StoryEditor
Drogerie
15.11.2021 00:00

Drogerie Dm zwiększają sprzedaż i udziały w Niemczech i Europie

Drogerie Dm w całej Europie, w 13 krajach – od Niemiec po Bułgarię, w roku obrotowym 2020/2021 wygenerowały sprzedaż o wartości około 12,3 mld euro. W porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej sprzedaż urosła więc o 6,5 proc.

Również w samych Niemczech sieć  ugruntowała swoją pozycję. W tegorocznym Monitorze Klienta, zleconym przez Handelsblatt, w którym wzięło udział ponad 16 tys. Niemców, dm osiągnęła najwyższą ocenę ze wszystkich detalistów pod względem tzw. globalnej satysfakcji.

Natomiast jury nagrody GS1 Germany przyznało drogerii nagrodę Efficient Consumer Response Award za utworzenie sieci setek centrów szybkich testów na COVID-19, dzięki którym infrastruktura ośrodków testujących w Niemczech została znacznie rozbudowana, a firma wniosła swój wkład w zwalczanie pandemii.

Spotkało się to z pozytywną reakcją klientów ponad 2 tys. sklepów dm. Sieć nie zapomniała w tym czasie o rozwoju asortymentu, co w efekcie doprowadziło do ​​wzrostu sprzedaży w Niemczech o 5,8 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego i przekroczenia progu 9 miliardów euro.

Udało się to osiągnąć także dzięki wprowadzeniu w niektórych sklepach usługi ekspresowego odbioru produktów wcześniej zamówionych przez internet. W czasie pandemii klienci chętnie korzystali z tej formy zakupów. Jak zapewnia sieć wkrótce program ma być rozszerzony na większą liczbę placówek.  

Z danych sieci wynika, że ponad połowa wszystkich niemieckich gospodarstw domowych kupuje produkty w jednym ze sklepów dm lub poprzez zamówienie online, dzięki czemu sieć zwiększyła swój udział w rynku drogerii do 23,6 procent w Niemczech.

Pomimo wzrostu znaczenia  zakupów online z powodu pandemii, wiąż największe znaczenia dla biznesu mają sklepy stacjonarne, których jest 3 862 w Europie i 2069 w Niemczech (stan na dzień 30 września 2021 r.). Jednak co miesiąc ponad 18 milionów osób odwiedza sklep internetowy dm.de. Sieć oferuje w nim około 18 tys. artykułów, m.in. 28 marek własnych. Obecnie dm jest zdecydowanie największym sprzedawcą internetowym towarów drogeryjnych w Niemczech.

Dm inwestuje w modernizację i cyfryzację istniejących sklepów dm oraz planuje kolejne 55 nowych sklepów w Niemczech. Na ten cel w budżecie firmy  jest zarezerwowanych ponad 110 mln euro. Aby móc sprostać szybko rosnącemu popytowi, dm i jego partner logistyczny inwestują w nowe, wydajniejsze centrum dystrybucji online w Bor w Czechach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.04.2025 11:39
Charytatywne misie z Rossmanna pomagają także wiosną — w centrum krwiodawstwa MSWiA
Podarowanie przez Rossmanna misiów stacji krwiodawstwa jest szczególnie cennym gestem przed długim majowym weekendem, kiedy na skutek wypadków drogowych wiele osób potrzebuje transfuzji.Anonimowa krwiodawczyni

Rossmann przekazał darowiznę Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (CKiK MSWiA) w postaci charytatywnych misiów z wcześniejszych edycji znanej akcji „Podaruj Misia”. Inicjatywa ta, prowadzona przez firmę od 19 lat, co roku wspiera organizacje i osoby potrzebujące. Maskotki powstają przy współpracy z osobami ze świata kultury i mediów, a cały dochód z ich sprzedaży trafia na cele dobroczynne.

Od momentu rozpoczęcia akcji w Polsce, misie zyskały ogromną sympatię klientów drogerii Rossmann. Co roku pojawiają się nowe wzory, które projektują znane postacie ze świata show-biznesu. Klienci chętnie wspierają akcję, a maskotki szybko znikają z półek. „Podaruj Misia” to nie tylko okazja do pomocy innym, ale również ważny element przedświątecznej atmosfery w sklepach sieci.

image
Anonimowa krwiodawczyni
Tym razem Rossmann zdecydował się na nietypowy jak na dotychczasowe edycje akcji gest – część misiów trafiła do CKiK MSWiA, gdzie będą wręczane honorowym krwiodawcom jako forma dodatkowego podziękowania za oddanie krwi. Zazwyczaj po skutecznym oddaniu jednostki krwi, dawcy otrzymują zestaw czekolad, jednak dzięki gestowi sieci drogerii będą mogli również otrzymać pluszowego misia. Według anonimowej osoby pracującej w centrum krwiodawstwa w szpitalu przy ulicy Wołoskiej w Warszawie, misie stanowią prezent dla krwiodawców, a przy okazji umożliwiły Rossmannowi zbycie pluszaków z poprzednich edycji w formie korzystnej z punktu widzenia podatkowego darowizny.

W ten sposób akcja „Podaruj Misia” zyskała nowy wymiar – nie tylko wspiera potrzebujących finansowo, ale także staje się symbolicznym wyrazem wdzięczności wobec osób, które dzielą się tym, co najcenniejsze – swoją krwią. Na krwiodawców czekają dzisiaj  Miś Marta – zaprojektowany przez Martę Kuligowską i MMC Studio, oraz Miś Grzesiek – zaprojektowany przez Grzegorza Kajdanowicza i Balamonte.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.04.2025 16:33
"Rossmann Red", czyli drogeria w niestandardowym collabie z NEONAIL
Rossmann

W drogeriach Rossmann pojawiła się nowość, która może zainteresować miłośniczki manicure hybrydowego – lakier w unikalnym odcieniu czerwieni „Rossmann Red”. Produkt powstał we współpracy z polskim producentem lakierów NEONAIL i wpisuje się w trendy kolorystyczne na rok 2025. Nowy kolor został zaprezentowany jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie intensywnymi, głębokimi czerwieniami w stylizacjach paznokciowych.

Tego rodzaju współpraca stanowi wyraźny sygnał rosnącego trendu zacieśniania relacji między markami w branży kosmetycznej. Coraz częściej obserwujemy działania oparte na wspólnym tworzeniu produktów, które mają nie tylko odpowiadać na potrzeby konsumentów, ale także wyróżniać się na tle standardowej oferty. Partnerstwa tego typu pozwalają markom łączyć kompetencje – technologiczne, marketingowe i sprzedażowe – aby tworzyć rozwiązania atrakcyjne zarówno dla lojalnych klientek, jak i nowych odbiorców. Przykład „Rossmann Red” pokazuje, że takie działania mogą dotyczyć nie tylko marek premium, ale także szeroko dostępnych produktów dla masowego odbiorcy.

To jednak nietypowe partnerstwo – o ile zwykle tego rodzaju współprace odbywają się pomiędzy dwiema markami produktowymi, takimi jak producent kosmetyków i projektant mody czy influencer, w tym przypadku mamy do czynienia z siecią detaliczną jako współtwórcą produktu. Rossmann, zamiast jedynie pełnić rolę dystrybutora, aktywnie uczestniczy w procesie projektowania i promowania nowego koloru lakieru, przy okazji umacniając swój branding. To strategiczny krok, który nie tylko buduje wizerunek marki jako innowatora, ale też pozwala jej lepiej kontrolować ofertę i reagować na dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów.

Według analiz rynku kosmetycznego, w 2025 roku odcienie czerwieni odpowiadają już za około 31 proc. sprzedaży lakierów hybrydowych w Polsce. Warto również dodać, że to pierwsza tego typu współpraca Rossmanna z marką NEONAIL, co może zapowiadać kolejne edycje specjalne skierowane do klientek drogerii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 14:41