StoryEditor
Drogerie
06.02.2024 09:48

Drogerie DM szukają polskiego ambasadora marki Balea

Balea to marka własna drogerii DM, która oferuje ponad 600 kosmetyków do twarzy, ciała i włosów dla kobiet i mężczyzn / wiadomoscikosmetyczne.pl
Drogerie DM ogłosiły konkurs na polskiego ambasadora jednej ze swoich najpopularniejszych marek własnych – Balea. Równolegle wystartowała kampania promująca markę, w której po uruchomieniu kuponu w aplikacji DM klienci będą mogli zakupić wszystkie produkty z 30 proc. rabatem.

​Balea to marka własna drogerii DM. Na rynku funkcjonuje od przeszło 25 lat. Oferuje ponad 600 kosmetyków do skóry młodej, dojrzałej, wrażliwej i normalnej w ramach produktów do twarzy, ciała i włosów dla kobiet i mężczyzn. W jej składach umieszczane są innowacyjne, wyszukane składniki.                                   

Hubert Iwanowski, dyrektor obszaru marketingu i zakupów w Polsce, mówi:

Balea to jeden z najpopularniejszych brandów DM w Niemczech i w pozostałych krajach, w których działamy. Również w Polsce marka zyskuje coraz więcej fanów, o czym świadczą nasze rankingi  sprzedażowe. By w pełni rozwinąć jej potencjał postanowiliśmy lokalnie poszukać polskiego ambasadora marki Balea, a klientów zachęcić do zakupów i dalszego jej poznania oferując im specjalny rabat w aplikacji dm.

image
Drogerie DM

“Twoja nowa ulubiona marka” pod takim hasłem drogerie DM uruchomiły kampanię, której celem jest budowanie świadomości marki. W ramach działań prosprzedażowych 30 proc. rabatu na zakup wszystkich produktów marki Balea do jednorazowego użytku otrzymają klienci, którzy aktywują kupon w aplikacji DM. Promocja obowiązuje do 28 lutego.  

Kampania swoim zasięgiem obejmie wybrane kanały online i offline, w tym także materiały POS w sklepach DM. W jej ramach dodatkowe wsparcie zapewnią także wybrane influencerki z kategorii beauty & care, a ich aktywności będą pojawiały się na platformach Instagram i TikTok, skupiając się na marce Balea. Kampania potrwa do 28.02.2024.

image
Drogerie DM

Jednocześnie wszystkie osoby, które kochają kosmetyki, interesują się pielęgnacją i trendami urodowymi, są aktywne w social mediach i lubią dzielić się swoją opinią, mogą wziąć udział w konkursie i zostać polską twarzą marki Balea. Osoba, która wygra konkurs, weźmie udział w specjalnej sesji zdjęciowej w profesjonalnym studio. W trakcie sesji zwycięzcę wspierać będzie Karolina Gołębiewska znana z kanału StylizacjeTV, która także zasiądzie w jury.

Poza nagrodą główną laureat otrzyma kartę podarunkową o wartości 2 tys. zł na zakupy w DM i cztery wysyłki zestawów prezentowych z produktami marki Balea. Dodatkowo nagrodzonych zostanie 10 osób, które otrzymają paczkę prezentową z produktami marki Balea o wartości 100 zł. W konkursie można wziąć udział do 29 lutego 2024. Wyniki zostaną ogłoszone 28 marca.

Drogerie DM weszły do Polski niespełna dwa lata temu. Mają obecnie 22 punktów sprzedaży stacjonarnej i sklep online.

Czytaj też: DM Drogerie Markt zaczynają realizować swój plan otwarć na 2024 rok (wiadomoscikosmetyczne.pl)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. listopad 2025 12:19