StoryEditor
Drogerie
15.11.2021 00:00

Drogerie Dm zwiększają sprzedaż i udziały w Niemczech i Europie

Drogerie Dm w całej Europie, w 13 krajach – od Niemiec po Bułgarię, w roku obrotowym 2020/2021 wygenerowały sprzedaż o wartości około 12,3 mld euro. W porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej sprzedaż urosła więc o 6,5 proc.

Również w samych Niemczech sieć  ugruntowała swoją pozycję. W tegorocznym Monitorze Klienta, zleconym przez Handelsblatt, w którym wzięło udział ponad 16 tys. Niemców, dm osiągnęła najwyższą ocenę ze wszystkich detalistów pod względem tzw. globalnej satysfakcji.

Natomiast jury nagrody GS1 Germany przyznało drogerii nagrodę Efficient Consumer Response Award za utworzenie sieci setek centrów szybkich testów na COVID-19, dzięki którym infrastruktura ośrodków testujących w Niemczech została znacznie rozbudowana, a firma wniosła swój wkład w zwalczanie pandemii.

Spotkało się to z pozytywną reakcją klientów ponad 2 tys. sklepów dm. Sieć nie zapomniała w tym czasie o rozwoju asortymentu, co w efekcie doprowadziło do ​​wzrostu sprzedaży w Niemczech o 5,8 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego i przekroczenia progu 9 miliardów euro.

Udało się to osiągnąć także dzięki wprowadzeniu w niektórych sklepach usługi ekspresowego odbioru produktów wcześniej zamówionych przez internet. W czasie pandemii klienci chętnie korzystali z tej formy zakupów. Jak zapewnia sieć wkrótce program ma być rozszerzony na większą liczbę placówek.  

Z danych sieci wynika, że ponad połowa wszystkich niemieckich gospodarstw domowych kupuje produkty w jednym ze sklepów dm lub poprzez zamówienie online, dzięki czemu sieć zwiększyła swój udział w rynku drogerii do 23,6 procent w Niemczech.

Pomimo wzrostu znaczenia  zakupów online z powodu pandemii, wiąż największe znaczenia dla biznesu mają sklepy stacjonarne, których jest 3 862 w Europie i 2069 w Niemczech (stan na dzień 30 września 2021 r.). Jednak co miesiąc ponad 18 milionów osób odwiedza sklep internetowy dm.de. Sieć oferuje w nim około 18 tys. artykułów, m.in. 28 marek własnych. Obecnie dm jest zdecydowanie największym sprzedawcą internetowym towarów drogeryjnych w Niemczech.

Dm inwestuje w modernizację i cyfryzację istniejących sklepów dm oraz planuje kolejne 55 nowych sklepów w Niemczech. Na ten cel w budżecie firmy  jest zarezerwowanych ponad 110 mln euro. Aby móc sprostać szybko rosnącemu popytowi, dm i jego partner logistyczny inwestują w nowe, wydajniejsze centrum dystrybucji online w Bor w Czechach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. listopad 2025 23:58