StoryEditor
Drogerie
09.06.2023 00:00

Drogerie Polskie świętują swoje 13. urodziny promocjami i hitami cenowymi

DP w Żorach w Galerii Wiślanka. Modelowy sklep prowadzony przez spółkę Visage / fot. materiały prasowe
Sieć DP Drogerie Polskie ma już 13 lat. Przypomina o tym konsumentom proponując z tej okazji nowe marki i specjalne ceny pod hasłem „Urodzinowe hity cenowe”. DP Drogerie Polskie jest jedną z najdłużej działających na rynku franczyzowych sieci drogeryjnych. Zrzesza około 300 sklepów. 

DP Drogerie Polskie to franczyzowa sieć drogerii założona przez hurtownię kosmetyczną Błysk z Jastrzębia Zdroju. Powstała 13 lat temu. Zrzesza obecnie ok. 300 drogerii w systemie franczyzowym. Skupia się na jakościowym rozwoju sieci współpracując z franczyzobiorcami, którzy rozumieją i akceptują ideę działania w sieci. W ramach sieci firma prowadzi także Drogerie Visage – własne sklepy spółki.

Sieć DP działa w kilku województwach, najwięcej drogerii znajduje się na południu kraju. Powierzchnia sklepów wynosi od 80 do 400 mkw. Wiele z nowych drogerii to placówki spełniające wszelkie najnowocześniejsze standardy handlu. Modelowym sklepem jest drogeria w Galerii Wiślanka w Żorach należąca do spółki Visage - to własne sklepy prowadzone w ramach rodzinnego biznesu przez właścicieli firmy Błysk. W sieci jest coraz więcej sklepów trzymających wysoki standard wyglądu i wyposażenia - zarząd przywiązuje do tego dużą wagę.

DP Drogerie Polskie jako pierwsza sieć franczyzowa, już w 2018 r., uruchomiła własną mobilną aplikację zakupową. Jej poprzednikiem był zaawansowany lojalnościowy program kuponowy. Spółka prowadzi wspólny marketing, szereg ogólnopolskich akcji sprzedażowych, wydaje gazetkę w nakładzie ponad 700 tys. egzemplarzy dostępną także w wersji mobilnej w największych serwisach. Wielokrotnie sięgała po tytuł najlepszej sieci franczyzowej w rankingu Drogeria Roku.

Dowiedz się więcej: Drogerie Polskie - pełna nowoczesność we franczyzie

Z okazji 13-lecia DP sieć we współpracy z dostawcami zaproponowała swoim klientom szereg promocji. Od 1 czerwca intensywnie promuje je w mediach społecznościowych pod hasłem „Urodzinowe hity cenowe”. Przekierowuje także klientów do aplikacji Klub DP, gdzie akcje są dostępne. Posiadacze aplikacji mogą kupić taniej szereg znanych marek lub skorzystać z promocji typu 2w1 lub drugi produkt za 1 grosz. W wiązanych promocjach są dostępne np. produkty marek Ecocera, Dax Sun. Balsamy i mleczka Nivea można kupić o 40 proc. taniej. 10 zł mniej klienci zapłacą za nową markę kosmetyczną YA sygnowaną przez Katarzynę Cichopek. Natomiast do zakupów za minimum 20 zł kosmetyków marki Bielenda otrzymują prezent - migdałowe mleczko do ciała z probiotykami 400 ml.

Firma Błysk - założyciel i główny operator sieci - jest jednym z czołowych dystrybutorów kosmetyków i chemii gospodarczej w Polsce i oficjalnym dystrybutorem ponad 60 firm. Firma działa od 30 lat. Zatrudnia ponad 200 osób, w tym 40 przedstawicieli handlowych. Dostarcza towar do ponad 2 tys. odbiorców, w tym do największych nowoczesnych sieci drogeryjnych w Polsce. Ma w ofercie 12 tys. produktów i dysponuje ponad 10 tys. powierzchni magazynowej.

Błysk-dystrybucja jest polską firmą rodzinną i jedną z kilku spółek w grupie kapitałowej prowadzonych przez rodzinę państwa Jonasów. Obecnie firmy prowadzą dwa pokolenia – rodzice i synowie podzielili się obowiązkami i zarządzają poszczególnymi obszarami biznesu, w których mieści się także produkcja i marketing marek własnych oraz budowa i komercjalizacja sieci handlowych.

Czytaj także: Drogerie Polskie i kilkudziesięciu wystawców na targach i konferencji firmy dystrybucyjnej Błysk

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
14.10.2024 16:47
Rossmann przyciąga do swojej oferty foodowej hasłem „Oszczędzanie może smakować tak dobrze”
Oferta spożwycza Rossmanna rozrasta się w ostatnich latach.Agata Grysiak

Rossmann w październiku wprowadził akcje promocyjne, oferując 20-procentowy rabat na wszystkie produkty spożywcze. Kampania pod hasłem „Oszczędzanie może smakować tak dobrze” ma na celu wzmocnienie pozycji niemieckiej sieci drogerii na rynku spożywczym. Klienci mogą skorzystać z rabatu, instalując aplikację Rossmanna. Dzięki tej strategii firma chce przyciągnąć nowych klientów, promując swoją różnorodność asortymentu i poszerzając swoją działalność poza tradycyjny segment kosmetyczny.

Ekspert ds. handlu, profesor dr Martin Fassnacht, ocenia ten krok w rozmowie z Lebensmittel Praxis jako „rozsądny i perspektywiczny”. W jego opinii, Rossmann ma szansę stać się poważnym konkurentem dla uznanych sieci spożywczych, szczególnie dzięki korzystnym ofertom cenowym. Promocje mogą pomóc firmie przyciągnąć nowych klientów, a jednocześnie zwiększyć lojalność obecnych. Według Fassnachta, rozszerzenie działalności na sektor spożywczy może okazać się kluczowym krokiem dla dalszego rozwoju sieci drogerii.

Jednakże profesor zwraca uwagę, że taka strategia niesie ze sobą wyzwania. Chociaż promocje cenowe mogą przyciągnąć większą liczbę klientów, Rossmann będzie musiał zmierzyć się z presją cenową, co może wpłynąć na marże. Ponadto, zbyt silne skoncentrowanie się na sektorze spożywczym może sprawić, że podstawowa oferta drogerii, czyli kosmetyki i artykuły gospodarstwa domowego, zostanie zepchnięta na dalszy plan. Firma będzie musiała znaleźć równowagę, aby nie zatracić swojej „drogeryjnej tożsamości”.

Na rynku niemieckim sukces podobnej strategii osiągnęła konkurencyjna sieć drogerii DM, która z powodzeniem wprowadziła do swojej oferty produkty organiczne, przekąski i superfoods. To pokazuje, że drogerie mają potencjał, aby rozwijać się w sektorze spożywczym, nie tracąc przy tym swojej pierwotnej specjalizacji. Wyzwanie polega na tym, aby Rossmann potrafił skutecznie balansować między nową ofertą a zachowaniem swojej dotychczasowej pozycji na rynku drogerii.

Czytaj także: Jakie podatki płaci Rossmann w Polsce?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
11.10.2024 14:24
Hebe ma pierwszą drogerię w Nowym Targu
Drogeria Hebe w Parku Handlowym Stopiakfot. Hebe

Sieć Hebe powiększyła się o kolejną drogerię. Pierwszy sklep sieci powstał w Nowym Targu w Parku Handlowym Stopiak.

Sieć Hebe otworzyła drogerię w Parku Handlowym Stopiak w Nowym Targu, przy ul. Ludźmierskiej 26A. To pierwsza lokalizacja Hebe w tym mieście.  

image
Drogeria Hebe w Parku Handlowym Stopiak
fot. Hebe
Tradycyjnie, otwarcie nowej drogerii wiąże się ze specjalnymi akcjami promocyjnymi i obniżkami cen.  Ponad 1200 produktów dostępnych jest w wyjątkowych cenach w ramach promocji „Hity cenowe”. 

W promocji „1+1 za 1 zł”, przy zakupie jednego produktu danej marki, drugi produkt tej samej marki można kupić za symboliczną złotówkę, a w ramach akcji „Czas na makijaż”, tylko do 16 października 2024 r., Hebe oferuje rabat do -80% na wybrane kosmetyki do makijażu takich marek jak Rimmel, Maybelline, Eveline Cosmetics, Paese i Sally Hansen.  

Każdy klient, który w dniach od 11 do 15 października zrobi zakupy za min. 80 zł, otrzyma kupon o wartości 20 zł na kolejne zakupy.  

Należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins (właściciel Biedronki) Hebe jest jedną z największych sieci drogeryjnych działających w Polsce, gdzie miała swój początek. Pierwsza drogeria Hebe została otwarta w 2011 r. w Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Internetowa drogeria Hebe.pl ruszyła natomiast 17 lipca 2019 r.

W pierwszym półroczu 2024 r. sieć Hebe osiągnęła sprzedaż na poziomie 271 mln euro – o 30,6 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2023 r. (o 22 proc. więcej w walucie lokalnej przy LFL na poziomie 12,4 proc.).  

Na koniec pierwszego półrocza 2024 pod szyldem Hebe działało 361 drogerii (w tym dwie w Czechach).  Na cały 2024 r. sieć zaplanowała otwarcie około 30 nowych sklepów.

Czytaj także: Hebe otworzy jesienią trzecią drogerię w Czechach

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2024 23:19