StoryEditor
Drogerie
23.06.2021 00:00

Edyta Kresińska, Drogerie Jawa: Otwieramy się na naturalne produkty, ale weryfikujemy ich benefity

- Zauważyliśmy naturalny trend i zaczęły się u nas na półkach pojawiać produkty ekologiczne, z CBD, naturalne, również w chemii gospodarczej. Kobiety szukają tego typu produktów - powiedziała na FBK 2021 Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu w Drogerie Jawa. Określiła też jakie warunki muszą spełnić producenci, zanim ich produkt trafi do sprzedaży w tej sieci.

Jak przyznała Edyta Kresińska, dotąd sieć skupiała się na asortymencie klasycznym, który był priorytetem, ale teraz półka z kosmetykami naturalnymi się otwiera. - Drogerie Jawa otwierają się na kosmetyki eko i naturalne. Konsumenci z mniejszych miejscowości i wsi są coraz bardziej zainteresowani takimi produktami, a my działamy właśnie w takich lokalizacjach - przyznała.

- Czas pandemii nam się przysłużył. Kobiety zamieniły biura na pracę zdalną i miały więcej czasu na domowe spa. Były też zamknięte salony fryzjerskie i kosmetyczne i to był moment, aby zaprzyjaźnić się z kosmetykami eko, popróbować, poczytać etykiety i sięgnąć po takie produkty - mówiła podczas debaty na FBK 2021.

Jej zdaniem w przypadku kosmetyków naturalnych dużą rolę odgrywa cena. Kiedy producenci zaczęli wprowadzać takie kosmetyki, były znacząco droższe, teraz już różnica nie jest taka duża. Dlatego konsumentki drogerii się otworzyły na takie produkty. Jeśli chodzi o kryteria, jakie przyjmuje sieć Drogerie Jawa wybierając marki naturalne, to najważniejsze jest, czy produkt rzeczywiście jest ekologiczny.

- Po pierwsze od strony produktu przyglądamy się, czy jest faktycznie eko, bo producenci przekłamują rzeczywistość. Dlatego bacznie przyglądamy się jak popularne są dane produkty w internecie, weryfikujemy pozycje sprzedaży w Nielsenie. Jesteśmy obecni w małych i średnich miejscowościach, dlatego liczy się cena, cena i jeszcze raz cena, bo nasz konsument jest na to wrażliwy - podkreśliła Edyta Kresińska.

- Sprawdzamy stosunek produktu do benefitów, jakie przynosi i jakie oferowane są warunki handlowe. Ważne jest też wsparcie produktu w trakcie wdrożenia do sieci - co nam i konsumentce proponuje producent na poziomie przeszkolenia personelu. W Drogeriach Jawa bardzo mocno pracujemy z konsumentem przy półce i proponujemy produkty znając dobrze jego benefity. Wybieramy właściwy produkt w dobrej cenie ze świetnymi warunkami handlowymi i szkoleniowymi dla personelu - podsumowała.

Jeśli chodzi o prognozy na ten rok i przyszłość, to doradca zarządu ds. marketingu w Drogeriach Jawa podchodzi uważnie, ale z optymizmem.

- Po 2020 roku, który oceniamy mimo wszystko obrotowo dobrze, patrzymy optymistycznie. Uważnie, z dużą pokorę śledzimy jakie są nastroje zakupowe konsumentów. Pojawiła się u nas duża uważność, bo klient jest uważny w tym, gdzie i jakie decyzje zakupowe dokonuje i jaki budżet przeznacza. Zamierzamy bardzo ambitnie rozszerzać sieć, przed nami kolejne otwarcia. Chcemy wykorzystać dobrze wnioski z badań i niedługo zobaczycie efekty naszego pragmatycznego podejścia w Drogeriach Jawa - zapowiedziała.

Więcej podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021. Jeśli chcesz kupić dostęp do wykładów i prezentacji skontaktuj się: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:58
Forbes: Rossmann ponownie w topie najlepszych pracodawców na świecie
Sklep sieci drogerii RossmannShutterstock

Sieć drogerii Rossmann została ponownie uznana przez amerykański magazyn Forbes za jednego z najlepszych pracodawców na świecie. Firma od kilku lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingach, plasując się na czołowych miejscach zarówno w rodzimych Niemczech, jak i poza granicami kraju. O wynikach zadecydowały głosy pracowników.

Według opublikowanego w październiku rankingu za rok 2025, Rossmann utrzymuje swoją pozycję w czołówce. Ponownie zostaje numerem 1 w Niemczech w kategorii „Handel detaliczny i hurtowy”. W międzynarodowym zestawieniu branżowym Rossmann zajmuje 4. miejsce, co plasuje tę sieć w topie światowych pracodawców w sektorze handlu detalicznego. 

W ogólnym rankingu wszystkich firm, Rossmann zajmuje 9. miejsce w Niemczech i 58. miejsce na świecie.

Jesteśmy dumni, że w tym roku ponownie zostaliśmy uznani przez magazyn Forbes za najlepszego pracodawcę w niemieckim handlu detalicznym. Nasza ponowna pozycja w czołówce firm świadczy o silnej społeczności i zaangażowaniu naszych pracowników, zarówno wobec siebie nawzajem, jak i wobec naszych klientów

 – skomentował Stefan Sander, dyrektor ds. kadr w Dirk Rossmann GmbH.

image

Rossmann przekracza kolejną barierę w Polsce i otwiera drogerię nr 2000! [FOTORELACJA]

Ranking opiera się na badaniu jakości pracodawców, przeprowadzonym przez Forbes we współpracy z firmą Statista. Ponad 300 tys. pracowników zostało anonimowo zapytanych o to, czy poleciliby swojego pracodawcę. Ocenie poddano również dodatkowe kryteria, takie jak wizerunek, rozwój talentów, równość i odpowiedzialność społeczna.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:39
YouGov: Drogeria DM najpopularniejszą marką wśród niemieckich konsumentów
Drogerie DM okazały się najpopularniejszą marką w ocenie niemieckich konsumentów, wysoko oceniono m.in. stosunek jakości do cenyMarzena Szulc

Sieć drogeryjna DM jest najpopularniejszą marką w Niemczech – jak wynika z najnowszego badania “Marka Roku”, przeprowadzonego przez instytut badań rynkowych YouGov i dziennik ekonomiczny Handelsblatt. W badaniu wzięło udział ponad milion konsumentów, oceniano m.in. stosunek jakości do ceny.

YouGov poprosił milion badanych o ocenę 970 marek w 32 kategoriach w okresie od września 2024 do sierpnia 2025. Respondenci zostali poproszeni między innymi o ocenę jakości oraz stosunku jakości do ceny każdej z badanych marek. Zostali też zapytani o to, jak bardzo dane marki są skłonni polecić innym osobom.

W efekcie najpopularniejszą marką w Niemczech z wynikiem 50,5 okazały się drogerie DM. Dla porównania, “wiodący producent samochodów” uzyskał 25 punktów. DM wyprzedziło w badaniu kolejne firmy handlowe aż o 10 punktów. 

image
Marzena Szulc

Pierwsze miejsce, zajęte w rankingu „Marki Roku”, stanowi  kontynuację serii czołowych miejsc w innych zestawieniach, zajmowanych przez sieć drogeryjną DM w tym roku. 

W opublikowanym we wrześniu badaniu konsumenckim „Kundenmonitor” DM zajęło pierwsze miejsce w kategorii drogerii, jak również pierwsze miejsce wśród sklepów stacjonarnych w Niemczech. W styczniu badanie zlecone przez magazyn Stern (i przeprowadzone przez instytut badań rynku Statista) uznało DM za najpopularniejszego pracodawcę w Niemczech we wszystkich branżach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 03:42