StoryEditor
Drogerie
09.06.2023 00:00

Drogerie Polskie świętują swoje 13. urodziny promocjami i hitami cenowymi

DP w Żorach w Galerii Wiślanka. Modelowy sklep prowadzony przez spółkę Visage / fot. materiały prasowe
Sieć DP Drogerie Polskie ma już 13 lat. Przypomina o tym konsumentom proponując z tej okazji nowe marki i specjalne ceny pod hasłem „Urodzinowe hity cenowe”. DP Drogerie Polskie jest jedną z najdłużej działających na rynku franczyzowych sieci drogeryjnych. Zrzesza około 300 sklepów. 

DP Drogerie Polskie to franczyzowa sieć drogerii założona przez hurtownię kosmetyczną Błysk z Jastrzębia Zdroju. Powstała 13 lat temu. Zrzesza obecnie ok. 300 drogerii w systemie franczyzowym. Skupia się na jakościowym rozwoju sieci współpracując z franczyzobiorcami, którzy rozumieją i akceptują ideę działania w sieci. W ramach sieci firma prowadzi także Drogerie Visage – własne sklepy spółki.

Sieć DP działa w kilku województwach, najwięcej drogerii znajduje się na południu kraju. Powierzchnia sklepów wynosi od 80 do 400 mkw. Wiele z nowych drogerii to placówki spełniające wszelkie najnowocześniejsze standardy handlu. Modelowym sklepem jest drogeria w Galerii Wiślanka w Żorach należąca do spółki Visage - to własne sklepy prowadzone w ramach rodzinnego biznesu przez właścicieli firmy Błysk. W sieci jest coraz więcej sklepów trzymających wysoki standard wyglądu i wyposażenia - zarząd przywiązuje do tego dużą wagę.

DP Drogerie Polskie jako pierwsza sieć franczyzowa, już w 2018 r., uruchomiła własną mobilną aplikację zakupową. Jej poprzednikiem był zaawansowany lojalnościowy program kuponowy. Spółka prowadzi wspólny marketing, szereg ogólnopolskich akcji sprzedażowych, wydaje gazetkę w nakładzie ponad 700 tys. egzemplarzy dostępną także w wersji mobilnej w największych serwisach. Wielokrotnie sięgała po tytuł najlepszej sieci franczyzowej w rankingu Drogeria Roku.

Dowiedz się więcej: Drogerie Polskie - pełna nowoczesność we franczyzie

Z okazji 13-lecia DP sieć we współpracy z dostawcami zaproponowała swoim klientom szereg promocji. Od 1 czerwca intensywnie promuje je w mediach społecznościowych pod hasłem „Urodzinowe hity cenowe”. Przekierowuje także klientów do aplikacji Klub DP, gdzie akcje są dostępne. Posiadacze aplikacji mogą kupić taniej szereg znanych marek lub skorzystać z promocji typu 2w1 lub drugi produkt za 1 grosz. W wiązanych promocjach są dostępne np. produkty marek Ecocera, Dax Sun. Balsamy i mleczka Nivea można kupić o 40 proc. taniej. 10 zł mniej klienci zapłacą za nową markę kosmetyczną YA sygnowaną przez Katarzynę Cichopek. Natomiast do zakupów za minimum 20 zł kosmetyków marki Bielenda otrzymują prezent - migdałowe mleczko do ciała z probiotykami 400 ml.

Firma Błysk - założyciel i główny operator sieci - jest jednym z czołowych dystrybutorów kosmetyków i chemii gospodarczej w Polsce i oficjalnym dystrybutorem ponad 60 firm. Firma działa od 30 lat. Zatrudnia ponad 200 osób, w tym 40 przedstawicieli handlowych. Dostarcza towar do ponad 2 tys. odbiorców, w tym do największych nowoczesnych sieci drogeryjnych w Polsce. Ma w ofercie 12 tys. produktów i dysponuje ponad 10 tys. powierzchni magazynowej.

Błysk-dystrybucja jest polską firmą rodzinną i jedną z kilku spółek w grupie kapitałowej prowadzonych przez rodzinę państwa Jonasów. Obecnie firmy prowadzą dwa pokolenia – rodzice i synowie podzielili się obowiązkami i zarządzają poszczególnymi obszarami biznesu, w których mieści się także produkcja i marketing marek własnych oraz budowa i komercjalizacja sieci handlowych.

Czytaj także: Drogerie Polskie i kilkudziesięciu wystawców na targach i konferencji firmy dystrybucyjnej Błysk

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 15:35
Walgreens Boots Alliance poprawia wyniki szykując się do przejęcia za 10 mld dolarów
Sycamore Partners planuje przejąć WGA do końca roku.Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance, jedna z największych sieci aptek w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła lepsze od oczekiwań wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego. Przychody z amerykańskich aptek wyniosły 30,71 miliarda dolarów, co przekroczyło prognozy analityków zakładające 29,01 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 10,3 proc., a skorygowany zysk na akcję osiągnął poziom 38 centów wobec spodziewanych 34 centów. Na poprawę wyników wpłynęły przede wszystkim duże cięcia kosztów oraz zamykanie nierentownych placówek. Te działania wpisują się w szeroko zakrojoną strategię naprawczą, wprowadzoną przez nowego prezesa Tima Wentwortha. Zakłada ona m.in. redukcję kosztów operacyjnych o 1 miliard dolarów, zmiany w strukturach zarządzania oraz likwidację tysięcy nierentownych aptek. Działania te mają przygotować spółkę na przejęcie przez fundusz private equity Sycamore Partners, który planuje wykupić firmę do końca 2025 roku za kwotę 10 miliardów dolarów i wycofać ją z giełdy.

Pomimo pozytywnych sygnałów finansowych, Walgreens mierzy się z poważnymi wyzwaniami strategicznymi. Firma w ostatnich latach zbyt mocno skoncentrowała się na działalności aptecznej, podczas gdy konkurenci, tacy jak CVS czy UnitedHealth, rozwijają również segmenty usług zdrowotnych i ubezpieczeń. Dodatkowo, rosnąca presja cenowa na rynku leków oraz silna konkurencja ze strony Amazonu i Walmartu utrudniają poprawę marż i wzrost zyskowności.

Znaczącym obciążeniem dla Walgreens okazała się również inwestycja w sieć klinik VillageMD, która w zeszłym roku przyniosła firmie stratę w wysokości 5,8 miliarda dolarów. Obecnie rozważane są różne strategiczne opcje dla tej inwestycji, w tym możliwość sprzedaży. Decyzje podjęte w nadchodzących miesiącach mogą przesądzić o dalszym kierunku rozwoju spółki po planowanym przejęciu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 09:10
Superdrug: nowe sklepy, promocje i lojalność klientów wpłynęły na dobre wyniki finansowe
Rzeczą, która przełożyła się na dobre wyniki finansowe Superdrug, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen w sklepachfot. shutterstock/Brookgardener

Brytyjska sieć Superdrug przedstawiła swoje sprawozdanie finansowe za rok 2024. Wykazało ono, że firma w pełni wykorzystuje dynamikę rynku kosmetycznego, a podejmowane inicjatywy i inwestycje przełożyły się na wzrost sprzedaży.

Sieć, mająca w ofercie artykuły kosmetyczne i zdrowotne, podała, że w 2024 roku przychody wzrosły do ​​1,634 mld funtów (wobec 1,528 mld funtów rok wcześniej), a zysk brutto wzrósł do 236,4 mln funtów (2023: 201,2 mln funtów). Zysk operacyjny wzrósł do 144,2 mln funtów (wobec 121,9 mln funtów), a zysk przed opodatkowaniem osiągnął 136,8 mln funtów. 

Ostatecznie zysk netto wyniósł 103,5 mln funtów (w porównaniu z 83,2 mln funtów).

Zarząd Superdrug wskazał, że obecna dekada jest trudna dla brytyjskiego sektora detalicznego, ale Superdrug wydaje się być jedną z sieci, która wychodzi z sytuacji obronną ręką.  W 2023 roku sprzedaż wzrosła o prawie 12 proc., a w 2024 roku o 7 proc. – pomimo spadku ilości klientów w sklepach.

Superdrug okazał się odporny na tę sytuację, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w kanale tradycyjnym, jak i internetowym. 

Sieć uruchomiła w ciągu ostatniego roku wiele nowych sklepów stacjonarnych, konsekwentnie utrzymując swoje plany w tym zakresie. W 2023 roku Superdrug uruchomił 14 nowych punktów sprzedaży, a w roku ubiegłym – doszło kolejnych 13 sklepów. Istotna była również troska o istniejące sklepy sieci, które modernizowano i rozbudowywano. Plany na ten rok również są ambitne: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Dla Superdrug ważna była też działalność prowadzona w kanale sprzedaży online – w zeszłym roku sieć dokonała wielu usprawnień w zakresie obsługi użytkownika strony www, uruchomiono też nową wersję aplikacji i dodano nowe opcje dostawy/odbioru towaru przez klienta.

Rzeczą, która przełożyła się również na dobre wyniki finansowe sieci, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen. Było to pozytywnie odebrane przez klientów, dotkniętych trwającym kryzysem ekonomicznym – i wrażliwych na ceny bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. 

Zdaniem sieci, ważną rolę odegrały też oferty cenowe dla osób, które przystąpiły do programu lojalnościowego. Oprócz standardowych promocji dostępnych dla wszystkich klientów, ​​ceny promocyjne pomogły zwiększyć częstotliwość wizyt i lojalność konsumentów..

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. lipiec 2025 10:45