StoryEditor
Drogerie
22.06.2021 00:00

[FBK 2021] Natura: Ostatni rok to szybkie wdrożenia w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów

– Konsumenci chcą więcej natury w Naturze i idziemy w tym kierunku. Czas pandemii wykorzystaliśmy na wdrożenie nowej, odwołującej się do natury aranżacji sklepów oraz poszerzenie asortymentu o naturalne kosmetyki i ekologiczne produkty do sprzątania domu. Nie odchodzimy od tradycyjnych kosmetyków koncernowych, ale chcemy dać  wybór tym konsumentom, którzy szukają nowych, bardziej przyjaznych formuł – powiedziała Barbara Goździkowska, prezes Drogerii Natura, podczas debaty „Zielony konsument. Strategie dla marek eko w sieciach”, która odbyła się w ramach Forum Branży Kosmetycznej 2021.

Drogerie Natura czas pandemii wykorzystały też na poszerzenie asortymentu w sklepie internetowym.

– Dodaliśmy wiele produktów w ramach obecnych kategorii, ale wprowadziliśmy też nowe – artykuły dla zwierząt czy produkty dla dzieci. Wciąż otwarci jesteśmy na współpracę z nowymi ciekawymi markami. W e-commerce nie ogranicza nas cena, bowiem w tym kanale chętnie kupowane są również droższe produkty – zdradziła Barbara Goździkowska, prezes Drogerii Natura.

Dodała, że przy wyborze nowych marek, nawiązaniu współpracy z nowymi firmami, branych jest kilka czynników pod uwagę.

– Najważniejszy jest oczywiście sam produkt i jego jakość. Niezmiernie ważne są też opinie internautów. Dlatego sprawdzamy, co o marce mówi się na forach, jak komentowane są jej produkty.   Szukamy też czegoś, co wyróżnia markę i zwracamy uwagę na to, jak marka komunikuje swoje produkty – mówiła Barbara Goździkowska.

Przyznała, że bardzo ważna jest też cena, choć w przypadku internetu nie jest to czynnik aż tak istotny, jak na półce w sklepie stacjonarnym.

Wyjaśniła, że współpraca w e-commerce przeradza się czasem w ofertę do sklepów stacjonarnych. Tutaj jednak wymagania są jeszcze większe.

Firma musi zapewnić szkolenia dla personelu sklepów, bo widzimy, że klienci wciąż są zagubieni w kategoriach naturalnych. Dlatego sprzedawcy muszą mieć wiedzę, którą będą mogli przekazać nabywcom – mówiła prezes drogerii Natura

Wyjaśniła też, że ostatni rok nauczył Naturę szybkiego wdrażania produktów, które są odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów.

Nauczyliśmy się pilnego obserwowania trendów i szybkich, dynamicznych reakcji na zmiany – zakończyła Barbara Goździkowska podczas swojego wystąpienia na Forum Branży Kosmetycznej 2021.

Więcej podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021. Jeśli chcesz kupić dostęp do wykładów i prezentacji skontaktuj się: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.02.2025 11:25
Producent marek Catrice i Essence zwiększa sprzedaż o 17 proc.
Marki Essence i Catrice odnotowały w 2024 roku wzrost udziałów w rynku we wszystkich regionachCatrice mat.pras.

Cosnova Beauty, producent popularnych marek kosmetycznych Catrice i Essence, zwiększył w 2024 roku sprzedaż o 17 proc. Natomiast w ciągu ostatnich trzech lat firma w sumie podwoiła wartość sprzedaży.

W sieci Drogerii DM (która jest liderem rynku drogeryjnego w Niemczech) połowa najlepiej sprzedających się w ubiegłym roku kosmetyków to produkty marki Essence. Essence i Catrice to dwie najpopularniejsze marki, należące do Cosnova.

Cosnova Beauty zwiększył ogółem w ubiegłym roku sprzedaż o 17 proc. (do 954 milionów euro), a w ciągu ostatnich trzech lat spółka podwoiła sprzedaż.

Marki Essence i Catrice odnotowały wzrost udziałów w rynku we wszystkich regionach. Szczególnie dynamiczny rozwój biznesu miał miejsce na rynku niemieckim. Tam również odnotowano wzrost sprzedaży o 17 procent, i to pomimo trudnej ogólnie sytuacji gospodarczej. 

Jak podkreśla Cosnova, marka Essence osiągnęła rekordowe wyniki: w 2024 roku dziesięć z 20 najlepiej sprzedających się produktów w kategorii kosmetyków do makijażu w sieci drogerii DM pochodziło właśnie z Essence.

Cosnova wkracza również coraz mocniej na rynek produktów pielęgnacyjnych, dokonując w zeszłym roku inwestycji w modernizację swoich powierzchni sprzedaży. Firma podała, że odnowiła około 25 tys. metrów swoich stoisk. Stanowi to większośc (ok. 70 proc.) powierzchni sprzedaży stacjonarnej Essence w sklepach kosmetycznych na całym świecie. Marka Catrice planuje również dalsze modernizacje swoich powierzchni sprzedażowych w roku bieżącym oraz w 2026.

W zeszłym roku Cosnova rozszerzyła swoją działalność również w sektorze pielęgnacji skóry, rozwijając takie marki Inao Skin Care by Essence i Farm loves Face. Spółka planuje dalszy rozwój w tym obszarze także w roku 2025.

Czytaj też: DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.02.2025 14:38
Słodkie wsparcie: walentynkowe lizaki w Rossmannie pomagają potrzebującym
Agata Grysiak

W tym roku Walentynki mogą być nie tylko okazją do obdarowania bliskich, ale także sposobem na wsparcie osób w trudnej sytuacji życiowej. Rossmann ponownie angażuje się w działania charytatywne, oferując walentynkowe lizaki, z których całkowity dochód zostanie przekazany na rzecz Szlachetnej Paczki.

Walentynkowe lizaki dostępne w Rossmannie to wyjątkowa propozycja dla tych, którzy chcą połączyć przyjemne z pożytecznym. Cały dochód ze sprzedaży trafi do Szlachetnej Paczki – organizacji, która w 2024 roku połączyła ponad 700 tysięcy darczyńców i wolontariuszy, by pomóc 44 tysiącom rodzin w potrzebie. Wartość przekazanej pomocy wyniosła blisko 72,5 miliona złotych, a zakup każdego lizaka to kolejny krok w stronę dalszego wspierania najbardziej potrzebujących.

Lizaki zostały przygotowane przez Manufakturę Cukierków, co oznacza, że każdy z nich wykonano ręcznie, bez użycia konserwantów, glutenu i sztucznych barwników. Produkt jest również bezpieczny dla alergików i osób z nietolerancją laktozy. Cena jednego lizaka wynosi 6,49 zł, a akcja potrwa od 4 do 14 lutego lub do momentu wyczerpania zapasów. Kupując ten drobny upominek, klienci Rossmanna mogą nie tylko sprawić radość bliskim, ale też realnie przyczynić się do pomocy innym.

Lizaki są porównywane do sławetnych misiów, które co roku elektryzują konsumentki i konsumentów w okresie świat bożego narodzenia; akcja “Podaruj Misia”, wobec której wytworzył się już uzus językowy "misie w Rossmannie", to coroczna inicjatywa charytatywna organizowana przez sieć drogerii Rossmann we współpracy z Fundacją TVN. Jej celem jest wsparcie potrzebujących dzieci i młodzieży poprzez sprzedaż specjalnie zaprojektowanych pluszowych misiów. Całkowity dochód ze sprzedaży tych maskotek przeznaczany jest na cele dobroczynne.

Czytaj także: Rossmann startuje z programem edukacyjnym dla najmłodszych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. luty 2025 13:26