StoryEditor
Drogerie
15.11.2021 00:00

Drogerie Dm zwiększają sprzedaż i udziały w Niemczech i Europie

Drogerie Dm w całej Europie, w 13 krajach – od Niemiec po Bułgarię, w roku obrotowym 2020/2021 wygenerowały sprzedaż o wartości około 12,3 mld euro. W porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej sprzedaż urosła więc o 6,5 proc.

Również w samych Niemczech sieć  ugruntowała swoją pozycję. W tegorocznym Monitorze Klienta, zleconym przez Handelsblatt, w którym wzięło udział ponad 16 tys. Niemców, dm osiągnęła najwyższą ocenę ze wszystkich detalistów pod względem tzw. globalnej satysfakcji.

Natomiast jury nagrody GS1 Germany przyznało drogerii nagrodę Efficient Consumer Response Award za utworzenie sieci setek centrów szybkich testów na COVID-19, dzięki którym infrastruktura ośrodków testujących w Niemczech została znacznie rozbudowana, a firma wniosła swój wkład w zwalczanie pandemii.

Spotkało się to z pozytywną reakcją klientów ponad 2 tys. sklepów dm. Sieć nie zapomniała w tym czasie o rozwoju asortymentu, co w efekcie doprowadziło do ​​wzrostu sprzedaży w Niemczech o 5,8 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego i przekroczenia progu 9 miliardów euro.

Udało się to osiągnąć także dzięki wprowadzeniu w niektórych sklepach usługi ekspresowego odbioru produktów wcześniej zamówionych przez internet. W czasie pandemii klienci chętnie korzystali z tej formy zakupów. Jak zapewnia sieć wkrótce program ma być rozszerzony na większą liczbę placówek.  

Z danych sieci wynika, że ponad połowa wszystkich niemieckich gospodarstw domowych kupuje produkty w jednym ze sklepów dm lub poprzez zamówienie online, dzięki czemu sieć zwiększyła swój udział w rynku drogerii do 23,6 procent w Niemczech.

Pomimo wzrostu znaczenia  zakupów online z powodu pandemii, wiąż największe znaczenia dla biznesu mają sklepy stacjonarne, których jest 3 862 w Europie i 2069 w Niemczech (stan na dzień 30 września 2021 r.). Jednak co miesiąc ponad 18 milionów osób odwiedza sklep internetowy dm.de. Sieć oferuje w nim około 18 tys. artykułów, m.in. 28 marek własnych. Obecnie dm jest zdecydowanie największym sprzedawcą internetowym towarów drogeryjnych w Niemczech.

Dm inwestuje w modernizację i cyfryzację istniejących sklepów dm oraz planuje kolejne 55 nowych sklepów w Niemczech. Na ten cel w budżecie firmy  jest zarezerwowanych ponad 110 mln euro. Aby móc sprostać szybko rosnącemu popytowi, dm i jego partner logistyczny inwestują w nowe, wydajniejsze centrum dystrybucji online w Bor w Czechach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
10.09.2025 08:48
Jak wygląda “Piękna Generacja”? Dove i Rossmann ponownie we wspólnym projekcie
Fragment wernisażu prac projektu ”Album Piękna” (Warszawa marzec 2025)Marzena Szulc

Ruszyła rekrutacja do wspólnego projektu Dove i Rossmann – „Piękna Generacja”. To kontynuacja „Albumu Piękna”, w którym marki Dove i Rossmann zaprosiły kobiety w Polsce do podzielenia się swoją historią samoakceptacji i pokochania siebie. W nowym projekcie szukamy pięknych młodych ludzi, ale to nie wygląd ma znaczenie – podkreślają Dove i Rossmann, zapraszając po raz drugi do wspólnego projektu. Teraz głos dostaną młodzi z pokolenia Z.

Teraz głos chcemy oddać pokoleniu Z, czyli młodym ludziom, którzy odważnie patrzą w przyszłość, cenią autentyczność i indywidualizm. Zachęcamy ich do podzielenia się swoim spojrzeniem na „prawdziwe piękno” – czym ono dla nich jest, jak je rozumieją, co jest jego wyznacznikiem – wyjaśniają organizatorzy, czyli Dove i Rossmann.

Projekt „Piękna Generacja” adresowany jest do osób w wieku 16-26 lat. Jego celem jest ukazanie prawdziwego oblicza młodego pokolenia stawiającego na autentyczność, różnorodność oraz odważną postawę w każdej sferze funkcjonowania. 

Interesowało nas „zderzenie” dwóch różnych pokoleń, dlatego zdjęcia wykona uznana fotografka z pokolenia silver – Anna Musiałówna. Ponadto projekt zostanie poszerzony o wyjątkowy dokument filmowy, zrealizowany przez duet reżyserski Helenę Ganjalyan i Bartosza Szpaka – zdradzają organizatorzy przedsięwzięcia.

„Piękna Generacja” to kampania, w której Dove i Rossmann po raz kolejny redefiniują pojęcie piękna i odkrywają jego różnorodność, tym razem patrząc z perspektywy pokoleniowej. Zaangażowanie do kampanii z jednej strony przedstawicieli Gen Z, a z drugiej – fotografki reprezentującej pokolenie silver ma podkreślać, że piękno tkwi w różnorodności, a toczący się między pokoleniami dialog otwiera przestrzeń do wzajemnej inspiracji. 

image
mat.pras.

Szukamy pięknych młodych ludzi, ale nie ma znaczenia, jak wyglądasz 

Aby wziąć udział w projekcie, wystarczy zalogować się w aplikacji Rossmann PL i wysłać zgłoszenie (krótkie nagranie wideo oraz zdjęcia). Rekrutacja potrwa do 3 października br. 

Spośród wszystkich zgłoszonych osób wybranych zostanie 16 laureatów, którzy zostaną bohaterami sesji zdjęciowej oraz filmu dokumentalnego.   

image

“Album Piękna” – wspólna inicjatywa Dove i Rossmanna, wspierająca naturalne piękno

Dove i Rossmann z misją 

Projekt „Piękna Generacja” wpisuje się w misje marek, współtworzących kampanię. Dove od 20 lat przeciwstawia się stereotypowemu pojęciu piękna, wspierając akceptację siebie i budowanie czułej relacji ze swoim ciałem.

Po ogromnym odzewie w projekcie „Album Piękna”, do którego zgłosiły się tysiące kobiet, wiedzieliśmy, że musimy kontynuować te działania, by nadal wspierać i promować autentyczne piękno tkwiące w różnorodności. Wraz z naszym partnerem – drogerią Rossmann – stworzyliśmy projekt „Piękna Generacja”. To wyjątkowa przestrzeń dla młodego pokolenia, które z odwagą wyraża swoją indywidualność. Z radością wspieramy młodych ludzi w dzieleniu się swoimi historiami, pokazując, że prawdziwe piękno to nie tylko wygląd, ale przede wszystkim osobowość, pasje oraz odwaga do bycia sobą. Ta kampania to również niezwykła okazja do dialogu między pokoleniami, który daje nadzieję na bardziej otwarty i tolerancyjny świat – mówi Adrianna Karcz, Skin Cleansing Senior Brand Manager w Unilever.  

Podobnie uważa Rossmann, chcąc inspirować, wspierać i pomagać kochać siebie na co dzień.  

Jesteśmy bardzo ciekawi pokolenia Zetek, tego, co chcą nam o sobie powiedzieć. Liczymy na stworzenie swego rodzaju pokoleniowego portretu, w którym to pokolenie opowie nam o sobie własnym głosem, a jednocześnie zostanie uchwycone obiektywem świetnej, ale też bardzo już doświadczonej fotografki, która swoją karierę zaczynała jeszcze w erze analogowej. Żeby kochać siebie – do czego jako firma inspirujemy naszych klientów – trzeba dobrze siebie poznać: jakie są moje wartości, na czym mi zależy, jakie są moje potrzeby? I o to nam właśnie chodzi w tym projekcie – podsumowuje Agata Nowakowska, rzeczniczka prasowa Rossmanna. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.09.2025 08:52
“Akcja menstruacja w Twojej szkole” – Biedronka wspiera uczennice
Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym i już od pięciu lat czynnie wspiera Fundację Akcja MenstruacjaBiedronka mat.pras.

Sieć Biedronka już od pięciu lat wspiera projekt „Akcja menstruacja w Twojej szkole”, przekazując produkty menstruacyjne marki własnej Femina do polskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W nowym roku szkolnym największa sieć handlowa w kraju dostarczy ponad 1,2 mln produktów menstruacyjnych, z których będzie mogło skorzystać 121 tysięcy uczennic. Celem akcji jest walka z ubóstwem menstruacyjnym, a w praktyce – zapobieganie opuszczaniu lekcji przez uczennice ze względu na brak dostępu do środków higienicznych.

Według Światowej Organizacji Zdrowia aż 500 mln kobiet na całym świecie nie ma stałego dostępu do środków higienicznych, takich jak podpaski czy tampony. Dotyczy to niestety także Polski. 

Jak podaje raport stworzony dla Kulczyk Foundation, w lutym 2020 roku aż 39 proc. kobiet miała do czynienia z ubóstwem menstruacyjnym i musiała zrezygnować z zakupu tego typu produktów na rzecz innych wydatków. Co więcej, tysiące uczennic w polskich szkołach ma ograniczony lub całkowity brak dostępu do produktów menstruacyjnych. W rezultacie młode Polki zastępują podpaski i tampony skrawkami materiałów, starymi koszulkami pociętymi na paski czy papierem toaletowym. To powoduje u nich znaczy dyskomfort, poczucie wstydu, a także zwiększa ryzyko infekcji – wyjaśnia w swoim komunikacie Biedronka.

Biedronka dostarcza produkty menstruacyjne do polskich szkół

Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym i już od pięciu lat czynnie wspiera Fundację Akcja Menstruacja, której głównym celem jest zapobieganie opuszczaniu lekcji przez uczennice, poprzez zwiększenie dostępu do środków higienicznych takich jak podpaski, tampony czy wkładki. 

image
Biedronka mat.pras.

W nowym roku szkolnym 2025/26 wsparciem zostanie objętych 680 szkół podstawowych i ponadpodstawowych, gdzie trafi ponad 1,2 miliona produktów marki Femina.

Biedronka jako firma odpowiedzialna społecznie jest świadoma wyzwań, z jakimi mierzą się młode kobiety. Wiele z nich przez brak dostępu do środków higienicznych, w trakcie menstruacji opuszcza zajęcia lekcyjne. Dlatego od pięciu lat dostarczamy produkty higieniczne do polskich szkół. Chcemy, aby wszystkie uczennice miały równe szanse, czuły się komfortowo w swoim ciele i żeby nie ograniczała ich fizjologia. Dlatego w szkolnych toaletach również i w tym roku znajdą się pojemniki z podpaskami, tamponami i wkładkami menstruacyjnymi firmy Femina – wyjaśnia Julia Dmytryshyna, menedżerka ds. marketingu w sieci Biedronka

Od 2022 roku Biedronka przekazała już łącznie 4 mln produktów marki Femina do polskich szkół. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. wrzesień 2025 10:01