StoryEditor
Drogerie
23.06.2021 00:00

Edyta Kresińska, Drogerie Jawa: Otwieramy się na naturalne produkty, ale weryfikujemy ich benefity

- Zauważyliśmy naturalny trend i zaczęły się u nas na półkach pojawiać produkty ekologiczne, z CBD, naturalne, również w chemii gospodarczej. Kobiety szukają tego typu produktów - powiedziała na FBK 2021 Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu w Drogerie Jawa. Określiła też jakie warunki muszą spełnić producenci, zanim ich produkt trafi do sprzedaży w tej sieci.

Jak przyznała Edyta Kresińska, dotąd sieć skupiała się na asortymencie klasycznym, który był priorytetem, ale teraz półka z kosmetykami naturalnymi się otwiera. - Drogerie Jawa otwierają się na kosmetyki eko i naturalne. Konsumenci z mniejszych miejscowości i wsi są coraz bardziej zainteresowani takimi produktami, a my działamy właśnie w takich lokalizacjach - przyznała.

- Czas pandemii nam się przysłużył. Kobiety zamieniły biura na pracę zdalną i miały więcej czasu na domowe spa. Były też zamknięte salony fryzjerskie i kosmetyczne i to był moment, aby zaprzyjaźnić się z kosmetykami eko, popróbować, poczytać etykiety i sięgnąć po takie produkty - mówiła podczas debaty na FBK 2021.

Jej zdaniem w przypadku kosmetyków naturalnych dużą rolę odgrywa cena. Kiedy producenci zaczęli wprowadzać takie kosmetyki, były znacząco droższe, teraz już różnica nie jest taka duża. Dlatego konsumentki drogerii się otworzyły na takie produkty. Jeśli chodzi o kryteria, jakie przyjmuje sieć Drogerie Jawa wybierając marki naturalne, to najważniejsze jest, czy produkt rzeczywiście jest ekologiczny.

- Po pierwsze od strony produktu przyglądamy się, czy jest faktycznie eko, bo producenci przekłamują rzeczywistość. Dlatego bacznie przyglądamy się jak popularne są dane produkty w internecie, weryfikujemy pozycje sprzedaży w Nielsenie. Jesteśmy obecni w małych i średnich miejscowościach, dlatego liczy się cena, cena i jeszcze raz cena, bo nasz konsument jest na to wrażliwy - podkreśliła Edyta Kresińska.

- Sprawdzamy stosunek produktu do benefitów, jakie przynosi i jakie oferowane są warunki handlowe. Ważne jest też wsparcie produktu w trakcie wdrożenia do sieci - co nam i konsumentce proponuje producent na poziomie przeszkolenia personelu. W Drogeriach Jawa bardzo mocno pracujemy z konsumentem przy półce i proponujemy produkty znając dobrze jego benefity. Wybieramy właściwy produkt w dobrej cenie ze świetnymi warunkami handlowymi i szkoleniowymi dla personelu - podsumowała.

Jeśli chodzi o prognozy na ten rok i przyszłość, to doradca zarządu ds. marketingu w Drogeriach Jawa podchodzi uważnie, ale z optymizmem.

- Po 2020 roku, który oceniamy mimo wszystko obrotowo dobrze, patrzymy optymistycznie. Uważnie, z dużą pokorę śledzimy jakie są nastroje zakupowe konsumentów. Pojawiła się u nas duża uważność, bo klient jest uważny w tym, gdzie i jakie decyzje zakupowe dokonuje i jaki budżet przeznacza. Zamierzamy bardzo ambitnie rozszerzać sieć, przed nami kolejne otwarcia. Chcemy wykorzystać dobrze wnioski z badań i niedługo zobaczycie efekty naszego pragmatycznego podejścia w Drogeriach Jawa - zapowiedziała.

Więcej podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021. Jeśli chcesz kupić dostęp do wykładów i prezentacji skontaktuj się: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.07.2024 10:11
Hebe z dwucyfrowym wzrostem po pierwszym półroczu 2024
Hebe w Westfield Mokotów, WarszawaHebe

Sieć Hebe zwiększyła sprzedaż w pierwszej połowie 2024 r. osiągając dwucyfrowe wzrosty wartościowe i w porównaniu rok do rok do roku – wynika z najnowszego raportu finansowego opublikowanego przez Grupę Jeronimo Martins. Drogeryjna sieć wypada bardzo dobrze na tle innych sieci detalicznych należących do JM.

Grupa Jeronimo Martins opublikowała raport finansowy pokazujący wyniki jej detalicznych biznesów za pierwsze półrocze 2024 r.

Należąca do Grupy sieć drogeryjna Hebe oraz współpracujący z nią dostawcy mają powody do zadowolenia. Sieć osiągnęła sprzedaż na poziomie 271 mln euro – o 30,6 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2023 r. (o 22 proc. więcej w walucie lokalnej przy LFL na poziomie 12,4 proc.).

image
Hebe sprzedaż
Jeronimo Martins
image
Hebe wzrosty sprzedaży
Jeronimo Martins

W drugim kwartale br. sprzedaż Hebe wyniosła 142 mln euro, o 23,5 proc. więcej niż w drugim kwartale 2023 r. (o 16,8 proc. więcej w walucie lokalnej przy LFL na poziomie 7,5 proc.).

EBITDA wzrosła w pierwszym półroczu o 40,1 proc. (+30,9 proc. w walucie lokalnej), przy wzroście marży do 7,3 proc.

image
Hebe EBITDA
Jeronimo Martins

Hebe otworzyło  w pierwszym półroczu 17 sklepów (w tym dwie drogerie w Czechach), zamknięty został jeden sklep. Łącznie sieć na koniec I półrocza miała 361 drogerii.

image
Hebe otwarcia sklepów
Jeronimo Martins

W raporcie właściciel Hebe zapowiada jej dalszy rozwój oraz inwestycje w sklepy i w e-commerce.

Hebe będzie nadal koncentrować swoją strategię rozwoju na kanale e-commerce, który również jest podstawą jej internacjonalizacji. W Polsce wzmocnienie sieci sklepów przewiduje otwarcie ok. 30 nowych lokalizacji w ciągu całego roku – czytamy w dokumencie.

Obecnie kanał e-commerce ma 19 proc. udział w całości sprzedaży Hebe, co oznacza systematyczny wzrost.

Hebe bardzo dobrze poradziło sobie na tle całej Grupy Jeronimo Martins. Najważniejsza w biznesie firmy sieć Bierdonka zaskoczyła ujemnymi wynikami sprzedaży rok do roku. 

Przeczytaj analizę dziennikarzy Wiadomości Handlowych: 

Wyniki Biedronki wstrząsną rynkiem. Tak źle nie było już dawno. Sieci dyskontów mocno dała się we znaki wojna cenowo-promocyjna z Lidlem

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
24.07.2024 13:14
Dino otwiera rocznie dwa razy więcej sklepów niż Rossmann
Rossmann i Dino należą do liderów rynkowych w swoich kategoriachfot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Sieć Dino otworzyła w pierwszej połowie br. 98 sklepów. Jeśli detalista utrzyma to tempo to będzie oznaczało, że rocznie otwiera dwa razy więcej sklepów niż Rossmann.

Dino Polska jest jedną z największych i najszybciej rozwijających się sieci spożywczo-przemysłowych na polskim rynku. Rossmann SDP jest największą pod względem liczby sklepów siecią drogeryjną mającą także największy udział w rynku kosmetycznym. Na swoich rynkach sieci uznawane są za zdecydowanych liderów.

Dino kilka miesięcy temu zainwestowało w internetową drogerię eZebra – jedną z najbardziej znanych na polskim rynku. Od tego czasu dostawcy i analitycy zastanawiają się, czy Dino uzyskując profesjonalną ekspertyzę od menedżerów eZebry byłoby skłonne wprowadzić do swojej oferty szeroki asortyment kosmetyczny i stać się mocnym partnerem handlowym dla firm kosmetycznych i chemicznych (obecnie tę ofertę w Dino można nazwać dyskontową). Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się kluczowym liczbom określającym pozycję obu sieci na polskim rynku.

Czytaj także: Na stronie internetowej Dino pojawił się odnośnik do eZebry. Sieć marketów promuje e-drogerię także w swoich gazetkach

Rossmann ma obecnie w Polsce ok. 1800 drogerii. Z raportów z ostatnich lat wynika, że sieć otwiera ok. 100 nowych placówek rocznie. Według zapowiedzi prezesa sieci Marcina Grabary tempo inwestycji będzie rosło i rocznie będzie przybywać więcej niż 100 nowych drogerii Rossmann, a sieć zainwestuje w Polsce w najbliższych latach ok.1,5 mld zł. W 2028 r. Rossmann chce mieć w Polsce ok. 2300 drogerii.

Czytaj więcej: Marcin Grabara, Rossmann Polska: Będziemy otwierać jeszcze więcej drogerii, e-commerce trzeba odczarować

Sieć będzie także modernizować i powiększać istniejące drogerie. Chce również być liderem rynku e-commerce w kategorii Uroda.

Czytaj więcej:

Rossmann 30 lat w Polsce i zapowiedź 800 nowych drogerii  

Najnowocześniejszy Rossmann w galerii Westfield Mokotów w Warszawie. Drogeryjny gigant modernizuje swoje sklepy i otwiera nowe

Według Nielsena, Rossmann ma 30 proc. udziału w rynku chemiczno-kosmetycznym w Polsce, a sam detalista podaje, że gdyby brać pod uwagę tylko ofertę beauty jest to nawet 50 proc. Obroty Rossmanna w Polsce w 2023 roku wyniosły 15,9 mld zł. Na polskim rynku nie ma podmiotu, który mógłby konkurować z Rossmannem na równym poziomie.

Rossmann jest niemiecką siecią założoną przez Dirka Rossmanna, obecnie zarządza nią syn założyciela Raul Rossmann. 50 proc. udziałów Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska należy do Rossmann GmbH (ponad 4 tys. drogerii w 9 krajach), drugie 50 proc. ma A.S. Watson Group - międzynarodowa grupa kapitałowa posiadająca 16 tys. sklepów, m.in. Watson (kraje azjatyckie), Superdrug (Wielka Brytania), Kruidvat (Belgia, Holandia), ICI Paris XL (Luxemburg, Belgia, Holandia).

Sieć Dino na koniec 2023 r. miała 2406 sklepów i w ciągu tego jednego roku otworzyła 250 nowych placówek. Nakłady inwestycyjne na rozwój firmy wyniosły w 2023 r. 1,2 mld zł, a skumulowana wartość nakładów Grupy Dino w ciągu ostatnich 5 lat sięgnęła 5,8 mld zł. Przychody ze sprzedaży Dino w 2023 r. wyniosły 25,7 mld zł.

Z najnowszych danych opublikowanych przez Dino Polska wynika, że w pierwszej połowie 2024 r. sieć otworzyła 98 nowych sklepów.

Dino jest polską siecią. Większościowym udziałowcem spółki Dino Polska (51,16 proc.) jest jej założyciel i przewodniczący rady nadzorczej Tomasz Biernacki. Pozostali akcjonariusze (48,84 proc.) to głównie inwestorzy giełdowi, pakiety akcji posiadają także członkowie zarządu i rady nadzorczej spółki.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. lipiec 2024 02:01