. z inwestycjami – otwarcie jednego sklepu wymaga nakładów rzędu 3 milionów zł, a średni czas potrzebny na uruchomienie placówki wynosi 3 miesiące. Pierwszy sklep dm w Polsce otwarto w kwietniu 2022 roku.

Finansowe wsparcie zapewnia spółka macierzysta. W 2024 roku dm drogerie markt Beteiligungs GmbH, Karlsruhe, dokapitalizowała polską spółkę kwotą 242,9 milionów zł, a jednocześnie podniosła jej kapitał zakładowy z 1 miliona do 7,7 milionów zł. Spółka jest z kolei finansowana przez dm drogerie markt GmbH + Co. KG, Karlsruhe. Zatrudnienie w Polsce w analizowanym okresie wynosiło średnio 471 osób, co oznacza wzrost o 232 etaty w porównaniu z rokiem poprzednim.

Na koniec września 2024 roku sieć w Polsce liczyła 38 sklepów wobec 18 rok wcześniej. Jednocześnie spółka posiadała 39 umów najmu, a w maju 2025 r. działało już 53 placówki. Celem dm jest osiągnięcie niemal 80 sklepów do końca 2025 roku. W planach są kolejne otwarcia – spółka ma zabezpieczonych kilkadziesiąt lokalizacji na dwa najbliższe lata. Dystrybucję zapewniają dwa centra logistyczne: magazyn w Wypędach pod Warszawą, obsługujący e-commerce, oraz obiekt w Oporowie koło Wrocławia, zaopatrujący sklepy stacjonarne.

Na poziomie europejskim dm pozostaje jednym z największych graczy w branży. Firma prowadzi ponad 4 000 sklepów w 14 krajach, zatrudniając łącznie ponad 89 100 osób. W roku obrotowym 2023/2024 cała sieć wypracowała sprzedaż w wysokości 17,74 miliarda euro, z czego 12,47 miliarda euro przypadało na Niemcy, gdzie zatrudnionych jest ponad 60 300 pracowników. Spółka podkreśla, że faza rozruchu na nowych rynkach wiąże się z wysokimi kosztami stałymi, w tym wynagrodzeniami w centrali i centrach logistycznych, przy jednocześnie powoli rosnących przychodach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. sierpień 2025 05:20