StoryEditor
Drogerie
25.08.2023 15:39

Drogerie Natura dołączyły do UN Global Compact – największej globalnej inicjatywy skupiającej zrównoważony i odpowiedzialny biznes

Dla spółki Natura obszar odpowiedzialnego i zrównoważonego biznesu jest niezwykle ważny w strategii firmy. / Drogerie Natura
Spółka Natura, zarządzająca jedną z największych sieci drogeryjnych w Polsce – drogeriami Natura, a także sklepem internetowym www.drogerienatura.pl, została przyjęta do grona firm należących do UN Global Compact, największej globalnej inicjatywy skupiającej zrównoważony i odpowiedzialny biznes.

Wstępując do UN Global Compact Natura zobowiązała się do przestrzegania dziesięciu zasad inicjatywy ONZ Global Compact w zakresie praw człowieka, pracy, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji, a także uczynienia ich integralną częścią swojej strategii, kultury i codziennych działań.

– Dołączenie Natury do UN Global Compact dowodzi, że firma ma świadomość, że w obecnych czasach, bez wsparcia i udziału sektora prywatnego, nie sposób uporać się z problemami społecznymi, ekologicznymi i ekonomicznymi. Wdrażanie przez firmy odpowiedzialnych praktyk biznesowych, a także międzysektorowa i międzynarodowa wymiana poglądów oraz doświadczeń mają kluczowe znaczenie dla poprawy kondycji światowej gospodarki oraz zapewnienia ładu społecznego i środowiskowego. Natura pragnie być ważną częścią tych zmian i brać aktywny udział w budowaniu przyszłości świata oraz obecnych i kolejnych pokoleń – mówi Grażyna Tomala-Tylman, dyrektor ds. komunikacji i PR w spółce Natura.

Przystąpienie do UN Global Compact to naturalny krok dla firm, które prowadzą biznes w sposób odpowiedzialny i zrównoważony i chcą się dalej w tym kierunku rozwijać. Dla Natury udział w inicjatywie to szansa na wymianę doświadczeń oraz doskonalenie praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności oraz działań ESG (ang. (Environmental – środowisko, Social – społeczeństwo, Governance – ład korporacyjny).

– Przystąpienie do UN GC jest odzwierciedleniem wyznawanych przez firmę wartości, a także wpisuje się w jej misję, u której podstaw leży filozofia, aby być blisko człowieka,  pomagać mu w codziennych wyborach, inspirować, być przewodnikiem i towarzyszem w świecie piękna, dobrostanu i natury. Natura razem ze swoimi klientami chce zmieniać świat na lepsze – dodaje Grażyna Tomala-Tylman.

Natura to polska firma, która istnieje od 26 lat. Zarządza jedną z największych sieci drogeryjnych w Polsce działających pod marką drogerie Natura, a także drogerią internetową  drogerienatura.pl. Oferta drogerii Natura obejmuje liczącą kilkanaście tysięcy produktów, gamę marek będących liderami na rynku kosmetyczno-drogeryjnym, a także asortyment dostępny wyłącznie w sklepach sieci. W ofercie Natury znajdują się kosmetyki naturalne, dermokosmetyki, produkty do makijażu, pielęgnacji twarzy, ciała, koloryzacji i stylizacji włosów, wody toaletowe oraz perfumy. Wśród flagowych brandów, które można znaleźć wyłącznie w drogeriach Natura są m.in. Botanic, Seyo, Skinimal, Natura Eko, Natural Home Spa, a także KOBO Professional. Wiele produktów wyróżnia się naturalnym składem i opakowaniami z recyklingu. 

W myśl hasła „Stawiamy na Naturę” Natura inicjuje, a także angażuje się w działania, których celem jest ochrona środowiska oraz popularyzowanie idei eko i zero waste. W tym duchu od stycznia 2022 r. spółka wydaje miesięcznik „Natura”, którego misją jest budowanie zaangażowanej społeczności osób, którym bliska jest ekologia i troska o środowisko. W 2022 roku magazyn został laureatem organizowanego przez redakcję kobieta.gazeta.pl konkursu „The Best od New Beauty” w kategorii Marka zaangażowana. Spółka wspólnie z Fundacją Las Na Zawsze posadziła prawie 10 tys. mkw. lasu, zachęca także pracowników do codziennych  eko zachowań, w tym oszczędności energii elektrycznej, papieru i wody.

Od 2014 r. drogerie Natura są częścią Pelion S.A., jednej z największych polskich firm z branży ochrony zdrowia, która rozwija działalność w Polsce, na Litwie  i w Szwecji.

Obecnie UN Global Compact skupia blisko 22 tys. członków z całego świata. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 15:35
Walgreens Boots Alliance poprawia wyniki szykując się do przejęcia za 10 mld dolarów
Sycamore Partners planuje przejąć WGA do końca roku.Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance, jedna z największych sieci aptek w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła lepsze od oczekiwań wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego. Przychody z amerykańskich aptek wyniosły 30,71 miliarda dolarów, co przekroczyło prognozy analityków zakładające 29,01 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 10,3 proc., a skorygowany zysk na akcję osiągnął poziom 38 centów wobec spodziewanych 34 centów. Na poprawę wyników wpłynęły przede wszystkim duże cięcia kosztów oraz zamykanie nierentownych placówek. Te działania wpisują się w szeroko zakrojoną strategię naprawczą, wprowadzoną przez nowego prezesa Tima Wentwortha. Zakłada ona m.in. redukcję kosztów operacyjnych o 1 miliard dolarów, zmiany w strukturach zarządzania oraz likwidację tysięcy nierentownych aptek. Działania te mają przygotować spółkę na przejęcie przez fundusz private equity Sycamore Partners, który planuje wykupić firmę do końca 2025 roku za kwotę 10 miliardów dolarów i wycofać ją z giełdy.

Pomimo pozytywnych sygnałów finansowych, Walgreens mierzy się z poważnymi wyzwaniami strategicznymi. Firma w ostatnich latach zbyt mocno skoncentrowała się na działalności aptecznej, podczas gdy konkurenci, tacy jak CVS czy UnitedHealth, rozwijają również segmenty usług zdrowotnych i ubezpieczeń. Dodatkowo, rosnąca presja cenowa na rynku leków oraz silna konkurencja ze strony Amazonu i Walmartu utrudniają poprawę marż i wzrost zyskowności.

Znaczącym obciążeniem dla Walgreens okazała się również inwestycja w sieć klinik VillageMD, która w zeszłym roku przyniosła firmie stratę w wysokości 5,8 miliarda dolarów. Obecnie rozważane są różne strategiczne opcje dla tej inwestycji, w tym możliwość sprzedaży. Decyzje podjęte w nadchodzących miesiącach mogą przesądzić o dalszym kierunku rozwoju spółki po planowanym przejęciu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 09:10
Superdrug: nowe sklepy, promocje i lojalność klientów wpłynęły na dobre wyniki finansowe
Rzeczą, która przełożyła się na dobre wyniki finansowe Superdrug, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen w sklepachfot. shutterstock/Brookgardener

Brytyjska sieć Superdrug przedstawiła swoje sprawozdanie finansowe za rok 2024. Wykazało ono, że firma w pełni wykorzystuje dynamikę rynku kosmetycznego, a podejmowane inicjatywy i inwestycje przełożyły się na wzrost sprzedaży.

Sieć, mająca w ofercie artykuły kosmetyczne i zdrowotne, podała, że w 2024 roku przychody wzrosły do ​​1,634 mld funtów (wobec 1,528 mld funtów rok wcześniej), a zysk brutto wzrósł do 236,4 mln funtów (2023: 201,2 mln funtów). Zysk operacyjny wzrósł do 144,2 mln funtów (wobec 121,9 mln funtów), a zysk przed opodatkowaniem osiągnął 136,8 mln funtów. 

Ostatecznie zysk netto wyniósł 103,5 mln funtów (w porównaniu z 83,2 mln funtów).

Zarząd Superdrug wskazał, że obecna dekada jest trudna dla brytyjskiego sektora detalicznego, ale Superdrug wydaje się być jedną z sieci, która wychodzi z sytuacji obronną ręką.  W 2023 roku sprzedaż wzrosła o prawie 12 proc., a w 2024 roku o 7 proc. – pomimo spadku ilości klientów w sklepach.

Superdrug okazał się odporny na tę sytuację, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w kanale tradycyjnym, jak i internetowym. 

Sieć uruchomiła w ciągu ostatniego roku wiele nowych sklepów stacjonarnych, konsekwentnie utrzymując swoje plany w tym zakresie. W 2023 roku Superdrug uruchomił 14 nowych punktów sprzedaży, a w roku ubiegłym – doszło kolejnych 13 sklepów. Istotna była również troska o istniejące sklepy sieci, które modernizowano i rozbudowywano. Plany na ten rok również są ambitne: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Dla Superdrug ważna była też działalność prowadzona w kanale sprzedaży online – w zeszłym roku sieć dokonała wielu usprawnień w zakresie obsługi użytkownika strony www, uruchomiono też nową wersję aplikacji i dodano nowe opcje dostawy/odbioru towaru przez klienta.

Rzeczą, która przełożyła się również na dobre wyniki finansowe sieci, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen. Było to pozytywnie odebrane przez klientów, dotkniętych trwającym kryzysem ekonomicznym – i wrażliwych na ceny bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. 

Zdaniem sieci, ważną rolę odegrały też oferty cenowe dla osób, które przystąpiły do programu lojalnościowego. Oprócz standardowych promocji dostępnych dla wszystkich klientów, ​​ceny promocyjne pomogły zwiększyć częstotliwość wizyt i lojalność konsumentów..

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. lipiec 2025 09:30