StoryEditor
Drogerie
12.07.2023 00:00

Hebe kontynuuje program zawodowej aktywacji młodzieży z domów dziecka

Odkryj siebie z Hebe to autorski program stworzony przez Hebe oraz Fundację One Day w ubiegłym roku. Jego celem jest umożliwienie startu w dorosłe życie wychowankom domów dziecka i ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, poprzez zapewnienie im stałej pracy oraz wsparcia mentorskiego ze strony pracowników Hebe / fot. materiały prasowe
Siec Hebe po raz drugi zaprosiła wychowanków domów dziecka i ośrodków opiekuńczo-wychowawczych na warsztaty. Dzięki „Odkryj siebie z Hebe” ich uczestnicy otrzymali oni wsparcie mentorskie, a od 3 lipca pracują w drogeriach w całej Polsce.

Sieć Hebe, wychodząc naprzeciw problemowi jakim jest proces usamodzielnienia dzieci przebywających w pieczy zastępczej, w ubiegłym roku rozpoczęła autorski program aktywacji społeczno-zawodowej „Odkryj siebie z Hebe”. Prowadzi go we współpracy z fundacją One Day, która od lat zajmuje się wsparciem młodzieży, przygotowując ją do samodzielności i wejścia na rynek pracy.  

W tym roku Hebe prowadzi druga edycję programu. Dzięki niej młodzież z placówek wychowawczych otrzymała szansę na stabilną pracę i start w przyszłość.

W programie bardzo istotne jest, że uczestnicy przechodzą przez uproszczony proces rekrutacji, ponieważ często na rozmowie o pracę pojawia się paraliżujący stres, będący wynikiem przebytych traum, który uniemożliwia zatrudnienie – mówi Monika Krzyżanowska, pomysłodawczyni oraz założycielka fundacji One Day. 

Dodatkowo każdy stażysta może liczyć na wsparcie mentora, który pomaga zmierzyć się z trudami codzienności.

W przypadku tej grupy poczucie oparcia jest czymś absolutnie wyjątkowym, czymś czego brakuje im przez całe życie. Zmienia się tu również perspektywa postrzegania dorosłego, w tym wypadku już jako przyjaciela. To nowe, ale szalenie ważne doświadczenie na przyszłe, dorosłe życie – zapewnia Monika Krzyżanowska.

Program „Odkryj siebie z Hebe” rozpoczął się od dwudniowych warsztatów przygotowawczych, które odbyły się w dniach 6-7 czerwca 2023 r. i pozwoliły na zapoznanie się z uczestnikami, spotkanie z psychologiem i serię ćwiczeń, a także zweryfikowanie zaangażowania zawodowego uczestników.

W drugim etapie, w dniach 13-14 czerwca 2023 r. w Pałacyku Konopackiego na warszawskiej Pradze stażyści poznali swoich mentorów Hebe, na których pomoc i zaangażowanie będą mogą liczyć przez cały czas trwania programu. Uczestnicy mieli szansę zobaczyć, jak wygląda siedziba Hebe, poznać zakresy odpowiedzialności poszczególnych działów i zatrudnionych tam osób, a także dowiedzieć się jak będzie wyglądała ich praca oraz z jakich szkoleń mogą skorzystać w ramach programu.

Młodzież odwiedziła także jedną z drogerii Hebe, gdzie po raz pierwszy mogła zobaczyć jak będzie wyglądać ich praca. Natomiast od 3 lipca 2023 r. w drogeriach Hebe można już spotkać nowych konsultantów – podopiecznych programu. W akcję zostały włączone drogerie Hebe w całej Polsce, tak aby umożliwić pracę podopiecznym jak najbliżej ich miejsca zamieszkania.

– Jesteśmy pod wielkim wrażeniem młodzieży, którą poznaliśmy i zatrudniliśmy w naszych drogeriach. Już od pierwszego dnia warsztatów dało się dostrzec ogromną chęć, zaangażowanie, ambicje i prawdziwą gotowość do usamodzielnienia. Po rozmowach z uczestnikami wiemy także, że dla niektórych z nich to spełnienie marzeń lub po prostu ogromna szansa, z której wiemy, że skorzystają. Bardzo zależy nam na tym, aby młodzież opuszczająca pieczę zastępczą i wchodząca w dorosłe życie poczuła, że ma wsparcie – zapewniła Agnieszka Chojnacka-Moroz, dyrektor HR w Hebe.

Czytaj też: 

Hebe w 2022 r. z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i stratą na koniec roku

Hebe z Gwiazdą Jakości Obsługi jako jedyna drogeria w finale rankingu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.11.2025 14:27
Rossmann w czołówce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego 2024”
Logo sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)Shutterstock

Rossmann znalazł się w ścisłej czołówce najważniejszego regionalnego zestawienia biznesowego – „Złotej Setki Województwa Łódzkiego”. Drogerie zajęły drugie miejsce wśród 100 firm o największych przychodach ze sprzedaży netto w 2024 roku, ustępując jedynie PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. To istotne wyróżnienie dla firmy, która od lat pozostaje największą siecią drogeryjną w Polsce oraz jednym z najważniejszych pracodawców w regionie łódzkim.

W kategorii „Liderzy Wzrostu 2024” Rossmann uplasował się na trzeciej pozycji, co dodatkowo podkreśla dynamikę rozwoju spółki. Ranking pokazuje, że przedsiębiorstwo nie tylko osiąga wysokie przychody, lecz także utrzymuje stabilny trend wzrostowy, wyprzedzając wielu lokalnych konkurentów reprezentujących różne branże – od FMCG, przez farmację, po produkcję AGD.

„Złota Setka” jest jednym z największych projektów rankingowych w kraju, cyklicznie przygotowywanym przez redakcje regionalnych dzienników należących do Polskapresse oraz ich wydawcę, Polska Press Grupę. Celem zestawienia jest wyróżnienie firm, które poprzez swoje wyniki i działalność wpływają na gospodarczy rozwój regionów oraz podnoszenie jakości życia lokalnych społeczności.

Ranking bazuje na danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego oraz informacjach przekazywanych bezpośrednio przez przedsiębiorstwa. Nad rzetelnością i poprawnością merytoryczną zestawienia czuwają renomowani partnerzy. W edycji 2024 województwa łódzkiego rolę partnera merytorycznego objęła Politechnika Łódzka, gwarantując transparentność i wysoki poziom analizy finansowej.

W pierwszej piątce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego” 2024 znalazły się kolejno: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Rossmann SDP Sp. z o.o., JTI Polska Sp. z o.o., Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. oraz BEKO Poland Manufacturing Sp. z o.o. Wyniki te pokazują zróżnicowanie gospodarcze regionu, w którym obok energetyki rozwijają się sektor retail, farmacja oraz produkcja przemysłowa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 20:35